ässä-miehet hoi!! murheita!
ässä-miehet hoi!! murheita!
onkos kellää ollu vastaavaa vaivaa ässäs? auto 500sec, ja oireytymänä hemmetin suuri tyhjäkäynti+kylkiäisinä ajettaessa noin 90kympis tasakaasulla auto pehmeesti nykii (humppaa). jakakaas infoo jolla ollu vastaavaa, ja millai tuli kuntoon??
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
onko ketään linjoilla???? eikö vastaavanlaisia onkelmia ole kellään?
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
Ooko jo käynyt kysymässä sieltä Teijolta jasta jo kerran aikeisemmin kyselit täällä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
en vielä. asun hieman pidemmällä, mutta ajattelin ottaa luurilla alustavasti yhteyttä, kun työkiireet hellittää.
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
mikäs auto tässä nyt on kyseessä? korimalli ja vuosimalli vois auttaa.
voisko olla imuvuotoja?
voisko olla imuvuotoja?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
Huonosti toimivat suuttimet voi aiheuttaa tuota humppaamista. Itse tein kokeiluita erilaisten bensan sekaan laitettavien aineiden kanssa, sitten se humppaaminen katosi kun vaidoin polttoaineen toimittajaa (tankkaan venäjällä). Vois vaikka kokeilla jotain tuhtia suutintenpuhdistuskuuria taikka bensan Forte-käsittelyä, jos ei muuta keksi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
auto on 87vm. 500 sec. tyhjis on heti käynnistettyä jonkun aikaa ok. noin 600-700, mutta lämmetessä nousee tohon tonniin. eli kun tulee lenkiltä pihaan ja vaikka peruuttaa katokseen ym. niin aika ryskäyksen pitää kun heittää r:lle. ja aika jämerä juttu on että kun siitä sammutat ja käynnistät uudelleen, niin kiekat on jossai 700-800. mutta kun met painaan kaasua tai antaa hetken käydä tyhjistä niin on sen 1000.nen.
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
joo ei kait siitä fortekäsittelystä haittaakaan olisi. nää kesäbiilit on hieman ongelmallisia kun seisoo suomen pitkän kura ja räpäskäkeliajan, kuitenkin autot on tehty ajoa varten..tosin kuivassa lämpimässä tallissa se on itsellä talviajan. se imuvuoto on itsellä käynyt mielessä, kaikki näkyvissä olevat letkut on suihkuteltu pilottia vastaavalla spräyllä, mutta eikö sen ilmämäärämittärin tai mikä ruutta onkaan, niin alla ole joitain kumiletkuja tms. niistä ei ole tietoo missä kondikses on kun ne on sielä piilossa.
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
Tähän kyllä käy lukea vaikka kaikki ke-jetronki keskustelut..vai oliko tässä k-jetronik.
Kuitenkin pistäpä liuotukseen lisäilmaluisti....tässä pitäisi olla sellainen....ilma vuotoa..kaasuvaijeriin hieman löystä.
Kuitenkin pistäpä liuotukseen lisäilmaluisti....tässä pitäisi olla sellainen....ilma vuotoa..kaasuvaijeriin hieman löystä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
Niin tähänhän oli vaihdettu lisäilmaluisti eli tyhjäkäyntimoottori?
Mutta, just nyt muistin; se EHA
Minullahan nyki juuri tuolla lailla ja uusi EHA auttoi asiaan. Lisäilmaluistin vaihto pudotti tyhjäkäynnin minulla melkein normaaliksi. Eiku EHAa ostamaan!
Mutta, just nyt muistin; se EHA

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
en ihan vielä alkas EHAA uusimaan, mun mielestä olis ihan kun tyhjäkäynti moottori jumittas taikka rele 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
tämmönen muistu viimekesästä mieleen. vaihettiin tulpanjohot,tulpat, jakajankansi,pyörijä ja vielä kaverilta lainasin toimivan tk-motin, niin pelas v.hyvin muutaman kuukauden. sitte tuli kuvioihin 40-50 kymppiä ajaessa kylillä hemmetinmoinen nykiminen, sen sain pois foorumilaisten avulla kun putsasin ja säädin potikan, mutta kierrokset alkoi olla taas sie tontus. en jaksa ny muistaa nousiko ne ennen vai jälkeen potikkahomman. mutta jokatapauksessa nyt on jäleellä se tonnin tyhjis ja 8-90 ajaessa se pehmee humppaus nykimine. lisäksi tilasin tk-moottorin lainassa olevan tilalle. et luulis ne olevan koitettu. misä se rele sijaitsee. onko se siinä rintapellis missä on sulake päällä??
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
Meinaatko sitä alumiinista jossa on läpän alla sulake jos meinaat niis se on ylijännite rele
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
Täältä saa EHAn.
http://www.partbob.com/pressure-regulat ... 002-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
EHAn potikkaako säätelit, vai mitä?
http://www.partbob.com/pressure-regulat ... 002-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
EHAn potikkaako säätelit, vai mitä?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
no näin minä ymmärsin tekstistäkarra kirjoitti:Täältä saa EHAn.
http://www.partbob.com/pressure-regulat ... 002-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
EHAn potikkaako säätelit, vai mitä?


oliskohan se rele siellä repsikanpuolen jalkatilassa maton ja suojapellin alla

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
Potikka jos oli kulunut pinnaltaan ja ei ole säädöissä..toki sen saa korvakuulollakin tai jos on ongelmia saada järkeviin lukemiin niin laittaa sen sinne missä se toimii suht hyvin...mullakin yksi piti säätää 0.40v kun ohje oli se 0.70...tosta kasin potikan säätö arvosta ei ole tietoa.
Kai irroitit sen ja putsasit pinnan kun paska pinnassa tekee nykimisiä?
Kai irroitit sen ja putsasit pinnan kun paska pinnassa tekee nykimisiä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
joo no se on sit se ylijänniterele, koska täs päällä on sulake. tarttee ruveta ettiin jalkatilasta jos tulis vastaan. millai sen tsekkais et toimii?
Re: ässä-miehet hoi!! murheita!
eikö se ehan potikka ole mikä on määräjakajan kyles vastapuolel kii? sen putsasin liuskojen kera,ja säädin noin toho 0.70.neen. se terävä nykiminen tos kyläajos 50kypäs loppu, mutt toi isomman vauhdin humppaus jäi ison tyhjiksen kera.