Löytyy sanoin ja kuvin kapealistaisen 4Matici farkun koeajo raportti lyhykäisyydessään ja samalla historiikki tiivistetysti nelivedon etenemisestä Mercedeksellä henkilöautoissa vuodesta 1987- näihin päiviin. Kahden aukeaman juttu sanoin ja kuvin!

Juu. Nozkin kanssa samoilla linjoilla. Ei sitä lehteä kannata ainakaan 124-miesten ostaa, jos ei pelkästään kuvien tuijottelu kiinnosta. Jutun lukuarvo siltä kannalta on kyllä aika läheltä tasoa nolla.Nozki kirjoitti:Minäkin heti lehden kannesta jo bongasin tutun näköisen auton, ja oli kovat odotukset. Sen sijaan juttu oli mielestäni aika onneton
Minä ymmärsin, että koski koeajossa olleen yksilön ohella koko tuolloista mallitarjontaa, nimenomaan verraten nykyautojen potentiaaliin, mikä tietysti totta onkin. Joku 188 pollea vapaasti hengittelevästä kuutosbensasta hieman ylävireisenä suorittajana ei nyt ole mikään ihmeellinen suoritus nykypäivänä, varsinkin kun käytännön arkisuorituskyky taitaa joillain 1,1 ekopuustereilla olla jo melkein parempi laiskanpulskeine 200nm alavääntöineen 1200-3000 välillä, vaikkei sen jälkeen enää mitään muuta tapahdukaan.Nozki kirjoitti: vähän kuin harmitellaan, ettei tehoa riitä auton ripeämpään kuljettamiseen edelleenkään kertomatta, että mikä noista malleista nyt sitten osoittautui vähätehoikseksi