w126:ko ostamassa?
w126:ko ostamassa?
Jaahas!
Olisi nyt liikennejumalan armosta mahdollisuus vaihtaa autoa. Edellinen w201 jenkkituonti näyttäs menevän lunariin kun tuli Astran p@ska kylkeen! Tollanen w126 bensapadalla olis hakusessa ja nyt vähä mietteitä siitä, että onkos noissa nyt mitään sen kummallisempaa tyyppivikoja, mitä ostaessa olisi hyvä tarkkailla.
Koneena olen miettinyt kenties 280 suoraa kutosta, vai kenties 380 v8. Jos kellään on tarjota jotain herkullista w126 korista niin tarjouksia kuunnellaan.
Olisi nyt liikennejumalan armosta mahdollisuus vaihtaa autoa. Edellinen w201 jenkkituonti näyttäs menevän lunariin kun tuli Astran p@ska kylkeen! Tollanen w126 bensapadalla olis hakusessa ja nyt vähä mietteitä siitä, että onkos noissa nyt mitään sen kummallisempaa tyyppivikoja, mitä ostaessa olisi hyvä tarkkailla.
Koneena olen miettinyt kenties 280 suoraa kutosta, vai kenties 380 v8. Jos kellään on tarjota jotain herkullista w126 korista niin tarjouksia kuunnellaan.
w201 2,6 -89
s203 220cdi -03
w124 E320 -94
w202 C250TD -96
w201 2,6 -92
s203 220cdi -03
w124 E320 -94
w202 C250TD -96
w201 2,6 -92
Re: w126:ko ostamassa?
Mitähän tyyppivikoja voi enää 30 vuotta vanhassa autossa olla, eikös ne oo jo moneen kertaan korjattu
.
No joo, asiaan... nuo 280 ja 380 koneiset on siis 30 - 35 vuotta vanhoja autoja. 1985 tuli uusia moottorimalleja mukaan. Foorumilta löytyy paljon asiaa 12 vuoden ajalta; kun foorumi perustettiin 2003 niin useilla "perustajajäsenillä" oli W126, itselläkin oli ihan pääkäyttiksenä W126 vuosina 2000 - 2007.
Kaipa noita voi vielä käyttöautoinakin pitää, talvella tosiaan suolapaskassa ei ole niin väliä jos kori on jo valmiiksi hapan. Ruostehan noissa on se tyyppivika. Koriltaan hyväkuntoisiakin on vielä olemassa, olettaisin pääosin kesäajossa ja hyviä ei ole myynnissä taikka ne maksaa sitten jo useita tonneja, oikestaan hyvästä joutuu pulittamaan vähintään 6+ k€ mielestäni.
Ei kun lykkyä vaan, toivottavasti saat mieleisen ässän alle, W126 on hieno auto; yksi mersun parhaista koskaan tehty
.

No joo, asiaan... nuo 280 ja 380 koneiset on siis 30 - 35 vuotta vanhoja autoja. 1985 tuli uusia moottorimalleja mukaan. Foorumilta löytyy paljon asiaa 12 vuoden ajalta; kun foorumi perustettiin 2003 niin useilla "perustajajäsenillä" oli W126, itselläkin oli ihan pääkäyttiksenä W126 vuosina 2000 - 2007.
Kaipa noita voi vielä käyttöautoinakin pitää, talvella tosiaan suolapaskassa ei ole niin väliä jos kori on jo valmiiksi hapan. Ruostehan noissa on se tyyppivika. Koriltaan hyväkuntoisiakin on vielä olemassa, olettaisin pääosin kesäajossa ja hyviä ei ole myynnissä taikka ne maksaa sitten jo useita tonneja, oikestaan hyvästä joutuu pulittamaan vähintään 6+ k€ mielestäni.
Ei kun lykkyä vaan, toivottavasti saat mieleisen ässän alle, W126 on hieno auto; yksi mersun parhaista koskaan tehty

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
no kyl se minusta pitäs olla V8. tyyppivikoja niissä oli 80 luvulla, nykyään ei. Ominaisuuksia on. Yleisin ominaisuus on ruoste. Esim klassinen paikka on hattuhyllyn alaosa, takakontin puolelta näkee, eli siis takakontin katto. Minä en murehtisi mistään muusta kuin ruosteesta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jep päin kettua tulee kirjoteltua, ku ei paljoo oo kehdannu mitää sanoo:D
JMut joo tosiaa, nää mätäpaikat (niin katsotusti tyypillisimmät paikat) on just sitä tärkeetä tietoa. Ja tosiaan tenavankin piti nähdä enää tää talvi, mut näköjää tais tulla vika uusi vuosi!
Mut joo kyl se taitaa sinne 380/420/500 osastolle kallistuu, ei ässä kuitenkaa oo ässä ilman v8!
JMut joo tosiaa, nää mätäpaikat (niin katsotusti tyypillisimmät paikat) on just sitä tärkeetä tietoa. Ja tosiaan tenavankin piti nähdä enää tää talvi, mut näköjää tais tulla vika uusi vuosi!
Mut joo kyl se taitaa sinne 380/420/500 osastolle kallistuu, ei ässä kuitenkaa oo ässä ilman v8!
w201 2,6 -89
s203 220cdi -03
w124 E320 -94
w202 C250TD -96
w201 2,6 -92
s203 220cdi -03
w124 E320 -94
w202 C250TD -96
w201 2,6 -92
Täällä lisää asiaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=19152" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllähän se kasikone oikea siihen on. Mielestäni viissatanen parempi kuin pienempi 420, siihen on jotkut varaosat visiin kalliimpia ja vaikeampia saada. Toki facelift eli 1985 ja uudempi.
Kyllähän se kasikone oikea siihen on. Mielestäni viissatanen parempi kuin pienempi 420, siihen on jotkut varaosat visiin kalliimpia ja vaikeampia saada. Toki facelift eli 1985 ja uudempi.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
Minäkin voisin sanoa, että kun hyvän ostaa niin tosi kiva jopa käyttiksenä. Mutta kuten karrakin sanoi, ota facelift, ja joko 420 tai 500. Toki mielummin 500, mutta näitä on enää niin vähän, että eiköhän se hyvän yksilön löytäminen noiden välillä ole se tärkeämpi. Itsellä oli jonkun aikaa harrastekäyttiksenä tuollainen 300SE. Hieno laitos, mutta alkoi harmittamaan se suorituskyvyn puute, kun kuitenkin bensaa meni. Noissa v8:ssa se bensansyönti ei harmita yhtään samalla tavalla. Sitäpaitsi maantiellä menee osapuilleen samanverran 300:ssa ja 420:ssa, 500 sitten hiukka janoisempi. Nahkajakkaroihin tuli merkittävä parannus vuonna 88 tai 89 (??), se kannattaa huomioida myös.
Oma ässä oli todella vähäruosteinen, Espanjasta tuotu, mutta siinäkin oli näissä mainituissa paikoissa pientä korroosion alkua havaittavissa. Myös takakontin kansi oli ihmeellisesti sisältä lähtenyt rapistumaan.
Minä jouduin ässäilystä luopumaan, kun alkoi kilometrejä tulemaan se 50 päivässä, ja aina stadin läpi. Jos (ja kun) tulee se tilanne, että taas kilometrit vähenee, niin eiköhän mulla ala taas hyvän loppupään w126 v8 metsästys, mieluiten 560.
Oma ässä oli todella vähäruosteinen, Espanjasta tuotu, mutta siinäkin oli näissä mainituissa paikoissa pientä korroosion alkua havaittavissa. Myös takakontin kansi oli ihmeellisesti sisältä lähtenyt rapistumaan.
Minä jouduin ässäilystä luopumaan, kun alkoi kilometrejä tulemaan se 50 päivässä, ja aina stadin läpi. Jos (ja kun) tulee se tilanne, että taas kilometrit vähenee, niin eiköhän mulla ala taas hyvän loppupään w126 v8 metsästys, mieluiten 560.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
-
- Mersumaanikko
miten niin vaikeempi saaha, ei kyllä mun mielestäni aina kaiken olen saanut mitä olen tarvinutkarra kirjoitti:Täällä lisää asiaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=19152" onclick="window.open(this.href);return false;

tai enhän mää näistä mitään tiijä
ilimanmuuta sileekylykinen ja V8 koneella

mullon pelkkiä romuja vaan
Eihän me vanahat pierut mitään tiedetä, toista on nuo nuoret, joilla on sitä hiljaista elämänkokemukseen perustuvaa tietoa.touhottaja kirjoitti: tai enhän mää näistä mitään tiijä
Jos tiedät jotakin, se menee trollaamiseksi tällä foorumilla.
+358 18B8FE99
Anteeksi piti kirjoittaa vissiin eikä visiin.touhottaja kirjoitti:miten niin vaikeempi saaha, ei kyllä mun mielestäni aina kaiken olen saanut mitä olen tarvinutkarra kirjoitti:Täällä lisää asiaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=19152" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllähän se kasikone oikea siihen on. Mielestäni viissatanen parempi kuin pienempi 420, siihen on jotkut varaosat visiin kalliimpia ja vaikeampia saada. Toki facelift eli 1985 ja uudempi.esim. jakopään osat, melekein kaikki ovat 117 numeroilla, "tyhjäkäynti moottori" on erilainen joka taitaa olla samanhintanen
Muistelen että se syttyboksi oli vaikea löytää? Eli miekään en tällaisista mitää tiedä kun en ole 420 ässää omistanut, 280 ja 500 vaan sedanina.
-
- Mersumaanikko
ei se sytkäpoksi mikään vaikee ole löytää, tarvii vaan tietää minkä mersun poksi sopii ja onhan mullakin 2 kpl hyllyssäkarra kirjoitti:Anteeksi piti kirjoittaa vissiin eikä visiin.touhottaja kirjoitti:miten niin vaikeempi saaha, ei kyllä mun mielestäni aina kaiken olen saanut mitä olen tarvinutkarra kirjoitti:Täällä lisää asiaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=19152" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllähän se kasikone oikea siihen on. Mielestäni viissatanen parempi kuin pienempi 420, siihen on jotkut varaosat visiin kalliimpia ja vaikeampia saada. Toki facelift eli 1985 ja uudempi.esim. jakopään osat, melekein kaikki ovat 117 numeroilla, "tyhjäkäynti moottori" on erilainen joka taitaa olla samanhintanen
Muistelen että se syttyboksi oli vaikea löytää? Eli miekään en tällaisista mitää tiedä kun en ole 420 ässää omistanut, 280 ja 500 vaan sedanina.

mutta juu, kyllä karra ihan oikeessa sen poksin saatavuuden kanssa

- harrikka95
- Mersumies
Hyvä, lämmin, turvallinen ja aina niin ajaton korimalli jossa silmä lepää, on myös hiukan kokemusta 500SEL ja 260SE ollut aikoinaan.
Onnea etsintään, toivotaan että löytyy hyvä yksilö

Onnea etsintään, toivotaan että löytyy hyvä yksilö

Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
-
- Mersumaanikko
minä voisin myyvä ässän, siis W 126 420 sel -89 hinta 8000€ varaosineen ja niitä on myös huomattava määrä uutta sekä vanahaa osaa ja on myös hiukan ruostetta jos sitä kaipailee 

Kivahan se on ajella automaatilla. 300 vähän huono motarilla kun väännön puutteen huomaa selkeesti (vauhdin ylläpitämiseks joutuu painaan kaasua ylämäessä ettei ala nopeus tippuun. Liekö sitte ominaisuus vai onko sitte jotain ihan vikaa jopa. Kutoskone laulaa mun mielestä komeesti yläkierroksilla mutta toki se v8:n vääntö on kiva.
Jousitus on ihmeen pintakova vaikkei muuten jäykkä alusta olekkaan, tai sit mulla on jotkut tarvikejouset joku vaihtanu joskus, vaan moitittiin tota samaa jossain koeajossakin muistaakseni.
Lämmin talviauto on!
Jousitus on ihmeen pintakova vaikkei muuten jäykkä alusta olekkaan, tai sit mulla on jotkut tarvikejouset joku vaihtanu joskus, vaan moitittiin tota samaa jossain koeajossakin muistaakseni.
Lämmin talviauto on!
W210 E320cdi
-
- Mersumaanikko
jos se on vaikka iskarit mikä tekee siitä sen "pintakovan"
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
Joudutko paljonkin lisäämään kaasua maantiellä ylämäissä? Minä kun olin tuon oman 300SE:n kanssa nimenomaan sitä mieltä, että välitykset on lyhyet juuri sen takia, että saadaan maantienopeuksilla kone käymään järkevillä kierroksilla parhaan väännön kannalta. 90km/h mittarin mukaan ajellessa ei paljoa joutunut jalan asentoa muuttamaan ylämäissä. Ei se v8:kaan varmaan ihan tasakaasulla jyrkkiä mäki menesimoks kirjoitti:Kivahan se on ajella automaatilla. 300 vähän huono motarilla kun väännön puutteen huomaa selkeesti (vauhdin ylläpitämiseks joutuu painaan kaasua ylämäessä ettei ala nopeus tippuun. Liekö sitte ominaisuus vai onko sitte jotain ihan vikaa jopa. Kutoskone laulaa mun mielestä komeesti yläkierroksilla mutta toki se v8:n vääntö on kiva.
Lämmin talviauto on!

W126 alusta on kyllä mukava 80-luvun autoksi, mutta eihän se ihan uuteen ässään ole verrattavissa. Alustan kunto kuluvien komponenttien osalta on kyllä hyvä tsekata, niinkun touhottaja sanoikin.
Tesla Model 3 SR+ 2020
H.E. von Kuusi kirjoitti:Joudutko paljonkin lisäämään kaasua maantiellä ylämäissä? Minä kun olin tuon oman 300SE:n kanssa nimenomaan sitä mieltä, että välitykset on lyhyet juuri sen takia, että saadaan maantienopeuksilla kone käymään järkevillä kierroksilla parhaan väännön kannalta. 90km/h mittarin mukaan ajellessa ei paljoa joutunut jalan asentoa muuttamaan ylämäissä. Ei se v8:kaan varmaan ihan tasakaasulla jyrkkiä mäki menesimoks kirjoitti:Kivahan se on ajella automaatilla. 300 vähän huono motarilla kun väännön puutteen huomaa selkeesti (vauhdin ylläpitämiseks joutuu painaan kaasua ylämäessä ettei ala nopeus tippuun. Liekö sitte ominaisuus vai onko sitte jotain ihan vikaa jopa. Kutoskone laulaa mun mielestä komeesti yläkierroksilla mutta toki se v8:n vääntö on kiva.
Lämmin talviauto on!![]()
W126 alusta on kyllä mukava 80-luvun autoksi, mutta eihän se ihan uuteen ässään ole verrattavissa. Alustan kunto kuluvien komponenttien osalta on kyllä hyvä tsekata, niinkun touhottaja sanoikin.
Se voi olla että tuntuu siks laiskalta kun tuo tuppaa ajelemaan isoimmalla vaihteella melkeenpä aina, jotain vikaa siinä on kun loota ei vaihda pienemmälle vaikka löis lämän tiskiin 60:n vauhdista? Asd -rele on kyllä irti että eikai se oo mitenkään yhteydessä kickdown hommeleihin? Tai sitte joku alipainevuoto tms?
W210 E320cdi
-
- Mersumaanikko
W 126:ssa kaikki vaikuttaa kaikkeen, näin olen tässä vuosien saatossa huomannut 

- H.E. von Kuusi
- Mersumies
En nyt ala sen kummemmin tässä diagnosoimaan, mutta kyllä se 60 vauhdista vielä kakkosta (tai ainakin kolmosta) tarjoaa hetkeksi kun kickdowniin asti painaa.simoks kirjoitti:H.E. von Kuusi kirjoitti:Joudutko paljonkin lisäämään kaasua maantiellä ylämäissä? Minä kun olin tuon oman 300SE:n kanssa nimenomaan sitä mieltä, että välitykset on lyhyet juuri sen takia, että saadaan maantienopeuksilla kone käymään järkevillä kierroksilla parhaan väännön kannalta. 90km/h mittarin mukaan ajellessa ei paljoa joutunut jalan asentoa muuttamaan ylämäissä. Ei se v8:kaan varmaan ihan tasakaasulla jyrkkiä mäki menesimoks kirjoitti:Kivahan se on ajella automaatilla. 300 vähän huono motarilla kun väännön puutteen huomaa selkeesti (vauhdin ylläpitämiseks joutuu painaan kaasua ylämäessä ettei ala nopeus tippuun. Liekö sitte ominaisuus vai onko sitte jotain ihan vikaa jopa. Kutoskone laulaa mun mielestä komeesti yläkierroksilla mutta toki se v8:n vääntö on kiva.
Se voi olla että tuntuu siks laiskalta kun tuo tuppaa ajelemaan isoimmalla vaihteella melkeenpä aina, jotain vikaa siinä on kun loota ei vaihda pienemmälle vaikka löis lämän tiskiin 60:n vauhdista? Asd -rele on kyllä irti että eikai se oo mitenkään yhteydessä kickdown hommeleihin? Tai sitte joku alipainevuoto tms?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Jep, joku on loorassa vialla, tai siihen liittyvässä. Eipä tuo nyt pahemmin haittaa kun kaupungissa tulee lähinnä tolla pörräiltyä pakkokolmonen sisässä. Kivahan se olis kun joku tietäis suoraan heittää mistä kiikastaaH.E. von Kuusi kirjoitti:En nyt ala sen kummemmin tässä diagnosoimaan, mutta kyllä se 60 vauhdista vielä kakkosta (tai ainakin kolmosta) tarjoaa hetkeksi kun kickdowniin asti painaa.simoks kirjoitti:H.E. von Kuusi kirjoitti:Joudutko paljonkin lisäämään kaasua maantiellä ylämäissä? Minä kun olin tuon oman 300SE:n kanssa nimenomaan sitä mieltä, että välitykset on lyhyet juuri sen takia, että saadaan maantienopeuksilla kone käymään järkevillä kierroksilla parhaan väännön kannalta. 90km/h mittarin mukaan ajellessa ei paljoa joutunut jalan asentoa muuttamaan ylämäissä. Ei se v8:kaan varmaan ihan tasakaasulla jyrkkiä mäki menesimoks kirjoitti:Kivahan se on ajella automaatilla. 300 vähän huono motarilla kun väännön puutteen huomaa selkeesti (vauhdin ylläpitämiseks joutuu painaan kaasua ylämäessä ettei ala nopeus tippuun. Liekö sitte ominaisuus vai onko sitte jotain ihan vikaa jopa. Kutoskone laulaa mun mielestä komeesti yläkierroksilla mutta toki se v8:n vääntö on kiva.

W210 E320cdi
jospas minäkin vähäiset kokemukseni aiheesta jaan.
mulla oli vähän aikaa 260 se 91 joka ostettiin vähän niinkuin väkisin pois. muuten mukava auto, oli valmiiksi pellitetty ja ylimaalattu, mutta hiukan puhditon kulkija.
nyt on sitten entrattu tuota 500 se :tä muutamia aikoja, ja ruoste siinäkin suurin murheenaihe oli.
ja ehdottomasti kasikoneinen jos hankkimaan alat. kuten nimim. trae minuakin opasti hankintavaiheessa: isossa mersussa pitää olla iso moottori. eikä ole kyllä 260:stä ikävä ollut.
mulla oli vähän aikaa 260 se 91 joka ostettiin vähän niinkuin väkisin pois. muuten mukava auto, oli valmiiksi pellitetty ja ylimaalattu, mutta hiukan puhditon kulkija.
nyt on sitten entrattu tuota 500 se :tä muutamia aikoja, ja ruoste siinäkin suurin murheenaihe oli.
ja ehdottomasti kasikoneinen jos hankkimaan alat. kuten nimim. trae minuakin opasti hankintavaiheessa: isossa mersussa pitää olla iso moottori. eikä ole kyllä 260:stä ikävä ollut.

"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE

Ja aina peukku v8:n puolestawezze72 kirjoitti:jospas minäkin vähäiset kokemukseni aiheesta jaan.