Kirjotellaas välillä tenavan kuulumisista
Päinesäiliö tosiaan menossa koeponnistukseen, iha tuollaisenaan en sitä uskalla konttiin laittaa, ku se 15 bar on aika paljon kuitenkin. Hydrauliikka liikkeessä testaillaan, samassa paikassa mistä toivottavasti pian saisin loput pneumatiikan osat

Tietty alustasta puuttuu vieläkin pari olennaista osaa kuten pari kappaletta palkeita, kompura ja mittarit
Pari viikkoa oon pitäny tenusta näpit ihan totaalisesti erossa, motivaatio vähän lopahti ja samalla tein käyttöauton itselleni reilu puoltoistavuotta seisseestä Berlingosta, missä vierähtikin hetki. Mut jotain saatu nyt aikaseks:
Pari päivää sitten iski ihan tolkuton motivaatio, tuntu et nyt pitää autol saada jotain oikeesti aikaseks. Ihan ensitöikseni rykäsin penkit pihalle, putsasin nopeesti ja vein kotiin turvaan

Muutama vähän parempi kuva penkeistä, ku huomasin ettei niistä vielä oikeestaan ainuttakaan kunnon kuvaa oo.
Penkkejä hipostellaan lisää samalla ku niitä asennetaan takasin.
Sitte rupesin takakonttii suunnittelee, säiliötä vähän mallailin janiipoispäin. Nyt on jonkunnäkönen visio siitä mitä tullaan toteuttamaan. Asennuksesta tulee mahdollisimman simppeli, millään kovalla putkella en rupea mitään tingentangelia tekemään, niinkuin monet muut ovat toteuttaneet. Kovaa putkea tulee vaan venttiilien jakoblokille sekä liittimelle mistä saa paineilmaa vaikka renkaan täyttöön. Muuten mennään ihan pvc pillillä, tai teräspunosletkulla. Kontissa ei siis pitäisi näkyä muuta kuin mustaksi maalattu ilmasäiliö ja liitin paineilmalle.
No, otin takakonttiin tehdyn vanerin pois ja vapyöräkotelon muovin, niin eikö sieltä paista sitte päivä läpi... Hinauslenkki päässy sen verran muhimaan että reikähän siellä oli. No, asiaa ei jääty murehtimaan vaan laikka laulamaan.
Vähän koitin saumoja tinata, huomaten ettei se oo mun juttu

Ei vaan, kyllä sekin taito pitäis joskus opetella.
Sitte uutta peltii ja vähän kuumaliimaa perää.
Sitten alko kova mietintä miten kiinnitän romut konttiin. Mitään läpipultteja en haluunnut, koska tenavassa sen muotonen perse, että ne näkyy kaikki taakse. Tein nyt tollasen toteutuksen venttiileille, että huonekaluputkeen kierteet ja putki hitsattiin kontin pohjaan kiinni. Itse ihan tyytyväinen toteutukseen. Venttiilejä en halunnut näkyviin, tollaset teollisuuden vettiilit nyt ei autossa kovin sieviltä näytä

Lopuksi sitten vielä ruosteen-estomaalit niskaan. Musta toi saa nyt jäädä tollaseks.
Samalla alko sitten ohjauksen sähköistys, vedin akulta taakse kaapelin, tuhkakupin napeilta kaapelin sekä tein maadotuksen taakse. Vielä pitäisi tuhkakuppi tehdä loppuun, niin voi kokeilla venttiileitä jo.
Mut eipä muuta tälläerää, päivitellään ku jotain tapahtuu taas. Ja masa kyl sä voit tulla poikkeemaan
