Kysytäänpä etäparantajilta teknistä konsultaatiota kun oma tietämys auton moottoreista on hiukan ohkaista.
Eli potilas on -99 Väykky 240 bensa V6-koneella. Autoa tutkinut ostajakanditaatti sanoi heti öljykorkin avattuaan että autosta on kannentiiviste mennyt. Itse en ole huomannut mitään erikoista, auto on toiminut ihan hyvin, lämmöt normaalit eikä nesteitä ole hukkunut isommin, kerran olen vähän (~2 dl) lisännyt kun auto piippasi nestetasosta. Lämppärikin puhkuu lämpöä kajuuttaan eikä ylimääräisiä kurlutuksia yms. puhinoita kuulu.
Öljykorkki oli aikalailla kuorrutettu vaalealla töhnällä sisäpuolelta, joka ei yleensä ole hyvä merkki (mutta etenkin talvella pätkäajossa esiintynyt tuota ex-autoissani). Huolestuin sen verran että aloin tallissa tutkimaan tarkemmin pannuhuonetta.
Jäähdytysnesteet on ihan puhtaat ja kirkkaat. Öljytaso oli normaalissa min-max välillä. Öljytikussa ei ole töhnää.
Käytin autoa tyhjäkäynnillä ja tutkailin paisuntasäiliöstä näkyykö kuplia tms. Ei näkynyt.
Noilla perusteilla olen taipuvainen uskomaan että öljyt ja vedet ei ole sekaisin.
Mikä tuo kuskin puolen kannen etupuolella oleva pieni kenno on?
http://1drv.ms/1yKNgQ3
Näyttäisi että se (tai sen takaa) tihkuu nestettä.
http://1drv.ms/1yKNmaq
Mitäs sanoo asiantuntijat, onkohan kannentiiviste sökö vai ei?
Kansiremonttihan maksaa mansikoita tällaiseen vehkeeseen...
W210 E240 kannentiiviste rikki vai ei?
-
- Sisäänajossa
Re: W210 E240 kannentiiviste rikki vai ei?
Öljyn lämmönvaihdin on tuo kenno ja näyttäis vuotavan öljyä. Sieltä on tiivisteet kovettunut tuon suodattimen ja kennon välistä. Helppo vaihtaa.
Ettei vaan olis ostajaehdokas yrittänyt tiputtaa hintaa sillä kansipahvin meno väitteellä. Se korkissa näkyvä "Maitokahvi" on talviaikaan normaalia. Jos ei paisuntasäiliössä kupli eikä nesteet häviä, lämmöt souda ja ylävesiletku ole kova voi pahvin suhteen olla huoletta.
Ettei vaan olis ostajaehdokas yrittänyt tiputtaa hintaa sillä kansipahvin meno väitteellä. Se korkissa näkyvä "Maitokahvi" on talviaikaan normaalia. Jos ei paisuntasäiliössä kupli eikä nesteet häviä, lämmöt souda ja ylävesiletku ole kova voi pahvin suhteen olla huoletta.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
-
- Sisäänajossa
Kiitos vastauksesta, jotain tällaista ounastelinkin.
Tuli ihan tuo sama homma mieleen että tässä nyt yritettiin apinaa koijata... ensin pelottelua kansiremontin kalleudella ja perään tonnin tarjousta ihan toimivasta ja ehkä vähän keskimääräistä parempi peltisestä väykystä...
Tuli ihan tuo sama homma mieleen että tässä nyt yritettiin apinaa koijata... ensin pelottelua kansiremontin kalleudella ja perään tonnin tarjousta ihan toimivasta ja ehkä vähän keskimääräistä parempi peltisestä väykystä...
-
- Sisäänajossa
Onko tuo epäilemäsi tiiviste lämmönvaihtimen kiinnityslevyn ja suodattimen jalan välissä? Tuollainen epämääräisen muotoinen liru, osanro 51059010122?sompio kirjoitti:Öljyn lämmönvaihdin on tuo kenno ja näyttäis vuotavan öljyä. Sieltä on tiivisteet kovettunut tuon suodattimen ja kennon välistä. Helppo vaihtaa.

En löytynyt räjäytyskuvaa tuosta kyseisestä osasta.
Minulla tuossa 320:ssä oli muistaakseni 3 erillistä tiivistettä enkä nyt muista ostinko ne KL-varaosista vaiko marmoritiskiltä ja tulikohan siinä mukana myös tuon suodatinjalan pohjatiiviste.
Vaihto helppo kun ei tartte nesteitä tyhjennellä. Irrottaa vaan tuon suodatinjalan. Siellä on pohjassa iso mutteri, eli vaatii ison hylsyn ( olikohan 42mm). Sen jälkeen avaa nuo vaihtimen ja jalan väliset ruuvit.
Vaihto helppo kun ei tartte nesteitä tyhjennellä. Irrottaa vaan tuon suodatinjalan. Siellä on pohjassa iso mutteri, eli vaatii ison hylsyn ( olikohan 42mm). Sen jälkeen avaa nuo vaihtimen ja jalan väliset ruuvit.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla