W124E ohjaustehostimen vuoto.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AMGMage
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W124E ohjaustehostimen vuoto.

Viesti Kirjoittaja AMGMage »

Auttakaas miestä mäessä kun ei enää oma älli riitä.
Ostin puoli vuotta sitten kyseisen auton ja on koko minulla olo ajan vuotanut ohjaustehostimen nestettä. Autoon on vaihdettu edellisen omistajan toimesta uusi tehostin ja siltä se kyllä näyttääkin. Nesteet myös oli kirkkaan punaiset jo osto tilanteessa. Olen nyt kahteen kertaan pessyt konehuoneen nesteestä että saan paremmin tutkittua vuotokohtaa ja sen verran olen saanut selville ettei letkulähdöt vuoda, eikä kansi. Nestettä näyttäisi valuvan apulaitehihnan koneen puoleiselle reunalle mistä se lentää pisin konehuonetta.

Kilometrejä on tullut noin 4000km ja olen n. säiliöllisen joutunut nestettä lisäämään. Eli voiko olla että neste valuu tämän hihnapyörän akselin päästä ja siitä edelleen apulaitehihnalle..? Pesun jälkeen koittanut aina tutkia asiaa mutta kun tulee niin vähän kilometrejä autolle niin asia pukkaa aina unohtumaan ja sitten kun seuraavan kerran avaan konepellin niin nestettä on taas joka puolella :thumbdown:

Koska pumppu on "uusi" niin ei millään viitsisi uutta tilata, tai vaihtoehtoisesti viedä paikalliselle merkkikusettajalle, joten jos olisi tietäjillä antaa suuntaa antavaa diagnoosia tai korjausehdotusta asialle niin olisi hyvä homma.

Alkaa jo kyllästyttää öljyn käry kabiinissa ja pelko siitä että koska apulaitehihna napsahtaa jossain keskellä korpea :roll:

Ja auto siis w124 200d -94
W124E
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: W124E ohjaustehostimen vuoto.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Uusi voi olla toisessa mielessä vain toinen,käytetty.
Tossahan on ainakin vickersin pumpuissa ihan hydeliike stefa.....kokokin löytyy kun tallista katson pussista.
Eli Stefan voi vaihtaa akselille...toinen on jos otat hihnan pois ja onko siinä säteittäistä välystä..pitkittäistä saa olla vähän?
Onko pumppu tandem?..eli onko tasonsäätöä...?..mites muuten asd perät näissä..kaiketi myös tandemin kautta?
Uuttahan tuohon ei kannata ostaa vaan käytetty.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
AMGMage
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: W124E ohjaustehostimen vuoto.

Viesti Kirjoittaja AMGMage »

Ei ole tasonsäätöä eikä asd-perää.
W124E
Vastaa Viestiin