Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Aloitetaanpa taasen projektipäiväkirja kun kerrankin on vähän enemmän kun käyttöauto tallissa. Vuosia tullut katseltua ihaillen 90-luvun R129-koristen SL-Mersujen linjoja, mutta ei koskaan ole tullut sellaista hankittua tai edes kyytiin päästyä. Samalla pohjalevyllä on kylläkin tullut harjoiteltua vuonna 2003 hankkimallani C124:llä, joka on edelleen tallissa säilössä, tosin kesäautoilut on parina viime kesänä tullut tehtyä muun merkkisillä vehkeillä.
Kuinka ollakkaan, puiden takkaan heittelyn lomassa ennen joulua selailin Amerikan Craigslistiä Etelä-Californian alueelta, melkein yhtä kalliiksi tuleva sivusto kun eBay. Pian löysinkin itseni keskustelemasta Californialaishemmon kanssa jolla oli edukkaahko 300 SL myynnissä. Pian selvisi että tämän auton lisäksi jota olin ostattelemassa kaverilla oli toinenkin samanlainen, siitä tosin puuttui kovakatto, ja automaattivaihteisto luisti. Tämä toinen voisi myös olla myynnissä. Ei taida olla mikään täysin tuulesta temmattu lause että Amerikan Joe:t ja Bubbat osaavat mielummin korjata työntötankomoottoreita. Euroautojen korjaamot ovatkin sitten harvemmassa, joko merkiliikkeitä tai hinnallisesti niihin verrattuja pajoja. Korjaamisen kalleuden vuoksi näitäkin sitten ehkä jää korjaamatta. Karkea yleistys, mutta ehkeivät kaikki autoilijat ainakaan löydä halvempia korjaamoita, tosin eihän kaikki Ameriikan autoilijat aina löydä jarrupoljintakaan. =)
Päädyttiin loppujen lopuksi kuitenkin siihen että lastataan molemmat Mersut kohti Suomea, niin onhan taas projekteja kerrakseen. =)
Vajaan parin kuukauden odottelun jälkeen tullin kautta kotiin saatiin tälläinen:
Liuotin/painepesuripesu ja talliin sulamaan.
Autohan oli siis vuoden 1992 300 SL – 24, Perusmusta 040 ulkoa, mustat nahat ja katto. Perus Amerikanvarusteilla, eli aika kattavasti kaikki sähköllä rattia ja jakkaroita myöten. Oikea sähköharrastajan unelma siis. Omaan silmään pisti "jallutettu" maski, ikkunalistojen lisäksi, Euromallissa taitaa olla musta. Samaten vanteet on kromatut (varapyörän vanne samanlainen, mutta maalattu). Tosin voipi olla että tulee jotkun muut alle sovitettua...
Tekniikkana M104 3-litranen kutonen ja 722.5 automaatti sen jatkeena. Tässä ensin tulleessa yksilössä perustekniikka toimii aikalailla kuten pitääkin, laajempaa perushuoltoa vaille.
Myyjä kertoi autossa olevan vikojakin, maalipinta joistain kohdin palanut auringossa, penkeissä repeämiä ja mittaristossa ei yksikään mittari toimi, varoitusvalot vain vilkkuvat ja katto ei irtoa napista. Viat eivät olleet matkalla hävinneet Atlantin aaltoihin vaan seurasivat perille asti mukana. No jotain hyvääkin, muut sähkövarusteet kattoa ja mittaristoa lukuunottamatta tuntuvat toimivat, ja ruostetta ei ole kun auto on ollut ikänsä kuivassa Californiassa.
Aluksi ajatuksena olisi pistää sähköpulmat kuntoon, sen jälkeen ohjemaan otettava varmaan ylimaalaus ja sisustan uusiminen ainakin penkkien istuin-osat ja ratti, jotka kuivahtaneet auringossa.
Samalla voisi käydä hankkimaan osia. Huolto-osien ja penkkien lisäksi ainakin oikea takavalon lasi on rikki, samaten etuvilkkujen tilalle voisi hankkia joko kirkkaat Jenkkivalot, tai sitten euromallin kirkaat, nuo porkkanat ei minusta oikein tähän malliin sovi.
Tälläinen aloitus tälle projektille, jatkan tarinaa kun tulevalla viikolla päästään varsinaisen projektin puolelle. =)
Ai niin se toinen auto. Logistiikkahirmut olivat vähän "unohtaneet" toisen auton, ja sainkin kuulla että se on vasta lähdössä Jenkeistä. No, eipähän tule tallissa ruuhkaa heti.
Kuinka ollakkaan, puiden takkaan heittelyn lomassa ennen joulua selailin Amerikan Craigslistiä Etelä-Californian alueelta, melkein yhtä kalliiksi tuleva sivusto kun eBay. Pian löysinkin itseni keskustelemasta Californialaishemmon kanssa jolla oli edukkaahko 300 SL myynnissä. Pian selvisi että tämän auton lisäksi jota olin ostattelemassa kaverilla oli toinenkin samanlainen, siitä tosin puuttui kovakatto, ja automaattivaihteisto luisti. Tämä toinen voisi myös olla myynnissä. Ei taida olla mikään täysin tuulesta temmattu lause että Amerikan Joe:t ja Bubbat osaavat mielummin korjata työntötankomoottoreita. Euroautojen korjaamot ovatkin sitten harvemmassa, joko merkiliikkeitä tai hinnallisesti niihin verrattuja pajoja. Korjaamisen kalleuden vuoksi näitäkin sitten ehkä jää korjaamatta. Karkea yleistys, mutta ehkeivät kaikki autoilijat ainakaan löydä halvempia korjaamoita, tosin eihän kaikki Ameriikan autoilijat aina löydä jarrupoljintakaan. =)
Päädyttiin loppujen lopuksi kuitenkin siihen että lastataan molemmat Mersut kohti Suomea, niin onhan taas projekteja kerrakseen. =)
Vajaan parin kuukauden odottelun jälkeen tullin kautta kotiin saatiin tälläinen:
Liuotin/painepesuripesu ja talliin sulamaan.
Autohan oli siis vuoden 1992 300 SL – 24, Perusmusta 040 ulkoa, mustat nahat ja katto. Perus Amerikanvarusteilla, eli aika kattavasti kaikki sähköllä rattia ja jakkaroita myöten. Oikea sähköharrastajan unelma siis. Omaan silmään pisti "jallutettu" maski, ikkunalistojen lisäksi, Euromallissa taitaa olla musta. Samaten vanteet on kromatut (varapyörän vanne samanlainen, mutta maalattu). Tosin voipi olla että tulee jotkun muut alle sovitettua...
Tekniikkana M104 3-litranen kutonen ja 722.5 automaatti sen jatkeena. Tässä ensin tulleessa yksilössä perustekniikka toimii aikalailla kuten pitääkin, laajempaa perushuoltoa vaille.
Myyjä kertoi autossa olevan vikojakin, maalipinta joistain kohdin palanut auringossa, penkeissä repeämiä ja mittaristossa ei yksikään mittari toimi, varoitusvalot vain vilkkuvat ja katto ei irtoa napista. Viat eivät olleet matkalla hävinneet Atlantin aaltoihin vaan seurasivat perille asti mukana. No jotain hyvääkin, muut sähkövarusteet kattoa ja mittaristoa lukuunottamatta tuntuvat toimivat, ja ruostetta ei ole kun auto on ollut ikänsä kuivassa Californiassa.
Aluksi ajatuksena olisi pistää sähköpulmat kuntoon, sen jälkeen ohjemaan otettava varmaan ylimaalaus ja sisustan uusiminen ainakin penkkien istuin-osat ja ratti, jotka kuivahtaneet auringossa.
Samalla voisi käydä hankkimaan osia. Huolto-osien ja penkkien lisäksi ainakin oikea takavalon lasi on rikki, samaten etuvilkkujen tilalle voisi hankkia joko kirkkaat Jenkkivalot, tai sitten euromallin kirkaat, nuo porkkanat ei minusta oikein tähän malliin sovi.
Tälläinen aloitus tälle projektille, jatkan tarinaa kun tulevalla viikolla päästään varsinaisen projektin puolelle. =)
Ai niin se toinen auto. Logistiikkahirmut olivat vähän "unohtaneet" toisen auton, ja sainkin kuulla että se on vasta lähdössä Jenkeistä. No, eipähän tule tallissa ruuhkaa heti.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
No niin, saatiinhan niitä jenkkituontejakin tänne ettei kaikki ole jaappanista. Onnea vaan autoille. Oliko taala vielä edukkaampi kun nuo ostit? Nythän se on vahvistunut... toisalta R129 tarjonta on kait hyvä ja hinnat aika alhaalla. Sataseiskojen hinnat ja muidenkin "oikeiden" klassikoiden ovat nousseet mitä olen seurannut. Tarkoitan siis muitakin kuin mersuja.
Onko tuon moottori vielä saasteversio vai onko ns täystehoinen? Vai oliko kuutosissa koskaan eroja? Missähän aikaikkunassa/mallivariaatiossa jenkkitehojen versiot sitten jäi pois?
Onko tuon moottori vielä saasteversio vai onko ns täystehoinen? Vai oliko kuutosissa koskaan eroja? Missähän aikaikkunassa/mallivariaatiossa jenkkitehojen versiot sitten jäi pois?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Terve tuloa harrastamaan mukavaa kesä-autoilua. Saatoit tämän kyllä tietääkkin, mutta tuo mittaristo-ongelma on aika yleinen tässä mallissa. Korjaus kuitenkin on todella edullinen, jos juotoskolvi pysyy kädessä. Videossa vaihdetaan vain yksi konkka, itse jouduin vaihtamaan molemmat kuvissa näkyvät. Haulla kyllä löytyy tietoa.
Tossapa videota.
https://www.youtube.com/watch?v=4VmpCRABDVM" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossapa videota.
https://www.youtube.com/watch?v=4VmpCRABDVM" onclick="window.open(this.href);return false;
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Juu, samaisen videon löysinkin ja ohjetta toteutinkin, projekti ei vaan vielä päässyt päätökseen... Mittaristossa oli tosin yksi 470 µF (mikrofaradin) konkka, yksi 100 µF konkka ja yksi 47 µF konkka. Tuossa videossahan kerrottiin 1 x 470 µF ja 2 x 100 µF, mutta Jenkkifoorumeilla joku oli löytänyt myös tuota 470 / 100 / 47 yhdistelmää mitaristostaan. Ostin kuitenkin molemmanlaisia valmiiksi ja eilen vaihtelinkin ensin kaikki putkisulakkeet uusiin sekä kolvasin mittaristoon nuo uudet kondensaattorit. Toiminta, tai tässä tapauksessa toimimattomuus ei muuttunut.A kirjoitti:...mittaristo-ongelma on aika yleinen tässä mallissa. Korjaus kuitenkin on todella edullinen, jos juotoskolvi pysyy kädessä. Videossa vaihdetaan vain yksi konkka, itse jouduin vaihtamaan molemmat kuvissa näkyvät. Haulla kyllä löytyy tietoa.
Korvaavat kondensaattorit olivat tietysti saman kapasitanssi-arvoisia, mutta näissä ennen purkamista ostamissani oli nimellisjänniteen kestona 60 V, vanhoissa muistaakaseni 15 V, selkeästikin näin iso heitto ei enää ole toimivuuden rajoissa. Pitänee tilailla jostain päin internettiä sopivammat ja jatkaa kolvailuja. Mikäli tuo ei vikaa korjaa, seuraavaksi epäilykset kääntynevät ylijännitereleeseen.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Hienoa! Hyvä että jenkkitarjontaakin osataan hyödyntää euroautoissa. Itsekin olen muutamiin mielenkiintoisiin mersuihin törmännyt seikkaillessani noilla ameriikan palstoilla. SL on hieno laite, muistan kun kloppina ajelin fillarilla paikallisen laakerikauppiaan firman ohi ja joskus kun Ferrari sattui olemaan tallissa oli oven edessä kirkkaanpunainen 500SL. Vaikka mielestäni tuo kirkkaan punainen väri on täysin väärä valinta mersuun, oli se tässä tapauksessa kuitenkin toimiva. Autossa oli myös toiset inhokit, eli kolmipuola vanteet, mutta siihen aikaan tuollainen 17-18 tuumainen vanne oli melkoisen erikoinen.
Ei muutakuin kamppeet koreaksi sitten vaan! Oliko muuten tuo toinen SL tumman sininen?
Ei muutakuin kamppeet koreaksi sitten vaan! Oliko muuten tuo toinen SL tumman sininen?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Itse laitoin muistaakseni 25V elkot(semmoset sattu löytymään harrastus pakista), mutta ainakin Bebekistä näyttäis saavan myös 16V:nakin.
T:A.
T:A.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Mikä tuossa suuremmassa jännitteenkestossa aiheuttaa ongelman (muuta kuin konkan fyysisesti suurempi koko jos on ahdas paikka)? Kapasitanssihan noissa on sama.Juhis. kirjoitti:A kirjoitti:
Korvaavat kondensaattorit olivat tietysti saman kapasitanssi-arvoisia, mutta näissä ennen purkamista ostamissani oli nimellisjänniteen kestona 60 V, vanhoissa muistaakaseni 15 V, selkeästikin näin iso heitto ei enää ole toimivuuden rajoissa.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Eihän sillä kyllä taida toimivuuteen olla vaikutusta, kun kyselin enemmän elektroniikkaa harrastavalta sukulaismieheltäkin. Tilasin kuitenkin Elfasta alkuperäisarvoiset konkat. Ehkä tällä kertaa tyyppivikaisen mittaristovian aiheuttaja ei ole niissä tyypillisimmissä kohteissa.sundiz kirjoitti:Mikä tuossa suuremmassa jännitteenkestossa aiheuttaa ongelman (muuta kuin konkan fyysisesti suurempi koko jos on ahdas paikka)? Kapasitanssihan noissa on sama.
Netistä koitin etsiskellä löytyisikö jostain kuvaa auton kaikkien maadoituspisteiden sijainneista. Löytämättä kuitenkaan. Josko nuokin kävisi puhdistusmielessä läpi.
Karra: Ymmärrykseni mukaan näissä M104-koneissa ei ole suuria tehoeroja ollut Atlantin eri puolilla. (Wikipedian mukaan US-malli: 228 hp, Euromalli: 231 PS = 227,74 hp), tosin äkkisilmäyksellä taaemmssa pakosarjassa on jonkunnäköinen "kello" josta lähtee letku. Tätä ei kuvien perusteella Euromalleissa näy. Jenkki vs. Euromallien erot R129-korissa taitanevat olla pikemminkin kosmeettisia: etuvalot, etuvilkut parkeilla, takavaloissa sivuvalo, taka- ja etukilvenpaikka kapeampi ja mittariston taustat. Onneksi R107:n turvapuskuriaikakaudesta on jo päästy. Eikä Dollari ihan otollisimmassa kurssissa Euroon nähden enää ostohetkelläkään ollut, rahasummia laskemalla tätä harrastusta on toki vaikea järkeväksi saada muutenkaan...
EvoX: Craigslistillä on kyllä ihan mielettömiä löytöjä (=mielettömän tuntuisia), harmillisesti Atlantin ylityksen hinta aina vähän laimentaa suurimman innon pois. Sieltähän tuon Possunkin viime talvena kyllä löysin. "HVM"-vanteita ei tähän varmaan tule, mutta jokin muu väri harkinnassa kyllä. Toinenkin Mersu piti olla musta, vaikka kieltämättä tuossa kuvassa vähän sinertävältä näyttääkin. Kuvien perusteella voisi ehkä olla 199-värinen musta, tämä "Nro1:hän" oli 040. Mutta maalia vaille toisaalta sekin on.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Näin olen itsellenikin uskotellut. Ei ainakaan tällaisessa peruselektroniikassa. Radiotekniikka ja EMC asiat sitten erikseen. Todellisuudessa kondensaattoreilla on erilaisia ominaisuuksia ja parametreja datalehdet pullollaan, mutta pääasiassa kapasitanssi, jännitteenkesto ja lämpötilankesto on ne minkä tiedoilla pääsee jo pitkälle. Sen takia vain kyselin kun ajattelin, että onko mersun elektroniikka niin kranttua että pitää olla toiminnan kannalta jotain tietyn erikoisominaisuuden konkkia, joita ei mahdollisesti isommalla jännitteenkestolla valmisteta...Juhis. kirjoitti: Eihän sillä kyllä taida toimivuuteen olla vaikutusta.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Kertauksena jo aiemmin pohdittuun mittariston vilkkumisvikaan korjausohjeet olivat:
1. Konehuoneen sulakeboxin sulake nro 5 (ehjä)
2. Kaikkien sulakkeiden uusiminen (uusittu kaikki sulakkeet)
3. Ylijännitereleen sulakkeet (Ehjät molemmat 10 A sulakkeet, vaihdoin nämäkin uusiin)
4. Kolmen kondensaattorin vaihto mittaristosta. Tilasin vielä alkuperäisarvoiset konkat, vaihdan ne vielä nykyisten tilalle. Mikäli "Dash Flash" ei tällä korjaudu, seuravaksi varmaan uusi YJ-rele.
Konkkia odotellessa siirryin toisen sähköteknisen haasteen pariin. Kattohan ei irronnut napista, joten asian tutkimiseksi irroitin katon ensin manuaalisesti, eli kaksi lukitusta käännetään auki tuulilasin yläkulmasta ja kaksi takapaksin puolelta, jolloin katto irtoaa. Alta löytyi rättikatto, joka puhdistuksen jälkeen näytti ihan hyvältä.
Mutta kolikolla niinkuin katollakin on kääntöpuolensa. Mitenhän / missähän tuollaisen saisi korjattua, en viitsisi koko kattoa käydä vaihtamaan, kun muuten on vielä eheä.
Löysin katon vikakoodien lukuun ohjeita foorumilta. Näitä sitten joku ilta kokeilemaan.
1. Konehuoneen sulakeboxin sulake nro 5 (ehjä)
2. Kaikkien sulakkeiden uusiminen (uusittu kaikki sulakkeet)
3. Ylijännitereleen sulakkeet (Ehjät molemmat 10 A sulakkeet, vaihdoin nämäkin uusiin)
4. Kolmen kondensaattorin vaihto mittaristosta. Tilasin vielä alkuperäisarvoiset konkat, vaihdan ne vielä nykyisten tilalle. Mikäli "Dash Flash" ei tällä korjaudu, seuravaksi varmaan uusi YJ-rele.
Konkkia odotellessa siirryin toisen sähköteknisen haasteen pariin. Kattohan ei irronnut napista, joten asian tutkimiseksi irroitin katon ensin manuaalisesti, eli kaksi lukitusta käännetään auki tuulilasin yläkulmasta ja kaksi takapaksin puolelta, jolloin katto irtoaa. Alta löytyi rättikatto, joka puhdistuksen jälkeen näytti ihan hyvältä.
Mutta kolikolla niinkuin katollakin on kääntöpuolensa. Mitenhän / missähän tuollaisen saisi korjattua, en viitsisi koko kattoa käydä vaihtamaan, kun muuten on vielä eheä.
Löysin katon vikakoodien lukuun ohjeita foorumilta. Näitä sitten joku ilta kokeilemaan.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Noita kattoja saa paikattua mutta ulkonäön kannalta ei hirveän hyvä, ellei tykkää tilkkutäkki lookista. Jos hyvän haluaa niin uutta tilalle.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Kondensaattorit kestävät paremmin kun ne kestävät suuremman jännitteen. Ne alkuperäiset kondensaattorit ovat todennäköisesti hajonneet liian pienen jännitekeston vuoksi. 12V on liian pieni jännitekesto autoon, jos akkujännite pitää kestää.
Mielenkiintoinen topikki
Mielenkiintoinen topikki
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Ebaysta saa tuohon kattoon "osia" eli emännän autoon kun katselin kattoja, niin törmäsin firmaan joka myi pelkästään tota rätin takaosaa laseineen. Tuossa mallissahan tuo rätti on kaksiosainen
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Puolet kun katosta vaihtaa niin taitaa sävy- ja kuntoero olla jos sitäluokkaa että huomaa vähän turhan helposti. Sitten kun lisää sen mitä verhoilija on maininneet näistä kaksipuolisista katoista, tulee tuo korjaus saman hintaiseksi kuin vaihtaa se uusi rätti siihen. Ja kokonaisia rättejähän pitäisi kyllä saada ihan kohtuurahaan juurikin ebaysta ym.
BTW, ennen kuin ostat sen uuden YJ releen niin pura tuo vanha ja juota ne liitokset uudelleen. Veljen W124 tein homman jokin aika sitten ja kas kummaa kello ja kierroslukumittari alkoi toimia.
BTW, ennen kuin ostat sen uuden YJ releen niin pura tuo vanha ja juota ne liitokset uudelleen. Veljen W124 tein homman jokin aika sitten ja kas kummaa kello ja kierroslukumittari alkoi toimia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Multa saat tommosen katon takaosan "varaosiksi" ilman ikkunoita, jos alat kehitellä sitä korjausta. Siinäkin on ventti, mutta kuskin puolella. Toi kulkis tiistaina Lahteen, jos sen haluat. Noutopaikasta voidaan sopia puhelimessa(nollaneljäsataakolmeseittemänviisviisviisneljä) tai YV:llä. Pistän pari kuvaa siitä tähän mukaan.
Tosiaankin, toi ei maksa mitään , ainoastaan noudon lahdesta.
Tosiaankin, toi ei maksa mitään , ainoastaan noudon lahdesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Keskustelin autoverhoilua harrastavan kaverin kanssa, eikä ihan heti tyrmännyt tuota osittaisen palan vaihtoajatustakaan, joten kokeiltaneen tälläistä.
Päivän harrasteohjelmassa oli kaikkien löytämieni maadoituspisteiden avaus ja pintojen hionta, sulakkeiden kantojen hieronta josko näissä olisi ollut kosketushäiriöitä. Lopputulemana näillä millään ei ollut vaikutusta mittariston toimintaan. Purkasin vielä YJ-releen ja mittariston ja "pesin" ne elektroniikka-sprayllä ja pistin pannuhuoneeseen kuivamaan.
Päivän toinen kohde. Ajovalokytkimessä tuntui hävinneen pykälät, katkaisin sinänsä toimi, mutta siinä ei tuntunut selkeitä pykäliä kytkintä käännettäessä, joten ajattelin ottaa senkin esille. Helpostihan tämä esiin tuli, ja kädessä tutkien mötikästä olisi saanut hyvä helistimen, jotain tuntui sisältä olevan irti, joten ei kun vääntämään kuoria auki. Summa summaarum, lisätäänpä ehjempi ostoslistalle...
Varaosanumero: A0005456004, sama osa näyttänee olevan ainakin malleissa: R129, W202, W463, W124
Ajattelin että josko saataisi yksi onnistunutkin korjaus tälle päivälle niin purkasin "närhenmunat", eli sisälämpöä säätelevät magneettiventtiilit, kun perinteisesti monissa autoissa niiden männissä on ollut vähän likapinttymää ja ovat vanhemmiten jumahtaneet, jolloin seurauksena lämpötilasäätö ei toimi ja sisään tulee vain yhdenlämpöistä ilmaa. Tässä autossahan onkin automaatti-ilmastointi, ja kun ei säätörulliakaan ole kuin yksi, niin ei tietysti "muniakaan" ole enempää.
Tutusta kulmasta (konehuoneen takakulmassa repsikan puolelta) muovikansi irti, ja sieltähän tuo löytyy. Nelja ruuvia irti ja nostamaan varovasti ettei kokonaisuus levähdä käsiin ja osat pitkin konehuonetta. Välistä tulee vähän jäähdytinnestettä.
Sisällön purkaminen pöydälle, ja kuten kuvasta voi huomata, onhan tuohonkin jo jotain patinaa tarttunut. Helppo ja nopea huoltokonsti tälle on vähän AutoGlymin Metal Polishia kankaaseen ja tappi/mäntä-yhdistelmä kiinni porakoneeseen ja hetken päästä saadaankin alemman kuvan uudenveroinen mäntä. Kasaus vastakkaisessa järjestyksessä. Ruuveja ei kannata kiertää liian tiukkaan, voivat mennä vanhemmiten poikki.
Päivän piristykseksi ilmeisesti alkuperäisestä soittimesta löytyi George Bensonin kasetti, tällä pääsinkin fiilistelemään aiempien omistajien Night Fever-tunnelmia kruisaillessaan öisiä katuja Los Angelesissa.
No, tottapuhuen ensimmäisenä tuli mieleen Kummelin MusaCorner-sketsi Bensonista...
"Voisko toi bensapumppu heittää jotai matskuu..."
"This is the night..." vai mites se meni.
Päivän harrasteohjelmassa oli kaikkien löytämieni maadoituspisteiden avaus ja pintojen hionta, sulakkeiden kantojen hieronta josko näissä olisi ollut kosketushäiriöitä. Lopputulemana näillä millään ei ollut vaikutusta mittariston toimintaan. Purkasin vielä YJ-releen ja mittariston ja "pesin" ne elektroniikka-sprayllä ja pistin pannuhuoneeseen kuivamaan.
Päivän toinen kohde. Ajovalokytkimessä tuntui hävinneen pykälät, katkaisin sinänsä toimi, mutta siinä ei tuntunut selkeitä pykäliä kytkintä käännettäessä, joten ajattelin ottaa senkin esille. Helpostihan tämä esiin tuli, ja kädessä tutkien mötikästä olisi saanut hyvä helistimen, jotain tuntui sisältä olevan irti, joten ei kun vääntämään kuoria auki. Summa summaarum, lisätäänpä ehjempi ostoslistalle...
Varaosanumero: A0005456004, sama osa näyttänee olevan ainakin malleissa: R129, W202, W463, W124
Ajattelin että josko saataisi yksi onnistunutkin korjaus tälle päivälle niin purkasin "närhenmunat", eli sisälämpöä säätelevät magneettiventtiilit, kun perinteisesti monissa autoissa niiden männissä on ollut vähän likapinttymää ja ovat vanhemmiten jumahtaneet, jolloin seurauksena lämpötilasäätö ei toimi ja sisään tulee vain yhdenlämpöistä ilmaa. Tässä autossahan onkin automaatti-ilmastointi, ja kun ei säätörulliakaan ole kuin yksi, niin ei tietysti "muniakaan" ole enempää.
Tutusta kulmasta (konehuoneen takakulmassa repsikan puolelta) muovikansi irti, ja sieltähän tuo löytyy. Nelja ruuvia irti ja nostamaan varovasti ettei kokonaisuus levähdä käsiin ja osat pitkin konehuonetta. Välistä tulee vähän jäähdytinnestettä.
Sisällön purkaminen pöydälle, ja kuten kuvasta voi huomata, onhan tuohonkin jo jotain patinaa tarttunut. Helppo ja nopea huoltokonsti tälle on vähän AutoGlymin Metal Polishia kankaaseen ja tappi/mäntä-yhdistelmä kiinni porakoneeseen ja hetken päästä saadaankin alemman kuvan uudenveroinen mäntä. Kasaus vastakkaisessa järjestyksessä. Ruuveja ei kannata kiertää liian tiukkaan, voivat mennä vanhemmiten poikki.
Päivän piristykseksi ilmeisesti alkuperäisestä soittimesta löytyi George Bensonin kasetti, tällä pääsinkin fiilistelemään aiempien omistajien Night Fever-tunnelmia kruisaillessaan öisiä katuja Los Angelesissa.
No, tottapuhuen ensimmäisenä tuli mieleen Kummelin MusaCorner-sketsi Bensonista...
"Voisko toi bensapumppu heittää jotai matskuu..."
"This is the night..." vai mites se meni.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
C-kasetti on kyllä "pornoa", mullakin on H-D:ssä, ja kaikki sitä kummastelee.? Onneks en tuhonnu -80:luvun äänitteietä.!
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Kaverilla on sl:stä myös hajonnut kattoboxi sekä mittaristo on pimeenä. Aiemmin vikoja ei ollut. Voiko olla yhteyttä?
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Kattoboxi? Tarkoitatko siis tuota taustapeilin takapuolella missä on lukuvalojen kytkimet? Tälläisestä yhteydestä en ole vielä kuullutkaan. Pitääpäs tutkia tuokin. =)kekka kirjoitti:Kaverilla on sl:stä myös hajonnut kattoboxi sekä mittaristo on pimeenä. Aiemmin vikoja ei ollut. Voiko olla yhteyttä?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
ei vaan se boxi joka ohjaa rätin toimintoja. sisältää ilmeisesti useamman releen.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Ja tokihan tässä on keskikonsoolissa n. 7 kasettia vetävä kasettilokerostokin.HannuIk kirjoitti:C-kasetti on kyllä "pornoa"...
Tutkiskelinpa taas vähän illan ratoksi. Ymmärrettyäni Kekkan oikein kohdistin tutkinnat kattoa ohjaavaan boxiin, Soft top controlleriin joka löytyy repsikan puolen "takapenkin" luukkujen alta.
Ja itse ohjainboxi pöydälle kaivettuna ja avattuna. Releitähän siinä on jonkin verran. Periaatteessa toimintaidea on suht maanläheinen, tieto katon, katon peiteluukun ja sivuikkunoiden liikkeistä ja sijainnista tulee mikrokytkimiltä tälle RST-boxille ja mikäli järjestelmä toimii vikakoodeitta pitäisi releiden ohjata ikkunoita ja hydraulisylintereitä. Jenkkihemmo joka korjaakin noita boxeja on rakentanut testipenkinkin jolla voi testata RST-boxin toiminnnan. Noh, tälläistä ei tietysti itselläni ollut, joten tarkastelu oli enemmänkin silmämääräistä. Pullistuneita konkkia tai haljenneita lastuja tai muuten tummuneita kohtia ei näkynyt, joten taas elektroniikkaliuotinta ja päiväksi pannuhuoneeseen kuivamaan.
Kolvasin myös YJ-releen kontaktit uusiksi:
Ja vaihdoin mittaristoon tismalleen alkuperäisen speksiset kondensaattorit. Samaten irroitin sulakeboxin, mutta senkään alta ei löytynyt irtonaisia tai katkenneita johtoja. Eikä edellämainituilla tietenkään mitään vaikutusta mittariston toimintaan. Taidanpa kohta keskittyä muihin osa-alueisiin ja jatkaa mittaristohaasteen parissa kun toinen auto tulee josko osia vaihtelemalla olisi helpompi löytää vika.
Noh, vaihdoin kuitenkin katon hydraulipumppuun uudet nesteet. Pumppuhan löytyy varapyörän alta, muovikannen kolme mutteria irti ja kansi pois.
Internetin perusteella näihin sopii Mersun 343.0 Speksit täyttävä hydraulineste. Motonetistä löytyi Febi-Bilsteinin 02615, joka täytti kriteerit. Purkkiin oli myös painettu Mersun varaosanumero 000-989-91-03 suositellulle öljylle, joten toiminee. Vanhat ulos vanhalla suihkushampoopumpulla ja uudet sisään.
Sitten miettimään mitä kokeilisi seuraavaksi...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Pyöriikö se katon pumppu ollenkaan kun katon kytkintä liikutat, tapahtuuko yleensäkkään mitään?
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Itseasiassa ei tapahtunut mitään nappia vedettäessä. Turvakaaren napista sitävastoin tapahtui surinaa, mutta kaari ei tuntunut sekään liikkuvan. Selvisipä kuitenkin seuraavana päivänä miksi hydraulisäiliössä oli nestettä vähän vajavaisesti, olivat nimittäin lattialla.
Joten tämän seurauksena viime aikojen harrastuksen kohteet ovat olleet lähinnä purkamista.
Sisustaa purkaessa huomasi että on tehty siihen aikaan kun kustannukset eivät tainneet vielä olla tärkein kohta auton rakentamisessa. Sisustassa on äänieristettä ja verhoiltua paneelia vaikka muille jakaa. Aiemmilla omistajillakaan ei pikkurahasta ole ollut selkeästi puutetta, penkkien ja mattojen alta nimittäin löytyi reilut 30 kpl kolikoita.
Tai sitten on ollut kun seuraava pikkuvika jäänyt korjaamatta, Mattojen alta löytyi myös turvakaaren sylinterille menevä hydrauliputki josta oli kiinnikesokka kadonnut, ja se ruiski nesteet kotelon sisään ja sitämyötä auton sekä tallin lattialle. Joten eikun purkamaan kaikki sisustasta ulos ja pihalle harrastamaan vehoilujen pesua hyväksi todetulla mäntysuopa + juuriharja + painepesuri -yhdistelmällä. Vermeet ovat nyt viikon verran olleet kuivamassa pannuhuoneessa, alkaisivat varmaan kohta olla kuivat.
Tulipa tutustuttua penkin purkamiseenkin, eipä ole noin monimutkaista penkkiä ihan vähäänaikaan nähnytkään. Selkänojan keskivaiheilla on moottiri sähköllä liikkuville niskatuille, jotka eivät myöskään liikkuneet, moottorit ja niskatukia nostava vaijeritanko pyörii, mutta niskatuki ei liiku, joten pientä harrastetta tässäkin kohdassa. Kuvassa taustalla näkyy noita katon toimintoja ohjaavia hydrauliventtiileitä.
Josko seuraavaksi pääsisi perehtymään jo vikojen korjaamiseenkin ja pääsisi pikkuhiljaa kasailemaankin sisustaa....
Joten tämän seurauksena viime aikojen harrastuksen kohteet ovat olleet lähinnä purkamista.
Sisustaa purkaessa huomasi että on tehty siihen aikaan kun kustannukset eivät tainneet vielä olla tärkein kohta auton rakentamisessa. Sisustassa on äänieristettä ja verhoiltua paneelia vaikka muille jakaa. Aiemmilla omistajillakaan ei pikkurahasta ole ollut selkeästi puutetta, penkkien ja mattojen alta nimittäin löytyi reilut 30 kpl kolikoita.
Tai sitten on ollut kun seuraava pikkuvika jäänyt korjaamatta, Mattojen alta löytyi myös turvakaaren sylinterille menevä hydrauliputki josta oli kiinnikesokka kadonnut, ja se ruiski nesteet kotelon sisään ja sitämyötä auton sekä tallin lattialle. Joten eikun purkamaan kaikki sisustasta ulos ja pihalle harrastamaan vehoilujen pesua hyväksi todetulla mäntysuopa + juuriharja + painepesuri -yhdistelmällä. Vermeet ovat nyt viikon verran olleet kuivamassa pannuhuoneessa, alkaisivat varmaan kohta olla kuivat.
Tulipa tutustuttua penkin purkamiseenkin, eipä ole noin monimutkaista penkkiä ihan vähäänaikaan nähnytkään. Selkänojan keskivaiheilla on moottiri sähköllä liikkuville niskatuille, jotka eivät myöskään liikkuneet, moottorit ja niskatukia nostava vaijeritanko pyörii, mutta niskatuki ei liiku, joten pientä harrastetta tässäkin kohdassa. Kuvassa taustalla näkyy noita katon toimintoja ohjaavia hydrauliventtiileitä.
Josko seuraavaksi pääsisi perehtymään jo vikojen korjaamiseenkin ja pääsisi pikkuhiljaa kasailemaankin sisustaa....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Melkoiset robotit noi penkit itsessään Siinä on voinu olla hetken aikaa Stutgartissa pään raapimista että tuohon rakenteeseen on päädytty.
Tää on kyl mukava triidi seurata kaksosten elämää. Näinkin tuossa kadulla yhden hieman saman näköisen laitteen ajossa (vilaukselta, en tunnistanut mallia tarkemmin). Jos nämä on ollenkaan vasaavan näköisiä livenä niin on komeita laitteita kyllä.
Tää on kyl mukava triidi seurata kaksosten elämää. Näinkin tuossa kadulla yhden hieman saman näköisen laitteen ajossa (vilaukselta, en tunnistanut mallia tarkemmin). Jos nämä on ollenkaan vasaavan näköisiä livenä niin on komeita laitteita kyllä.
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Nyt kun sulla on penkit irti, kannattaa tarkistaa missä kunnossa katon hydraulisylinterit ovat, varsinkin pääsylinterien irrottamisessa nimittäin on jonkin verran hyötyä siitä kun penkit eivät ole tiellä. Ei toki niin paljon, että olisi itsellä tullut mieleenkään irrottaa penkkejä kattoremppaa tehdessä, mutta kuitenkin. Sehän on näissä ihan varma juttu, että jos sylintereitä ei ole uusittu tai korjattu jossain vaiheessa, ne alkavat ruiskia nestettä pihalle ennemmin tai myöhemmin.
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Hieno ketju ja mukavaa luettavaa.
Täälläkin tuoreena hankintana kesäleluksi ja harrasteprojektiksi R129 500SL -94, jolla kaksi edellistä omistajaa ja tuotu 2008 Japanista.
Tiedänpä kenen puoleen kääntyä jos tulee joskus tuon sähköjen kanssa ongelmia
Täälläkin tuoreena hankintana kesäleluksi ja harrasteprojektiksi R129 500SL -94, jolla kaksi edellistä omistajaa ja tuotu 2008 Japanista.
Tiedänpä kenen puoleen kääntyä jos tulee joskus tuon sähköjen kanssa ongelmia
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Joo luulen kanssa että valitettavan tutuksi tulee R129:n tekniikka tämän projektin edetessä. Onneksi ei ihan avoautokelit vielä ole, vaikka päivä uhkaavasti piteneekin. No, onhan noita "kesäautoja" pari muutakin joten sen puolesta ei niin hätää.
Toista Mersua odotellessa siistin yhtenä iltana vähän venttiilikoppaa, joka oli mielestäni vähän aikansa elähtänyt.
Moottori kuulostikin pitävän normaaleja ääniä, joten kopan altakaan ei paljastunut silmämääräisesti mitään yllättävää, ei kulumia nokissakaan ja terveen "väristä".
Venttiilikopasta lähti maalit lastalla raappaamalla kuumailmapuhaltimen avustuksella ja loput asetonilla liuottamalla. Parin tunnin näpräilyn lopputulos maksoi itsenä komistuneena konehuoneena. Maalasin samalla hopeiset Mercedes-tekstitkin uusiksi tuohon peitelevyyn, kun vanhat olivat osittain haalistuneet. Loppukonehuone vaatisi vielä liotinpesua + hammasharjaa.
Toista Mersua odotellessa siistin yhtenä iltana vähän venttiilikoppaa, joka oli mielestäni vähän aikansa elähtänyt.
Moottori kuulostikin pitävän normaaleja ääniä, joten kopan altakaan ei paljastunut silmämääräisesti mitään yllättävää, ei kulumia nokissakaan ja terveen "väristä".
Venttiilikopasta lähti maalit lastalla raappaamalla kuumailmapuhaltimen avustuksella ja loput asetonilla liuottamalla. Parin tunnin näpräilyn lopputulos maksoi itsenä komistuneena konehuoneena. Maalasin samalla hopeiset Mercedes-tekstitkin uusiksi tuohon peitelevyyn, kun vanhat olivat osittain haalistuneet. Loppukonehuone vaatisi vielä liotinpesua + hammasharjaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Törmäsin googlaillessa tähän vanhaan topikkiin. Ostin parivuotta sitten tuon ensimmäisenä saapuneen yksilön. Tältä se näyttää nykyään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kaksoset Californiasta, R129 SL x 2
Ai hemmetti, hienon näkseksi olet saanut. Ei paljon samaksi autoksi tunnista.Temeeee kirjoitti:Ostin parivuotta sitten tuon ensimmäisenä saapuneen yksilön. Tältä se näyttää nykyään.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955