W210 -01 200 CDI Nakuttaa / kilkattaa lämpimänä. Video

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
DeNoNamed
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 14.12.2014 20:55

W210 -01 200 CDI Nakuttaa / kilkattaa lämpimänä. Video

Viesti Kirjoittaja DeNoNamed »

Terve.

Pikkuhiljaa lisääntynyt nakutus konetilassa alkoi kiinnittää huomiota kun pitkästä aikaa ajelin vanhalla mesellä ja astuin ulos autosta jolloin ääni kuului hyvin selkeästi.

Kyseessä on siis automaatti 200cdi koneella varusteltu väykky.

Edellinen omistaja on koneeseen kuulemma 150hp softan laittanut. Mitään lappua ei tästä kuitenkaan ole. Voimaa kyllä tuntuu piisaavan enemmän kuin se perus 200cdi verran.

Yksi päivä suoralla kiihdyttelin hyvin voimakkaasti jolloin järkyttävä pamaus konetilasta ja tehojen totaalinen katoaminen pelästytti. Auton sain kuitenkin kitkuttamalla pihalle muutaman kilometrin päähän.

Luulin aluksi turbiinin hajonneen (leikanneen kiinni), kun veto tuntui olevan kokoajan päällä, eikä auto jaksanut käydä seisaallaan tyhjäkäynnillä, mutta muutamia viikkoja myöhemmin uskalsin/ehtisin avata konetilan ja huomasin että turbon painepuolen muovinen kiinnitykappale, (turbossa kiinni oleva), oli haljennut ja letku lennellyt irti. (pientä ylipainetta)?

Pikapaikka Pattexilla putkeen ja ajoin koneeen lämpimäksi, jolloin tämä kyseinen kilkatus kuului huomattavasti. Tässä vaiheessa voisi mainita että kilkatus on aina kuulunut mutta ei näin kovana. Auto siis seisoi muutaman päivän paukauksen jälkeen.

Kiertelin suuttimien putkia yksi kerrallaan auki koneen käydessä (en tiedä oliko järkevää, mutta ajattelin äänen tulevan suuttimesta), mutta kilkatus ei muuttunut, koneen käynti kylläkin. Ja tietenkin käynti palautui kun paineputket kiersi kiinni. Mitään vikavaloja ei ole syttynyt. Muutakuin ABS/ESP valo kun akun kiersi kiinni ja valo nollautui kun autolla ajoi pari metriä.

Katsottiin kaverin *illa jo ennen paukkumista että suuttimien korjausarvot eivät ole traagisia ja itse paluuvirtaustesterillä testailin, niin joka kuppiin virtasi saman verran nestettä joka suuttimesta.

*illa tehtiin myös sahköinen puristuspainetesti, joka näytti 3 sylinterin arvoksi lukemia jotka olisi pitäneet jo vaikuttaa käyntiin. Liekö tuntematon softa sekoittanut pakkaa? Käynti on kuitenkin todella tasaista kun vertailtiin autoon jossa testit näyttävät täydellistä ja auto käy huonommin (sama moottori).

Auto savuttaa lievästi mustaa kun paikallaan seisoo lämpimänä.

Lisäilin youtubeen videon auton käynnistä ja kilkatuksesta. ääni ei ole tässä videossa vielä niin kova mitä se täysin lämpimänä on.

Tyhjäkäyntikierrokset mittarin mukaan ~780rpm

https://www.youtube.com/watch?v=ll5JQUp ... e=youtu.be

Poljin autoa oikein kunnolla pakkoykkösellä rajoittimelle ja sain koneen sammumaan. Onkohan vika vai suojeleeko auto itseään meikäläiseltä.

Mutta tällaista. Tunnustaako joku korjanneensa samaa vikaa kun en ainakaan haulla löytänyt mittään.
Autot: W211 -08 E220CDI, W210 -01 E200CDI, Golf IV -00 Alh, M-B Pajero pitkä -90
Pyörä: Yamaha FZ6N S2
Traktorit: MF3090, VOLVO BM VALMET 705 turbo, MF185, MF165, MF35 4-syl.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 -01 200 CDI Nakuttaa / kilkattaa lämpimänä. Video

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DeNoNamed kirjoitti:Terve.

Pikkuhiljaa lisääntynyt nakutus konetilassa alkoi kiinnittää huomiota kun pitkästä aikaa ajelin vanhalla mesellä ja astuin ulos autosta jolloin ääni kuului hyvin selkeästi.

Kyseessä on siis automaatti 200cdi koneella varusteltu väykky.

Edellinen omistaja on koneeseen kuulemma 150hp softan laittanut. Mitään lappua ei tästä kuitenkaan ole. Voimaa kyllä tuntuu piisaavan enemmän kuin se perus 200cdi verran.

Yksi päivä suoralla kiihdyttelin hyvin voimakkaasti jolloin järkyttävä pamaus konetilasta ja tehojen totaalinen katoaminen pelästytti. Auton sain kuitenkin kitkuttamalla pihalle muutaman kilometrin päähän.

Luulin aluksi turbiinin hajonneen (leikanneen kiinni), kun veto tuntui olevan kokoajan päällä, eikä auto jaksanut käydä seisaallaan tyhjäkäynnillä, mutta muutamia viikkoja myöhemmin uskalsin/ehtisin avata konetilan ja huomasin että turbon painepuolen muovinen kiinnitykappale, (turbossa kiinni oleva), oli haljennut ja letku lennellyt irti. (pientä ylipainetta)?

Pikapaikka Pattexilla putkeen ja ajoin koneeen lämpimäksi, jolloin tämä kyseinen kilkatus kuului huomattavasti. Tässä vaiheessa voisi mainita että kilkatus on aina kuulunut mutta ei näin kovana. Auto siis seisoi muutaman päivän paukauksen jälkeen.

Kiertelin suuttimien putkia yksi kerrallaan auki koneen käydessä (en tiedä oliko järkevää, mutta ajattelin äänen tulevan suuttimesta), mutta kilkatus ei muuttunut, koneen käynti kylläkin. Ja tietenkin käynti palautui kun paineputket kiersi kiinni. Mitään vikavaloja ei ole syttynyt. Muutakuin ABS/ESP valo kun akun kiersi kiinni ja valo nollautui kun autolla ajoi pari metriä.

Katsottiin kaverin *illa jo ennen paukkumista että suuttimien korjausarvot eivät ole traagisia ja itse paluuvirtaustesterillä testailin, niin joka kuppiin virtasi saman verran nestettä joka suuttimesta.

*illa tehtiin myös sahköinen puristuspainetesti, joka näytti 3 sylinterin arvoksi lukemia jotka olisi pitäneet jo vaikuttaa käyntiin. Liekö tuntematon softa sekoittanut pakkaa? Käynti on kuitenkin todella tasaista kun vertailtiin autoon jossa testit näyttävät täydellistä ja auto käy huonommin (sama moottori).

Auto savuttaa lievästi mustaa kun paikallaan seisoo lämpimänä.

Lisäilin youtubeen videon auton käynnistä ja kilkatuksesta. ääni ei ole tässä videossa vielä niin kova mitä se täysin lämpimänä on.

Tyhjäkäyntikierrokset mittarin mukaan ~780rpm

https://www.youtube.com/watch?v=ll5JQUp ... e=youtu.be

Poljin autoa oikein kunnolla pakkoykkösellä rajoittimelle ja sain koneen sammumaan. Onkohan vika vai suojeleeko auto itseään meikäläiseltä.

Mutta tällaista. Tunnustaako joku korjanneensa samaa vikaa kun en ainakaan haulla löytänyt mittään.
Kuppeihin tulle saman verran... minkä verran/missä ajassa
(voipi olla syynä sammumiseen)
kilkatus siitä yhdestä mikä ei läpäise puristus testiä(mekaaninen testaus tehdä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
DeNoNamed
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 14.12.2014 20:55

Re: W210 -01 200 CDI Nakuttaa / kilkattaa lämpimänä. Video

Viesti Kirjoittaja DeNoNamed »

CDI203 kirjoitti: Kuppeihin tulle saman verran... minkä verran/missä ajassa
(voipi olla syynä sammumiseen)
kilkatus siitä yhdestä mikä ei läpäise puristus testiä(mekaaninen testaus tehdä)
Mittasin juuri uudelleen ohivuodot. Hieman noussut kolmosen ero muihin nähden viime mittauksesta.

1. Syl 10ml/min
2. Syl 10ml/min
3. Syl 15ml/min
4. Syl 11ml/min
Autot: W211 -08 E220CDI, W210 -01 E200CDI, Golf IV -00 Alh, M-B Pajero pitkä -90
Pyörä: Yamaha FZ6N S2
Traktorit: MF3090, VOLVO BM VALMET 705 turbo, MF185, MF165, MF35 4-syl.
Avatar
DeNoNamed
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 14.12.2014 20:55

Re: W210 -01 200 CDI Nakuttaa / kilkattaa lämpimänä. Video

Viesti Kirjoittaja DeNoNamed »

Kirjoitetaanpas tänne päivitys. Auto siis yhä ikuisuusprojektina tallin perällä.
Suuttimen irroitus 3 sylinteristä selvensi asiaa huomattavasti. Oli kovin kiinni ja sai useamman kerran ulosvetäjällä moukaroida.
Suuttimen tiivisteprikka oli kolmessa osassa ja palanen tippui suuttimen reiästä männän päälle. Loput sai puhaltamalla paineilmaa reikään. Suutin itse oli halki. Vissiin perusongelma näissä vehkeissä.
Katsoin kameralla suuttimen reiästä ja sieltä näkyi reunoista sulanut männän pää tekstit oli osittain luettavissa eikä karstaa ollut laisinkaan.
Sylinterin seinämillä näkyi aikamoiset naarmut. Uskon että koneen huono käynti johtuu siitä että palotapahtuman paine pääsee väärään paikkaan. Voiko tuo myös huohotusta lisätä?
Ikuisuusprojekti siis jatkuu ellei joku halua projektia itselleen lunastaa.
Autot: W211 -08 E220CDI, W210 -01 E200CDI, Golf IV -00 Alh, M-B Pajero pitkä -90
Pyörä: Yamaha FZ6N S2
Traktorit: MF3090, VOLVO BM VALMET 705 turbo, MF185, MF165, MF35 4-syl.
Vastaa Viestiin