Sprintterin perään välitys?
Sprintterin perään välitys?
Alako perän jollotus häirittemään liikaa ja mielessä oli vaihtaa laakerit ja välitys.
Joo purkuperä tietenkin vaihtoehto nro2, mutta vaarana, että saa samanlaisen jollottajan..
Pinionin laakeri tuossa on jo parhaat päivänsä nähny eikä kiristämällä enää vaikutusta ollu.
Mistä löytyy/ mihin hintaan välityksiä?
Laakerit näky löytyvän KL:n nettikaupasta, mutta välitystä ei ainakaan nopealla selauksella löytynyt?
Autona 316cdi ja vm 2002.
Ps. Voi kyllä tarjota vaihtoperää mikäli tietää, että on kunnossa.
Joo purkuperä tietenkin vaihtoehto nro2, mutta vaarana, että saa samanlaisen jollottajan..
Pinionin laakeri tuossa on jo parhaat päivänsä nähny eikä kiristämällä enää vaikutusta ollu.
Mistä löytyy/ mihin hintaan välityksiä?
Laakerit näky löytyvän KL:n nettikaupasta, mutta välitystä ei ainakaan nopealla selauksella löytynyt?
Autona 316cdi ja vm 2002.
Ps. Voi kyllä tarjota vaihtoperää mikäli tietää, että on kunnossa.
Re: Sprintterin perään välitys?
Jos hammaspyörä pari on kunnossa pinnaltaan niin laakeroi sen vain.
S-posti tai soitto kl-osiin niin saat kaikkea muutakin tilattua mitä ei sivuilla ole.
S-posti tai soitto kl-osiin niin saat kaikkea muutakin tilattua mitä ei sivuilla ole.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Sprintterin perään välitys?
Jep näin ajattelin tehä, laakerit pitäisi tulla tänään ja sittenhän sen näkee välityksenki kunnon ku aukasee kannen.atlas kirjoitti:Jos hammaspyörä pari on kunnossa pinnaltaan niin laakeroi sen vain.
S-posti tai soitto kl-osiin niin saat kaikkea muutakin tilattua mitä ei sivuilla ole.
Mutta ihan mielenkiinnosta, eikö näihin saa välityksiä vaikka Saksasta kohtuuhinnalla?
Re: Sprintterin perään välitys?
Kysyt vaan välitystä kl-varaosien kautta...he tilaavat kaiken saksasta niin saat mitä vaan mersuun osaa....ei kysyminen maksa mitään.
Yleistä hinta tasoa välityksiin en varmaksi osaa sanoa mutta 500e-1000e kaiketi saa kun jonkun mallin välitys taisi olla 600e..tälläistä muistelin.
Yleistä hinta tasoa välityksiin en varmaksi osaa sanoa mutta 500e-1000e kaiketi saa kun jonkun mallin välitys taisi olla 600e..tälläistä muistelin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Sprintterin perään välitys?
Niin no kysyinki ku kävin laakerit tilaamassa, mutta myyjä jotenki niin taitavasti ohitti kysymyksen, että asia jäi siihen..atlas kirjoitti:Kysyt vaan välitystä kl-varaosien kautta...he tilaavat kaiken saksasta niin saat mitä vaan mersuun osaa....ei kysyminen maksa mitään.
Yleistä hinta tasoa välityksiin en varmaksi osaa sanoa mutta 500e-1000e kaiketi saa kun jonkun mallin välitys taisi olla 600e..tälläistä muistelin.
Kuulostaa kyllä kalliilta ku nuitten maastureitten ja rallipelien kanssa tottunu siihen, että uusia saa 200€ pintaan, alkuperäisiäki.
Re: Sprintterin perään välitys?
Nahusin nelijä tuntia rintteriin alla ja nyt olis laakerit vaihettu, välityksessä lievää kiillottumista havaittavissa, mutta löin nippuun, kuulin nimittäin välityksen hinnan ja se oli toisella tuhatluvulla.
Koeajolle ei enää kerenny, pitää vielä käsijarrun hilippeet kasata ja kaataa öljyt sisään (muistilappu itelle
). Toivottavasti tuo ainakin vähän hiljenee..
Koeajolle ei enää kerenny, pitää vielä käsijarrun hilippeet kasata ja kaataa öljyt sisään (muistilappu itelle

Re: Sprintterin perään välitys?
Olet tainnut laitella periä ennenkin niin kun laakerit laitoit ja simmit entisille paikoilleen niin hammasvälyskin asettui kohdalleen takaisin tehtaan asetukseen vai joutuiko simmaamaan vielä?
Kun aina vääntöä täällä simmaamisesta ja itse koulun käynneenä sitä mieltä että perä säädetään kerran tahtaalla ja silloin ei tarvitsisi kuin laakerointi ..ei säätöä mutta välityksen vaihdon jälkeen aina täysi säätö joka vaatii jo erikois työkaluja.
Kun aina vääntöä täällä simmaamisesta ja itse koulun käynneenä sitä mieltä että perä säädetään kerran tahtaalla ja silloin ei tarvitsisi kuin laakerointi ..ei säätöä mutta välityksen vaihdon jälkeen aina täysi säätö joka vaatii jo erikois työkaluja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Sprintterin perään välitys?
Kyllä kait uusissa laakereissa on niin pienet toleranssit, että samoilla simmeillä vaan nippuun, en kehannu ees väriä laittaa ku tuntu niin hyvin pyörivän.atlas kirjoitti:Olet tainnut laitella periä ennenkin niin kun laakerit laitoit ja simmit entisille paikoilleen niin hammasvälyskin asettui kohdalleen takaisin tehtaan asetukseen vai joutuiko simmaamaan vielä?
Kun aina vääntöä täällä simmaamisesta ja itse koulun käynneenä sitä mieltä että perä säädetään kerran tahtaalla ja silloin ei tarvitsisi kuin laakerointi ..ei säätöä mutta välityksen vaihdon jälkeen aina täysi säätö joka vaatii jo erikois työkaluja.
Joo välityksen vaihon kanssa sitten vähän tarkempaa.
Pakko kyllä kehasta, että tulipa vain hilijanen perä, oikein nautinto tuli päästellä ja totta tuolla nyt sen millin saa täyteen tai ainaki melekein.

Lisätäämpä tähän vielä semmosia pieniä vinkkejä jos joku muukin suunnittelee samaa hommaa:
-rymppiä kasaan väännettäessä hyvä apu on laittaa tunkki perän laipan alle (jos on sakara-mallinen) ja vääntää sitä vasten sitten kunnon vääntimellä (tai painaa vaikka jalalla niin ei tule niin hiki).
-laipan mutteri on 32mm 12-kulmainen
-kannattaa varata remppaan vetoakselien stefat ja käsijarrukenkien asennussarja
-kylmäspray on oikein mainio keksintö ja kuumailmapuhallin sitten toinen
Re: Sprintterin perään välitys?
Pienen vetopyörän säädin silleen että ilman krymppiä ja stefaa ensin etsin sopivan laakeri välyksen...merkkasin mutteriin,laittaan ja tönärillä korkeus talteen sitten laippa pois ,krymppi paikalleen ja stefa ja merkkiin veto.
Viimeksi muokannut atlas, Ke 11.02.2015 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Sprintterin perään välitys?
Missä tilanteessa perä piti jollotusta ennen remonttia? Veto päällä, ilman vetoa?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Sprintterin perään välitys?
itsellä jollotti kun piti keski kaasulla ..vedättäessä ja jarruttaessa vaihteella ei...voi olla että jos huutaa vetopäällä ja jarruttaessa kuin nyt paikallaan oleva rempan aikan oleva niin sellaisesta ei enää saakaan kalua koska rattaissa oli aika jäljet..pieni ulina menisi tällöin ihan laakeroimalla kuntoon..eli ei pidä päästää liian pahaksi huutamaan perää niin pääsee halvemmalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Sprintterin perään välitys?
Tuo minun piti veto päällä ja moottorijarrutuksessa eli oikiastaan koko ajan. Siksi arvelin, että välitys olisi entinen, mutta joskus näinki.