Elikkä W202 mallin mersusta(220 Bensiini -94) on katalysaattori rikki.
Jo pidemmän aikaa pakoputkesta kuulunut ylimääräistä resonanssia lähinnä n. 2000r/min. tuntumassa ja nyt kolisee pahasti jopa tyhjäkäynnillä. Aluksi luulin jommankumman vaimentimen sisuksien olevan irti, mutta kumivasaralla kattia taputellessa sisällä kolisee jokin, ilmeisesti katalysaattorielementti. Onko kellään kokemusta moisesta ja mikä neuvoksi, uusi etuputki joka sisältää katin (tarvikkeena n. 580€) vai yleismallin katti joka hitsataan entisen tilalle ja maksaa n. 100€ ?
Vai sattuisiko joltain löytymään ehjää tähän malliin käyvää kattia?
C 220 katalysaattori rikki
Tarvikekatteja on tullut asenneltua paljon, eikä ole ongelmista kuulunut.
Sikäli voit huoletta hitsata sellaisen putkeesi.
Mersuissa kyllä harvinaista että katti hajoaa, vaan samaa bensaa nekin syövät.
Dieselmersuissa on kyllä katteja mennyt tukkoon.
Kun katin sisukset kolisevat aikansa irrallaan, ne kuluvat reunoista ja lopen pyörähtävät pöntössä; putki on tukossa; ongelmia...
Sikäli voit huoletta hitsata sellaisen putkeesi.
Mersuissa kyllä harvinaista että katti hajoaa, vaan samaa bensaa nekin syövät.
Dieselmersuissa on kyllä katteja mennyt tukkoon.
Kun katin sisukset kolisevat aikansa irrallaan, ne kuluvat reunoista ja lopen pyörähtävät pöntössä; putki on tukossa; ongelmia...
wiimax.fi
Re: C 220 katalysaattori rikki
Eikös tuossa ole kaksi kattia rinnakkain? Ainakin omassa kiesissä (220e w124) etuputki haarautuu ennen katalysaattoreita jotka ovat rinnakkain. katin jälkeen putket yhdistyy viimeiselle pöntölle. Just viikonloppuna hämmästelin putkea käsijarrua kiristäessä ja mietin jotta mahtaa olla kallis jos mökkitiellä vielä kovempaa kiveen kalauttaa..! ( oli tullut pohjakosketus katin lämpösuojaan tänä kesänä..).Hopo kirjoitti:Elikkä W202 mallin mersusta(220 Bensiini -94) on katalysaattori rikki.
Jo pidemmän aikaa pakoputkesta kuulunut ylimääräistä resonanssia lähinnä n. 2000r/min. tuntumassa ja nyt kolisee pahasti jopa tyhjäkäynnillä. Aluksi luulin jommankumman vaimentimen sisuksien olevan irti, mutta kumivasaralla kattia taputellessa sisällä kolisee jokin, ilmeisesti katalysaattorielementti. Onko kellään kokemusta moisesta ja mikä neuvoksi, uusi etuputki joka sisältää katin (tarvikkeena n. 580€) vai yleismallin katti joka hitsataan entisen tilalle ja maksaa n. 100€ ?
Vai sattuisiko joltain löytymään ehjää tähän malliin käyvää kattia?
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Oma autohankintani ( W124/220te -94) Saksan maalta koki myös ikävän takaiskun, kun autosta oli katti pimeänä. Just sellanen kaksosanen, ja toinen pytty oli suoltanut sisukset mäelle. Koko alkuosa, vaikka tarvikekatti onkin, (n. 600 Egeä) sinne pistettiin, kun irtopytyn hitsailu näytti kovin hankalalta. Alkuperäinen olis maksanut melkein vanhan mummon kympin.
On tutun asentajan mukaan ihan yleistä näissä tuontipeleissä, että katti pimeänä, vaikka autossa onkin katsastukset kunnossa. Ei olis enää saksassakaan läpäissyt. Pitkä seisotukset vaihtoautorivistössä ja pienet käynnistelyt, jotka jättää putkeen ylimääräistä ainetta ja kondenssivettä kuulemma hajottavat katin. Ei kuulemma ole ihan harvinaista suomessakaan.
No, iteppähän opin, että ainakin jos joudun autoa jostain syystä siirtämään tallista ilman, että on tarkoitus lähteä reissuun, niin antaa käydä kunnolla lämpimäksi, että putket lämpii ja kuivuu. Käy vaikka heittämässä päälle vielä jonkun kilometrin ajolenkin ennen kuin tunkee auton takas talliin.
On tutun asentajan mukaan ihan yleistä näissä tuontipeleissä, että katti pimeänä, vaikka autossa onkin katsastukset kunnossa. Ei olis enää saksassakaan läpäissyt. Pitkä seisotukset vaihtoautorivistössä ja pienet käynnistelyt, jotka jättää putkeen ylimääräistä ainetta ja kondenssivettä kuulemma hajottavat katin. Ei kuulemma ole ihan harvinaista suomessakaan.
No, iteppähän opin, että ainakin jos joudun autoa jostain syystä siirtämään tallista ilman, että on tarkoitus lähteä reissuun, niin antaa käydä kunnolla lämpimäksi, että putket lämpii ja kuivuu. Käy vaikka heittämässä päälle vielä jonkun kilometrin ajolenkin ennen kuin tunkee auton takas talliin.