Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Siitä se lähtee:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Turbiini muokattu muutamia kuvia löytyypi tuolta:
http://1drv.ms/1DAcdzS" onclick="window.open(this.href);return false;
http://1drv.ms/1DAcdzS" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Kai se käy tasapainotuksessa vai luotatko ettei muuttunut liikaa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Ei käy tasapainotuksessa. Luotetaan siihen ettei ole liikaa muuttunut.veskola kirjoitti:Kai se käy tasapainotuksessa vai luotatko ettei muuttunut liikaa ?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Laatikko ja tarpelliset kamat paikoileen öljyt sisään ja perä ilmassa käyntiin. Muutaman kerran keppiä asennosta toiseen ja sitten manuaalilla vaihteita läpi. Kaikki näyttäsi pelaavan hienosti sitten jarrua että saa parkin päälle niin sehän sammutti koko myllyn
Pitänee pudottaa linjapainetta, kun nyt on vielä vanhan laatikon asetukset käytössä ja tämä vissiin aika paljon timmimpi loova/turbiini. Hyvältä siis näyttää huonompi juttu on että pitää pari tuntia olla lasten kanssa ennenkuin pääsee takasin talliin tarkastamaan öljymäärän ja ehkäpä vielä koeajollekkin..

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Koeajo suoritettu ja kaikki vaihteet mukaan lukien ongelmallinen 3-4 vaihtuu makeasti 

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Hieno homma! Vaikka "pitää olla" lasten kanssa niin kovaa tahtia tässä vaan hommat etenee 

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Juu onhan tuota tullut tuolla tallissa melkein asuttua niin ihan hyvä välillä lasten kanssa leekata etteivät kohta kysele että mikäs ukko se tuo onmuuris kirjoitti:Hieno homma! Vaikka "pitää olla" lasten kanssa niin kovaa tahtia tässä vaan hommat etenee

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Hieno homma että läks pelaamaan. Ilmeisesti lootan mukana tuli turbiini mikä ei sopinut suoraan kiinni? Onko tämä nyt viisi vaihteinen loota?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Juu viisivaihteinen ja tuli tosiaan turbiini jossa oli eri pulttijako. Halusin kuitenkin tuon turbiinin koska se on 65 AMG:stä peräisin ja turbiinilukossa ilmeisesti muutama levy enemmän. AMG:n speedshift TCU käyttää tuota lukkoa ensimmäisestä vaihteesta lähtien.Pansu kirjoitti:Hieno homma että läks pelaamaan. Ilmeisesti lootan mukana tuli turbiini mikä ei sopinut suoraan kiinni? Onko tämä nyt viisi vaihteinen loota?
Vaihteiden kytkeytymisen lisäksi laatikko tuntui välittävän voimaa paremmin. Ihan kuin koko kori olisi kallistunut kun veto oli kunnolla päällä.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Joo kohtuu harvinainen taitaa tuo loota olla kun katselin ebayn tarjontaa.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Onhan se juu..Pansu kirjoitti:Joo kohtuu harvinainen taitaa tuo loota olla kun katselin ebayn tarjontaa.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Mite toi iso turbiini mahtu pikkupäätyyn ees sisälle pyörimään? 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Ei tuo kyllä hirven paljon isompi ollut ja hyvin tuntuu mahtuvan. Jospa tuo on joku keskikokonen turbiiniKummeli kirjoitti:Mite toi iso turbiini mahtu pikkupäätyyn ees sisälle pyörimään?

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
hmm... ja on siis v12 biturbon perästä?
ihme homma, kyllä tuo mun turbiini ainaki on huomattavasti 380:n turbiinia isompi, en kyllä oo koittanu vielä että meneekö pikkupäätyyn

ihme homma, kyllä tuo mun turbiini ainaki on huomattavasti 380:n turbiinia isompi, en kyllä oo koittanu vielä että meneekö pikkupäätyyn
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Juu v12 biturbo pitäis olla tuossa osanumero: A2402500002 mulla oli verrokkina vain tuo 580 turbiini mutta siihen verrattuna ei kyllä hirveästi eroa.Kummeli kirjoitti:hmm... ja on siis v12 biturbon perästä?![]()
ihme homma, kyllä tuo mun turbiini ainaki on huomattavasti 380:n turbiinia isompi, en kyllä oo koittanu vielä että meneekö pikkupäätyyn
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Mulla ei ainakaan mahtunu 320cdi:n turbiini om60x turbiinikoppaan.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Mulla oli edellinen turbiini 270cdi:stä ja samasta laatikosta nyt myös tuo turbiinikoppa liekkö se sitten erilainen kuin om60x turbiini koppa? Käväisempä tallissa katsoon oisko siinä osanumeroa..jukkis. kirjoitti:Mulla ei ainakaan mahtunu 320cdi:n turbiini om60x turbiinikoppaan.
Edit: Kopan numero on 2032710001 ja empä ole aikaisemmin huomannutkaan että vaikka pulttijako on sama ei koppa ole ihan täydellisesti saman mallinen kuin lohko:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Varovaista testiä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1tigMEhWd_Q[/youtube]
Samasta vedosta käppyrät (alareunasta voi naksutella ylimääräisiä käyriä pois):
http://www.kilut.fi/boost/tmp/13_02_2015_16_06_01.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1tigMEhWd_Q[/youtube]
Samasta vedosta käppyrät (alareunasta voi naksutella ylimääräisiä käyriä pois):
http://www.kilut.fi/boost/tmp/13_02_2015_16_06_01.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
aika hyvältä vaikuttaa.
paljonko tossa videossa oli kierroksia, mistä lähdit kiihdyttään? jotain 2500? jos tota käppyrää oikein tulkitsin. hyvin näyttäis puhisevan.
paljonko tossa videossa oli kierroksia, mistä lähdit kiihdyttään? jotain 2500? jos tota käppyrää oikein tulkitsin. hyvin näyttäis puhisevan.

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Juu pikkasen vajaa 2500.pera8x kirjoitti:aika hyvältä vaikuttaa.
paljonko tossa videossa oli kierroksia, mistä lähdit kiihdyttään? jotain 2500? jos tota käppyrää oikein tulkitsin. hyvin näyttäis puhisevan.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
270cdi:n kuuslovinen manuaalikin on samanlainen, tulee jonkun verran yli koneen pinnasta mutta passaa om60x paikalleen.JSJ kirjoitti:Mulla oli edellinen turbiini 270cdi:stä ja samasta laatikosta nyt myös tuo turbiinikoppa liekkö se sitten erilainen kuin om60x turbiini koppa? Käväisempä tallissa katsoon oisko siinä osanumeroa..
Edit: Kopan numero on 2032710001 ja empä ole aikaisemmin huomannutkaan että vaikka pulttijako on sama ei koppa ole ihan täydellisesti saman mallinen kuin lohko:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Hyvin pysyy pakopaineet hanskassa isommillakin paineilla:
http://www.kilut.fi/boost/tmp/19_02_2015_10_03_34.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vieläkun posti kuskaisi polttoainepaine anturin niin voisi alkaa suunnittelemaan penkitystä!
http://www.kilut.fi/boost/tmp/19_02_2015_10_03_34.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vieläkun posti kuskaisi polttoainepaine anturin niin voisi alkaa suunnittelemaan penkitystä!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Nyt näyttää hyvältä ja on makia penkkilappu tulossa.
Onko tuo veto millä vaihteella ja millaisella syötöllä, vrt siinä aiemmassa penkkivideossa tuli hiilenkappaleita putkesta
Huononeeko herääminen miten radikaalisti jos savusta näkee läpi?
Onko tuo veto millä vaihteella ja millaisella syötöllä, vrt siinä aiemmassa penkkivideossa tuli hiilenkappaleita putkesta

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Tuo on viitosvaihteella ja turbiini lukko päällä niin saa kunnolla kuormaaa ja ei koskettu syöttöihin. Pitää noita syöttöjä säädellä sitten penkissä kun näkee että miten savuttaa. Tuolla tienpäällä kun kiihdyttää niin ei paljoa savua näymuuris kirjoitti:Nyt näyttää hyvältä ja on makia penkkilappu tulossa.
Onko tuo veto millä vaihteella ja millaisella syötöllä, vrt siinä aiemmassa penkkivideossa tuli hiilenkappaleita putkestaHuononeeko herääminen miten radikaalisti jos savusta näkee läpi?

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Miten käyttäytyy isommilla kierroksilla ja oliko ahtolämmöistä mittaus? Nyt kun vilkasin pikkuturbon kompurakarttaa niin näyttäs että 3000 jälkeen pudotaan kartalta noin pienellä PR:llä (mikäli katsoin oikeaa karttaa). Isommalla PR:llä pärjäis vähän pidemmälle, muttei mihinkään kuuteen tonniin.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Samaan tyyliin menee tuonne 4500 asti siitä yli pitää säätää penkissä ei oikeen tiellä onnistu.muuris kirjoitti:Miten käyttäytyy isommilla kierroksilla ja oliko ahtolämmöistä mittaus? Nyt kun vilkasin pikkuturbon kompurakarttaa niin näyttäs että 3000 jälkeen pudotaan kartalta noin pienellä PR:llä (mikäli katsoin oikeaa karttaa). Isommalla PR:llä pärjäis vähän pidemmälle, muttei mihinkään kuuteen tonniin.
Edit: ei ole ahtolämpömittaria.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Kokeilin ajaa vähän kovemmin tuota pikkuturboa ja tuossapa tulokset:muuris kirjoitti:Miten käyttäytyy isommilla kierroksilla ja oliko ahtolämmöistä mittaus? Nyt kun vilkasin pikkuturbon kompurakarttaa niin näyttäs että 3000 jälkeen pudotaan kartalta noin pienellä PR:llä (mikäli katsoin oikeaa karttaa). Isommalla PR:llä pärjäis vähän pidemmälle, muttei mihinkään kuuteen tonniin.
http://www.kilut.fi/boost/tmp/23_02_2015_16_06_32.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on nelosella ajettu eli vähän korkeammilla kierroksilla kuin tuo edelinen, mutta näyttäisi että heti karkaa tuo pakopaine.
Polttoaineen paineanturikin saapui ja paine vaihtelee 0.6-1.5bar liekkö tuo ok?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Jeps, ei näytä muutokselta parempaan tuolla +3000rpm. Vaikka pikkukompura olisikin paremmin alueella niin sen pakopuoli näyttäs menevän heti 3000 jälkeen ihan tukkoon.
Polttoainen paine on minusta ok kun on isot linjat. Mittapaikka oletettavasti suodattimen ja pumpun välistä?
Polttoainen paine on minusta ok kun on isot linjat. Mittapaikka oletettavasti suodattimen ja pumpun välistä?