ässä-miehet hoi!! murheita!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
matruusi1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 18.04.2014 22:00

ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja matruusi1 »

onkos kellää ollu vastaavaa vaivaa ässäs? auto 500sec, ja oireytymänä hemmetin suuri tyhjäkäynti+kylkiäisinä ajettaessa noin 90kympis tasakaasulla auto pehmeesti nykii (humppaa). jakakaas infoo jolla ollu vastaavaa, ja millai tuli kuntoon??
matruusi1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 18.04.2014 22:00

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja matruusi1 »

onko ketään linjoilla???? eikö vastaavanlaisia onkelmia ole kellään?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ooko jo käynyt kysymässä sieltä Teijolta jasta jo kerran aikeisemmin kyselit täällä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
matruusi1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 18.04.2014 22:00

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja matruusi1 »

en vielä. asun hieman pidemmällä, mutta ajattelin ottaa luurilla alustavasti yhteyttä, kun työkiireet hellittää.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mikäs auto tässä nyt on kyseessä? korimalli ja vuosimalli vois auttaa.

voisko olla imuvuotoja?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13631
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja karra »

Huonosti toimivat suuttimet voi aiheuttaa tuota humppaamista. Itse tein kokeiluita erilaisten bensan sekaan laitettavien aineiden kanssa, sitten se humppaaminen katosi kun vaidoin polttoaineen toimittajaa (tankkaan venäjällä). Vois vaikka kokeilla jotain tuhtia suutintenpuhdistuskuuria taikka bensan Forte-käsittelyä, jos ei muuta keksi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
matruusi1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 18.04.2014 22:00

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja matruusi1 »

auto on 87vm. 500 sec. tyhjis on heti käynnistettyä jonkun aikaa ok. noin 600-700, mutta lämmetessä nousee tohon tonniin. eli kun tulee lenkiltä pihaan ja vaikka peruuttaa katokseen ym. niin aika ryskäyksen pitää kun heittää r:lle. ja aika jämerä juttu on että kun siitä sammutat ja käynnistät uudelleen, niin kiekat on jossai 700-800. mutta kun met painaan kaasua tai antaa hetken käydä tyhjistä niin on sen 1000.nen.
matruusi1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 18.04.2014 22:00

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja matruusi1 »

joo ei kait siitä fortekäsittelystä haittaakaan olisi. nää kesäbiilit on hieman ongelmallisia kun seisoo suomen pitkän kura ja räpäskäkeliajan, kuitenkin autot on tehty ajoa varten..tosin kuivassa lämpimässä tallissa se on itsellä talviajan. se imuvuoto on itsellä käynyt mielessä, kaikki näkyvissä olevat letkut on suihkuteltu pilottia vastaavalla spräyllä, mutta eikö sen ilmämäärämittärin tai mikä ruutta onkaan, niin alla ole joitain kumiletkuja tms. niistä ei ole tietoo missä kondikses on kun ne on sielä piilossa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tähän kyllä käy lukea vaikka kaikki ke-jetronki keskustelut..vai oliko tässä k-jetronik.
Kuitenkin pistäpä liuotukseen lisäilmaluisti....tässä pitäisi olla sellainen....ilma vuotoa..kaasuvaijeriin hieman löystä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13631
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja karra »

Niin tähänhän oli vaihdettu lisäilmaluisti eli tyhjäkäyntimoottori?

Mutta, just nyt muistin; se EHA :!: Minullahan nyki juuri tuolla lailla ja uusi EHA auttoi asiaan. Lisäilmaluistin vaihto pudotti tyhjäkäynnin minulla melkein normaaliksi. Eiku EHAa ostamaan!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

en ihan vielä alkas EHAA uusimaan, mun mielestä olis ihan kun tyhjäkäynti moottori jumittas taikka rele :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
matruusi1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 18.04.2014 22:00

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja matruusi1 »

tämmönen muistu viimekesästä mieleen. vaihettiin tulpanjohot,tulpat, jakajankansi,pyörijä ja vielä kaverilta lainasin toimivan tk-motin, niin pelas v.hyvin muutaman kuukauden. sitte tuli kuvioihin 40-50 kymppiä ajaessa kylillä hemmetinmoinen nykiminen, sen sain pois foorumilaisten avulla kun putsasin ja säädin potikan, mutta kierrokset alkoi olla taas sie tontus. en jaksa ny muistaa nousiko ne ennen vai jälkeen potikkahomman. mutta jokatapauksessa nyt on jäleellä se tonnin tyhjis ja 8-90 ajaessa se pehmee humppaus nykimine. lisäksi tilasin tk-moottorin lainassa olevan tilalle. et luulis ne olevan koitettu. misä se rele sijaitsee. onko se siinä rintapellis missä on sulake päällä??
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Meinaatko sitä alumiinista jossa on läpän alla sulake jos meinaat niis se on ylijännite rele
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13631
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja karra »

Täältä saa EHAn.

http://www.partbob.com/pressure-regulat ... 002-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

EHAn potikkaako säätelit, vai mitä?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:Täältä saa EHAn.

http://www.partbob.com/pressure-regulat ... 002-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

EHAn potikkaako säätelit, vai mitä?
no näin minä ymmärsin tekstistä :wink: tuohan EHA olis aika edullinenki :thumbup:
oliskohan se rele siellä repsikanpuolen jalkatilassa maton ja suojapellin alla :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja atlas »

Potikka jos oli kulunut pinnaltaan ja ei ole säädöissä..toki sen saa korvakuulollakin tai jos on ongelmia saada järkeviin lukemiin niin laittaa sen sinne missä se toimii suht hyvin...mullakin yksi piti säätää 0.40v kun ohje oli se 0.70...tosta kasin potikan säätö arvosta ei ole tietoa.
Kai irroitit sen ja putsasit pinnan kun paska pinnassa tekee nykimisiä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
matruusi1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 18.04.2014 22:00

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja matruusi1 »

joo no se on sit se ylijänniterele, koska täs päällä on sulake. tarttee ruveta ettiin jalkatilasta jos tulis vastaan. millai sen tsekkais et toimii?
matruusi1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 18.04.2014 22:00

Re: ässä-miehet hoi!! murheita!

Viesti Kirjoittaja matruusi1 »

eikö se ehan potikka ole mikä on määräjakajan kyles vastapuolel kii? sen putsasin liuskojen kera,ja säädin noin toho 0.70.neen. se terävä nykiminen tos kyläajos 50kypäs loppu, mutt toi isomman vauhdin humppaus jäi ison tyhjiksen kera.
Vastaa Viestiin