Öljyt pihalle öljysuodattimen kannen välistä
Öljyt pihalle öljysuodattimen kannen välistä
Öljyt tulee ulos öljysuodattimen kannen välistä. Paine kasvaa niin paljon, että työntää O-renkaan kannen raosta ulos ja sitten siitä valuu öljyä pihalle. Pienessä ajassa tuli 2 litraa pihalle. Nouseeko kampikammion paine ja mistä se johtuu?
Moottori on diesel ja 2,14 l vm 2004. Vastauksesta kiitollinen.
Moottori on diesel ja 2,14 l vm 2004. Vastauksesta kiitollinen.
MB Viano 639, diesel 2,14 automaatti vm 2004
Re: Öljyt pihalle öljysuodattimen kannen välistä
Aina uusi tiiviste, öljyä tiiviste ensin, kiristä niin että rakoa ei jää... ulos se tulee jos siinä rako on.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Öljyt pihalle öljysuodattimen kannen välistä
Taitaa olla kaksi o-rengasta päällekkäin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Öljyt pihalle öljysuodattimen kannen välistä
Olisikohan siellä 2 tiivistettä päällekäin,vanha ja uusi..
Re: Öljyt pihalle öljysuodattimen kannen välistä
yleinen moka tuo, että vanha tiiviste jää paikoilleen ja sitten laitetaan uutta ja tadaa, siellä on kaks tiivistettä päällekkäin. itsekkin olen tollain kerran tehnyt, tosin peltipatruuna suodattimella.
kerran olen tavannut sellasenkin vian, että moottorissa oli öljynpaineen sääteleveä ylipaineventtiili jumissa ja paine kasvoi kierroksilla niin suureksi, että valskas pelkän paineen takia suodattimen välistä. tämä oli kylläkin audissa. mutta miksipä ei olis mahdollista myös mersussa?
kerran olen tavannut sellasenkin vian, että moottorissa oli öljynpaineen sääteleveä ylipaineventtiili jumissa ja paine kasvoi kierroksilla niin suureksi, että valskas pelkän paineen takia suodattimen välistä. tämä oli kylläkin audissa. mutta miksipä ei olis mahdollista myös mersussa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Öljyt pihalle öljysuodattimen kannen välistä
Kiitos vastauksista. On vain yksi O-rengas. Kokeilin myös, että otin pahvisuodattimen pois ja sama juttu, kun moottori on käynyt n. puoli minuuttia, niin rengas pullahtaa ulos ja öljyä alkaa tulla ulos. Suodatinkansihan on muovia ja aivan tasainen, mutta metallinen vastapinta on hieman kartio sisäänpäin. Laitoin ympärille letkuklemmarin, ettei pääse pullahtamaan. Lisäksi laitoin rätin öljyntäytön korkin tilalle, että mahdolliset paineet pääsevät kampikammiosta ulos. Olin Tallinnassa ja jotenkin piti päästä pois. Nyt olen huohotinsysteemin irti moottorin muovisen kannen alta ja puhallelllut putkia ja myös suodattimen putkia ja ilma menee hyvin läpi ja rätti öljyn täytön aukossa pullistelee, että yhteys on. Meneekö öljy suodattimesta suoraan öljypohjan vai kiertäkää se vielä jonnekin. Ihmettelen, kun muovisessa suodattimen alaosan puikossa on 2 pienempää O-rengasta. Toinen aivan kärjessä.
Muuten missä on Mersussa on tuota öljynpainetta säätävä ylipaineventtiili? Voisi olla syypää.
Muuten missä on Mersussa on tuota öljynpainetta säätävä ylipaineventtiili? Voisi olla syypää.
MB Viano 639, diesel 2,14 automaatti vm 2004
Re: Öljyt pihalle öljysuodattimen kannen välistä
en tiedä tästä mallista, mutta muistaakseni 124 ja 201 koppasissa diiseleissä tuo venttiili taitaa olla suodatinjalassa. vai oisko lohkossa..? mulla oli päinvastaista vikaa ja valskas suodatinjalassa oleva takaiskuventtiili. öljynpaineiden nousu kesti aina 10s, kun kylmästä käynnisti. muistaakseni siinä jalassa oli toinenkin venttiili, niin oisko se ollut sitten se ylipaineventtiili? veikkaan, että tuossa sun koneessa on samalla tavalla venttiilit, jos siinä on erillinen suodatinjalka. ota se irti ja tutki, sillähän se selviää. ja oli muuten muovisa nuo venttiilit noissa vanhemmissa koneissa. 
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
Sataysikymppibee
- Sisäänajossa

- Viestit: 48
- Liittynyt: Su 22.08.2004 15:36
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Öljyt pihalle öljysuodattimen kannen välistä
Onkohan tuo kansi kiritty pohjaan asti? Kyllä se O-rengas menee piiloon, etkä pysty sen päälle lemmaria laittamaan.
Re: Öljyt pihalle öljysuodattimen kannen välistä
Ettei ois käyny niinku meikäläiselle eli o-rengas ei urassaan:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wix-suodatin ei ollut insinöörivarma. Kardinaalimunaus meikäläiseltä.
Hain tänään Motonetista uuden suodattimen ja hyllyssä oli sekä Wixiä että Boschia. Otin Boschin, sain sen vielä takuuseen kun kerroin episodista. Sitten menin merkkiliikkeeseen ja ylläripylläri se "oljynsuodatin unit" sisälti kaikki tiivisteet ja suodattimen. Näin heti että olin laittanut ison o-renkaan väärään paikkaan.
Verrattiin marmoritiskillä aitoa MB suodatinta mikä oli varattuna minulle ihan erikseen ja Motonetin Boschia; ihan samanlaiset mutta väritys vähän eri. Boschin mukana tuli seikkaperäiset asennusohjeet, en ajatellut oliko orkkissuodattimessa samat ohjeet kun tajusin vasta kotona katsoa niitä Boschin papereita. Joka tapauksessa Wixissä oli o-renkaat jotka nuljahteli pois ja siinä ei ollut mitään asennusohjetta enkä saanut sitä oikein pohjaan asti menemään. Ja se oli löysä paperilamellinen filtteri kun taas nämä ovat jämäkkiä joka voidaan asentaa voimaa käyttäen menemättä ruttuun.
Tässä nyt se valmis paketti jossa näkee missä ison o-renkaan pitää olla:
[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/Milka/P5300405_zps5ae22bb1.jpg] ][/url]
Tässä vertailussa Bosch ja se orkkis mikä tuli setin mukana:
[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/Milka/P5300407_zpsfdcba962.jpg] ][/url]
Wixissä oli tässä irrallinen o-rengas joka muljui raolleen asennettaessa:
[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/Milka/P5300409_zps27f172f4.jpg] ][/url]
Sekä alapäässä Wix oli varustettu o-renkaalla, jota en saanut tiivistymään tuohon keskiakseliin:
[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/Milka/P5300408_zpsda9e1c3c.jpg] ][/url]
Tässä Boschin mukana tulevat erinomaiset ohjeet jotka keroo että filsu asennetaan pyörittämällä ja sen tulee olla oikeassa syvyydessä joka indikoidaan että toinen merkkiviiva menee pois näkyvistä. Ja huom ison o-renkaan asennusohje, bullet proof jota minä en tajunnut Wixiä asentaessa ohjeiden puuttuessa, stupido!
[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/Milka/P5300406_zpsa9a5e33f.jpg] ][/url]
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224




