W210 alapallonivelen vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avantgarde
Mersumies
Mersumies

W210 alapallonivelen vaihto

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Eli vaihtaako itse (peukalo oikealla paikalla) vai vienkö Vehoon?

Millainen proseduuri on vaihtaa itse? Toisaalta, ammattimiehen tekemänä voi onnistua nopeammin ja itse ei pääse "tuntihinnoille".
nautseri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja nautseri »

W210,E,2001, v
Vaihdoin autooni (koiranluut) ja alatukivarren pallonivelet,eteen.
Vaikka näytti ettei ole juuri kulumista huomattavissa pallonivelissä niin vaihdoin ,koska kosla oli todella vaikea kulkemaan suoraan.
Kolina kuului koiranluista ,ja ei nekään niin kovin kuluneilta näyttäneet silmämääråisesti.
Mutta kolina loppui ja auto kulkee nyt suoraan, eikä vetele.
mittarissa on vasta 168000 km ,ja saksan km ?
ostin osat KL,stä,103€ itse on aika helppo vaihtaa ,ei tartte kuin 50,numeron torks avaimen ja 21 mm kiintolenkin,6mm kuusiokulma avaimen ja rekkarin + moskan niin näillä työkaluilla voi koittaa vaihtaa.
Työtä helpottaa kun nostaa etupään ylös ja ottaa molemmat renkaat irti,voi näin helposti käännellä etunapoja.
Ei ole vaikea mielestäni vaihtaa ,eikä tartte erikois työkaluja.
Avantgarde
Mersumies
Mersumies

Takana nyt 165000 km. Koiranluut ja kallistuksenvakaajan kumit vaihdoin kesällä (kolisi) kuten myös raidetangon pään (katsastusmies narisi). Nyt väljää alapallossa oikealla ja autohan ei meinaa mennä suoraan urissa.

Ei tullut vaan katsottua tuota alapallon rakennetta kovin tarkasti.
* pitääkö jousi ja iskari ottaa pois että onnistuu ?
* tarviiko erikoisia ulosvetäjiä, nyt löytyy muutamia pallonivelen irroitukseen tarkoitettuja malleja tallista.
*tarvitaanko moskaa jos on asialliset ulosvetäjät.

Aika hämmästyttävän samoilla kilometreillä nuo tuntuisivat menevän. Eli etupää uusiksi 150 tkm välein niin ei tarvitse osa kerrallaan vaihdella :idea:
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

pitääkö jousi ja iskari ottaa pois että onnistuu ?

ei tarvi.

* tarviiko erikoisia ulosvetäjiä, nyt löytyy muutamia pallonivelen irroitukseen tarkoitettuja malleja tallista.

ei tarvi.

*tarvitaanko moskaa jos on asialliset ulosvetäjät.

juuri moskan tarvitset.
wiimax.fi
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja hentar »

Mulla saksantuliainen W210 josta vaihdoin raidepäät ja alapallot 200tkm paikkeilla. kartio irtoaa myös aika kivasti paineilmavasaralla kun avaa mutterin sopivasti ja päräyttää pultin päähän
Avantgarde
Mersumies
Mersumies

Projekti tehty ja oli helppoa kuin puuron syönti. Tasamaalla vieläpä. Eli tuntihinnoille pääsee aika hyvin itse tekemällä.

Ja kyllähän muuttui ajotuntuma aika radikaalisti. Nyt menee suoraa eikä hyökkäile urista :D
spede10
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Avantgarde kirjoitti:Projekti tehty ja oli helppoa kuin puuron syönti. Tasamaalla vieläpä. Eli tuntihinnoille pääsee aika hyvin itse tekemällä.

Ja kyllähän muuttui ajotuntuma aika radikaalisti. Nyt menee suoraa eikä hyökkäile urista :D
Joo, tuo ohjauksen arpominen kulkusuunnasta loppuu kertaheitolla, kun pallot ja muut nivelet ovat kunnossa.
Foorumilla on käyty jossain vaiheessa keskustelua tuuliherkkyydestä, etupään soutamisesta, huojumisesta jne. Omaan kokemukseeni perustuen kaikki johtuu väljistä nivelistä. Renkailla on melkoisen vähäinen vaikutus.
Kokeilin juuri (tietämättäni) melkoisilla paine-eroilla renkaiden välillä, enkä huomannut käyttäytymisessä eroa. Tosin ajonopeus oli enimmillään jossain 90-100 paikkeilla, eikä paniikkijarrutuksia.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Vastaa Viestiin