Keskustelu onkin kääntynyt tukkoisiin katalysaattoreihin, mutta en löydä tukea ajatukselle, että se olisi jotenkin Mersun alumiinilohkoisille moottoreille ominainen ongelma. Mika.T:n herkullisista projektiraporteista en saa selkoa, missä järjestyksessä sylinterivaurio ja katalysaattorin tukkeutuminen ovat tapahtuneet.
M113 on myös mainio moottori. Mainetta rasittanee kolmiventtiilisyys, joka jotenkin vaan tuntuu takapakilta M119:ään verraten. Näkyy myös mielipiteitä, että M113 vääntö alkaisi jo hieman alemmilta kierroksilta.
Kauan sitten minulla oli Buick V6. Se oli periaattessa lyhennetty V8 eikä sitä saanut millään käymään tasaisesti. Jenkeissä moottori sai lisänimen "shaker". Myös M112 on 90 asteen V. Siinä on tasaiset sytytysvälit toisin kuin taannoisessa Buickissani ja vieläpä tasapainoakselit. Varmaankin asennevika, mutta enää en hanki V6:sta, elleivät sylinterit ole 60 asteen kulmassa - Buick riitti minulle. Etenkin, kun olen lukenut muutamia kirjoituksia tosi hintavista MB tasapainoakselitragedioista. M104 on suora kuutonen, käy hienosti ja on pomminkestävän maineessa.
MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Viimeksi muokannut pazo, Ti 23.08.2016 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Tärinästä:
https://www.youtube.com/watch?v=Gq8cQZZ6bCI" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Gq8cQZZ6bCI" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04