Uusi vikaskanneri valikoimiin
Uusi vikaskanneri valikoimiin
Tilasin tuollaisen android-laitteeseen yhdistettävän OBD-adapterin.
Moinen mokkula on kiinalaisen Launchin valmistama ja nimeltään EasyDiag Plus. Varsinainen ohjelma ladataan Launchin tai vaihtoehtoisesti myyjän sivuilta ja siitä on omat versiot android - ja iPad/iPod/iPhone/iOS -laitteisiin. Hintaan kuuluu OBD2-ohjelmisto ja oman valinnan mukaan ohjelmisto kahdelle automerkille.
Kokeilin laitetta äkkiseltään -03 ML:ään ja hyvin näytti pelittävän.
Saatava informaatio näytti suurinpiirtein yhtä laajalta, mitä Carsoftalla aikoinaan pystyi lukemaan. Tämän laitteen lukunopeus tuntui vain huomattavasti paremmalta ja eihän tuolla Carsoftalla enää pysty näitä uudenpia lukemaankaan. Vikakoodeja löytyi ja niitä pystyi nollaamaan.
Aiemmasta elämästä minulla on kokemusta Launchin x431-testereistä ja olen saanut käsityksen, että tässä olisi suurinpiirtein sama (tai samansukuinen) ohjelmisto. Tämä EasyDiag maksaa vain noin kymmenesosan siitä, mitä tuommoinen x431. Ainakin aikaisemmin toimi Launchilla ohjelmistopäivityksetkin aika sutjakkaasti, eli uskoisin, ettei tarvitse nytkään tilata uutta testeriä, kun tulee uusi autovuosikerta.
No. Eihän tämä staria tietenkään korvaa, mutta voi tällä ensin pikaisesti tsekata koodit, ja jos ilmenee tarvetta, virittelee sitten starin piuhat paremmalla ajalla!
Googlettamalla löytyy niitä myyjiä sitten.
Moinen mokkula on kiinalaisen Launchin valmistama ja nimeltään EasyDiag Plus. Varsinainen ohjelma ladataan Launchin tai vaihtoehtoisesti myyjän sivuilta ja siitä on omat versiot android - ja iPad/iPod/iPhone/iOS -laitteisiin. Hintaan kuuluu OBD2-ohjelmisto ja oman valinnan mukaan ohjelmisto kahdelle automerkille.
Saatava informaatio näytti suurinpiirtein yhtä laajalta, mitä Carsoftalla aikoinaan pystyi lukemaan. Tämän laitteen lukunopeus tuntui vain huomattavasti paremmalta ja eihän tuolla Carsoftalla enää pysty näitä uudenpia lukemaankaan. Vikakoodeja löytyi ja niitä pystyi nollaamaan.
Aiemmasta elämästä minulla on kokemusta Launchin x431-testereistä ja olen saanut käsityksen, että tässä olisi suurinpiirtein sama (tai samansukuinen) ohjelmisto. Tämä EasyDiag maksaa vain noin kymmenesosan siitä, mitä tuommoinen x431. Ainakin aikaisemmin toimi Launchilla ohjelmistopäivityksetkin aika sutjakkaasti, eli uskoisin, ettei tarvitse nytkään tilata uutta testeriä, kun tulee uusi autovuosikerta.
No. Eihän tämä staria tietenkään korvaa, mutta voi tällä ensin pikaisesti tsekata koodit, ja jos ilmenee tarvetta, virittelee sitten starin piuhat paremmalla ajalla!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: Uusi vikaskanneri valikoimiin
iOS-version arviot eivät ole mairittelevia: https://itunes.apple.com/us/app/easydia ... 38354?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false; (toki niitä on vain kaksi)pjj53 kirjoitti:Tilasin tuollaisen android-laitteeseen yhdistettävän OBD-adapterin.
Itse olen pysytellyt erossa noista omena-laitteista.
Tuo android-versio on nyt parilla testillä toiminut ihan hyvin. Asentaessa oli vaan pientä hienosäätöä noiden eri tunnusten ja avainten kanssa. Sen jälkeen, kun olin päässyt niin pitkälle, että sain tehtyä bluetooth-parituksen, on systeemi toiminut ilman ongelmia. Saattaa olla, että laite vaatii sim-kortillisen tabeltin
, niinkuin minulla on.
Sen verran edennyt testailu, että pääsin tällä laitteella käsiksi -03 CLK:hon, mikä ei ole vuoteen suostunut yhteistyöhön oman kiina-starini kanssa.
Tuo android-versio on nyt parilla testillä toiminut ihan hyvin. Asentaessa oli vaan pientä hienosäätöä noiden eri tunnusten ja avainten kanssa. Sen jälkeen, kun olin päässyt niin pitkälle, että sain tehtyä bluetooth-parituksen, on systeemi toiminut ilman ongelmia. Saattaa olla, että laite vaatii sim-kortillisen tabeltin

Sen verran edennyt testailu, että pääsin tällä laitteella käsiksi -03 CLK:hon, mikä ei ole vuoteen suostunut yhteistyöhön oman kiina-starini kanssa.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
-
- Vakiokalustoa
Tuohan näyttää kätevältä. Paljonko maksaa nuo autokohtaiset softat Androidiin? Ei näe suoraan Play storesta.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto

Jos ostaa plus-mallin, tulee oikeus ladata kaksi automerkkiä ilmaiseksi. Ne pitää vaan muistaa ladata sillä ensimmäisellä latauskerralla. Lisäksi siihen kuuluu OBD- ja DEMO- ohjelma.Starglazer kirjoitti:Tuohan näyttää kätevältä. Paljonko maksaa nuo autokohtaiset softat Androidiin? Ei näe suoraan Play storesta.
Jos ostaa vaan sen parinkympin peruspaketin, joutuu maksamaan joka automerkistä erikseen, eli siihen kuuluu vain OBD-ohjelma.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Ei kai tällä sentään näe esim. suutinten korjauskertoimia, yms. adaptaatiotietoja?
Oletko katsonut livedataa, onko siellä muutakin kuin obd2-standardin mukaiset jäähynesteen lämpö, ahtopaine ja lämpö, kierrokset jne?
Pelkät vikakoodit siis varmaankin?
Kiinnostaa kyllä kovasti tilata itsellekin.
Oletko katsonut livedataa, onko siellä muutakin kuin obd2-standardin mukaiset jäähynesteen lämpö, ahtopaine ja lämpö, kierrokset jne?
Livedataa pystyy lukemaan, mutta en ole tutkinut, miten kattavasti. Merkkikohtaisella ohjelmalla pääsee pitemmälle, kuin pelkällä odb-versiolla. Englanninkielisen käyttöohjeen löytää googlettamalla: easydiag user manual. Se venäläisellä sivulla oleva näyttää ajantasaisemmalta.Risto113 kirjoitti:Ei kai tällä sentään näe esim. suutinten korjauskertoimia, yms. adaptaatiotietoja?
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Jos laite tukee rautatasolla pelkkää OBD2-protokollaa, niin ei sieltä mitään sen eksoottisempaa dataa saa pihalle vaikka sen softan splash screenissä vilkkuisi kuinka mertsedes bentsit ja tähtöset kuvat 

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Täytyy sen minun järjenjuoksulla tukea myös obd ykköstä, jos tuki on malleille 1990-eteenpäin.sonikki kirjoitti:Jos laite tukee rautatasolla pelkkää OBD2-protokollaa, niin ei sieltä mitään sen eksoottisempaa dataa saa pihalle vaikka sen softan splash screenissä vilkkuisi kuinka mertsedes bentsit ja tähtöset kuvat
Tämä vaatii siis valmistajalisenssin, joita saa tuohon 2;
ObD2 toimii kaikissa autoissa.
Sain tämän itsekin eilen. Mulla W211 220CDI sedan -04. Eka illan saalis viallinen parkkitutka-anturi
edessä oikealla sisimmäinen, ja tarkista ABS-anturi takaa oikealta, joka täällä ois jo ennustettukin,
jos oisin kertonut, että apsit ja espit poissa pelistä. Olen tyytyväinen, android myös minulla.
Kotimaaksi kun sais vikakoodilistat jostain, niin vielä helpottais.
edessä oikealla sisimmäinen, ja tarkista ABS-anturi takaa oikealta, joka täällä ois jo ennustettukin,
jos oisin kertonut, että apsit ja espit poissa pelistä. Olen tyytyväinen, android myös minulla.
W211 220 CDI A Sedan -04
vika on varmaan kehässä eikä anturissa, mutta jos tarviit anturia niin minulla on yksi ylimääräinen (uusi)simovaari kirjoitti:Sain tämän itsekin eilen. Mulla W211 220CDI sedan -04. Eka illan saalis viallinen parkkitutka-anturi
Niinhän se varmaan on. Korjaamoaika parin viikon päästä,
että sitten tietää. Kiitos tarjouksesta.
että sitten tietää. Kiitos tarjouksesta.
W211 220 CDI A Sedan -04
Kyllä se yleisin kehä on noissa w211 maleissa. kaikki mitä oon testannut, niin tuo sama kehä rikki.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Itellä obd2 bluetooth ELM327 mokkula (n. 20€) ja Android puhelimen ilmainen 'OBD Car Doctor free' .. vikakoodien luku ja nollaus onnistuu. Muita ominaisuuksia ohjelmasta en ole edes tutkinut.
Tilasinpa minäkin tollasen kun alkaa olee jo alta 10e.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Onko sinulla tämä? http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... nneri.html" onclick="window.open(this.href);return false;Melchior kirjoitti:Itellä obd2 bluetooth ELM327 mokkula (n. 20€) ja Android puhelimen ilmainen 'OBD Car Doctor free' .. vikakoodien luku ja nollaus onnistuu. Muita ominaisuuksia ohjelmasta en ole edes tutkinut.
Toimiikohan tuo (siis mikä on linkissä, jos ei ole samanlainen kuin sinulla) w211 -04?
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
Mulla on toi ja kyllähän se toimii...vikakoodit saa luettua/nollattua. Toki älypuhelimeen ladattavan ohjelman täysversio maksoi 9,90€SupiCas kirjoitti:Onko sinulla tämä? http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... nneri.html" onclick="window.open(this.href);return false;Melchior kirjoitti:Itellä obd2 bluetooth ELM327 mokkula (n. 20€) ja Android puhelimen ilmainen 'OBD Car Doctor free' .. vikakoodien luku ja nollaus onnistuu. Muita ominaisuuksia ohjelmasta en ole edes tutkinut.
Toimiikohan tuo (siis mikä on linkissä, jos ei ole samanlainen kuin sinulla) w211 -04?

Ja saahan tuota samaa härveliä halvemmallakin > http://www.ebay.de/itm/Mini-Bluetooth-O ... 1686165274" onclick="window.open(this.href);return false;
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Scania R560 8x4 -13
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Tuohan on bluetootilla eikä wifi:llätuomkiti81 kirjoitti:Mulla on toi ja kyllähän se toimii...vikakoodit saa luettua/nollattua. Toki älypuhelimeen ladattavan ohjelman täysversio maksoi 9,90€SupiCas kirjoitti:Onko sinulla tämä? http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... nneri.html" onclick="window.open(this.href);return false;Melchior kirjoitti:Itellä obd2 bluetooth ELM327 mokkula (n. 20€) ja Android puhelimen ilmainen 'OBD Car Doctor free' .. vikakoodien luku ja nollaus onnistuu. Muita ominaisuuksia ohjelmasta en ole edes tutkinut.
Toimiikohan tuo (siis mikä on linkissä, jos ei ole samanlainen kuin sinulla) w211 -04?Ilmaisversiolla ei saanu koodeja nollattua ollenkaan.
Ja saahan tuota samaa härveliä halvemmallakin > http://www.ebay.de/itm/Mini-Bluetooth-O ... 1686165274" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 

- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
Uups...tsoriarska10 kirjoitti:Tuohan on bluetootilla eikä wifi:llätuomkiti81 kirjoitti:Mulla on toi ja kyllähän se toimii...vikakoodit saa luettua/nollattua. Toki älypuhelimeen ladattavan ohjelman täysversio maksoi 9,90€SupiCas kirjoitti:Onko sinulla tämä? http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... nneri.html" onclick="window.open(this.href);return false;Melchior kirjoitti:Itellä obd2 bluetooth ELM327 mokkula (n. 20€) ja Android puhelimen ilmainen 'OBD Car Doctor free' .. vikakoodien luku ja nollaus onnistuu. Muita ominaisuuksia ohjelmasta en ole edes tutkinut.
Toimiikohan tuo (siis mikä on linkissä, jos ei ole samanlainen kuin sinulla) w211 -04?Ilmaisversiolla ei saanu koodeja nollattua ollenkaan.

Cls 350 cdi -11 (W218)
Scania R560 8x4 -13
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Scania R560 8x4 -13
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Kiitos kokemusten jaosta!
iOS Bluetoothin Apple on tosiaan rampauttanut niin, etteivät OBD-skannerit iPhonessa juuri toimi. Samasta syystä esimerkiksi puhelinnumeroiden siirto Applen puhelimesta autoon on tuskaista, vaikka handsfree muuten toimii ok. Kuten pjj53 toteaakin, näillä kiinalaisten halpaskannereilla on melkoisesti rajoituksia. Mukana tulevat ohjelmat ovat retrotyyliä, mutta hinta on halpa ja monien standardin mukaisten vikakoodien luku ja nollaus onnistuu. Kiinalaisten kloonaama ELM327 firmwarekin on varhainen versio. Wi-Fi -mokkuloitakin on tullut jo tarjolle pienellä rahalla. eVillen sivuilla ostajat raportoivat niiden toimivan Applenkin kanssa. Itselläni on PC + BT, kun joku vuosi sitten hankkiessani löysin vain BT mokkuloita parilla kympillä - on muuten tienannut hintansa useampaan kertaan
iOS Bluetoothin Apple on tosiaan rampauttanut niin, etteivät OBD-skannerit iPhonessa juuri toimi. Samasta syystä esimerkiksi puhelinnumeroiden siirto Applen puhelimesta autoon on tuskaista, vaikka handsfree muuten toimii ok. Kuten pjj53 toteaakin, näillä kiinalaisten halpaskannereilla on melkoisesti rajoituksia. Mukana tulevat ohjelmat ovat retrotyyliä, mutta hinta on halpa ja monien standardin mukaisten vikakoodien luku ja nollaus onnistuu. Kiinalaisten kloonaama ELM327 firmwarekin on varhainen versio. Wi-Fi -mokkuloitakin on tullut jo tarjolle pienellä rahalla. eVillen sivuilla ostajat raportoivat niiden toimivan Applenkin kanssa. Itselläni on PC + BT, kun joku vuosi sitten hankkiessani löysin vain BT mokkuloita parilla kympillä - on muuten tienannut hintansa useampaan kertaan

Kysyin tätä ihan omaa kysymyksenäänkin mutta onkos kenelläkään kokemusta toimisiko tämä pulikka vanhemmassa -97 diesel Väyrysessä adapterin kanssa? Siis tällaisen (http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/sh ... oducts/MB7" onclick="window.open(this.href);return false;).
Ei ainakaan kokeilemani ELM327 mokkula toiminut -97 C 220D:ssä vastaavalla adapterijohdolla. Ton kytkemisen jälkeen kone rupes käymään todella huonosti ilm. vaan parilla sylinterilläzeppanen kirjoitti:Kysyin tätä ihan omaa kysymyksenäänkin mutta onkos kenelläkään kokemusta toimisiko tämä pulikka vanhemmassa -97 diesel Väyrysessä adapterin kanssa? Siis tällaisen (http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/sh ... oducts/MB7" onclick="window.open(this.href);return false;).

-
- Vakiokalustoa
Carsoft toimii hyvin tuon ikäisessä.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine