Tarkoitus laittaa vielä talven viimeisille pimeille lisävalot ja sen verran isot ämpärit ovat, että voisi olla hyvä saada tarpeen mukaan ne poiskytkettyä.
1° Onko tulipellissä kuljettajan puolella läpivientejä/valmiita tulppauksia, joista saisi yhden johdon tuotua läpi?
2° Mihin katkaisija olisi fiksuin sijoittaa, kovin usin tuota tuskin tarvitsisi räveltää, mielessä on kangastellut Dremelöidä aukko keskikonsoliin vähän alkuperäisten kytkin tyyliin.
3° Löytyykö noita alkuperäiskytkimiä ilman mitään logoa, tosin eipä joku takasumuvalon kytkinkään välttämättä huono olisi, olisi logo ainakin sinnepäin?
Lisävaloille katkaisin W124
Lisävaloille katkaisin W124
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Lisävaloille katkaisin W124
Mietin vaan, että vaikka olisi miten isot "ämpärit" (lisäpitkät?) tahansa, niin miksi olisi tarve ajaa ilman lisävaloja, jos sellaiset kerran tarpeeseen laittaa. Minä kytkisin kyllä niin, että palavat aina, kun pitkät on päällä. Helpointakin.
Re: Lisävaloille katkaisin W124
Arvasin, että joku tuollaisen kommentin laittaa
Syynä ihan vaan se, että joskus on kuitenkin sellaisia lumipyrykelejä, että puolikkaat+sumuvalot ei riitä ja kaikki pitkät päällä on vaan valkoinen seinä edessä, jolloin parempi olisi saada edes toiset pitkät pois päältä.
Sitä en tiedä millaisia kelejä Suomen bärssiissä on, mutta joskus lunta Savo-Karjala-Kainuu-akselilla tulee ihan tarpeeksi taivaalta.

Sitä en tiedä millaisia kelejä Suomen bärssiissä on, mutta joskus lunta Savo-Karjala-Kainuu-akselilla tulee ihan tarpeeksi taivaalta.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Lisävaloille katkaisin W124
1. apparin jalkotilasta/akun takaa saa hyvin johdot sisälle
2. keskikonsoliin sijoittaminen kuulostaa hyvältä idealta. itsellä kytkin on tällä hetkellä virtalukon alla entisen omistan porattua siihen turha reikä.
3. jos löytyy niin kertokaas ihmeessä mullekkin
ja miksikö lisävalot pitäisi sammuttaa ennen auton omia pitkiä ? syy löytyy ainakin omalla kohdalla siitä että 50ref/9" näyttää niin jumalattoman pitkän valokeilan että se häikäsee vastaan tulevaa jo niin kaukaa että kohtaamis väliin jää turhan suuri rako, lisäpitkät tiputtamalla tämä rako kapenee huomattavasti

2. keskikonsoliin sijoittaminen kuulostaa hyvältä idealta. itsellä kytkin on tällä hetkellä virtalukon alla entisen omistan porattua siihen turha reikä.

3. jos löytyy niin kertokaas ihmeessä mullekkin

ja miksikö lisävalot pitäisi sammuttaa ennen auton omia pitkiä ? syy löytyy ainakin omalla kohdalla siitä että 50ref/9" näyttää niin jumalattoman pitkän valokeilan että se häikäsee vastaan tulevaa jo niin kaukaa että kohtaamis väliin jää turhan suuri rako, lisäpitkät tiputtamalla tämä rako kapenee huomattavasti

Re: Lisävaloille katkaisin W124
1. Juu, näin on. Sitä olen itsekin käyttänyt. Sulakerasian läpi voi myös vetää johdot, jos se tuntuu mielekkäältä (siinäkin on läpivientikumeja valmiina).snabb kirjoitti:1. apparin jalkotilasta/akun takaa saa hyvin johdot sisälle![]()
2. keskikonsoliin sijoittaminen kuulostaa hyvältä idealta. itsellä kytkin on tällä hetkellä virtalukon alla entisen omistan porattua siihen turha reikä.![]()
3. jos löytyy niin kertokaas ihmeessä mullekkin
ja miksikö lisävalot pitäisi sammuttaa ennen auton omia pitkiä ? syy löytyy ainakin omalla kohdalla siitä että 50ref/9" näyttää niin jumalattoman pitkän valokeilan että se häikäsee vastaan tulevaa jo niin kaukaa että kohtaamis väliin jää turhan suuri rako, lisäpitkät tiputtamalla tämä rako kapenee huomattavasti
2. Voi sen siihenkin laittaa, jos tahtoo näkyville. Mulla on yhdessä autossa se kytkin hanskalokeron sisällä ja toisessa se on matkustajan puolen jalkatilassa; siinä jalkatilan yläosassa lähellä keskikonsolia niin, että kuskin paikalta siihen ylettyy hyvin (vähän kurkottamalla tietty), mutta se ei näy, jos ei erikseen osaa sinne katella. Eikä vaadi kojelautaan ylimääräisiä reikiä. Molemmat ovat sellaisia metallirakenteisia vipukytkimiä, jotka on tunnustelemalla helppo löytää, kunhan sormet osuvat edes vähän oikeaan suuntaan. Itse niitä kuitenkin sen verran harvoin käytän, että mieluummin saavat olla pois näkyvistä kuin esillä.
3. En ole kuullut sellaisista logottomista, eikä sumuvalojen kytkimiäkään varmaan ole tuolla ulkonäöllä, kun niitä sumareita tän aikakauden Mersuissa hallitaan samalla kytkimellä kuin muitakin valoja. Mutta esim. se takaosan kattovalon kytkin on on-off -tyyppinen ja logo on valoaiheinen. Sellaisia jotkut ovat laittaneet tähän tarkoitukseen.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Lisävaloille katkaisin W124
Tuossapa minun viritelmä, eli tuo hätävilkuista seuraava vasemmalle


124.193 & 903.663 & 212.221