Miksi helvetissä auton pitää aina hajota talvella? Nyt teki W210 E270CDI sellasen tempun, että ohjaustehostajan öljyt katoaa taivaan tuuliin. Yritin hetki sitten tiirailla konehuonetta joka helvetin suunnasta, mut ei vaan löydy vuotokohtaa. Onko tossa mahdollisesti jotain tyypillistä vuotokohtaa? Joku yleinen paikka, josta laukee? Olis vähän helpompi etsiä... Ei paljo innosta tuolla pakkasessa ja pimeässä kyykkiä. Joutuuko tässä ruveta puskuria irrottamaan, että näkis jotain..? Että taas osaa ketuttaa niin maan perusteellisesti
Viimeksi muokannut jylppy, To 12.01.2012 18:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
jylppy kirjoitti:Miksi helvetissä auton pitää aina hajota talvella? Nyt teki W210 E270CDI sellasen tempun, että ohjaustehostajan öljyt katoaa taivaan tuuliin. Yritin hetki sitten tiirailla konehuonetta joka helvetin suunnasta, mut ei vaan löydy vuotokohtaa. Onko tossa mahdollisesti jotain tyypillistä vuotokohtaa? Joku yleinen paikka, josta laukee? Olis vähän helpompi etsiä... Ei paljo innosta tuolla pakkasessa ja pimeässä kyykkiä. Joutuuko tässä ruveta puskuria irrottamaan, että näkis jotain..? Että taas osaa ketuttaa niin maan perusteellisesti
Eikös tasonsäätö ole samassa....vuotaisko Takaiskari tai menevä/palaava putki ?
Mulla oli aikanaan poikki takarenkasta ennen....tyyppivikana on ollut puhkiruostuneet putket ja iskarivuodot....
No joo. Isäukko oli kans tutkinu asiaa ja soitteli tossa samaa ehdotellen. On taas todella tullu saksan insinöörille iso aivopieru ku on laittanu noi samaan piiriin. Ei iskari/tasosäätö kiinnosta paskaakaan ettei toimi mutta nyt ei voi kuitenkaan ajaa pitempää matkaa ku ohjaustehostin olis sit kuivana. Todella typerää! Ja heräsikin epäily kuskin puolen takaiskariin kun olen jo vähän katsellu et on hieman kallellaan. Voi perseen perse! Ja jos siellä sit on iskari rikki niin helvetin helvetti. Sehän maksaa vaan noin miljoonan.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
jylppy kirjoitti:No joo. Isäukko oli kans tutkinu asiaa ja soitteli tossa samaa ehdotellen. On taas todella tullu saksan insinöörille iso aivopieru ku on laittanu noi samaan piiriin. Ei iskari/tasosäätö kiinnosta paskaakaan ettei toimi mutta nyt ei voi kuitenkaan ajaa pitempää matkaa ku ohjaustehostin olis sit kuivana. Todella typerää! Ja heräsikin epäily kuskin puolen takaiskariin kun olen jo vähän katsellu et on hieman kallellaan. Voi perseen perse! Ja jos siellä sit on iskari rikki niin helvetin helvetti. Sehän maksaa vaan noin miljoonan.
Noo ei se välttämäti ole rikki vaan sille menevä putki katki....veholta saa parilla kympillä ermeton korjausliitinsarjan putkenpätkällä.....
Ja kyllä sillä voi ajaa korjaamolle...
Kun oot korjannu, öljyt sisään ja kylän painavin sika takakonttiin istumaan ja auto käyntiin...pieni kaasu päälle 2-5min....ilmaa ittensä.
On muuten w210 ohjaustehostajien sielä "banjoliittimissä" auton alla ongelmaa, esim omassani ne vuotaa aina tietyn verran ja sitten lakkaa.. Eli justiin minimirajaan säiliössä. Vaihdoin sinne nuo tiivisteet ja edelleen ei pidä, eli ihme juttu. Mitään tasonsäätöä ei mun autossa kuitenkaan oo Käyny mielessä kokeilla tota bilteman ohjaustehostajanvuotoainetta sinne mutta vielä en oo uskaltanu
LopenUupunut kirjoitti:Ja kyllä sillä voi ajaa korjaamolle...
Ei voi. Korjaamolle ajaminen edellyttää että olis rahaa ja kun ei oo Centin Centtiä. Ja muutenkin korjaamolle mennään ainoastaan, jos itseltä ei löydy tarvittavia työkaluja. Aina oon itse laittanu jos suinkin vain mahdollista. Täytyy tänään töitten jälkeen tutkia toi takapää, jos se vika löytyis sieltä ja olis sellanen että sais itse korjattua edes vaikka väliaikaisesti. Uutta osaa sit tarvittaessa kun saa niitä Centtejä.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Vika löyty muttei pysty vissiin ite korjaamaan Vika on niissä taakse menevissä metalliputkissa, jotka menee samassa nipussa jarruletkujen kanssa. Vikakohta siinä kuskin puolen takamatkustajan kohdalla pohjassa, missä ne putket on pohjassa kiinni. Siitä vuotaa.
Olisko kellään jotain hyvää vinkkiä, millä vois jotenkin edes "paikata" esim. ettei vuotaisi niin paljon? Saako koko piiriä esim. tukittua jostain edestä väliaikaisesti siten, että ohjaustehostin saisi kuitenkin öljyä. Nyt kun ihan oikeasti ei voi viedä heti korjaamolle ja pakko olis päästä liikkumaan silti. Hirveesti ei voi lähtee (uskalla) auton alle touhuamaan tässä rivarin pihassa, vaikka ajorampit kyllä löytyisi. Olis mukava, jos sais jollain väliaikaisesti "korjattua" kunnes on rahaa viedä kunnon korjaukseen.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Juota se hopealla tai jollain mikä pitää putken metallissa. Olen joskus korjannut tehostimenletkun volvosta juottamalla purkamatta ja tyhjentämättä mitään. Hyvin se piti sen jälkeen.
Kunnon kaasutöhö missä on terävä liekki ja hommiin vaan.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Laitoin putken poikki ja väliin pätkän letkua. Näyttäis pitävän mutta tuskin kauaa kestää. Putket on aivan paskana. Kestäis ny edes kesään. Sitten joutuu kyllä laittaa uutta putkea metrikaupalla. Ihan hapanta on melkeen koko pohjan matkalta Kumma ku pohja kuitenki on ihan hyvässä hapessa tuon ikäiseksi.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Itte laittelin yhteen lankkuuni muovista pneumatiikka putkea noitten rautaputkien tilalle oli koko pohjan alalta aivan paskana
onneksi oli kummassakin päässä tervettä putkea että sai sen kiinni liittimillä ja kesti vuosia
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
arska10 kirjoitti:Itte laittelin yhteen lankkuuni muovista pneumatiikka putkea noitten rautaputkien tilalle oli koko pohjan alalta aivan paskana
onneksi oli kummassakin päässä tervettä putkea että sai sen kiinni liittimillä ja kesti vuosia
Joo kyllähän se letkukin kestää ku kunnolla laitetaan. Toi tuli nyt vedettyä sillai sinnepäin hätäkorjaus ku ei saa autoa kunnolla esim. nosturiin ja kuivaan, valoisaan, lämpimään tilaan. Tuolla pihalla ei hirveesti viitti kömpiä auton alla tunkin ja pukkien varassa. Vettäkin sato koko ajan ku aisaa. Ihan uitettu oli ku sai valmiiksi
Tossa käy todennäköisesti niin että isäukko laittaa sinne kunnon putket ku tulee käymään ku on ikänsä autoalalla ollu lähinnä peltiseppänä ja nyt eläkkeellä ja on vissiin vähän tekemisen puutetta, niin taitaa olla ettei sitä saa pidettyä irti tosta. Väkisin sinne menee kuitenki laittamaan
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Taisinpa tonne ylemmäs jo kirjoittaakin...ei oo kallis juttu.
Tota käypästä putkea löytyy muistaakseni motonetistäkin ja liittimet netistä kuuklaamalla "ermeto" ja sieltä teräsputkenliittimet.
LopenUupunut kirjoitti:Taisinpa tonne ylemmäs jo kirjoittaakin...ei oo kallis juttu.
Tota käypästä putkea löytyy muistaakseni motonetistäkin ja liittimet netistä kuuklaamalla "ermeto" ja sieltä teräsputkenliittimet.
Letku kestää ekaan mojovaan töyssyyn.
.
Joo ei varmaa olekkaan kallis mutta kuten sanottu niin ihan ei viitsi keskellä talvea, pihalla räntäsateessa, tunkin ja pukin varassa ruveta vääntämään mitään putkea ja liitoksia. Kyllä se vaatii kuivan, lämpimän, valoisan tilan jossa mielellään nosturi.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Esim. kylmätekniikas pressostaateille ei saa käyttää putkea vaan pitää käyttää letkua. Tais kestää 120 astetta Celsiusta ja pirusti painetta sekä tärkein että kestää huomattavasti paremmin väkivaltaa.
Jaa, olipas unohtunut tähän mainita, että kuntoon on laitettu. Tossa alkukeväästä, kun rupes olemaan jo plussaa pihalla, tuli vedettyä etulokarista perään asti kupariputkee alle. Hyvin on kestänyt. Etupäähän laitettiin ihan "orginaalilla" liittimellä kiinni, kun se oli sellainen samalainen kuin noissa jarruputkissa, eli kupariputkeen jarrutyökaluilla tehtiin se "huuli" ja sitten kiinni mutteri kiinni. Perään laitettiin sitten ihan vaan helmiliitin "jatkopala". Samalla tuli katottua, että ne putket, jotka menee ja risteilee siellä taka-akselin yläpuolella ei näytä yhtään sen paremmilta... Nekin varmaan joutuu jossain vaiheessa uusimaan, mutta se ilmeisesti sitten vaatii koko perän tiputtamisen pois. Ei sinne muuten taida päästä. Samallapa voi sitten laittaa kaikki perä puslat ja tukivarret ojennukseen
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Minulla on 450 SEL mersussa laatikon coolerin paluuputki vedetty poikki ja 5 cm kumiletkua välissä. Olisikohan syylarille menevää letkua vaihdettaessa jouduttu tuo 10 mm putki poikkaisemaan? Pitää mittailla paljoko tarvii väliin uutta putkea vai menisinkö pelkällä jatkolla... noita saa täältä Tehohydrosta esimerkiksi.
jylppy kirjoitti:
Joo ei varmaa olekkaan kallis mutta kuten sanottu niin ihan ei viitsi keskellä talvea, pihalla räntäsateessa, tunkin ja pukin varassa ruveta vääntämään mitään putkea ja liitoksia. Kyllä se vaatii kuivan, lämpimän, valoisan tilan jossa mielellään nosturi.
Itseasiassa tämänkin esimerkin hommaan olis ollut huomattavasti nopeempi ja helpompi laittaa sitä jarruputkea pätkä väliin noilla liittimillä, kun tuo letku ja klemmarit. Putki poikki, putki liittimen sisään toppariin saakka ja kiristys.
Mutta kuten tavallista liittimet ja putkea vaan ois pitäny käydä ostamassa kaupasta, letkua tais olla kotona?