2540 Actros -98 vuotaa nestettä 1 pytyn kannen välistä. Eli lienee pahvi mennyt.
Vähemmän on tullut näitten kuormureiden kanssa touhuttua, ni onko tuossa mitään ihmeellistä, muuta ku vaihtaa pahvin.
Kone on v6 erilliskansilla.
Esson baarissa tiesvät kertoa että tiivisteen vaihdolla ei saa pitämään? Pitäis kuulemma putket irroittaa ja vaihtaa niidenkin tiivisteet =täys koneremontti.
Onko täällä kokemusta kansihommista?
Artturin kansi vuotaa
Artturin kansi vuotaa
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Artturin kansi vuotaa
Kahdessa rivissä olevaa MB:n isompaa mottia en ole näpelöinyt, mutta noita peräkkäisillä pytyillä olevia kylläkin. Harvoin kansiongelmia sattunut kohdalle.
selitys tuolle "Esson-baari-tarinalle" lie putkien painauma. Eli kansi painaa ne oikeaan syvyyteen, tällöin esim. korkeuserojen mittaus puristamatta antaa "virheellisen" tuloksen.
MB:n moottoreissa en moiseen ole törmännyt, mutta Volvon, anteeksi, nykyään Deutzin(p***kojen) kera kylläkin. Eritoten V-Act.
Eiköhän tuo selviä helpoiten kun kilautaa Raskoneelle, tai Vehon hyötypuolelle, tms. näiden kanssa enemmän painineiden.
Tuossa V**tunakussa (V-Act) pitäsisi "ohjeen" mikaan putkien korkeuserot mitata putket puristettuina, vaan oavt nuo pitäneet puristamattakin, kunhan toleransseissaan ovat.
Ja kun V-pata kyseesä niin eipä tuossa mitää ihmeellistä, kansikin on puolet kevyempi
selitys tuolle "Esson-baari-tarinalle" lie putkien painauma. Eli kansi painaa ne oikeaan syvyyteen, tällöin esim. korkeuserojen mittaus puristamatta antaa "virheellisen" tuloksen.
MB:n moottoreissa en moiseen ole törmännyt, mutta Volvon, anteeksi, nykyään Deutzin(p***kojen) kera kylläkin. Eritoten V-Act.
Eiköhän tuo selviä helpoiten kun kilautaa Raskoneelle, tai Vehon hyötypuolelle, tms. näiden kanssa enemmän painineiden.
Tuossa V**tunakussa (V-Act) pitäsisi "ohjeen" mikaan putkien korkeuserot mitata putket puristettuina, vaan oavt nuo pitäneet puristamattakin, kunhan toleransseissaan ovat.
Ja kun V-pata kyseesä niin eipä tuossa mitää ihmeellistä, kansikin on puolet kevyempi

Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Artturin kansi vuotaa
Sen verran ollu kiirettä, että en ole vielä ehtinyt avata konetta, mutta osat tuli tänään.
Hiukan tosta soittelinkin eri korjaamoihin että tuossa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä.
Noissa alkupään koneissa on kuulemma ollut aika tyypillistä että kansi alkaa vuotamaan puolen miljoonan hujakoilla.
Syynä on "pehmeä" kansi joka syöpyy ja tupsauttaa sitten tiivisteen välistä paineet. Plaanaamalla pitäsi mennä.
Toinen pehmeän kannen ongelma voi olla että venttiilit painuvat kanteen. Tähän on olemassa päivitys kansi, joku karkaistu versio, mutta hintaa on.
Koska auto tulee olemaan pitkään meillä ni, nappaan tosta kaikki kannet irti ja katsotaan tarviiko venttiileille tehdä mitään.
Suuttimet käytän tiisseli miehellä ja kannen/kansien plaanaukset.
Eipähän tarvi toiste avata.
Tuo putki juttu mersussa ei kuullostanut korjaamoissa tutulle. Eli sen puoleen ei pitäisi olla murheita.
Tuossa koneen ympärillä ei ole mitää krääsää, eli kohtuu työmaa tuo taitaa olla.
Hiukan tosta soittelinkin eri korjaamoihin että tuossa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä.
Noissa alkupään koneissa on kuulemma ollut aika tyypillistä että kansi alkaa vuotamaan puolen miljoonan hujakoilla.
Syynä on "pehmeä" kansi joka syöpyy ja tupsauttaa sitten tiivisteen välistä paineet. Plaanaamalla pitäsi mennä.
Toinen pehmeän kannen ongelma voi olla että venttiilit painuvat kanteen. Tähän on olemassa päivitys kansi, joku karkaistu versio, mutta hintaa on.
Koska auto tulee olemaan pitkään meillä ni, nappaan tosta kaikki kannet irti ja katsotaan tarviiko venttiileille tehdä mitään.
Suuttimet käytän tiisseli miehellä ja kannen/kansien plaanaukset.
Eipähän tarvi toiste avata.
Tuo putki juttu mersussa ei kuullostanut korjaamoissa tutulle. Eli sen puoleen ei pitäisi olla murheita.
Tuossa koneen ympärillä ei ole mitää krääsää, eli kohtuu työmaa tuo taitaa olla.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: Artturin kansi vuotaa
Noniin. Tässä olis parit kuvat viime kesän rempasta. Eli kaikki kannet oli irti. Kannet oikaistiin, suuttin kärjet uudet, hioin venttiilit, kasa tiivisteitä ja öljyä. Siinä resepti pääpiirteittäin. Yhdessä kuvassa näkyy hyvin kannessa ollut syöpymä. Hyvä että otin kaikki irti. Kohta olis saanut laittaa kaksi seuraavaa. Yksi kansi on jossain vaiheessa laitettu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: Artturin kansi vuotaa
puol millii ja kansitöihin..ei hirveen hyvältä kuulosta..meil oli 300+tkmajettu 430 heponen joku-05-06 vaijerilaiteilla,kaatoivat sen kahdesti ja jäi lopulta vakuutusyhtiölle.siel olis hyvä moottori jollekki..harmittaa hitosti ku meni.oli siinä niin paljon vääntöö ettei 16:ses 500 hv volvossa sinnepäin edes.ja alavääntöä..
asiallisen remontin tekaisit,et kyl ihan pihalla ole näissä jutuissa;)..hyvä osoitus siit et viitseliäisyydel ja essonbaaril voi säästää tonnitolkul eugeeneja:)
asiallisen remontin tekaisit,et kyl ihan pihalla ole näissä jutuissa;)..hyvä osoitus siit et viitseliäisyydel ja essonbaaril voi säästää tonnitolkul eugeeneja:)
W163 400 cdi
Re: Artturin kansi vuotaa
Joo, aika harmillista tuo kansi homma. Mutta aika helppo homma kuitenkin tuo remppa. Olikohan se niin että -02 tai -03 ja siitä eteen päin näihin tuli se parempi kansi, eli niissä ei pitäisi olla samaa ongelmaa. EPC:ssä oli myös maininta tuosta karkaistusta kannesta.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*