mittarikysymys w124?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
ANA83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 03.09.2014 18:28
Paikkakunta: Lapin Las vegas!

mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja ANA83 »

mitäs jengi on mieltä kun tekniikka on vaihtumassa 250d:stä 300dt:ksi niin mikä nopeusmittarin pohja olisi hyvä että lukemat pysyis lähellekkään samana kun alunperin..esim..pystyylö bensasta ottaan 260kmh taulua dieseliin että näyttäs perus 0-100km/h läheskään oikeen? eli kaikki muu pysyy vakiona paitsi nopeustaulu..koska myös trippi taulu itellä on sökönä ni sekin on yksi syy vaihtaa taulu.
Kun tehdään, niin tehdään kans tyylillä!


MB 190 om602 ST -93
MB 124 250DÖ -90
-Ex MB 124 250TD -93
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Niin Kait se mittari pitäis valita sen mukaan minkälaisesta vehkeestä tulee loota ja perä. Pensavehkeestä ne ei kuitenkaan kait tule ni silloin sen mittariakaan ei saa näyttämään oikein näin veikkaan

Jos et mitään muuta vaihda kun mosan ni sillon samanlainen mittari mikä siinä paikallaan nytkin on. Rinkimittarin tietty voi laittaa jos sitä ei ole.
harriveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja harriveikko »

Minulla on semmonen käsitys,että mittari kyllä aina on sama,ei mitään eroo,onko esim bensa tai naku.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos perä ei vaihdu eri välityksiseen ei se muuta silloin mittari virhettä...kuin ei moottorinkaan tai laatikon vaihto.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ANA83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 03.09.2014 18:28
Paikkakunta: Lapin Las vegas!

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja ANA83 »

Meinaako atlas nyt että jos laitan omalla perällä ihan silmien iloksi esim orkkis 300 tsulun 220kmh kun oma on 200kmh ni eroa ei tule kun perä on toistaseksi sama?
Kun tehdään, niin tehdään kans tyylillä!


MB 190 om602 ST -93
MB 124 250DÖ -90
-Ex MB 124 250TD -93
harriveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja harriveikko »

Voithan sä vaikka koittaa,laita pyörittäen vaikka akkuporalla ja kato kuin kovaa kulkee.Sit toinen mittari,sama homma.Melkein lyön vaikka vetoo,että molemmat menee yhtä lujaa.Mittari on sama.
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

harriveikko kirjoitti:Voithan sä vaikka koittaa,laita pyörittäen vaikka akkuporalla ja kato kuin kovaa kulkee.Sit toinen mittari,sama homma.Melkein lyön vaikka vetoo,että molemmat menee yhtä lujaa.Mittari on sama.
W124 mittaivälityksiä on monenlaisia, jotka ovat välitetty vetopyörästön välityksen mukaan.
+358 18B8FE99
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Hetkinen hetkinen.. Siis jos tällään 200D:n nopeusmittarin tuohon 300DT:hen niin nopeusnäyttämä on oikein ko kö?

Esim siis todellisessa satasessa 200D:n mittarikin näyttää sitä pikkasen reilua satasta?

Mittaripohjassa satanen on ihan erikohdassa joten jos pelkästään sen vaihtaa ni kait pieleen menee?

Meniköhän mulla nyt puurot va vellit sekaisin :D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tää nyt menee vähän sekaiseksi mutta Kulmala sanoi sen oikein...sitten mietin että jos mekanismi mittaristossa on sama kaikissa mutta numerot oilis eri paikoissa...ei se kyllä ole mahdollista ainakaan kun taulussa alkaa olla 250km/h tietämillä olevia lukuja....tunge siihen sitten 200d mittarin pohja miten päin vain.... :crazy:
Kyllä se mekanismi on mitoistettu perä välityksen mukaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ANA83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 03.09.2014 18:28
Paikkakunta: Lapin Las vegas!

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja ANA83 »

Eiku sen takia kyssyin ku mittarostoon jos laitan plasmapohjat ni sehä loppuu 300dt:llä keslen mikäli hiukan voimaa on tarkotud hakia ettei mee hyvät pohjat sitte uudestaa vaihtoo..
Kun tehdään, niin tehdään kans tyylillä!


MB 190 om602 ST -93
MB 124 250DÖ -90
-Ex MB 124 250TD -93
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

ANA83 kirjoitti:Eiku sen takia kyssyin ku mittarostoon jos laitan plasmapohjat ni sehä loppuu 300dt:llä keslen mikäli hiukan voimaa on tarkotud hakia ettei mee hyvät pohjat sitte uudestaa vaihtoo..
Etkai tosissasi meinaa et normi tieliikenteessä sulla nyt oleva asteikko ei riitä? Vai ratavehkekkö tästä oli tulossa?

Ja tuosta mittaripohjasta yleensäkkin. Mieti nyt ittekkin. Sulla on jossain kohtaa esim. se satasen lukema siinä nykyisessä mittaripohjassa. Jos laitat siihen jonkin muun pohjan ni siinä se satasen viiva on ihan eri kohdassa. On ihan sama mikä mosa sulla siellä pellin alla on silti satasen vauhdissa se neula nousee siihen mihin se nytkin nousee satasenvauhdissa. Ymmärsin ettet meinaa vaihtaa askia tai perää?

Mosa ei tiedä sun mittaripohjan vaihdosta yhtään mitään.
ANA83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 03.09.2014 18:28
Paikkakunta: Lapin Las vegas!

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja ANA83 »

no itse asiassa 3.92 välitteinen asd-perä ois tarkotus vaihtaa..ja juu kyllä nyt ymmärsi tollokin pointin..:D
Kun tehdään, niin tehdään kans tyylillä!


MB 190 om602 ST -93
MB 124 250DÖ -90
-Ex MB 124 250TD -93
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja atlas »

ANA83 kirjoitti:no itse asiassa 3.92 välitteinen asd-perä ois tarkotus vaihtaa..ja juu kyllä nyt ymmärsi tollokin pointin..:D
Eli jos järkevästi miettii että haluat nopeuden näkyvän jees niin ton perän mistä se on niin sen mittaristo ja sitten alat siihen mittaristoon tai pelkkään nopeusmittarin vaihdat ja siihen ne pohjat kyhäät.
200d on nopeus lukemat pieniä ja bensoissa taas normaalimmat..ja kaiketi tähän kastiin menee isot dieselit.
Jos haluaa monimutkaisesti niin pitäisi olla se plasma pohja mihin verrata nopeus neulaa sillä 3.9x välityksellä sattuuko neula mitenkään samaan kohtaan...vai vaihtaako sellaisen pohjan missä se käy vai mittarin välityksestä huolimatta missä se käy yksiin :crazy:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ANA83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 03.09.2014 18:28
Paikkakunta: Lapin Las vegas!

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja ANA83 »

kertokaa äkkiä onko 300d-300dt mittaristoissa eroja? ja se tärkein meneekö ne suoraan 250d johdoille? siis meneekö
Kun tehdään, niin tehdään kans tyylillä!


MB 190 om602 ST -93
MB 124 250DÖ -90
-Ex MB 124 250TD -93
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4000
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

ANA83 kirjoitti:kertokaa äkkiä onko 300d-300dt mittaristoissa eroja? ja se tärkein meneekö ne suoraan 250d johdoille? siis meneekö
300D mittariin merkitty huippunopeus on 220 ja 300DT:ssä 230, eli ei ole sama skaala. Ja sit vaihtamiskohdat on eri lailla ainakin, jos 300D on manuaali ja DT nyt on aina automaatti, tosin eihän ne ole muuta kuin viivoja mittarin kehällä; ei niillä mitään käytännön vaikutusta ole mihinkään.

Kyllähän kai johdot sopii suoraan, jos vaan on samat toiminnot siinä 250D:ssä ja sit siinä isompikoneisen mittaristossa, jota ollaan sovittamassa. Voi myös vaihtaa pelkän nopeusmittarin, jolloin johdot niihin muihin menee kuin ennenkin. Riippuen nyt siitä sitten, että mitä kaikkea muuta meinaa vaihtaa (esim. jos vanhassa ei ole ASD:tä ja uudessa systeemissä on, niin tarvitaan enempi johtoja mittaristollekin, jotta saadaan kaikki toimimaan niin kuin kuuluu...)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
ANA83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 03.09.2014 18:28
Paikkakunta: Lapin Las vegas!

Re: mittarikysymys w124?

Viesti Kirjoittaja ANA83 »

jostaki häätyis nyt sitte saaha se 300dt taulu..:D
Kun tehdään, niin tehdään kans tyylillä!


MB 190 om602 ST -93
MB 124 250DÖ -90
-Ex MB 124 250TD -93
Vastaa Viestiin