Ps. Vaimo sanoi että auto ei starttaa mutta melkein starttaa ! No mä kysyin pyörittääkö se starttia? Vaimo vastasi sanoin> se melkein starttaa mutta ei starttaa!;)
w211 220cDI -04 startin heräte sulake
w211 220cDI -04 startin heräte sulake
Mese ei starttaa. Kaikki kyllä ns. aktivoituu näytössä mutta ei sitten hehkutuksen jälkeen starttaa eli ei tapahdu mitään kun avainta väännän. Konetilassa kyllä tapahtuu jotain , pieni vinkuminen käy kun hehkuasentoon laitan mutta siihen se jää. Akut tarkistin eli jännite oli 12,7 v. Kuulin että jossain on startin heräte/herättäjä sulake. Malli on w211 220 CDI farm. vm 2004. Sulakkeet moottoritilassa ilmeisesti mutta mikähän se noista on? Numeroita löytyy 40-60 väliltä . Osaisiko joku auttaa tuon herättäjä sulakkeen paikantamisessa? Vai onko jollakin vielä teitoo mitä voisin tarkistaa tai tehdä?
Ps. Vaimo sanoi että auto ei starttaa mutta melkein starttaa ! No mä kysyin pyörittääkö se starttia? Vaimo vastasi sanoin> se melkein starttaa mutta ei starttaa!;)

Ps. Vaimo sanoi että auto ei starttaa mutta melkein starttaa ! No mä kysyin pyörittääkö se starttia? Vaimo vastasi sanoin> se melkein starttaa mutta ei starttaa!;)
Re: w211 220cDI -04 startin heräte sulake
Noissa w211 malisissa startti saatta tulla tiensä päähän ihan ykskas sanomatta mitään. Voi koittaa, kuntoinen kääntää virta avainta ja toinen kopauttaa startin kylkeen jollakin raudalla. Voi auttaa hetkellesesti
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 220cDI -04 startin heräte sulake
Joskus oli w211 kanssa samaa ongelmaa ihan normaalisti hehkutti ja sitte kun yritti startata niin naksaus eikä lähteny pyöriin. Noh viaksi selvisi lopulta pitkän etsinnän jälkeen akku joka oli oikosulussa. Vaikka vikaa etsiessä kaapeleilla annettiin toisesta akusta virtaa virransaannin varmistamiseksi ei sekään auttanut. Uudella akulla lähti pelittämään.
Re: w211 220cDI -04 startin heräte sulake
Hei, mese lähti käyntiin kun luin jostain että automaattilaatikossa kun vaidekeppiä heiluttelee niin siellä jokin nappi tai tunnisti joka saattaa olla ns. jumissa. Pienen heiluttelun jälkeen auto käynnisty normaalisti kun keppiä heilutteli siinä startauksen ohessa. Aukaisin suojakannen vaihdekepin juudesta ja suihkutin CRC vähäsen vaidekepin mekanismeihin. Mese pelasi noin viikon ilman sen kummempaan starttaus ongelmaa. Mutta yksi aamu taas kaikki ns. aktivoitus mutta kun starttasi ei tapahtunut mitään ja vaihdekepin heiluttelu ei auttanut. Sitten tutkin tuon startin heräte sulakkeen 15 A joka kas kumma oli nyt sitten palanut. Aijemmin ei ole palanut. Uusi sulake ja auto starttasi normaalisti. Nyt sitten viikon päästä poltti taas sulakkeen ja vaihdoin nyt 20 A ja sekin viikon sisällä paloi! Mistäköhän nyt sitten on kysymys? Laturi, voiko olla syy?!, akku vaikka jännite on 12,7 V ( mitattu) ja se on noin 1.5 v vanha?!
Sellaisen jutun joskus nyt huomannut kun auto käynistyksen jälkeen voisko sanoa että moottorin puristuu eli käynti vähän pienee ja palaa sitten takasin normaali käyntiin? > Aijemmin en ole huomannut moista? On nyt sitten jotain menossa sellaiseen kuntoon että tartis tehdä jotan?
Sellaisen jutun joskus nyt huomannut kun auto käynistyksen jälkeen voisko sanoa että moottorin puristuu eli käynti vähän pienee ja palaa sitten takasin normaali käyntiin? > Aijemmin en ole huomannut moista? On nyt sitten jotain menossa sellaiseen kuntoon että tartis tehdä jotan?
Re: w211 220cDI -04 startin heräte sulake
Vikaa kannattaa etsiä starttimoottorista. Solenoidi todennäköisesti ottaa liikaa virtaa. Kohta palaa muutakin kuin sulake, kun sitä suurentaa.Jarmo50 kirjoitti:Hei, mese lähti käyntiin kun luin jostain että automaattilaatikossa kun vaidekeppiä heiluttelee niin siellä jokin nappi tai tunnisti joka saattaa olla ns. jumissa. Pienen heiluttelun jälkeen auto käynnisty normaalisti kun keppiä heilutteli siinä startauksen ohessa. Aukaisin suojakannen vaihdekepin juudesta ja suihkutin CRC vähäsen vaidekepin mekanismeihin. Mese pelasi noin viikon ilman sen kummempaan starttaus ongelmaa. Mutta yksi aamu taas kaikki ns. aktivoitus mutta kun starttasi ei tapahtunut mitään ja vaihdekepin heiluttelu ei auttanut. Sitten tutkin tuon startin heräte sulakkeen 15 A joka kas kumma oli nyt sitten palanut. Aijemmin ei ole palanut. Uusi sulake ja auto starttasi normaalisti. Nyt sitten viikon päästä poltti taas sulakkeen ja vaihdoin nyt 20 A ja sekin viikon sisällä paloi! Mistäköhän nyt sitten on kysymys? Laturi, voiko olla syy?!, akku vaikka jännite on 12,7 V ( mitattu) ja se on noin 1.5 v vanha?!
Sellaisen jutun joskus nyt huomannut kun auto käynistyksen jälkeen voisko sanoa että moottorin puristuu eli käynti vähän pienee ja palaa sitten takasin normaali käyntiin? > Aijemmin en ole huomannut moista? On nyt sitten jotain menossa sellaiseen kuntoon että tartis tehdä jotan?
Tyhjäkäynti voi hetkeksi muuttua, kun jälkihehkutus loppuu, tai korotettu tyhjäkäynti päättyy liian aikaisin.
Re: w211 220cDI -04 startin heräte sulake
Tyyppivika W203:ssa, startti vaihtoon. Voi pelkkä solenoidin vaihtokin auttaa mutta jos vaihdat vaan sen niin murphyn lain mukaan se startti hajoaa sitten viikon päästä.Jarmo50 kirjoitti:Hei, mese lähti käyntiin kun luin jostain että automaattilaatikossa kun vaidekeppiä heiluttelee niin siellä jokin nappi tai tunnisti joka saattaa olla ns. jumissa. Pienen heiluttelun jälkeen auto käynnisty normaalisti kun keppiä heilutteli siinä startauksen ohessa. Aukaisin suojakannen vaihdekepin juudesta ja suihkutin CRC vähäsen vaidekepin mekanismeihin. Mese pelasi noin viikon ilman sen kummempaan starttaus ongelmaa. Mutta yksi aamu taas kaikki ns. aktivoitus mutta kun starttasi ei tapahtunut mitään ja vaihdekepin heiluttelu ei auttanut. Sitten tutkin tuon startin heräte sulakkeen 15 A joka kas kumma oli nyt sitten palanut. Aijemmin ei ole palanut. Uusi sulake ja auto starttasi normaalisti. Nyt sitten viikon päästä poltti taas sulakkeen ja vaihdoin nyt 20 A ja sekin viikon sisällä paloi! Mistäköhän nyt sitten on kysymys? Laturi, voiko olla syy?!, akku vaikka jännite on 12,7 V ( mitattu) ja se on noin 1.5 v vanha?!
Sellaisen jutun joskus nyt huomannut kun auto käynistyksen jälkeen voisko sanoa että moottorin puristuu eli käynti vähän pienee ja palaa sitten takasin normaali käyntiin? > Aijemmin en ole huomannut moista? On nyt sitten jotain menossa sellaiseen kuntoon että tartis tehdä jotan?
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 220cDI -04 startin heräte sulake
Sitä sulkeen kokoa jos muttaa niin pinempään päinJarmo50 kirjoitti:Hei, mese lähti käyntiin kun luin jostain että automaattilaatikossa kun vaidekeppiä heiluttelee niin siellä jokin nappi tai tunnisti joka saattaa olla ns. jumissa. Pienen heiluttelun jälkeen auto käynnisty normaalisti kun keppiä heilutteli siinä startauksen ohessa. Aukaisin suojakannen vaihdekepin juudesta ja suihkutin CRC vähäsen vaidekepin mekanismeihin. Mese pelasi noin viikon ilman sen kummempaan starttaus ongelmaa. Mutta yksi aamu taas kaikki ns. aktivoitus mutta kun starttasi ei tapahtunut mitään ja vaihdekepin heiluttelu ei auttanut. Sitten tutkin tuon startin heräte sulakkeen 15 A joka kas kumma oli nyt sitten palanut. Aijemmin ei ole palanut. Uusi sulake ja auto starttasi normaalisti. Nyt sitten viikon päästä poltti taas sulakkeen ja vaihdoin nyt 20 A ja sekin viikon sisällä paloi! Mistäköhän nyt sitten on kysymys? Laturi, voiko olla syy?!, akku vaikka jännite on 12,7 V ( mitattu) ja se on noin 1.5 v vanha?!
Sellaisen jutun joskus nyt huomannut kun auto käynistyksen jälkeen voisko sanoa että moottorin puristuu eli käynti vähän pienee ja palaa sitten takasin normaali käyntiin? > Aijemmin en ole huomannut moista? On nyt sitten jotain menossa sellaiseen kuntoon että tartis tehdä jotan?
syy sen palamiseen olikon jo tuolla mainittu eli startin lulumine/rikkontuminen
sulke kun palaa lyhessä ajassa niin noin viidenen kerran jälkeen palaa ECU...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659






