722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Mites tuo homma hoidetaan jos aski on irrallaan lattialla?
Aski kylä pelaa ja minkänlaisia oireita ei ole ollut mutta olis sopivasti lattialla irrallaan jonkin aikaa sattuneesta syystä.
Aski kylä pelaa ja minkänlaisia oireita ei ole ollut mutta olis sopivasti lattialla irrallaan jonkin aikaa sattuneesta syystä.
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Kuviakin varmaan on täällä mutta muita askeja avanneena se on siinä etukannessa jossa myös öljypumppu.
Kehä ruuvit irti.aski pysty asennossa vaan otat sen koko kaulan pois ja siinäpä se sitten...osa pakoistahan on jousikuormitteisia eli silloin ne puristetaan kasaan että saadaan lukkorengas irti ja sitten vaan vapautus ja levyt ja välilevyt pois...sitten mäntä pihalle..kasauksessa voi käytttää diakalvoa välissä jonka sitten vedät pois kun tiiveste menee sylinteriin...paineilmalla ei sitten kannata leikkiä tai tiivisteet sanoo poks.
Kitkapintoja kasatessa olisi hyvä pyörivällä liikkeellä kohdistaa levyt pakkaan tai jos ne on irrallaan ja lukko rengas löysä eli mäntä painaa pakan kiinni niin vaikka levyt olisi vain uriltaan linjassaan niin pyörivällä tai heiluvalla liikkeellä etsität sellaisen kohdan että koko paketti menee urilleen..varmista että kaikki levyt on pohjassa..muuten aski ei mene suoraan pohjaan ja tuhoa tulee.
ei se kummoinen homma ole kun ajatuksella purat.
Pyöreät osat pois pöydältä ettei pyöri lattialle ja hajoa kun käännät selän tai pöytä on hutera.
Etukannessa on o-renkaita ja akselilla teflon tai nailon renkaita jotka ohjaa paineen turbiiniin ja kehällä öljypumpun paine venttiilipöydälle eli niiden paikat ja tiivisteiden paikallaan olo varmista vaikka vaseliinilla...oikeastaan toi automaatti tekniikka on yleisesti suht samanlainen...pakki ja pumppu edessä,jarrupantoja voi olla yksi tai kaksi..kuvernöörit....samaa kaavaa kaikki.
Kehä ruuvit irti.aski pysty asennossa vaan otat sen koko kaulan pois ja siinäpä se sitten...osa pakoistahan on jousikuormitteisia eli silloin ne puristetaan kasaan että saadaan lukkorengas irti ja sitten vaan vapautus ja levyt ja välilevyt pois...sitten mäntä pihalle..kasauksessa voi käytttää diakalvoa välissä jonka sitten vedät pois kun tiiveste menee sylinteriin...paineilmalla ei sitten kannata leikkiä tai tiivisteet sanoo poks.
Kitkapintoja kasatessa olisi hyvä pyörivällä liikkeellä kohdistaa levyt pakkaan tai jos ne on irrallaan ja lukko rengas löysä eli mäntä painaa pakan kiinni niin vaikka levyt olisi vain uriltaan linjassaan niin pyörivällä tai heiluvalla liikkeellä etsität sellaisen kohdan että koko paketti menee urilleen..varmista että kaikki levyt on pohjassa..muuten aski ei mene suoraan pohjaan ja tuhoa tulee.
ei se kummoinen homma ole kun ajatuksella purat.
Pyöreät osat pois pöydältä ettei pyöri lattialle ja hajoa kun käännät selän tai pöytä on hutera.
Etukannessa on o-renkaita ja akselilla teflon tai nailon renkaita jotka ohjaa paineen turbiiniin ja kehällä öljypumpun paine venttiilipöydälle eli niiden paikat ja tiivisteiden paikallaan olo varmista vaikka vaseliinilla...oikeastaan toi automaatti tekniikka on yleisesti suht samanlainen...pakki ja pumppu edessä,jarrupantoja voi olla yksi tai kaksi..kuvernöörit....samaa kaavaa kaikki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Eli ei ehkä niin maailmantemppu tehtäväksi? Olisiko kellään niitten tarvittavien tiivisteitten varaosanumeroita tallessa?
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
En tiedä onko ja onko laatikko numeroiden kesken joitain eroja mutta jos ottaa kl-varaosien kautta osat saat ne latikon numeron perusteella..toisekseen googleen laaatikon numero ja englanniksi jotain ,tiivistettä,korjausarjaa reserve sylinder ....
Niin uskoisin juttujesi perusteella että olet pätevä tekemään ton homman kun ajatuksella purat sen...pää akselia älä vatäise pois ,,muuten joudut purkamaan syvemmälle kun sisäboori akseli vetäytyy pakoista ja yhdenkin levyn paikallaan olemattomuus niin kansi tulee sen verran ulos paikaltaan ja väkisin vedättämällä ne osat tuhoutuu...mittaa vaikka alussa akselin ulkenevuus ennen kuin alat purka ja ennen kannen kasausta varmistat että se on oikealla korkudella eli pohjassa kannen paikalleen laittoa.
Niin uskoisin juttujesi perusteella että olet pätevä tekemään ton homman kun ajatuksella purat sen...pää akselia älä vatäise pois ,,muuten joudut purkamaan syvemmälle kun sisäboori akseli vetäytyy pakoista ja yhdenkin levyn paikallaan olemattomuus niin kansi tulee sen verran ulos paikaltaan ja väkisin vedättämällä ne osat tuhoutuu...mittaa vaikka alussa akselin ulkenevuus ennen kuin alat purka ja ennen kannen kasausta varmistat että se on oikealla korkudella eli pohjassa kannen paikalleen laittoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Teeppäs Jari oikein kuvallinen ohje tiivisteiden vaihdosta.
Itellä sama homma edessä
Itellä sama homma edessä

Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Täytyis kans tuon 123 laatikolle jotain tehdä. Minkäslaisia korjaussarjoja noihin saa? http://www.nettivaraosa.com/auton-varao ... ys=jm-kone" onclick="window.open(this.href);return false; teetettynä peruskunnostus uusilla kitkalevyillä maksaa 900€ joten osat ei hirveän kalliita ole.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Ton korjaamon kautta voi ihan hyvin kysyä ja ostaa heiltä sarjoja..varmaan neuvojakin saa..mainosta se on kaikenlainenkin toiminta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
tuolta tykötarpeet
tarvittavat osat äkkiä laskettuna sellasen 500€
http://www.vaihteistokauppa.fi/category/47/72237224" onclick="window.open(this.href);return false;
ei mun mielestä mitenkään huimassa hinnassa

http://www.vaihteistokauppa.fi/category/47/72237224" onclick="window.open(this.href);return false;
ei mun mielestä mitenkään huimassa hinnassa

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
No toihan on fiksu firma ja kuviakin löytyy...tosin voisi vielä luulla että jostain vielä saisi halvemmalla noi osat..mietin vielä että onhan sielä varmaan liukulaakereitakin ja useampi stefa..jos ne ei sitten ole tiivistesarjassa..toi öljypumpun rengaskin mietityttää että mikäs se on?..miksi vaihtaa
http://autogear.fi/vaihteistokauppa/722-300-400.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autogear.fi/vaihteistokauppa/722-300-400.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
jaa sää meinaat vaihtaa kaikki lootan liukulaakeritkin, sitä en kyllä tiijä mistähän ne sais, mutta stefat, eli kaikki lootan tiivisteet tulee sarjassaatlas kirjoitti:No toihan on fiksu firma ja kuviakin löytyy...tosin voisi vielä luulla että jostain vielä saisi halvemmalla noi osat..mietin vielä että onhan sielä varmaan liukulaakereitakin ja useampi stefa..jos ne ei sitten ole tiivistesarjassa..toi öljypumpun rengaskin mietityttää että mikäs se on?..miksi vaihtaa
http://autogear.fi/vaihteistokauppa/722-300-400.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

tuo öljypumpun holkkihan on se mikä tulee turbiinin kaulan ympärille, joskus se vaan on niin väljä ettei meinää öljyt pysyä lootan sisäpuolella ja tulee kaulalta ulos

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Niin..ajattelin vaan jos remppaa askin niin laakerit samalla...neula laakerithan ei ole välttämättä menneet miksikään..muutenkin niitä on paljon.. mutta kun ajattelee että askit jotka menee remppaa niin on varmasti yli 500tkm ajettuja.
toisekseen venttiili pöydätkin kuluneita ja jouset kuoleentuneita...ei siitä uutta saa jos ei sitten osta tehdaskunnostettua.
toisekseen venttiili pöydätkin kuluneita ja jouset kuoleentuneita...ei siitä uutta saa jos ei sitten osta tehdaskunnostettua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Mulla on ylhäällä nuo tarvittavat osanumerot.Jari Ke kirjoitti:Eli ei ehkä niin maailmantemppu tehtäväksi? Olisiko kellään niitten tarvittavien tiivisteitten varaosanumeroita tallessa?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Laitatko Jolle vaikka tähän näkyviin, kiinnostuneita tuntuu löytyvän.
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Alustavan utelun mukaan tiivistet jotka tarttee ja joutuu vaihtamaan ei loppupeleissä o kalliit. Ö-pumpun ja laipan tasotiivisteet joutuu vaihtamaan kun ne joutuu avaamaan. Sit männässä on kax tiivistttä. Ilmeisesti ei o pakko ostaa koko askin tiivistesettiä? Kaikki osat ei näemmä o halpoja saksassa
Katotaan jos saan aikaiseksi tehdä ihan ohjetta. Viikonpäästä matikin mosa ja loota on tantereella.... luultavasti?
Samaan syssyn pistän mutakin tietoa askihommeleista

Katotaan jos saan aikaiseksi tehdä ihan ohjetta. Viikonpäästä matikin mosa ja loota on tantereella.... luultavasti?
Samaan syssyn pistän mutakin tietoa askihommeleista

Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Mahtavuutta! Hivenen hirvittää toi homma ku ei ole koskaan edes ottanu automaatti askia irti.
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Kuvaa en osannut tähän liittää.
Pakin mäntä (jos vanhassa tappi poikki tai muuta vikaa) A126 272 22 31
Männän isompi (ulompi) tiiviste A126 272 01 92
Männän pienempi (sisempi) tiiviste A126 272 00 92
Teflon tiiviste (2 kpl) A126 272 09 55
Se öljypumpun ja laatikon välinen tiiviste A126 271 12 80, tämän olen jättänyt vaihtamatta jos tiiviste on ehjä,
Jos on aikaa niin tarkista samalla kitkalevyjen kunto ja pakan välys. Kitkalevyt maksavat noin 20 euroa kappale ja niitä menee 4 kpl. Numero A 126 272 09 25
Tuossa näkyy millaista jälkeä tulee kun on kitkalevyt loppu ja pakka pohjaa pakin männän pohjaan.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... c&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
Pakin mäntä (jos vanhassa tappi poikki tai muuta vikaa) A126 272 22 31
Männän isompi (ulompi) tiiviste A126 272 01 92
Männän pienempi (sisempi) tiiviste A126 272 00 92
Teflon tiiviste (2 kpl) A126 272 09 55
Se öljypumpun ja laatikon välinen tiiviste A126 271 12 80, tämän olen jättänyt vaihtamatta jos tiiviste on ehjä,
Jos on aikaa niin tarkista samalla kitkalevyjen kunto ja pakan välys. Kitkalevyt maksavat noin 20 euroa kappale ja niitä menee 4 kpl. Numero A 126 272 09 25
Tuossa näkyy millaista jälkeä tulee kun on kitkalevyt loppu ja pakka pohjaa pakin männän pohjaan.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... c&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
eikait noita levyjä kannata yksitellen ostaa kun kaikki levyt maksaa vajaa 80€
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... sarja-7223" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... sarja-7223" onclick="window.open(this.href);return false;
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Minä olen ottanut veholta lootan osat, siellä tuon 20 euroa kipale. Onkos jollain kokemusta että minkä laatuisia nuo levyt on ?touhottaja kirjoitti:eikait noita levyjä kannata yksitellen ostaa kun kaikki levyt maksaa vajaa 80€
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... sarja-7223" onclick="window.open(this.href);return false;
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: 722.3 askin pakkimännäntiivisteen vaihto
Levyjä kun kasaatte niin upottakaa ne ensin automaatti öljyyn..odotus että imeytyy ja sitten vasta kasaus.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-