Olisiko kellään tietoa passaako w202:sen 6.5x15 ET 37 tai 6x15 ET 31 peltivanteet 300ce-24 alle? Noita vanteita kun löytyis halvalla joka kuusen alta. Coupessa siis isot jarrut, jotka rajoittaa vanteen valitsemista. Pitäs sada jotkut vanteet alle säilytykseen/pieneen siirtoajoon talveksi.
Jalo kirjoitti:Olisiko kellään tietoa passaako w202:sen 6.5x15 ET 37 tai 6x15 ET 31 peltivanteet 300ce-24 alle? Noita vanteita kun löytyis halvalla joka kuusen alta. Coupessa siis isot jarrut, jotka rajoittaa vanteen valitsemista. Pitäs sada jotkut vanteet alle säilytykseen/pieneen siirtoajoon talveksi.
Tietoa ei ole mutta veikkaan ettei sovi. Isojen jarrujen kanssa ei käy kuin oikeanmalliset aluvanteet taikka sitten nämä yyberharvinasiet pellit:
260E m103 kirjoitti:Osaisiko joku sanoa että mahtuuko w124 260e mersussa pyöriin 8*18" vanteet joiden et 33 ja renkaat ovat 235/40/18? Alusta on madaltamaton eli vakio.
Itsellä oli vakiokorkuinen E420 noilla kumeilla. Vanteet oli vaan 8,5 x18 ET35 eli sinulla tulee pari milliä ulommas kumi. Jos pyöreäolkainen kumi kapealla kulutuspinnalla saattaa just just olla laillinen. Sekä edessä ja takana tuli kumi ihan siihen kaarelle, tai ehkä vähän uloskin jo. Minulla Barum Bravurikset. Sopivassa joustossa kaarteessa ajettaessa raapi etuoikella kiinni kylkihelmaan ja kaareen kello 21 kohdalle sekä kaaren yläetuosaan, siihen noin kello 13 kohdalle. Vasen puoli ok.
Tohon alustaan, ittellä tuli varsin passeli Eibachin 40/35 vietereillä, josta kiekka vielä pois. Hyvä ajaa ja sopiva tiputus. Älä anna kuvassa olevien läskikumien hämätä.
Löysin vihdoin lankkufarkkuun Brockin B1:t (etu 8,5x17 et13, taka 10x17 et20) ja mietin tuossa rengastusta. Luin tämän ketjun pääpiirteittäin läpi, mutta ei oikein varmaa tietoa millä muutoksilla mahtuu pyörimään. Taisin löytää kolmekin eri vastausta; ei mahdu pyörimään, mahtuu pyörimään ja mahtuu pyörimään jos mankeloi kaaret. Oisko jollakulla laittaa faktoja pöytään ilman mutuilua? Tokihan tämä selviää mulle aikanaan kun sovittamaan vanteita alle, mutta sitä ennen pitäis hommata järkevimmät rengaskoot.
Taakse ajattelin 235/40 tai 235/45. Tuota 45-profiilista olisi enemmän tarjolla ja edullisempi hinta, mutta meneekö liian ahtaaksi. Kasvaako tuossa muuta kuin halkaisija 40-sarjalaiseen nähden? Eteen sitten joko 215/45 tai 205/45.
Mitään übersuper venyä en halua renkaisiin, koska näyttävät minun silmään luonnottomilta.
Contin ja Misukan kumeissa on ainakin suotuisat pyöreät kulmat kaarista pihalle tuleviin vanteisiin. Onko Hankookin rengas kuinka kantikas? Olisi hinta/laatusuhteeltaan kuulemma hyvä kumi.
Tuolla aikaisemmin näkyi ainakin sergei linkittäneen kuvia amg-mallisista lokarinlevityssetistä. Onko nuo holkit ruuveineen minkä hintasia, vai maksaako vaivaa värkkiä itse?
Kysytty taatusti ennenki tuhat kertaa mutta siis mahtuu pyörimään vakio sportline -22mm alla ilman että osuu iskariin/ on senttejä irti iskarista ? ja minkänäköstä kumia tuohon kannattas kattoa päälle jos haluais kapiat muttei mitään mieletöntä veny efektiä ? 215/40R18 eteen ja 225/40R18 taakse ?
Front Size 18x8.0
Offset +35
Rear Size 18X8.5
Offset ET +35
kyselemäni vanteita myyjä ei yllättäen suostunu lähettämään (Ebay)
Viimeksi muokannut johani, Ma 08.12.2014 02:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva kertois aina enemmän kuin tuhat sanaa. Olis suotavaa, jos tännekin laitettais aina kuvat lopputuloksista. Ulkomailta löytyi muutamalla foorumilla keskustelua venytetyistä kumeista tai oikeastaan oli pelkästään kuva vanteesta rengas päällä. Kuvatekstinä oli sitten tarkat tiedot renkaasta ja vanteen koko ilmoitettuna. Mun mielestä tännekin foorumille vois perustaa vastaavan otsikon.
aziz kirjoitti:Ulkomailta löytyi muutamalla foorumilla keskustelua venytetyistä kumeista tai oikeastaan oli pelkästään kuva vanteesta rengas päällä. Kuvatekstinä oli sitten tarkat tiedot renkaasta ja vanteen koko ilmoitettuna. Mun mielestä tännekin foorumille vois perustaa vastaavan otsikon.
Aiempaa vannepakettia kun en saanut niin sama vanne tuli eteen 4 vanteen sarjana 18" x 8.5" ET43 siinä sitte ihmetellä että mahtuuko ?
foorumilta löysin sitte viestin missä oli että 18" x 8.0" ET 43 mahtuu alle eteen sekä taakse ja edestä jää 3mm iskarista irti (oletin että takaa reilummin koska ei ilmotettu) joten laskuriin
lopputulos että edestä ottaa iskariin kiinni ilman spaceriä ja 5mm spacerillä et muuttuu 43-> 38 ja jää irti siis ~1,7mm tarviiko sinne enempää "elinvaraa" ?
johani kirjoitti:Aiempaa vannepakettia kun en saanut niin sama vanne tuli eteen 4 vanteen sarjana 18" x 8.5" ET43 siinä sitte ihmetellä että mahtuuko ?
foorumilta löysin sitte viestin missä oli että 18" x 8.0" ET 43 mahtuu alle eteen sekä taakse ja edestä jää 3mm iskarista irti (oletin että takaa reilummin koska ei ilmotettu) joten laskuriin
lopputulos että edestä ottaa iskariin kiinni ilman spaceriä ja 5mm spacerillä et muuttuu 43-> 38 ja jää irti siis ~1,7mm tarviiko sinne enempää "elinvaraa" ?
Autoissa on ilmeisesti eroja riippuen mallista...kenties iskareiden varsissakin on eroja riippuen valmistajasta? Onkohan kaikilla iskarivalmistajilla samanlainen painauma vanteen reunan kohdalla?
Mulla on etuvanteena alkuperäinen amg kokoa 18x8,5 ET44. Ilman lättyä ottaa juuri ja juuri kiinni iskarin varteen ja 10mm:n lätyn kanssa 9,5mm:n poranterä menee vielä väljästi vanteen ja iskarin väliin, 10mm terä ei. Iskarista en ole varma, mutta muuten etupää pitäisi olla alkuperäisillä kilkkeillä kasattu.
Kyllähän tuo 1,7mm riittää, mutta venyä pitää olla renkaassa jonkun verran.
Ainiin...sulla taisikin olla sportline?
Juu on sportline, etupokkaukset on tilavammat (puolet pienemmät vrt vakio ja nykyseltään paineltu ulkopeltiä vasten) ja 22/23mm matalampi & jäykempi, ja mielikuva on iskarissa olevasta kolosta, muuttaako asiaa muuten ?
Jasd kirjoitti:Kuinka leveän spacerin te laittaisitta taakse? Omasta mielestä liian sisällä
voitko pistää vanne & rengasinfon tosta ? kun ite sain nyt vanteet mutta vähä hakusessa että minkälaiset renkaan siihen päälle venyttäs ?
tollaset 18" x 8" ET43mm, taakse joutuu spaceria laittamaan, eestä en tiiä vielä sanua kun tarkotus ois saada sellanen setti että ei rapsi missää tilanteessa vahingossakaan. ehottaa saa...
Jasd kirjoitti:Kuinka leveän spacerin te laittaisitta taakse? Omasta mielestä liian sisällä
voitko pistää vanne & rengasinfon tosta ? kun ite sain nyt vanteet mutta vähä hakusessa että minkälaiset renkaan siihen päälle venyttäs ?
tollaset 18" x 8" ET43mm, taakse joutuu spaceria laittamaan, eestä en tiiä vielä sanua kun tarkotus ois saada sellanen setti että ei rapsi missää tilanteessa vahingossakaan. ehottaa saa...
Unohtui mainita rengastus eli Rh aa topline 18x8.5 et35 ja kumit on nankang ns20 215/40
Onko mersuforumin kansalaisilla kokemusta näistä replica vanteista? Ois tarkotus laittaa semmoset vanteet minkä kanssa ei tarvitse spacereita. Tässä tosi siistin näköiset bbs kopiot ilmeisesti kiinan tinat, merkki näillä on dare: http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1361790
Hyvännäköinen coupe Sotahiirellä, nuo nastat on ihan parhautta noissa kuvissa
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
Laitetaas tänne tiedot omista seteistä.
Vanteet siis Brockin B1:t, edessä 8,5x17 ET13 ja takana 10x17 ET20. Etukumit Contin 3:t 205/45 ja takana Conti 3 235/40. Kaarien pokkaukset mankeloitu melkein kasaan, madallusta 40mm eibachin jousilla ja edessä ykköskumit. Eikä raavi kiinni vaikka tiputtais maahan asti.
Ja toinen vaihtoehto on AMG-alut edessä 8,5x18 ET46 ja takan 9,5x18 ET44. Edessä Contin 5:t 225/40 ja takana Conti 5 235/40. Joka nurkassa 20mm lätty ja sama tilanne, eli ei raavi kiinni. Kuvassa perä oli vielä aavistuksen korkeemmalla kuin nykyään.
Ainut asia mistä oon 300 12v-miehille katkera on tuo raideleveys. Sergey joskus aikaisemmin tässä topicissa mainitsi että 24v mallissa on leveämpi raideleveys kuin perus 124:ssä.
Itsellä menossa eteen 8,5x18 ET 35 ja taakse 9,5x18 ET35 225/40/18renkailla ja sovittaminen oli jo näissäkin, toivottavasti takakaarien kevyt taittelu riitti.
Kun katsoo azizin farkun speksejä niin itkettää vähän. Ja komeakin on tuo auto vielä
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
C220 kirjoitti:Ainut asia mistä oon 300 12v-miehille katkera on tuo raideleveys. Sergey joskus aikaisemmin tässä topicissa mainitsi että 24v mallissa on leveämpi raideleveys kuin perus 124:ssä.
Itsellä menossa eteen 8,5x18 ET 35 ja taakse 9,5x18 ET35 225/40/18renkailla ja sovittaminen oli jo näissäkin, toivottavasti takakaarien kevyt taittelu riitti.
Kun katsoo azizin farkun speksejä niin itkettää vähän. Ja komeakin on tuo auto vielä
Koskeeko tämä kaikkia 24-venttiilisiä ja nimen omaan 300:ia? Mulla on aina ollut käsitys että leveämpi raideleveys olisi vain sportline-malleissa.
[quote]Koskeeko tämä kaikkia 24-venttiilisiä ja nimen omaan 300:ia? Mulla on aina ollut käsitys että leveämpi raideleveys olisi vain sportline-malleissa./quote]
Tjaa nyt pistit pahan, kun mulla auto on 24v JA Sportline että kumman mukana se ominaisuus tulee. Jokatapauksessa leveämpi se on, koska tosiaan noilla spekseilläkin tekee tiukkaa. Sergey mainitsi aiheesta sivulla 33 tässä topicissa.
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
Löyty w124 vanteet mutta heräsi kysymys että passaako ne? Taakse 18"x9,5" ja eteen 18"x8,5", ET35. Autoa laskettu muistaakseni n. 40mm. Takarenkaat 225/40 ja edessä 215/35.