W210 om606 vm.-98 EGR
W210 om606 vm.-98 EGR
Eli tulppasin EGR pakosarjan päästä, niin heittää vikatilaan ja puottaa tehot pois..!? Egr rungossa ei ulkopuolen näy mitään läppien akseleita.. Voisko olla ettei siel oo läppää!?
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Ei siellä ole läppää.
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Juu ja oon pistäny hakuun ja googlettanu kaikki kyseistä aihetta koskevat jutut mut eipä oo selvinny.. Nyt testattu taas ja toimii kilsan pari ja sit menee vikatilaan.. Onko oikeesti kukaan saanu toimimaan EGR poistettuaan tota härveliä!? 

Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Ok no mitäs sit tulpataan..?
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Ei voi EGR:ää tulpata, menee aina vikatilaan. Poikkeuksena jos turbon ohjausta muutetaan.DonVito kirjoitti:Juu ja oon pistäny hakuun ja googlettanu kaikki kyseistä aihetta koskevat jutut mut eipä oo selvinny.. Nyt testattu taas ja toimii kilsan pari ja sit menee vikatilaan.. Onko oikeesti kukaan saanu toimimaan EGR poistettuaan tota härveliä!?
+358 18B8FE99
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Nonii.. Kiitos! eli tulpat helvettiin..
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Onnistuuko turbon ohjauksen kusettaminen helpol? Siit egr:stä lähtee se yx letku siihen tulipellin töpseliin, eikös se liity juuri ohjaukseen..? Voiko sitä kusettaa kuinka?J.Kulmala kirjoitti:Ei voi EGR:ää tulpata, menee aina vikatilaan. Poikkeuksena jos turbon ohjausta muutetaan.DonVito kirjoitti:Juu ja oon pistäny hakuun ja googlettanu kaikki kyseistä aihetta koskevat jutut mut eipä oo selvinny.. Nyt testattu taas ja toimii kilsan pari ja sit menee vikatilaan.. Onko oikeesti kukaan saanu toimimaan EGR poistettuaan tota härveliä!?
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Se letku on map-anturin letku eikä liity egr:n
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Juu nii onkii.. Kiitos vastanneille..
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Eipä tuo helpolla onnistu. Ecun softaa muuttamalla tuon saa pois kokonaan. Mutta tuossa ecussa on kerta poltettava brommi joka pitää tinata irti, ja tinata sinne jalka jonne saa tyrkättyä uuden brommin. Ei maksa vaivaa. Eikä kovin moni noita halua tehdä, kun on niin hankalia.DonVito kirjoitti:Onnistuuko turbon ohjauksen kusettaminen helpol? Siit egr:stä lähtee se yx letku siihen tulipellin töpseliin, eikös se liity juuri ohjaukseen..? Voiko sitä kusettaa kuinka?J.Kulmala kirjoitti:Ei voi EGR:ää tulpata, menee aina vikatilaan. Poikkeuksena jos turbon ohjausta muutetaan.DonVito kirjoitti:Juu ja oon pistäny hakuun ja googlettanu kaikki kyseistä aihetta koskevat jutut mut eipä oo selvinny.. Nyt testattu taas ja toimii kilsan pari ja sit menee vikatilaan.. Onko oikeesti kukaan saanu toimimaan EGR poistettuaan tota härveliä!?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
EGR kait ei yritäkkään kierrätää jos ecu luulee et mosa on kylmä ja siis ei mene vikatilaankaan? No se anturi joka lämpötilan kertoo eculle ni siihen johtoon manipulaatio et ECU luulee mosan olevan kylmä aina? Jos samantyppinen anturi kuin lankussa ni 3kilo-ominen sarjaan. Missä mahtaa olla se lämpötila-anturi joka tuon tiedon kertoo ECU:lle?
Niin se lankkukin osaa mennä vikatilaan ja sen pystyy lukemaankin siitä diagnostiikkatökkeliltä mutta valoa ei laudassa ole tehot kylläkin katoaa.
Vai meneekö vikatilaan kylmälläkin mosalla?
Niin se lankkukin osaa mennä vikatilaan ja sen pystyy lukemaankin siitä diagnostiikkatökkeliltä mutta valoa ei laudassa ole tehot kylläkin katoaa.
Vai meneekö vikatilaan kylmälläkin mosalla?
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Imuputkessa ennen EGR:ää on vissii lanka.. No mut menee aika kikkailuks ni ei jaksa nähä vaivaa, aatellen saavutetua etua..
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Meni vikatilaan vasta kylläkin normi ajolämmöissä..
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Vähä osasin aavistellakkin että vain lämpimänä. Noniin eli nyt sitte se ECU anturille menevä johto poikki ja väliin 3kilo-ohmin vastus. Lankussa tälläkohtaa tuo anturi (Kuva). Sähkökaaviosta olisi apua sen metsästämiseen. Vastus maksaa ehkä 50centtiäDonVito kirjoitti:Meni vikatilaan vasta kylläkin normi ajolämmöissä..

En tiedä miten anturit OM606:sessa ovat mutta jos anturit on silleen kuten lankussa ni lämpötilan neulalle anturi on kannessa jossain kakkos kolmos pytyn kohdalla imupuolella ja voi olla kaksi tai yksijohtoinen. Sit hehkuaikaan vaikuttava anturi on termarikopan läheisyydessä yksijohtoinen. Jos ilmastointi niin se ja sitten ECU:n anturit ovat lähekkäin ylävesiletkun lähettyvillä kannessa. Ilmastoinnin flektin anturi on kaksinapainen ja ECU:n vain yksijohtoinen.
Sit kun saat siihen johdonväliin vastuksen ni plommaat uudelleen sen putken tai sitten jos siitä putkesta on alipainekello-ohjaus ahtokanavaan ni nyppäät sen putken irti ja lähdet ajamaan ja ajat niinkauan että mosa on käyntilämmin.
Ja kannattaa ohittaa ettei niele omia pieruja Lisäsin kuvan tän auton ahtoputkesta nin näkee millaiseen kuntoon se menee. Arvaa oliko imusarja minkänäköinen

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
DonVito kirjoitti:Imuputkessa ennen EGR:ää on vissii lanka.. No mut menee aika kikkailuks ni ei jaksa nähä vaivaa, aatellen saavutetua etua..
Hetkinen olisiko tämä lanka se joka väijyy imuilman lämpötilaa ja on ilmamassan yhteydessä? No ihan arvailua kn en tuollaista autoa ole koskaan peukaloinu. No tiedän sen muutakin kautta että jos moottorilämpö on alhainen niin kierätys ei ole pelissä mukana. Sain tietää sen jälkeen kun tuon omani kanssa taistelin ja lopulta ratkaisin sen.
Ohjelmassa manipulointi tehdään kait usein niin että alalämpö jossa EGR starttaa nostetaan se rajalämpö jonnekkin 105°C kieppeille jota moottori ei normaalisti koskaan saavuta. No se ohjelmamuutos ajaa saman asian kuin tuo että valehdellaan ECU:lle menevä lämpötilatieto.
Jos nyppää anturijohdon irti niin kohta ECU havaitsee sen ja tulkitsee sen viaksi ja taas vikavalo syttyy kojelautaan.
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Edellämainituilla toimenpiteillä ei ole mitään merkitystä OM 606 turbomoottorin vikatilaan menemisen suhteen.
Niikuin aikaisemmin kerroin, vikatila ottaa turbon pois pelistä. Se miten turbon ohjaukseen puututaan en siitä asiasta kerro enempää. Ovat laittomia toimenpiteitä !
Niikuin aikaisemmin kerroin, vikatila ottaa turbon pois pelistä. Se miten turbon ohjaukseen puututaan en siitä asiasta kerro enempää. Ovat laittomia toimenpiteitä !
+358 18B8FE99
Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Nyt on OT:ta oikein kunnolla ja toivottavasti joku laittaa tämän topiikin ylläpidolle tiedoksi !J.Kulmala kirjoitti:Edellämainituilla toimenpiteillä ei ole mitään merkitystä OM 606 turbomoottorin vikatilaan menemisen suhteen.
Niikuin aikaisemmin kerroin, vikatila ottaa turbon pois pelistä. Se miten turbon ohjaukseen puututaan en siitä asiasta kerro enempää. Ovat laittomia toimenpiteitä !
Noniin sieltä se yllättäen tuli totuus taas yhden kerran
Kaikki sen tajusi että turbo sieltä pois putoaa (alipaineohjattu) sen takia en siitä mitään maininnukkaan eikä sun tarte enempää asiasta kertoakkaan kun et siitä kuitenkaan mitään tajua. Sen takia alat vaan höpöttelemään kaikenlaista muuta joka ei liity asiaan mitenkään. Päätarkoitus on vaan sotkea topiikin aloittajan ongelmanratkominen ja saada aikaan eripuraa ja hässäkkää.
Miten yx kaveri voi ja saa kirjoitella kaikenlaista sontaa tänne ja vähä joka topiikkiin enkä ole tosiaankaan ainut joka tätä asiaa ihmettelee?
Topiikin aloittajalle: Ainakin kannattaa kokeilla tuota konstia jos parempaakaan ei ole tarjolla. Jokatapauksessa W124DT:ssä vikatilaan meno loppui tuohon kun laitoin ECU -lämpötila-anturin väliin vastuksen. ECU luulee että mosan lämpö on alle EGR-kierrätysrajan eikä koitakkaan kierrättää. Voi olla plommi ja läpät pakkoauki jos sellaisia on.
Varmaan tiesitkin tämän mutta yleistietona että anturin tyyppi on siis NTC joka tarkoittaa sitä että vastusarvo laskee kun lämpötila nousee. Sellainenkin on mahdollista että ruuvaat sen anturin irti ja laitat tilalle alumiiniprikalla varustetun pultin joka on sopivalla kierteellä. Näät ilman vastuksen laittamistakin (ei tarte kolvata katkaista johtoa ja hommata vastusta) että toimiiko tuo manipulointi

Jos et löydä anturia niin mä löydän sen kyllä ja nyt autan kaikin mahdollisin keinoin että saat sen EGR:än pois meinaan luulen että konstille on käyttöä muillakin

Re: W210 om606 vm.-98 EGR
Jari Ke kirjoitti:Nyt on OT:ta oikein kunnolla ja toivottavasti joku laittaa tämän topiikin ylläpidolle tiedoksi !J.Kulmala kirjoitti:Edellämainituilla toimenpiteillä ei ole mitään merkitystä OM 606 turbomoottorin vikatilaan menemisen suhteen.
Niikuin aikaisemmin kerroin, vikatila ottaa turbon pois pelistä. Se miten turbon ohjaukseen puututaan en siitä asiasta kerro enempää. Ovat laittomia toimenpiteitä !
Noniin sieltä se yllättäen tuli totuus taas yhden kerran
Kaikki sen tajusi että turbo sieltä pois putoaa (alipaineohjattu) sen takia en siitä mitään maininnukkaan eikä sun tarte enempää asiasta kertoakkaan kun et siitä kuitenkaan mitään tajua. Sen takia alat vaan höpöttelemään kaikenlaista muuta joka ei liity asiaan mitenkään. Päätarkoitus on vaan sotkea topiikin aloittajan ongelmanratkominen ja saada aikaan eripuraa ja hässäkkää.
Miten yx kaveri voi ja saa kirjoitella kaikenlaista sontaa tänne ja vähä joka topiikkiin enkä ole tosiaankaan ainut joka tätä asiaa ihmettelee?
Topiikin aloittajalle: Ainakin kannattaa kokeilla tuota konstia jos parempaakaan ei ole tarjolla. Jokatapauksessa W124DT:ssä vikatilaan meno loppui tuohon kun laitoin ECU -lämpötila-anturin väliin vastuksen. ECU luulee että mosan lämpö on alle EGR-kierrätysrajan eikä koitakkaan kierrättää. Voi olla plommi ja läpät pakkoauki jos sellaisia on.
Varmaan tiesitkin tämän mutta yleistietona että anturin tyyppi on siis NTC joka tarkoittaa sitä että vastusarvo laskee kun lämpötila nousee. Sellainenkin on mahdollista että ruuvaat sen anturin irti ja laitat tilalle alumiiniprikalla varustetun pultin joka on sopivalla kierteellä. Näät ilman vastuksen laittamistakin (ei tarte kolvata katkaista johtoa ja hommata vastusta) että toimiiko tuo manipulointi![]()
Jos et löydä anturia niin mä löydän sen kyllä ja nyt autan kaikin mahdollisin keinoin että saat sen EGR:än pois meinaan luulen että konstille on käyttöä muillakin
Toistan vielä, ettei mainitsemillasi toimilla ole mitään merkitystä mainitun auton kuntoon saattamiseksi.
Olet mitä mieltä tahansa, olisi viisasta olla kirjoittelematta minusta ja kirjoituksistani alatyyliseen sävyyn.
Minä en täällä eripuraa lietso vaan sinun kirjoituksesi sensiaan tuntuu mielestäsi olevan oikean ja vain oikean. Tietosi omasta mielestäsi on ylivertaista ja minun väärää ja paskaa. Voin todeta kirjoituksesi perusteella, että tietämys on aivan muualla taholla.
Voin mainita senverran, että olen mainitun auton / tekniikan kanssa painiskellut, joten tiedän läpikotaisin kyseisen tekniikan.
Jos tekniikkaa ei laiteta alkuperäiseen kuntoon korjaamalla viat, on muut manipulaatiot lainvastaisia toimia. Tässä tapauksessa kannattaisi käyttää Starin apua ja osaavaa käyttäjää, jotta välttyy turhalta työltä.
Minun puolestani asia on loppuun käsitelty, valitettavasti tuli kirjoitettua väärään aikaan väärässä paikassa.
+358 18B8FE99