Imunokan asentotunnistin/ Kaasuläpän vikakoodit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mvä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Pe 15.03.2013 08:39

Imunokan asentotunnistin/ Kaasuläpän vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Mvä »

Moi. Laitan alkuun jo saitille lähettämäni kysymyksen.

"Mersedes-Benz C 250 cdi facelift ilmoitti tänään tylysti Moottorin häiriökoodia. Paikallisessa Mersun huollossa vikakoodi luettiin ja se ilmoitti imunokan asematunnistimen ja jäähdytysnesteen lämpötilantunnistimen hetkellistä toimintahäiriöstä. Paikallinen mersuhuolto puhdisti liittimet ja nollasi vikakoodit. Ajaessani n.40km moottorin häiriökoodi syttyi uudestaan. Tällä kertaa luetin koodin toisessa paikassa ja vikakoodiksi paljastui sama ( imunokka akselin sylinteririvi 1 asematunnistimessa tilapäinen toimintahäiriö). Mielestäni kummallakin kerralla vikakoodi alkoi palaa käynnistyksen jälkeen, ei suorassa ajossa.

Kysyisinkin, että mikä mahdollinen muu vikapaikka voi olla kyseessä kuin itse anturi. Kuulin kaikenlaista vaihtoehtoa liikkeessä. Onko ajaminen turvallista vaikka valo palaa ( huoltoon kun ei saa ihan heti meilläpäin). Onko mahdollista, että auto ajaa itsensä " suoja asetukselle" kierroksien yms. suhteen jos kuittaamatta liian kauan? Autolla ajettu vajaat 121 tuhatta ja viimeinen huolto 116 tuhannen kohdalla. Ketju vikaa tai löysyyttä en itse jaksaisi uskoa noilla kilometreillä ja eräs huoltomies sanoi sen herjaavan erillaista " signaalivikaa".

Hetkeksi viat poistuivat, mutta nyt jälleen palasivat ja uutena ilmiönä vika koodeissa " kaasuläpän toimintahäiriö". Auto sammui yhtääkkiä ja täristää matalilla kierroksilla. Kysyisinkin, että onko imunokan asematunnistimen ja kaasuläpän välillä selvä yhteys, vai onko kumpikin omia itsenäisiä vikoja vaikuttamatta toisiinsa?No huoltoaika on tilattu asematunnistimen vaihtoa ajatellen. Kaasuläppä kallis osa sinänsä. Sitten jäähdytin neste häviää pikku hiljaa ja pikainen analyysi oli, että suodatinjalan juuren o-rengas vuotaa. Mutta onko jalka todella vaihdettava kokonaan? Vaikuttaako tämä jäähdytin nesteen häviäminen siihen, että " eco" toiminnalla auto ei oikeastaan lämpimänäkään ole siinä asetuksessa. Ajoittaen pitkällä matkalla saattaa vihreä valo palaa, mutta sammuu hyvinkin pian.

Siinäpä muutama kysymys.

-Mvä
Viimeksi muokannut Mvä, Pe 27.02.2015 16:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: Imunokan asematunnistin vika

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Jos nyt meinaat jotain vastausta/arvausta joltakiin saada niin voisit ens alkuun edes kerto mistä autosta/moottorista on kyse????!!!!
Mvä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Pe 15.03.2013 08:39

Re: Imunokan asematunnistin vika

Viesti Kirjoittaja Mvä »

Joo malli oli jääny pois!!! Malli on siis c 250 cdi -11

-Mvä
Vastaa Viestiin