Sprinter webaston käyttö, xenonit ja navi
Sprinter webaston käyttö, xenonit ja navi
Eli autosta löytyy nappulat lisälämmittimelle (2kappaletta, alapuolella + näppäin). En ymmärtänyt tuota + nappulan käyttötarkoitusta. Ylemmästä painaessa saa ohjelmoitua ajastuksen ja pidempään painaessa lämmitys käynnistyy heti. Mutta mikä tuon alemman käyttötarkoitus on ja koska sitä kuuluu/kannattaa käyttää?
Mites, kun auto on rekisteröity kuorma-autoksi niin noiden jälkiasenteiden xenonin kanssa on? Vaaditaanko lampun pesimet ja automaattinen korkeuden säätö? (rek. 12/2010)
Autossa on Audio 50 APS, löytyykö netistä karttoja?
Kiitoksia!
Mites, kun auto on rekisteröity kuorma-autoksi niin noiden jälkiasenteiden xenonin kanssa on? Vaaditaanko lampun pesimet ja automaattinen korkeuden säätö? (rek. 12/2010)
Autossa on Audio 50 APS, löytyykö netistä karttoja?
Kiitoksia!
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter webaston käyttö, xenonit ja navi
se +nappula tais olla automaattinen ajonaikainen lämmityshsalli kirjoitti:Eli autosta löytyy nappulat lisälämmittimelle (2kappaletta, alapuolella + näppäin). En ymmärtänyt tuota + nappulan käyttötarkoitusta. Ylemmästä painaessa saa ohjelmoitua ajastuksen ja pidempään painaessa lämmitys käynnistyy heti. Mutta mikä tuon alemman käyttötarkoitus on ja koska sitä kuuluu/kannattaa käyttää?
Mites, kun auto on rekisteröity kuorma-autoksi niin noiden jälkiasenteiden xenonin kanssa on? Vaaditaanko lampun pesimet ja automaattinen korkeuden säätö? (rek. 12/2010)
Autossa on Audio 50 APS, löytyykö netistä karttoja?
Kiitoksia!
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Sprinter webaston käyttö, xenonit ja navi
Ilmeisesti sähkövastuksella?CDI203 kirjoitti:se +nappula tais olla automaattinen ajonaikainen lämmityshsalli kirjoitti:Eli autosta löytyy nappulat lisälämmittimelle (2kappaletta, alapuolella + näppäin). En ymmärtänyt tuota + nappulan käyttötarkoitusta. Ylemmästä painaessa saa ohjelmoitua ajastuksen ja pidempään painaessa lämmitys käynnistyy heti. Mutta mikä tuon alemman käyttötarkoitus on ja koska sitä kuuluu/kannattaa käyttää?
Mites, kun auto on rekisteröity kuorma-autoksi niin noiden jälkiasenteiden xenonin kanssa on? Vaaditaanko lampun pesimet ja automaattinen korkeuden säätö? (rek. 12/2010)
Autossa on Audio 50 APS, löytyykö netistä karttoja?
Kiitoksia!
Onkohan näissä tavara-autoissa sama homma kuin henkilöautoissa, jos Saksassa myydään seisontalämmityksen nimellä niin lämmittää oletuksena vain kabiinia? Yhden audin kun aikoinaan tilasin, niin siitä tarvi auton tullessa suomeen muuttaa kolmitieventtiili niin, että lämmitettävä vesi kiersi myös moottorissa. Kokemuksia?
Re: Sprinter webaston käyttö, xenonit ja navi
Siis kyllä se polttoainetoiminen lisälämmitin toimii ajonaikaisena lisälämmittimenä kun aktivoi CDI203:n kuvaamalla tavoin siitä napista.hsalli kirjoitti:?
Noihin Audi-juttuihin en puutu, eikös tässä kuitenkin mersusta ollut kyse.
Re: Sprinter webaston käyttö, xenonit ja navi
Niinhän se toimii. En vain ymmärrä tuon + nappulan tarkoitusta, paitsi jos se tarkoittaa sähkövastusta....DBFI kirjoitti:Siis kyllä se polttoainetoiminen lisälämmitin toimii ajonaikaisena lisälämmittimenä kun aktivoi CDI203:n kuvaamalla tavoin siitä napista.hsalli kirjoitti:?
Noihin Audi-juttuihin en puutu, eikös tässä kuitenkin mersusta ollut kyse.
Audi tai ei....kai täällä luulisi olevan kokemusta miten Saksasta uitettu mersun seisontalämmitys toimii....Saksan maalla kun se käsittääkseni tarkoittaa nimenomaan vain kabiinin lämmitystä. Löytyisiköhän jota kuta asiantuntijaa? Ja mahtaakos Porin seudun starit olla kuulolla?
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter webaston käyttö, xenonit ja navi
Saksan maallta tai suomesta niin jo pariin kertaa kertoiltu miten toimihsalli kirjoitti:Niinhän se toimii. En vain ymmärrä tuon + nappulan tarkoitusta, paitsi jos se tarkoittaa sähkövastusta....DBFI kirjoitti:Siis kyllä se polttoainetoiminen lisälämmitin toimii ajonaikaisena lisälämmittimenä kun aktivoi CDI203:n kuvaamalla tavoin siitä napista.hsalli kirjoitti:?
Noihin Audi-juttuihin en puutu, eikös tässä kuitenkin mersusta ollut kyse.
Audi tai ei....kai täällä luulisi olevan kokemusta miten Saksasta uitettu mersun seisontalämmitys toimii....Saksan maalla kun se käsittääkseni tarkoittaa nimenomaan vain kabiinin lämmitystä. Löytyisiköhän jota kuta asiantuntijaa? Ja mahtaakos Porin seudun starit olla kuulolla?
sen nappulan lisäksi ajastus mittariston valikosta ratin nappuloilla
(ohjekirjastakin usein löytyy nevoja)
Ehkäpä klonks konsernin tuoteissa sekä jossanin bajerin mutteri laiteissa
lämmitettän vai sisätilaa...
mutta jos olet jo valmiiksi päättänyt että haluat tietynlaisen vastauksen
niin ehkäpä se sitten toimii niin tässä yksitäisessä sprinterissä
joku asenellut sitten sinne neste kiertoon ylimäärisiä
ventiilejä tai vallan toisen eberin/webasto
nappulan+ tarkoitus on mahdolistaa lämitimelle edes hitusen pitmpi käytöikä
sillä kun saa estettyä että ei lähde lämmitielemään ihan joka muutaman minutin siirtymän ajakasi,
sitä myöten nokeenu käyttö kelvotomaksi,
toivotavasti noista amatoorin vähistä tiedosta on edes hitunen iloa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Sprinter webaston käyttö, xenonit ja navi
No niin, johan alkoi saamaan vastauksia ja nimenomaan selviä vastauksia. Ikävää, että tietoa joutui ikäänkuin tikulla tökkimään. Miksiköhän ei heti voinut kertoa, että mersuissa lämmittää myös moottorin ja plussa tarkoittaa sähkövastusta....CDI203 kirjoitti:Saksan maallta tai suomesta niin jo pariin kertaa kertoiltu miten toimihsalli kirjoitti:Niinhän se toimii. En vain ymmärrä tuon + nappulan tarkoitusta, paitsi jos se tarkoittaa sähkövastusta....DBFI kirjoitti:Siis kyllä se polttoainetoiminen lisälämmitin toimii ajonaikaisena lisälämmittimenä kun aktivoi CDI203:n kuvaamalla tavoin siitä napista.hsalli kirjoitti:?
Noihin Audi-juttuihin en puutu, eikös tässä kuitenkin mersusta ollut kyse.
Audi tai ei....kai täällä luulisi olevan kokemusta miten Saksasta uitettu mersun seisontalämmitys toimii....Saksan maalla kun se käsittääkseni tarkoittaa nimenomaan vain kabiinin lämmitystä. Löytyisiköhän jota kuta asiantuntijaa? Ja mahtaakos Porin seudun starit olla kuulolla?
sen nappulan lisäksi ajastus mittariston valikosta ratin nappuloilla
(ohjekirjastakin usein löytyy nevoja)
Ehkäpä klonks konsernin tuoteissa sekä jossanin bajerin mutteri laiteissa
lämmitettän vai sisätilaa...
mutta jos olet jo valmiiksi päättänyt että haluat tietynlaisen vastauksen
niin ehkäpä se sitten toimii niin tässä yksitäisessä sprinterissä
joku asenellut sitten sinne neste kiertoon ylimäärisiä
ventiilejä tai vallan toisen eberin/webasto
nappulan+ tarkoitus on mahdolistaa lämitimelle edes hitusen pitmpi käytöikä
sillä kun saa estettyä että ei lähde lämmitielemään ihan joka muutaman minutin siirtymän ajakasi,
sitä myöten nokeenu käyttö kelvotomaksi,
toivotavasti noista amatoorin vähistä tiedosta on edes hitunen iloa
Ohjekirja luettu, lisälämmittimestä puhuttiin siinä mutta ei kerrottu mitä lämmittää..... Plussa-nappulasta oli kirjoitettu, että tehostaa lämmitystä. Mites olisitko tiennyt itse vastaukset noiden pohjalta kysymyksiini vai mikäs näissä kysymyksissäni oli vikana? Vai miksi tämä foorumi sitten on olemassa? Asiantuntijaa kysyessäni oli tarkoitukseni löytää joku, joka tietää mistä puhuu ja on halukas sen myös kertomaan. Eikö ole kaikille järkevää saada yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus
Koitan vastedes jättää tyhmien kysymyksien tekemisen väliin.
Re: Sprinter webaston käyttö, xenonit ja navi
...Siis minäkään mistään mitään tiedä mutta vahvasti olen ollut sitä mieltä että se plussan käyttäminen tarkoittaa sitä että webasto (polttoainekäyttöinen siis!) on joko ajonaikainen tai sitten on/off napista käytettävä/ohjelmoitava. Ajonaikainen taas tarkoitaa sitä että lähtee ainan käyntiin kun moottori ja ulkolämpötila ovat alle tietyn lämpötilan. Sähkövastusten olemassaolosta en pakuvehkeistä tiedä, mutta en usko sen sellaista ohjaavaan, mitenkään kun luotan edellä jäsenten tietotaitoon asiasta. 'Seisontalämmitin' (Standheizung) tarkoitaa aina polttoainekäyttöisen lämmittimen olemassaoloa. Heater booster taasen on yleisemmin se sähkövastus...
Ainakin henkilömalleissa webaston lämmittämä vesi kiertää ensisijaisesti puhallinkennon kautta, mutta lämpiää mottikin siinä sivussa (mutta ei niin tehokkaasti jos vain kiertäisi moottorin ympärillä). Tarkoitushan on saada lämpöä kabiiniinkin.
Ainakin henkilömalleissa webaston lämmittämä vesi kiertää ensisijaisesti puhallinkennon kautta, mutta lämpiää mottikin siinä sivussa (mutta ei niin tehokkaasti jos vain kiertäisi moottorin ympärillä). Tarkoitushan on saada lämpöä kabiiniinkin.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Sprinter webaston käyttö, xenonit ja navi
Ja ei muuta kuin uutta kysymystä 
Onkos teillä kokemusta noista ebayssä myytävistä android-pohjaisista tupladinin stereoista? Toimiiko jouheesti ja meneekö niin sanotusti plug and play paikoilleen? Toimiiko ratin nappulat edelleen?
Kiitoksia
Onkos teillä kokemusta noista ebayssä myytävistä android-pohjaisista tupladinin stereoista? Toimiiko jouheesti ja meneekö niin sanotusti plug and play paikoilleen? Toimiiko ratin nappulat edelleen?
Kiitoksia
Re: Sprinter webaston käyttö, xenonit ja navi
Kiitoksia vastauksesta. Tämä tehostin itseäni tässä sekoittaakin... Ohjekirjassa puhutaan lämmittimen tehostuksesta. Ja tuo pelkän kabiinin lämmitys tuli mieleen, kun nyt muutamana aamuna ollut 10 astetta pakkasta ja koppi lämmin, mutta moottorilämmöt alhaalla... Tämän tiedon oisin tietty kyllä voinut kertoa kun asiaa aloin kyselläMiHe kirjoitti:...Siis minäkään mistään mitään tiedä mutta vahvasti olen ollut sitä mieltä että se plussan käyttäminen tarkoittaa sitä että webasto (polttoainekäyttöinen siis!) on joko ajonaikainen tai sitten on/off napista käytettävä/ohjelmoitava. Ajonaikainen taas tarkoitaa sitä että lähtee ainan käyntiin kun moottori ja ulkolämpötila ovat alle tietyn lämpötilan. Sähkövastusten olemassaolosta en pakuvehkeistä tiedä, mutta en usko sen sellaista ohjaavaan, mitenkään kun luotan edellä jäsenten tietotaitoon asiasta. 'Seisontalämmitin' (Standheizung) tarkoitaa aina polttoainekäyttöisen lämmittimen olemassaoloa. Heater booster taasen on yleisemmin se sähkövastus...
Ainakin henkilömalleissa webaston lämmittämä vesi kiertää ensisijaisesti puhallinkennon kautta, mutta lämpiää mottikin siinä sivussa (mutta ei niin tehokkaasti jos vain kiertäisi moottorin ympärillä). Tarkoitushan on saada lämpöä kabiiniinkin.
Re: Sprinter webaston käyttö, xenonit ja navi
Tässä lainaus ohjekirjasta....CDI203 kirjoitti:Saksan maallta tai suomesta niin jo pariin kertaa kertoiltu miten toimihsalli kirjoitti:Niinhän se toimii. En vain ymmärrä tuon + nappulan tarkoitusta, paitsi jos se tarkoittaa sähkövastusta....DBFI kirjoitti:Siis kyllä se polttoainetoiminen lisälämmitin toimii ajonaikaisena lisälämmittimenä kun aktivoi CDI203:n kuvaamalla tavoin siitä napista.hsalli kirjoitti:?
Noihin Audi-juttuihin en puutu, eikös tässä kuitenkin mersusta ollut kyse.
Audi tai ei....kai täällä luulisi olevan kokemusta miten Saksasta uitettu mersun seisontalämmitys toimii....Saksan maalla kun se käsittääkseni tarkoittaa nimenomaan vain kabiinin lämmitystä. Löytyisiköhän jota kuta asiantuntijaa? Ja mahtaakos Porin seudun starit olla kuulolla?
sen nappulan lisäksi ajastus mittariston valikosta ratin nappuloilla
(ohjekirjastakin usein löytyy nevoja)
Ehkäpä klonks konsernin tuoteissa sekä jossanin bajerin mutteri laiteissa
lämmitettän vai sisätilaa...
mutta jos olet jo valmiiksi päättänyt että haluat tietynlaisen vastauksen
niin ehkäpä se sitten toimii niin tässä yksitäisessä sprinterissä
joku asenellut sitten sinne neste kiertoon ylimäärisiä
ventiilejä tai vallan toisen eberin/webasto
nappulan+ tarkoitus on mahdolistaa lämitimelle edes hitusen pitmpi käytöikä
sillä kun saa estettyä että ei lähde lämmitielemään ihan joka muutaman minutin siirtymän ajakasi,
sitä myöten nokeenu käyttö kelvotomaksi,
toivotavasti noista amatoorin vähistä tiedosta on edes hitunen iloa
Autossa on joko vesi tai ilmalisälämmitys. Lämmitystä säädetään ja käytetään seuraavasti:
Vesilisälämmitystä käytetään käyttöjärjestelmällä sekä käyttöyksikössä olevalla lisälämmityksen näppäimellä tai
kaukosäätimellä .
Ilmalisälämmitystä käytetään kattokäyttöyksikön yläpuolella olevan ajastinkellon avulla .
Lisälämmitys toimii moottorista riippumatta ja täydentää auton ilmastointijärjestelmää. Lisälämmitys lämmittää auton sisätilan
ilmaa asetettuun lämpötilaan saakka.
Jos autossa on vesilisälämmitys, lisälämmitys lämmittää myös jäähdytysnesteen. Näin säästetään sekä moottoria että
polttonestettä.
Lisälämmityksen lämmitystehostus tukee ilmastointijärjestelmää moottorin käydessä ja ulkolämpötilan ollessa alhainen.
Eli kyllä tuon pitäisi moottorikin lämmittää.
Ja lisää lainausta, tämä tuosta tehostuksesta:
Autot, joissa on lämmitystehostus
Polttonestekäyttöinen lisälämmitys lämmittää auton sisätilan moottorin käydessä mahdollisimman nopeasti.
Lisälämmitys kytkeytyy moottorin käynnistämisen jälkeen automaattisesti lämmitystehostukselle.
Kun moottori sammutetaan kytkemättä lämmitystehostusta pois päältä, järjestelmä pysyy kytkettynä päälle, kun moottori
käynnistetään uudelleen (muistitoiminto).
Lisälämmitys kytketään päälle tai pois päältä painamalla näppäintä .
Kytkeminen päälle / pois päältä: Paina + näppäintä .
Kun näppäimen merkkivalo syttyy, lämmitystehostus on kytkeytynyt päälle.
Lämmitystehostus käy pois päältä kytkemisen jälkeen vielä noin kahden minuutin ajan ja kytkeytyy sen jälkeen automaattisesti
pois päältä.
On kyllä vaikeasti selitetty... Tai sitten tämä siviilissä baijerilaisella ajeleva on liian tyhmä mersuun



