Tosiaan mulla on tommonen kuvanmukanen Eberi tossa omassa vm.2000 mersussa.
Eberi ei aluksi äskön tuossa -20c pakkasessa sanonu muuta päälle laitettaessa ko "F41" vikakoodin.
Kävin hitusen "kolauttamassa" pumppua ja nyt alko pöhinä joka ei oo tasasta vaa vaihtelevaa ja hitusen paha haju pääsee samalla, onkohan tuo ihan ok?
Tuota eberiä ei oo melkeen vuoteen käytetty, oisko ollu jumissa?
JIIKOOMUSIC kirjoitti:Tosiaan mulla on tommonen kuvanmukanen Eberi tossa omassa vm.2000 mersussa.
Eberi ei aluksi äskön tuossa -20c pakkasessa sanonu muuta päälle laitettaessa ko "F41" vikakoodin.
Kävin hitusen "kolauttamassa" pumppua ja nyt alko pöhinä joka ei oo tasasta vaa vaihtelevaa ja hitusen paha haju pääsee samalla, onkohan tuo ihan ok?
Tuota eberiä ei oo melkeen vuoteen käytetty, oisko ollu jumissa?
Nyt pari tuntia tapeltu tuolla pakkasessa ja nyt on auton akku tyhjä, sisätila haisee pahalle kuten konehuoneki.
Vikakoodeja anto seuraavat, F11, F53 ja F41.
Voikohan tuo kaikki johtua siitä että tuota eberiä ei oo käytetty ja auto on syyskuusta asti seissy sisällä lämpimässä tallissa? Jos huomenna käyttäs letkut jne irti ja koittas herätellä tuota eberiä...
Nyk:
MB W211 E280 CDI A 4-Matic Avantgarde ´09
EX:
Seat Altea Freetrack 4x4 2.0TDI ´12
Skoda Octavia RS DSG TDI ´09
Toyota Avensis 2.2D-Cat ´06
MB W210 E220 CDI A
BMW 320i ´96
BMW 525i ´95
BMW 530D A `02
BMW 525TDS `96
BWW 520i `97
Opel Omega 2.0i `96
Opel Vectra 2.0DTi `97
VW Golf II `96
VW Vento 1.8 `97
VW Passat 2.8 V6 Syncro `96
VW Passat 2.8 V6 Syncro ´99
VW Bora 1.9TDi `99
Lada 2107 farmari ´96
Renault Laguna II `00
Seat Cordoba 1.9TDI ´03
JIIKOOMUSIC kirjoitti:Tosiaan mulla on tommonen kuvanmukanen Eberi tossa omassa vm.2000 mersussa.
Eberi ei aluksi äskön tuossa -20c pakkasessa sanonu muuta päälle laitettaessa ko "F41" vikakoodin.
Kävin hitusen "kolauttamassa" pumppua ja nyt alko pöhinä joka ei oo tasasta vaa vaihtelevaa ja hitusen paha haju pääsee samalla, onkohan tuo ihan ok?
Tuota eberiä ei oo melkeen vuoteen käytetty, oisko ollu jumissa?
Nyt pari tuntia tapeltu tuolla pakkasessa ja nyt on auton akku tyhjä, sisätila haisee pahalle kuten konehuoneki.
Vikakoodeja anto seuraavat, F11, F53 ja F41.
Voikohan tuo kaikki johtua siitä että tuota eberiä ei oo käytetty ja auto on syyskuusta asti seissy sisällä lämpimässä tallissa? Jos huomenna käyttäs letkut jne irti ja koittas herätellä tuota eberiä...
Lueskelin tossa jonkun "ammattilaisen" ohjeita ja voiko olla että tuon eberin toimimattomuus johtuu näin yksinkertasista syistä?
1. Käyttämättömyys = eberin pumpussa vanhat polttoaineet jotka ei syty
2. Dieselin vähyys = Ajotietokoneen mukaan tankissa 6l dieseliä, ohjeiden mukaan eberi ei lähde käynnistymään mikäli polttoainetta liian vähän
3. Kovilla pakkasilla talvilaatu diesel? En oo kertaakaan käyttäny, eli kesälaatua tankissa.
4. Tuli sahattua akku tyhjäksi - no eihän se eberikään käynnisty jos akku tyhjä.
Voisiko olla noin yksinkertaisista syistä kiinni koko eberin toiminta? Huomenna dieseliä tankkiin, vähän pitempi ajelu että saa koneen lämpimäksi ja sitten käynnistelemään eberiä? Melko ihmeellinen laitos kieltämättä.
Nyk:
MB W211 E280 CDI A 4-Matic Avantgarde ´09
EX:
Seat Altea Freetrack 4x4 2.0TDI ´12
Skoda Octavia RS DSG TDI ´09
Toyota Avensis 2.2D-Cat ´06
MB W210 E220 CDI A
BMW 320i ´96
BMW 525i ´95
BMW 530D A `02
BMW 525TDS `96
BWW 520i `97
Opel Omega 2.0i `96
Opel Vectra 2.0DTi `97
VW Golf II `96
VW Vento 1.8 `97
VW Passat 2.8 V6 Syncro `96
VW Passat 2.8 V6 Syncro ´99
VW Bora 1.9TDi `99
Lada 2107 farmari ´96
Renault Laguna II `00
Seat Cordoba 1.9TDI ´03
Tukala kirjoitti:Jaahas, olitkin jo itse bongaillut vikamahdollisuuksia.
Talvilaatua "herkästi vaatii", samoin tuo käyttämättömyys aiheuttaa yskähtelyjä, varsinkin ensimmäisissä käynnistyksissä.
Tuo kello ei vielä kerro Eberin varsinaisesta mallista mitään. Mikäli orkkisasennus, niin eberin/MB:n tarra pitäisi löytyä jostain.
Joo alko löytymään viat. Just kävin nykäsemässä teboilin talvilaatua tankkiin 20L, kävin ajelemassa n.100km lenkin tossa aamutuimaan ja nyt ku löin eberin päälle niin 2krt se vielä yski ja haisi mutta kolmannella yrityksellä jäi tohottamaan ja nyt -13 pakkasta, 25min meni että sekä sisätila että moottori lämpesi. Pitää hakea uusi kiertovesipumppu kuitenkin Motonetistä, kun eipä tuo 60€ paha hinta ole, jos se jossakin välissä tulee tiensä päätökseen tuo nykyinen niin onpahan varastossa tallessa uus tilalle.
Nyk:
MB W211 E280 CDI A 4-Matic Avantgarde ´09
EX:
Seat Altea Freetrack 4x4 2.0TDI ´12
Skoda Octavia RS DSG TDI ´09
Toyota Avensis 2.2D-Cat ´06
MB W210 E220 CDI A
BMW 320i ´96
BMW 525i ´95
BMW 530D A `02
BMW 525TDS `96
BWW 520i `97
Opel Omega 2.0i `96
Opel Vectra 2.0DTi `97
VW Golf II `96
VW Vento 1.8 `97
VW Passat 2.8 V6 Syncro `96
VW Passat 2.8 V6 Syncro ´99
VW Bora 1.9TDi `99
Lada 2107 farmari ´96
Renault Laguna II `00
Seat Cordoba 1.9TDI ´03
Tukala kirjoitti:Jaahas, olitkin jo itse bongaillut vikamahdollisuuksia.
Talvilaatua "herkästi vaatii", samoin tuo käyttämättömyys aiheuttaa yskähtelyjä, varsinkin ensimmäisissä käynnistyksissä.
Tuo kello ei vielä kerro Eberin varsinaisesta mallista mitään. Mikäli orkkisasennus, niin eberin/MB:n tarra pitäisi löytyä jostain.
Joo alko löytymään viat. Just kävin nykäsemässä teboilin talvilaatua tankkiin 20L, kävin ajelemassa n.100km lenkin tossa aamutuimaan ja nyt ku löin eberin päälle niin 2krt se vielä yski ja haisi mutta kolmannella yrityksellä jäi tohottamaan ja nyt -13 pakkasta, 25min meni että sekä sisätila että moottori lämpesi. Pitää hakea uusi kiertovesipumppu kuitenkin Motonetistä, kun eipä tuo 60€ paha hinta ole, jos se jossakin välissä tulee tiensä päätökseen tuo nykyinen niin onpahan varastossa tallessa uus tilalle.
Kannattaa eberi käynnistellä kerran kuussa kesälläkin, niin pysyy kunnossa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
arska10 kirjoitti:Samoin kuin webasto jos vaan on kello mistä käynnistää
Minkälie tuo eberi syöny, pumppu kyllä surisee ja koko kikotin savuaa ja haisee ko eberin lyö päälle, mutta hetken päästä nakkaa vikakoodi F54 tai F53 eikä siis pysy päällä?
Pumpun luona meneviä piuhoja ko siirtää niin pumppu sammuu, oisko jotaki kosketushäikkää tai piuhoja poikki?
Nyk:
MB W211 E280 CDI A 4-Matic Avantgarde ´09
EX:
Seat Altea Freetrack 4x4 2.0TDI ´12
Skoda Octavia RS DSG TDI ´09
Toyota Avensis 2.2D-Cat ´06
MB W210 E220 CDI A
BMW 320i ´96
BMW 525i ´95
BMW 530D A `02
BMW 525TDS `96
BWW 520i `97
Opel Omega 2.0i `96
Opel Vectra 2.0DTi `97
VW Golf II `96
VW Vento 1.8 `97
VW Passat 2.8 V6 Syncro `96
VW Passat 2.8 V6 Syncro ´99
VW Bora 1.9TDi `99
Lada 2107 farmari ´96
Renault Laguna II `00
Seat Cordoba 1.9TDI ´03
arska10 kirjoitti:Eikait vaan ole ollut kauan käyttämättä tai kesälaatua tankissa. Noita piuhoja kannattaa tutkia ettei vaan olisi hapettumaa liittimissä
Ollut käyttämättä useamman kuukauden. Lähtee kyllä aina päälle mutta aina vähän ajan päästä tulee tuo F53. Pittää ränkätä sitä päälle nyt jos se siitä alkas vetreytyä.
Nyk:
MB W211 E280 CDI A 4-Matic Avantgarde ´09
EX:
Seat Altea Freetrack 4x4 2.0TDI ´12
Skoda Octavia RS DSG TDI ´09
Toyota Avensis 2.2D-Cat ´06
MB W210 E220 CDI A
BMW 320i ´96
BMW 525i ´95
BMW 530D A `02
BMW 525TDS `96
BWW 520i `97
Opel Omega 2.0i `96
Opel Vectra 2.0DTi `97
VW Golf II `96
VW Vento 1.8 `97
VW Passat 2.8 V6 Syncro `96
VW Passat 2.8 V6 Syncro ´99
VW Bora 1.9TDi `99
Lada 2107 farmari ´96
Renault Laguna II `00
Seat Cordoba 1.9TDI ´03
Vaikuttaa siltä että lämppäristä "malja" puhki. Vuotaa siis nestettä palotilaan ja pikkuhiljaa lopettaa toimimisen. Perusvika ainakin kuorma-autoissa. Muutaman kerran saattaa saada siis monta kertaa sahaamalla käyntiin, mutta kohta ei ollenkaan. Kauhee valkonen savu ja haju vaan tulee.
MakaZan kirjoitti:Vaikuttaa siltä että lämppäristä "malja" puhki. Vuotaa siis nestettä palotilaan ja pikkuhiljaa lopettaa toimimisen. Perusvika ainakin kuorma-autoissa. Muutaman kerran saattaa saada siis monta kertaa sahaamalla käyntiin, mutta kohta ei ollenkaan. Kauhee valkonen savu ja haju vaan tulee.
Juuri näin tekee. Mistähän tuon "maljan" paikantaa?
Nyk:
MB W211 E280 CDI A 4-Matic Avantgarde ´09
EX:
Seat Altea Freetrack 4x4 2.0TDI ´12
Skoda Octavia RS DSG TDI ´09
Toyota Avensis 2.2D-Cat ´06
MB W210 E220 CDI A
BMW 320i ´96
BMW 525i ´95
BMW 530D A `02
BMW 525TDS `96
BWW 520i `97
Opel Omega 2.0i `96
Opel Vectra 2.0DTi `97
VW Golf II `96
VW Vento 1.8 `97
VW Passat 2.8 V6 Syncro `96
VW Passat 2.8 V6 Syncro ´99
VW Bora 1.9TDi `99
Lada 2107 farmari ´96
Renault Laguna II `00
Seat Cordoba 1.9TDI ´03
Siellä se on sisällä. Tarviit vähintään korjaussarjan sille. Toisaalta sen avaaminen on sit eritäin kettumainen homma (tarvii lämpöä, kylmää, kuumaa, rust-offia ja mitä vaan sattuu löytymään), et suosittelen korjaamoa. Otat sen vaikka itse irti sieltä, se ei oo paha.