W202 C280 käynti vikaa
W202 C280 käynti vikaa
Nyt yötä päivää viasta tietoa etsineenä päätin tänne ensimmäisen viestini kirjoittaa ja kysyä tietäjien apuja kun tietoa en etsimällä löytänyt... Eli: w202 C280 manuaali vm1993 r6, oireilee siten että kun painaa kaasua (kierrokset yli 2000) niin tiputtaa kierrokset noin 700-1000 väliin ja korjaa sitten takaisin sinne yli 2000 jos ei kaasulta koipea hellitä ja sekunnin kahden jälkeen tippuu taas jne jne. Missäpä siis vika?
- ilmamassamittari tarkistettu
- puolien ja ruiskujen johdot uusittu (+ joittenkin antureiden)
- vikakoodit luettu starilla -> ei ole enään johtojen uusimisien jälkeen yhtään.
- bensapumppu surisee normaalisti
- kaasuläppäkotelon johdot hyvässä kunnossa
Apuja?
- ilmamassamittari tarkistettu
- puolien ja ruiskujen johdot uusittu (+ joittenkin antureiden)
- vikakoodit luettu starilla -> ei ole enään johtojen uusimisien jälkeen yhtään.
- bensapumppu surisee normaalisti
- kaasuläppäkotelon johdot hyvässä kunnossa
Apuja?
Re: W202 C280 käynti vikaa
Epäilisin rajusti kaasuläppäkoteloa..mutta ettei tartte turhaan ostella kallista osaa niin testeriin.
Käytäpä testerissä sitä kun star pystyy lukemaan jo tuosta koodia.
Eli topik ..Mistä löytyy starit?Etsi lähin harrastaja
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
Käytäpä testerissä sitä kun star pystyy lukemaan jo tuosta koodia.
Eli topik ..Mistä löytyy starit?Etsi lähin harrastaja
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 C280 käynti vikaa
Starin nokassa käytetty, ei vikakoodeja.
- |-markus-|
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma 19.01.2015 23:09
Re: W202 C280 käynti vikaa
Vika kuulostaa tutulta, tuntuuko kuin kaasussa olis "tyhjä kohta" mikä ei piä kierroksia? Mulla C36 kans tiputellu kierroksia tietysä kohtaa. Välillä hyytyy ja välillä pelaa, joskus valoisa ei välttämättä lähekkään ja kohta ampuu. Tosi vittumaista kun alkaa pahenemaan tien päällä. En oo oikeastaan saanut selville mistä tuo johtuu, mutta kaasuläppäkoteloa määkin oon veikannut, tai polttoainepumppua tai -suodatinta, tai että jotain paskaa tankisa ettei saa aina kunnolla menovettä.
Koitin ihte toista massamittaria, ei tuntunu vaikuttavan. Vaihoin lambdan ja purin kaasuläppäyksikön, minkä jälkeen toimi hetken jo paremmin. Vikakoodit kun vielä nollas nii pelas parikymmentä kilometriä ilman mitään vikaa. Kaasuläppäyksikkö ottaa häiriötä sisältä kun sieltäki johot rapisee. Purin koko paskan ja kolvasin piirilevyyn asti uudet johdot. Nyt alkanu oireileen vähän samalla tapaa, mutta ehkä enemmän puutuu tehot miks oon alkanu epäileen tuota polttoainepumppua.
Humppaako käynti vai pysyykö joutokäynti tasasena?
Koitin ihte toista massamittaria, ei tuntunu vaikuttavan. Vaihoin lambdan ja purin kaasuläppäyksikön, minkä jälkeen toimi hetken jo paremmin. Vikakoodit kun vielä nollas nii pelas parikymmentä kilometriä ilman mitään vikaa. Kaasuläppäyksikkö ottaa häiriötä sisältä kun sieltäki johot rapisee. Purin koko paskan ja kolvasin piirilevyyn asti uudet johdot. Nyt alkanu oireileen vähän samalla tapaa, mutta ehkä enemmän puutuu tehot miks oon alkanu epäileen tuota polttoainepumppua.
Humppaako käynti vai pysyykö joutokäynti tasasena?
Re: W202 C280 käynti vikaa
Onko autossa TPS, joka muuttaa kaasupolkimen tai kaasuläpän akselin liikkeen vaihtuvaksi jännitteeksi? Jos on, kannattaa sen vastusarvot tarkistaa, ettei sieltä löydy epäjatkuvuuksia.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 C280 käynti vikaa
Kiitoksia vastauksista, ongelmaa en ole vieläkään saanut katoamaan. En tiedä onko autossa TPS:ää (en ainakaan ollut havaitsevani erillistä sellaista, voiko lie olla yhdistetty kaasuläppäkoteloon? Mutta kuitenkin, vika katoaa kun nyppää maf:in piuhan irti... Että olisikos vika kuitenkin siinä vaikkei stari sitä näyttänytkään? Ja kun piuha on paikallaan niin kierrokset tippuu tyhjäkäynnille.. Alle 2000 ei mitään hätää siitä yli ihan sama mitkä kierrokset koneeseen laittaa niin putoaa...
Re: W202 C280 käynti vikaa
Ilmamassamittarista itse lähtisin liikkeelle. Monesti sattunu ettei oo antanu vikakoodia vaikka vika oliski ollu siinä ja kun jos kerta piuhan irroitus auttaa asiaan. Kaasuläppäkotelo tekee sit enemmänki tyhjäkäynnin humppausta ja nykimistä ajossa. Tai ainakin omassa aikoinaan teki.
Re: W202 C280 käynti vikaa
Anteeksi vaan kun toisen vianetsintätopikissa kyselen, mutta en omaakaan viitsinyt vielä pistää pystyyn ku ei oo kerinny kunnolla asiaa edes tutkia. (lue: auto hajosi kotipaikkakunnalla ja opiskelen toisaalla..)
w202 230 kompressor '96 rupes käymään ontuen ku sai vähäsen sikaa eli toisinsanoen vedettiin vähä ylikovaa rajoitinta vasten ja sitten pysähdyin ja tyhjäkäynnillä moottori täristää perkeleesti ( käykö kolmella, en oo vielä kerinny sitäkään tutkia)
ja kun kaasua painaa niin pätkii ja paukkuu ja vetoja ei ole. Johtosarjan jo tarkistin mutta muu on oikeastaan vielä tutkimatta kun sunnuntai-illalla laupeuden teki. Kuinka ilmamassamittaria sopii puhdistella, onko joku aine mitä se moittii ( bräkleen? ), voiko lambda-anturia fiksata jotenkin, vai missäköhän vika olisi?

w202 230 kompressor '96 rupes käymään ontuen ku sai vähäsen sikaa eli toisinsanoen vedettiin vähä ylikovaa rajoitinta vasten ja sitten pysähdyin ja tyhjäkäynnillä moottori täristää perkeleesti ( käykö kolmella, en oo vielä kerinny sitäkään tutkia)
ja kun kaasua painaa niin pätkii ja paukkuu ja vetoja ei ole. Johtosarjan jo tarkistin mutta muu on oikeastaan vielä tutkimatta kun sunnuntai-illalla laupeuden teki. Kuinka ilmamassamittaria sopii puhdistella, onko joku aine mitä se moittii ( bräkleen? ), voiko lambda-anturia fiksata jotenkin, vai missäköhän vika olisi?
Re: W202 C280 käynti vikaa
Uudella ilmamassamittarilla ratkesi tämä ongelma!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke 02.07.2014 19:09
Re: W202 C280 käynti vikaa
Tuli mieleen että millonka flekti rupee pyörittää ja mikä on semmonen perus lämpö sekalaisessa ajossa kun itellä toi c280 m104 nostaa lämmöt aika nopiaan ~85-90 tietämille nyt nollakeleillä eikä flekti vielä pyöri siinä.
Re: W202 C280 käynti vikaa
Mersuissa aika laitanaa noin 95-100 astetta toi flektin kytkeytyminen kun on paineistettu järjestelmä...voithan hehkuttaa paikallaan sataan ja jos ei lähde niin flektin ohjaus anturi rikki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-