W220 Kysy&vastaa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Lukittu
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Kohtuu luxusvaruste tuo kylmäboxi :D

Mutta joo, olen kanssa yhden tankin vaihtanut ässään, ehkä älyttömin homma mitä olen näihin autoihin tehnyt. Menee ne putket siellä auton alla oikein mukavanpienissä tiloissa takakelkan päällä :roll:

Samallailla vaihdoin suksiluukullisen tankin tavallisen tilalle, kun sellainen sattui olemaan, verhoiluja myöten konttiin meni kaikki uusiksi. Ensin purin sen toisen tankin varaosa-autosta ja sitten toiseen paikkaalleen.

Syy vaihtoon vaan ei ollut yhtä hieno, vaan siinä toisessa tankissa oli keskellä reikä, en käsitä mistä se on tullut, kun olisi puukolla se siihen lyöty, mutta verhoilu oli kuitenkin ehjä kontinpuolella, jonka takaa reikä paljastui.
Aina jos tankkasi yli 40 litraa tankkiin, rupesi vuotamaan konttiin bensaa ja muutenkin sillä autolla oli kiva ajella, kun tuoksahti mukavasti bensalle kokoajan. Ei ollut mun juttu ajella pää sekaisin pitemmän päälle :lol:
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Esa H. kirjoitti:
noroljan kirjoitti:En ole tuohon kytkentään tutustunut vielä ollenkaan, mutta mitenköhän Esa, jos laitat mittaristosta valoautomatiikan päälle, syttyisiköhän ajovalot hämärän tullen ja sammuttaisi päivävalot suoraan? Tietty riippuu miten ne sinne ne pajalla kytki, mutta kannattaa kokeilla.
Aplodit Heinolan miehelle :clap:
Eli toimii :thumbup:
Vaihdoin viikolla tosiaan mittariston valikosta manuaalista automaticille. Ajovalot syttyivät aina automaattisesti. Unohtuikin koko juttu, töissä kun on päivät pimeästä pimeään. Mutta tänään päivällä huomasin kylän ainoissa liikennevaloissa, että kappas vaan, päivävalojen ledithän siellä peilaa edellä olevan hiacen perä peilistä.
Takaisin kun lähdin salilta kolmen aikaan, niin meni suoraan taas ajovalot päälle. Johtopäätös: Päivän kirkkain valoisuus oli jo hävinnyt, panee silloin ajovalot päälle. Mutta comandissa oli vielä "päivävalot" päällä. Eli herkästi laittaa ajovalot, mutta ei liene turvallisuuden kannalta ollenkaan huono asia.

Kytkennöistä paha sanoa mitään, johtoja vedetty piiloon ja vielä kun allekirjoittaneen sähköoppi on tasoa "väri väriin ja loput yhteen", niin en ala enempiä neuvomaan..
Mutta olisko Noroljan ideaa, että kurvaisin siellä päin jossain vaiheessa?
Olet nähtävästi tekemässä samanlaisia kytkentöjä?
Osaisit sitten valaista täällä muitakin..
Hyvä, että toimii. Voin jossain vaiheessa vilkasta kytkentöjä, jos niitä nyt kunnolla näkee, ilman, että purkaa puolta autoa :lol:. Tosin pikapuoliin selvinnee juttu, josta tässä nyt on väännetty pari viikkoa, voi olla että tulee välimuutto, vielä ennenkuin saan toisen talon valmiiksi. Mutta täällä kulmilla pysyn kuitenkin :wink:
Matiasq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 25.08.2014 09:22

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Matiasq »

320cdi facelifti purkaa akun yön aikana, onkohan muilla ilmennyt samoja oireita ja syitä siihen? Joskus auto saattaa seisoa viikonkin jonka jälkeen ei mitään ongelmaa ja joskus taas purkaa akun muutamassa tunnissa yön aikanakin..?
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1635
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja MouTine »

noroljan kirjoitti:Syy vaihtoon vaan ei ollut yhtä hieno, vaan siinä toisessa tankissa oli keskellä reikä, en käsitä mistä se on tullut, kun olisi puukolla se siihen lyöty, mutta verhoilu oli kuitenkin ehjä kontinpuolella, jonka takaa reikä paljastui.
Aina jos tankkasi yli 40 litraa tankkiin, rupesi vuotamaan konttiin bensaa ja muutenkin sillä autolla oli kiva ajella, kun tuoksahti mukavasti bensalle kokoajan. Ei ollut mun juttu ajella pää sekaisin pitemmän päälle :lol:
En nyt sano mutta kirjoitampa kuitenkin... Tulli tv-ohjelmassa näitä reikiä on näkynyt. Esim yks siisti CL500:nen oli hienosti pakattu.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Matiasq kirjoitti:320cdi facelifti purkaa akun yön aikana, onkohan muilla ilmennyt samoja oireita ja syitä siihen? Joskus auto saattaa seisoa viikonkin jonka jälkeen ei mitään ongelmaa ja joskus taas purkaa akun muutamassa tunnissa yön aikanakin..?
Mulla teki samaa tuossa vuodenvaihteessa.
Keskuslukon pumppupaketti piti can-väylää hereillä ja virran kulutusta oli ~2Ampeeria kokoajan.
Kuuli myös siitä että comandin puhallin ei sammunut ollenkaan, vaan jäi hurisemaan vaikka soitin muuten sammuikin kun avaimet otti pois virtalukosta.

Kuskinpenkin etupuolella mattojen alla on can-johtojen jakoplokki. Siitä yksitellen johtoja irti kunnes löytyi syypää ja virrankulutus tipahti normaaliin, ja samalla sammui muut väylä laitteet.
En ole kyllä kokeillut mitä tekee jos sen keskuslukolle menevän väyläjohdon laittaa takaisin paikoilleen. Nyt siis ei keskuslukko toimi, mutta eipä ole ollut virtahuoliakaan.
Matiasq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 25.08.2014 09:22

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Matiasq »

Mika.T kirjoitti:
Matiasq kirjoitti:320cdi facelifti purkaa akun yön aikana, onkohan muilla ilmennyt samoja oireita ja syitä siihen? Joskus auto saattaa seisoa viikonkin jonka jälkeen ei mitään ongelmaa ja joskus taas purkaa akun muutamassa tunnissa yön aikanakin..?
Mulla teki samaa tuossa vuodenvaihteessa.
Keskuslukon pumppupaketti piti can-väylää hereillä ja virran kulutusta oli ~2Ampeeria kokoajan.
Kuuli myös siitä että comandin puhallin ei sammunut ollenkaan, vaan jäi hurisemaan vaikka soitin muuten sammuikin kun avaimet otti pois virtalukosta.

Kuskinpenkin etupuolella mattojen alla on can-johtojen jakoplokki. Siitä yksitellen johtoja irti kunnes löytyi syypää ja virrankulutus tipahti normaaliin, ja samalla sammui muut väylä laitteet.
En ole kyllä kokeillut mitä tekee jos sen keskuslukolle menevän väyläjohdon laittaa takaisin paikoilleen. Nyt siis ei keskuslukko toimi, mutta eipä ole ollut virtahuoliakaan.
Taisi nyt löytyä syyllinen, kuskin ja vänkärin oviin jää valot palamaan, oven alle ja kahvoihin..
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Mulla teki tuota kun oli led valot ovissa,jostain syystä ne jäi vilkuttamaan ja takaovien valot paloi 15min vaikka ovet kiinni. Jäisikö sinne sit jännitettä ja tuo led tunnistaa niin herkästi..orkkis kusenvärisillä ei ongelmaa..
Matiasq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 25.08.2014 09:22

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Matiasq »

JanneVillePetteri kirjoitti:Mulla teki tuota kun oli led valot ovissa,jostain syystä ne jäi vilkuttamaan ja takaovien valot paloi 15min vaikka ovet kiinni. Jäisikö sinne sit jännitettä ja tuo led tunnistaa niin herkästi..orkkis kusenvärisillä ei ongelmaa..
Ledit mullaki oven alalaijassa on, ollut syksystä saakka ja nyt vasta alko talvella purkamaan akkua.. Alavalot palaa etuovissa himmeänä kokoajan, ja sisäkahvoissa palaa myös valot..
Atte.V
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 22.01.2012 12:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Atte.V »

Matiasq kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Matiasq kirjoitti:320cdi facelifti purkaa akun yön aikana, onkohan muilla ilmennyt samoja oireita ja syitä siihen? Joskus auto saattaa seisoa viikonkin jonka jälkeen ei mitään ongelmaa ja joskus taas purkaa akun muutamassa tunnissa yön aikanakin..?
Mulla teki samaa tuossa vuodenvaihteessa.
Keskuslukon pumppupaketti piti can-väylää hereillä ja virran kulutusta oli ~2Ampeeria kokoajan.
Kuuli myös siitä että comandin puhallin ei sammunut ollenkaan, vaan jäi hurisemaan vaikka soitin muuten sammuikin kun avaimet otti pois virtalukosta.

Kuskinpenkin etupuolella mattojen alla on can-johtojen jakoplokki. Siitä yksitellen johtoja irti kunnes löytyi syypää ja virrankulutus tipahti normaaliin, ja samalla sammui muut väylä laitteet.
En ole kyllä kokeillut mitä tekee jos sen keskuslukolle menevän väyläjohdon laittaa takaisin paikoilleen. Nyt siis ei keskuslukko toimi, mutta eipä ole ollut virtahuoliakaan.
Taisi nyt löytyä syyllinen, kuskin ja vänkärin oviin jää valot palamaan, oven alle ja kahvoihin..
Melkeinpä veikkaisin sitä keskuslukon pumppua. Se ei itsessään vie virtaa, mutta pitää auton aktiivisena ja syö akun tyhjäksi. Mulla teki ihan samaa. Se pumppuyksikkö on kontissa vasemmassa poskessa. Itellä oli viime talvena ihan sama ongelma. Kun otti yöksi pumpulta liittimen irti niin ei ollut akku aamulla tyhjä, mutta jos liitin oli kiinni niin akku ihan totaalisen tyhjä. Helpoin väliaikais ratkasu oli irrottaa kontista suojat niin että pumpun sai näkyviin, laittaa ovet ensin lukkoon, sitten kontti auki ja liitin irti. Aamulla sitten kaukarista kontti auki, liitin kiinni ja kaukarista ovet auki. Varmaan kuukauden jaksoin kikkailla näin kunnes käytin autoa lopulta starin päässä ja mitään erikoista sieltä ei löytynyt ja muuta ei tehty kuin nollattiin kaikki vikakoodit. Sen jälkeen ei ole enää tyhjentänyt akkua. Mitään osaa ei siis vaihdettu, joten kait siellä oli vaan joku bitti poikittain ohjainboxissa.

Ite kanssa epäilin niitä ovien valoja kun ne jää mullakin palamaan, mutta ne kyllä sammuu jonkun minuutin päästä. Muutenkin menee muutama minuutti ennen kuin auto menee lepo tilaan ja virran kulutus tippuu lähelle nollaa.
-S320 CDI W220 facelift
-MX-5 1,8 turbo
-Soarer 2,5 twin turbo
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

noroljan kirjoitti:Kohtuu luxusvaruste tuo kylmäboxi :D
Tuollainen tuli vastaan, kun ässää aikoinaan metsästin. Tosin siitä ei minun kohdalta tullut plussia, kun se haukkasi ikävästi tilaa peräkontinpuolelta. Just keskeltä selkänojaa..

Äsken purin hieman takakyynärnojaa. Tarvitsen värimallin ensi viikonlopuksi Saksan reissulle. Eli otin sen pannan siitä irti. Sen mukitelineen kun nykäisi irti, alla näkyi kuvan mukainen ratassysteemi. Mukitelinehän menee kiinni/auki vähän niin kuin kuulakärkikynä. Tuolla ensiapulaukun lokeron alla joku jousi? Ei ainakaan pelaa minun autossa.
Kuva
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Esa H. kirjoitti:
Hanski-57 kirjoitti:Lopetin boschin spoileri sulkien käytön jokin aika sitten kun katsoin ettei spoilerista ole vastaavaa hyötyä . Olen ostanut sulat
raskaankauston kaupasta muistaakseni ne on SWF:t. Hyvin on pelttäneeet.
Käykö ne suoraan?
Nimittäin ässän "ongelma" on juuri siinä että varsi on normaalia leveämpi siinä sulan kiinnityskohdassa. Siksi ei tarvikesulat käy suoraan. Enkä ala vartta viilaamaan..
Nuo SWF:t kokemukset omalta osalta yhden sulan meseihin. Olivat parhaat lankussa ja väyrysessä :thumbup:
Vaihdoin talvella 70cm SWF: sulan kuskin puolelle, aparin puolella ei mahdu liikkumaan. Tänään sitten tuli hermo pintaan sen suhteen ja vaihdoin Boschin runkoon SWF:n kumin. Outoa ajaa sateella nyt, kun sulat eivät ääntele 8)
Tosiaan, kuten Hanski tuossa yllä totesi, niin nuo SWF-sulat ovat pakkaukset käypäsyystaulukosta päätellen juuri raskaaseen kalustoon.

Kuva
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

osaisikohan joku neuvoa ?.. facelift s 2004 320CDI, 6kk seisonnassa ja seuraavia vikoja :
navi cd on takakontin lukijassa mutta ei enään tunnista levyä, irti ja takaisin ei auttanut
3000 rpm ja limb mode, koodit P2346 ja P2348, autocom testeri ja molempiin unknown fault code.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

masterrontti kirjoitti:osaisikohan joku neuvoa ?.. facelift s 2004 320CDI, 6kk seisonnassa ja seuraavia vikoja :
navi cd on takakontin lukijassa mutta ei enään tunnista levyä, irti ja takaisin ei auttanut
3000 rpm ja limb mode, koodit P2346 ja P2348, autocom testeri ja molempiin unknown fault code.
Helpo juttu hakeudu jonkun semoisen testerin piuhan päähän mistä tulee muutakin kuin unknown
(tai etsi jos jollakin olis ollut samat koodit, selitykset nillle)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

CDI203 kirjoitti:
masterrontti kirjoitti:osaisikohan joku neuvoa ?.. facelift s 2004 320CDI, 6kk seisonnassa ja seuraavia vikoja :
navi cd on takakontin lukijassa mutta ei enään tunnista levyä, irti ja takaisin ei auttanut
3000 rpm ja limb mode, koodit P2346 ja P2348, autocom testeri ja molempiin unknown fault code.
Helpo juttu hakeudu jonkun semoisen testerin piuhan päähän mistä tulee muutakin kuin unknown
(tai etsi jos jollakin olis ollut samat koodit, selitykset nillle)
Ilmamassamittari saattaisi olla vikana:
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... -mode.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tai no, viestistä poimittua:
"I have the exact same problem, changed MAF and EGR valve. The car was fine with the new EGR valve for just over a month, then the same error code (P2346) came back."

Starilla tosiaan tulisi selkokielisempää selitystä vikakoodille. (E: ja pystyy tutkimaan imm:n kunnon)

Onko Faceliftissä naviyksikkö kontissa erikseen? Empä tiennyt, että tollaseksi on muuttunut... 2003 mallissa se tungetaan vielä CD-pohjaiseen comandiin.
Viimeksi muokannut noroljan, Su 26.04.2015 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1227
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ola94 »

Tarvis apua kaveri osti tänään w220 500 -99 L mesen ja takaluukku ei imaise itseään kiinni vaan täytyy monta kertaa "paiskoa kiinni " , missähän vika ? :)
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Esa H. kirjoitti: Äsken purin hieman takakyynärnojaa. Tarvitsen värimallin ensi viikonlopuksi Saksan reissulle. Eli otin sen pannan siitä irti. Sen mukitelineen kun nykäisi irti, alla näkyi kuvan mukainen ratassysteemi. Mukitelinehän menee kiinni/auki vähän niin kuin kuulakärkikynä. Tuolla ensiapulaukun lokeron alla joku jousi? Ei ainakaan pelaa minun autossa.
Saitko tuolta leikattua palan nahkaa? Ja oliko nahkamaaleja nyt Messuilla tarjolla?

Sillon yritin penkeistä kaivaa nahkan palaa, mutta ei siellä ollut missään ylimääräistä, mistä leikkaisi.

En tiedä miten toi mekanismi toimii mukitelineessä, mutta kun sitä painaa, niin se tulee sieltä ulos asti hitaasti. Sullako se ei tule, kun vetämällä auki vai mitäs tuolla jousella meinasit?

Tarttee nyt tutustua noihin päivävaloihinkin, laitoin tuning-umpiot paikalleen 600:seen ja valot toimii nyt ihan väärin/laittomasti.
0-asennossa; ei pala mikään valo
Parkkkiasennossa palaa; ledit+parkit+takavalot
Ajovaloasennossa palaa sitten kaikki valot, eli ledit ei edes sammu :(
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

noroljan kirjoitti:
Esa H. kirjoitti: Äsken purin hieman takakyynärnojaa. Tarvitsen värimallin ensi viikonlopuksi Saksan reissulle. Eli otin sen pannan siitä irti. Sen mukitelineen kun nykäisi irti, alla näkyi kuvan mukainen ratassysteemi. Mukitelinehän menee kiinni/auki vähän niin kuin kuulakärkikynä. Tuolla ensiapulaukun lokeron alla joku jousi? Ei ainakaan pelaa minun autossa.
Saitko tuolta leikattua palan nahkaa? Ja oliko nahkamaaleja nyt Messuilla tarjolla?

Sillon yritin penkeistä kaivaa nahkan palaa, mutta ei siellä ollut missään ylimääräistä, mistä leikkaisi.

En tiedä miten toi mekanismi toimii mukitelineessä, mutta kun sitä painaa, niin se tulee sieltä ulos asti hitaasti. Sullako se ei tule, kun vetämällä auki vai mitäs tuolla jousella meinasit?

Tarttee nyt tutustua noihin päivävaloihinkin, laitoin tuning-umpiot paikalleen 600:seen ja valot toimii nyt ihan väärin/laittomasti.
0-asennossa; ei pala mikään valo
Parkkkiasennossa palaa; ledit+parkit+takavalot
Ajovaloasennossa palaa sitten kaikki valot, eli ledit ei edes sammu :(
Reissu jäi mun osalta väliin, Yrjö-myyrä tuli lähtöä edellisenä yönä ja oksentelin aamuun asti. Olin ottanut värimalliksi sen pannan siitä kyynärnojan ympäriltä. Onneksi Karra noukki sen menomatkalla mukaansa ja hoiti homman Saksan päässä ( :thumbup: ).
Tekevät sävyn ja lähettävät muiden aineiden mukana, sekä pannan lähiaikoina Ranskasta. Tuo pantahan oli ihan niiteillä vaan kiinni.
Mukitelineestä.. Kuten aiemmin kirjoitin, toimii nyt vähän noinniinku kuulakärkikynä ilman jousta. Eli kun telineen työntää kiinni, niin ei aukea vetämällä, vaan pitää hieman vetää, sitten painaa taas kiinni ja taas vetää. Silloin aukeaa. Taitaa kyllä olla parempi, ettei ala turhaan perfektionistiksi. Pystyn elämään tämän kanssa :lol:
Päivävaloista.. Mulla alkoi aparin puolen piuhan liitos v**tuilemaan ja kun vielä se itse päivävalokin oli imaissut kosteutta sisäänsä, niin tilasin uuden sarjan. Ja vaihdoin vain päivävalot ja siitä johtosarjan niiden releelle.
Eli nyt ylimääräisenä vanhat valojen kera uusi asennussarja. Mikäli kiinnostaa, ota yhteyttä, minun autostanihan näet niiden kytkennästä.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
tas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ke 12.12.2012 16:22

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja tas »

Esa H. kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:
Hanski-57 kirjoitti:Lopetin boschin spoileri sulkien käytön jokin aika sitten kun katsoin ettei spoilerista ole vastaavaa hyötyä . Olen ostanut sulat
raskaankauston kaupasta muistaakseni ne on SWF:t. Hyvin on pelttäneeet.
Käykö ne suoraan?
Nimittäin ässän "ongelma" on juuri siinä että varsi on normaalia leveämpi siinä sulan kiinnityskohdassa. Siksi ei tarvikesulat käy suoraan. Enkä ala vartta viilaamaan..
Nuo SWF:t kokemukset omalta osalta yhden sulan meseihin. Olivat parhaat lankussa ja väyrysessä :thumbup:
Vaihdoin talvella 70cm SWF: sulan kuskin puolelle, aparin puolella ei mahdu liikkumaan. Tänään sitten tuli hermo pintaan sen suhteen ja vaihdoin Boschin runkoon SWF:n kumin. Outoa ajaa sateella nyt, kun sulat eivät ääntele 8)
Tosiaan, kuten Hanski tuossa yllä totesi, niin nuo SWF-sulat ovat pakkaukset käypäsyystaulukosta päätellen juuri raskaaseen kalustoon.

Kuva

Osaisko joku kertoa tarkempaa mallia noille 70cm SWF:n sulille, mistä sais vaihettua tuo kumin boschin runkoo?
Oisko peräti tämä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/129622/S ... cm-SWF-622 ?
-W220 s320 lang
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

tas kirjoitti:Osaisko joku kertoa tarkempaa mallia noille 70cm SWF:n sulille, mistä sais vaihettua tuo kumin boschin runkoo?
Tuollainen on paketin toinen pää:

Kuva
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Eipä tullut viime syksynä tajuttua tätä juttua..ensin ostin Varkaudesta tyyliin "kun halvalla sain" jotkut Valeon sulat..hyvät sulat kyllä ja oli tarjouksessa mut eihän ne käynyt millään noihin jättimallin koukkuihin.. :roll:
Sitten arpomaan omalle kylälle et mitkäs sulat tähän käy..ylläri et vaan boschilta löytyi ja lähtöhinta oli sit 129e/pari.. :crazy:

Tingattunakin jäi maksamaan 80e/pari..ikinä noin kalliita sulkia ole edes ollut..pitää varmaan joka yö ottaa tyynyn viereen nuo..

No mainitsi kyllä myyjä et kalleimmat sulat on myynyt johonkin uuteen bemariin ja maksoi n.250e/pari.. :shock:
Avatar
Hanski-57
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 10.07.2012 13:01
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Hanski-57 »

Esa H. kirjoitti:
tas kirjoitti:Osaisko joku kertoa tarkempaa mallia noille 70cm SWF:n sulille, mistä sais vaihettua tuo kumin boschin runkoo?
Tuollainen on paketin toinen pää:

Kuva

Täytyi käydä mittaamamssa oman auton sultat ne on 65cm. Kävi heittämällä ja ostettu
raskaan kauston puolelta. Esim Atoy.
W220 S320
Avatar
Hanski-57
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 10.07.2012 13:01
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Hanski-57 »

ola94 kirjoitti:Tarvis apua kaveri osti tänään w220 500 -99 L mesen ja takaluukku ei imaise itseään kiinni vaan täytyy monta kertaa "paiskoa kiinni " , missähän vika ? :)
Arvaus: Ilmaletku laitettu tukkoon jos on vuotanut.
W220 S320
tas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ke 12.12.2012 16:22

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja tas »

Kiitos, kun jaoitte tietoa tästä sulka asiasta, jos sitä nyt jostakin löytäs käypäset. Boschin sulat alkanut aina kohtuu nopeasti tökkimään/ääntämään, joten ei enää huvita rahaa niihin laittaa...
-W220 s320 lang
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

JanneVillePetteri kirjoitti:Eipä tullut viime syksynä tajuttua tätä juttua..ensin ostin Varkaudesta tyyliin "kun halvalla sain" jotkut Valeon sulat..hyvät sulat kyllä ja oli tarjouksessa mut eihän ne käynyt millään noihin jättimallin koukkuihin.. :roll:
Sitten arpomaan omalle kylälle et mitkäs sulat tähän käy..ylläri et vaan boschilta löytyi ja lähtöhinta oli sit 129e/pari.. :crazy:

Tingattunakin jäi maksamaan 80e/pari..ikinä noin kalliita sulkia ole edes ollut..pitää varmaan joka yö ottaa tyynyn viereen nuo..

No mainitsi kyllä myyjä et kalleimmat sulat on myynyt johonkin uuteen bemariin ja maksoi n.250e/pari.. :shock:
Huh huh, jaa että 250€ pari, no ne ainakin kannattaa jo ottaa yöksi tyynyn alle. Omaani ässään hommasin kans joku aika sitte uudet sulat ja totesin että eihän ne mene lähellekkään noin leveisiin varsiin. Siinä jo ajattelin että eikun rälläkkä käteen ja kaventamaan varren päät normaalin leveiksi niin sen jälkeen sopis kaikki halpis sulatkin joka halpa kaupoista. Löysin sitten jokku AeroTwinit silikonisulat mutta apumiehen puolimmaista piti sitäkin lyhentää sentin ettei puskenut reunalistaan kiinni. On ne varret keksinyt ässään on ne :oops:
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Hiljattain kävin motonetistä lasinpyyhkimiä valkkaamassa ja ostinkin kolme lasinpyyhintä, jotka heidän luettelonsa mukaan autoon passaa. No ei niistä sitten yksikään autoon sopinut. Huomasin sitten joskus ostaneeni Biltema merkkisen pitkän lasinpyyhkimen, jonka sain helposti purettua ja siirrettyä kumipyyhkimen vanhaan pitimeen. Ässän lasinpyyhkimet on niin pitkät, ettei niitä irtokumipyyhkimiä taida Biltemassa olla. Tossa ainakin riittävän pitkä.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000034120/" onclick="window.open(this.href);return false;
tas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ke 12.12.2012 16:22

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja tas »

RAM kirjoitti:Hiljattain kävin motonetistä lasinpyyhkimiä valkkaamassa ja ostinkin kolme lasinpyyhintä, jotka heidän luettelonsa mukaan autoon passaa. No ei niistä sitten yksikään autoon sopinut. Huomasin sitten joskus ostaneeni Biltema merkkisen pitkän lasinpyyhkimen, jonka sain helposti purettua ja siirrettyä kumipyyhkimen vanhaan pitimeen. Ässän lasinpyyhkimet on niin pitkät, ettei niitä irtokumipyyhkimiä taida Biltemassa olla. Tossa ainakin riittävän pitkä.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000034120/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitääpä käydä biltemasta hakemassa tuolaiset, ei ole ainakaan pahan hintaiset :P
-W220 s320 lang
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Luvassa pientä askartelua, mutta siinä saa hyvän tuntiliksan.
tas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ke 12.12.2012 16:22

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja tas »

Kävin nyt hakemassa nuo bilteman sulat ja otin niistä kumit vanhoihin runkoihin. Näyttäis toimivan ihan ok, mutta sateellahan tuon siten näkee, että miten pelittää...
-W220 s320 lang
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

RAM kirjoitti:Luvassa pientä askartelua, mutta siinä saa hyvän tuntiliksan.
Saman totesin minäkin, kun ajattelin, mitä hiton järkeä tässä on. :)
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Esa H. kirjoitti: Reissu jäi mun osalta väliin, Yrjö-myyrä tuli lähtöä edellisenä yönä ja oksentelin aamuun asti. Olin ottanut värimalliksi sen pannan siitä kyynärnojan ympäriltä. Onneksi Karra noukki sen menomatkalla mukaansa ja hoiti homman Saksan päässä ( :thumbup: ).
Tekevät sävyn ja lähettävät muiden aineiden mukana, sekä pannan lähiaikoina Ranskasta. Tuo pantahan oli ihan niiteillä vaan kiinni.
Mukitelineestä.. Kuten aiemmin kirjoitin, toimii nyt vähän noinniinku kuulakärkikynä ilman jousta. Eli kun telineen työntää kiinni, niin ei aukea vetämällä, vaan pitää hieman vetää, sitten painaa taas kiinni ja taas vetää. Silloin aukeaa. Taitaa kyllä olla parempi, ettei ala turhaan perfektionistiksi. Pystyn elämään tämän kanssa :lol:
Päivävaloista.. Mulla alkoi aparin puolen piuhan liitos v**tuilemaan ja kun vielä se itse päivävalokin oli imaissut kosteutta sisäänsä, niin tilasin uuden sarjan. Ja vaihdoin vain päivävalot ja siitä johtosarjan niiden releelle.
Eli nyt ylimääräisenä vanhat valojen kera uusi asennussarja. Mikäli kiinnostaa, ota yhteyttä, minun autostanihan näet niiden kytkennästä.
Ilmottele, kun saat maalit ja olet kokeillut, että miten toimii homma 8)

Täytyypä katsoa tuota valoasiaa, kun joutaa. Taitaa saada tavallisella parin euron 5-napaisella releellä toimimaan. Löysin tälläisen kytkennän netistä:
Releen napa 86 kytketään parkin johtoon.
Releen napa 30 kytketään virtalukolle kun virrat on päällä.
Releen napa 85 on maa.
Releen napa 87 jää tyhjäksi.
Releen napa 87A kytket päiväajovaloille.

Eli 86 on heräte joka sammuttaa päiväajovalot tällä kytkennällä.
Eli 30 kytketään johtoon jossa on virta kun avain on virrat asennossa.
Eli 87A:sta lähtee virta päiväajovaloille.


Hassua sinänsä, että autoon on nyt koodattu Xenon-valot olemaan ja silti, nyt kun on tavalliset polttimot+ledit rinnalla, ei mitään herjoja tule mittaristoon palaneista polttimoista.

Täytyisi joka autoon uusia pyyhkijät, joten taitaa olla reissu Biltemaan tiedossa. Yhdessä tosin on noi "lötkömalliset" pyyhkijät, joten niiden rungosta ei paljon ole hyötyä.
Lukittu