HIENO! Kerrohan sitten arkisia kokemuksia miten vaaleiden nahkojen kanssa pärjää (onko teillä lapsia?), sillä itseäni kiinnostaisi omistaa joskus auto vaaleilla nahoilla, mutta arveluttaa miten moinen varuste toimii mm. lapsien ja farkkujen kanssa.tj86430 kirjoitti:Tästä meinasin tehdä paperit ja maksaa käsirahan tänään: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31468.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tiedot: http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=_wy-xtsg" onclick="window.open(this.href);return false;
toisessa takaovessa on naarmu. Kahdet renkaat.
Saa arvostella.
Tarinointia tuontiautoista
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei ole lapsia (koiria kylläkin). Joskus on ollut auto (Volvo tosin) vaaleilla nahoilla, ja ihan hyvin pärjättiin.Bercedes Menz kirjoitti:HIENO! Kerrohan sitten arkisia kokemuksia miten vaaleiden nahkojen kanssa pärjää (onko teillä lapsia?), sillä itseäni kiinnostaisi omistaa joskus auto vaaleilla nahoilla, mutta arveluttaa miten moinen varuste toimii mm. lapsien ja farkkujen kanssa.tj86430 kirjoitti:Tästä meinasin tehdä paperit ja maksaa käsirahan tänään: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31468.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tiedot: http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=_wy-xtsg" onclick="window.open(this.href);return false;
toisessa takaovessa on naarmu. Kahdet renkaat.
Saa arvostella.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Käsiraha on nyt maksettu ja sopparit allekirjoitettu ja lähetetty. Alustavasti 20.3. hakemaan autoa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
AMG pakettia olisin kaivannu ja panoraamaa. Ne ovat mun seuraavan auton kriteerit.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Tarinointia tuontiautoista
kuinkas pitkään tuon verokirjeen lähettämisestä menee että tulee päätöksiä kottiin?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Tarinointia tuontiautoista
Siis lähetitkö autoveroilmoituksen tulliin ?? Jos näin , niin kyllä ne yleensä arpovat autoveropäätöksen parissa viikossa . Jos taas valitat autoveropäätöksestä,niin siihen vastausSergey kirjoitti:kuinkas pitkään tuon verokirjeen lähettämisestä menee että tulee päätöksiä kottiin?
kestää vähintään 5 vuotta .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
joo tuo parin viikon juttu. Pitäneekö sitä iha periaatteen vuoksi sitten tehdä valitus myös?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tietysti, jos siinä on virhe. Nyt kun tulli ilmeisestikin tekee päätöksensä KHO:n ratkaisun mukaisesti, niin voi hyvin olla, ettei siinä ole virhettä.Sergey kirjoitti:Pitäneekö sitä iha periaatteen vuoksi sitten tehdä valitus myös?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei tulli tee vieläkään oikeita veropäätöksiä. Nyt tulli käyttää keskiarvoa autoveroprosenttinä sen sijaan,että käyttäisitj86430 kirjoitti:Tietysti, jos siinä on virhe. Nyt kun tulli ilmeisestikin tekee päätöksensä KHO:n ratkaisun mukaisesti, niin voi hyvin olla, ettei siinä ole virhettä.Sergey kirjoitti:Pitäneekö sitä iha periaatteen vuoksi sitten tehdä valitus myös?
mallisarjan alinta autoveroprosenttia.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Olisko noissa käsittelijöissä eroja?
Ainakin kun omaa tapaustani uusista päätöksistä selvittelin, niin alinta prossa oli tän vuoden päätöksissä käytetty.
Ainakin kun omaa tapaustani uusista päätöksistä selvittelin, niin alinta prossa oli tän vuoden päätöksissä käytetty.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Noniin putkahti päätös. Prosentti korjattu mutta verotusarvo ei. Minulle ei ihan selvinnyt että kauanko minulla on aikaa tehdä valitus hallinto-oikeuteen?
Auto on tuotu 2011, oikaisupyyntö jätetty 2014 ja oikaistu päätös tuli nyt 2015. Eli voiko tuosta nyt vielä valittaa hallinto-oikeuteen?
Aiemmin kirjoitin siitä että autoni verotus on tehty vain kahden auton perusteella. Tämä on tullin näkemys luotettavasta markkina-arvosta ja oikaisupyyntö hylätty.
Sinänsä jännä että muutama vuosi sitten oikaisupyyntö samasta asiasta eri autosta taas meni läpi
Oikaisussa oli tehty pistediagrammia ja vaikka mitä. Tämä on ilmeisesti sitä paljon puhuttua yhdenvertaisuutta
Pohdin tuossa että onko tosiaan niin, jos tuo erikoisemman auton mitä ei ole juuri myynnissä, ja tekee siitä 2-3 myynti-ilmoitusta huomattavan edulliseen hintaan, ni Tulli tekee näiden havaintojen perusteella LUOTETTAVAN arvion markkina-arvosta (tietenkin tarkastamatta ilmoitusten oikeellisuutta). Noinhan voisi kuka tahansa manipuloida verotusarvoja. Aika heppoiset on tullin menetelmät
Auto on tuotu 2011, oikaisupyyntö jätetty 2014 ja oikaistu päätös tuli nyt 2015. Eli voiko tuosta nyt vielä valittaa hallinto-oikeuteen?
Aiemmin kirjoitin siitä että autoni verotus on tehty vain kahden auton perusteella. Tämä on tullin näkemys luotettavasta markkina-arvosta ja oikaisupyyntö hylätty.
Sinänsä jännä että muutama vuosi sitten oikaisupyyntö samasta asiasta eri autosta taas meni läpi
Oikaisussa oli tehty pistediagrammia ja vaikka mitä. Tämä on ilmeisesti sitä paljon puhuttua yhdenvertaisuutta
Pohdin tuossa että onko tosiaan niin, jos tuo erikoisemman auton mitä ei ole juuri myynnissä, ja tekee siitä 2-3 myynti-ilmoitusta huomattavan edulliseen hintaan, ni Tulli tekee näiden havaintojen perusteella LUOTETTAVAN arvion markkina-arvosta (tietenkin tarkastamatta ilmoitusten oikeellisuutta). Noinhan voisi kuka tahansa manipuloida verotusarvoja. Aika heppoiset on tullin menetelmät
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: Tarinointia tuontiautoista
Oikaisupäätös tuli eilen tännekin, auto haettu 07/2013 ja oikaisuvaatimus jätetty 08/2013. Vero-% tippui 35,1% -> 26,9%.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Asiaa liipaten, tuo 270cdi w203 on useammalla eri co2 lukemalla, 183, 189 ja 191 jos oikein muistan. omassa autossani on 189. Tuli vain mieleen, tuossa Autoveroilmoituksessa (Tullin Lomake 72s.pdf) on tälainen kohta:sportsman kirjoitti:Ei tulli tee vieläkään oikeita veropäätöksiä. Nyt tulli käyttää keskiarvoa autoveroprosenttinä sen sijaan,että käyttäisi
mallisarjan alinta autoveroprosenttia.
Jos tuohon laittaa ruksin, ja niin minä tein, eli esitin COC lapun liitteenä jossa lukema 189, niin onko tuo joku "hyväksyntä" sille että olisin mahdollisesti voinut saada veroni matalemmalla co2 lukemalla, mutta kun vaadin että se tehdään 189 mukaan, niin enää ei ole mahiksia sitten valittaa?23. Vaadin, että verotus toimitetaan selvittämäni co2-päästön perusteella (selvitys veroilmoituksen liitteenä)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Tarinointia tuontiautoista
Sergey kirjoitti:Asiaa liipaten, tuo 270cdi w203 on useammalla eri co2 lukemalla, 183, 189 ja 191 jos oikein muistan. omassa autossani on 189. Tuli vain mieleen, tuossa Autoveroilmoituksessa (Tullin Lomake 72s.pdf) on tälainen kohta:sportsman kirjoitti:Ei tulli tee vieläkään oikeita veropäätöksiä. Nyt tulli käyttää keskiarvoa autoveroprosenttinä sen sijaan,että käyttäisi
mallisarjan alinta autoveroprosenttia.
Jos tuohon laittaa ruksin, ja niin minä tein, eli esitin COC lapun liitteenä jossa lukema 189, niin onko tuo joku "hyväksyntä" sille että olisin mahdollisesti voinut saada veroni matalemmalla co2 lukemalla, mutta kun vaadin että se tehdään 189 mukaan, niin enää ei ole mahiksia sitten valittaa?23. Vaadin, että verotus toimitetaan selvittämäni co2-päästön perusteella (selvitys veroilmoituksen liitteenä)
Ei merkitystä rastilla, tulli käyttää vanhoja lomakkeita.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kuuntelin radiota ja siellä tullin johto sanoi ensimmäiset 200 oikaisuvaatimusta käsitellyn. Niitähän putkahti tullin postilaatikkoon ennen vuodenvaihdetta 12 000. Eli jonkun aikaa saadaan meille kuuluvia veronpalautuksia odotella.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Valituksia päästöpohjaisesta autoverotuksesta on jätetty jo vuodesta 2008 alkaen, mutta niitä on alettu tulissa käsitellä vasta nyt. Lisäksi vuoden 2012 autoveropäätösten valitusaika loppuu vasta tämän vuoden lopussa. Myös valitus pitää tehdä vuoden 2013 ja 2014 päätöksistä ja tullihan ei itse muuta jo tehtyjä päätöksiä ilman oikaisuvaatimusta.
Tuo 14 000 valitusta on vain alkupala....
Tuo 14 000 valitusta on vain alkupala....
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kävin oman kylän katsastuskonttorilta kysäsemässä;
Onko totta jos auto on Saksassa äskettäin katsastettu, ei Suomeen tullessa tarvitsisi esim päästöjä mitata ja löytyykö otteesta tarvittavat tiedot ettei vaatimuksenmukaisuustodistustakaan tarvittaisiin.
Mitä myynti-ilmoituksille tarkoittaa HU ja miten Saksan katsastus toimii, että kotia uskaltaa ajaa. Jos ilmoituksessa lukee vaikka 12/17, milloin tässä tapauksessa katsastettu?
Ajatus käydä hakemassa S212 -12
Onko totta jos auto on Saksassa äskettäin katsastettu, ei Suomeen tullessa tarvitsisi esim päästöjä mitata ja löytyykö otteesta tarvittavat tiedot ettei vaatimuksenmukaisuustodistustakaan tarvittaisiin.
Mitä myynti-ilmoituksille tarkoittaa HU ja miten Saksan katsastus toimii, että kotia uskaltaa ajaa. Jos ilmoituksessa lukee vaikka 12/17, milloin tässä tapauksessa katsastettu?
Ajatus käydä hakemassa S212 -12
Lahti
Re: Tarinointia tuontiautoista
HU = Hauptuntersuchung eli katsastus, saksassa menee vanhemmissa parin vuoden välein, se pätee suomessa jos tehty saksanmaalla alle vuoden sisään. Uuden auton saksalaisesta katsastusvälistä en tiedä (12/17 kuulostaa että seuraava HU olisi silloin), mutta katsastuspäivämäärä ratkaisee, mennään sen mukaan kuin olisi suomessa tuolloin katsastettu. Eli tuo vm-12 auto pitää katsastaa suomessa 2015 (3 vuotta).
Kaipa se vaatimuksenmukaisuus tarvitaan tuontiautolle aina, en ole kyllä varma mutta eihän se katsastukeen liity vaan rekisteröintiin?
Kaipa se vaatimuksenmukaisuus tarvitaan tuontiautolle aina, en ole kyllä varma mutta eihän se katsastukeen liity vaan rekisteröintiin?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Tarinointia tuontiautoista
Vaatimuksenmukaisuustodistusta ei käytännössä tarvita uudemmissa, kun variantti.- ym. tiedot saadaan selville Suomen katsastuskonttorilla.
Saksassa ei dieseliä ryntäytetä päästöjen osalta vaan tehdään OBD-testi. Muuten vastaavantyyppinen katsastus kuin Suomessa eli inssi katsoo jarrut ja alustan. Maksaakin enemmän kuin täällä.
Saksassa ei dieseliä ryntäytetä päästöjen osalta vaan tehdään OBD-testi. Muuten vastaavantyyppinen katsastus kuin Suomessa eli inssi katsoo jarrut ja alustan. Maksaakin enemmän kuin täällä.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Terveisiä Hampurista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onko tuo tuliaisia ?
aika sutjakkaan näköinen
aika sutjakkaan näköinen
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Tarinointia tuontiautoista
Joo, lähestyy juuri Turun satamaa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kyse on COC -todistuksesta missä valmistaja ilmoittaa auton tiedot. Kyllä tämä paperi vaaditaan useimmilla katsatusasemilla sekä myös tulli kaipaa tätä paperia.MiHe kirjoitti:HU = Hauptuntersuchung eli katsastus, saksassa menee vanhemmissa parin vuoden välein, se pätee suomessa jos tehty saksanmaalla alle vuoden sisään. Uuden auton saksalaisesta katsastusvälistä en tiedä (12/17 kuulostaa että seuraava HU olisi silloin), mutta katsastuspäivämäärä ratkaisee, mennään sen mukaan kuin olisi suomessa tuolloin katsastettu. Eli tuo vm-12 auto pitää katsastaa suomessa 2015 (3 vuotta).
Kaipa se vaatimuksenmukaisuus tarvitaan tuontiautolle aina, en ole kyllä varma mutta eihän se katsastukeen liity vaan rekisteröintiin?
Kun tuot itse auton niin se on aina ns yksittäistuonti eli vaikka Veho olisi tuonut samanlaisia Suomeen ,niin niiden paperia ei käytetä sinun autosi rekisteröinnissä.
Tämä paperi löytyy yleensä mersun hanskalokerosta keltaisesta pahvikuoresta .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Henkilökohtaista kokemusta on tältä vuodelta, että COC-todistusta ei tarvittu auton saattamiseksi kilpiin Suomessa (S204 facelift).
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mitä vaihtoehtoja on auton maksamiseen saksassa, muu kuin käteinen.? esim jos yksityiseltä hakee, onko järkevin kierrättää rahat välittäjän kautta tms?.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Itse siirtelin juuri eilen rahat pankkisiirtona, saajana toki Daimler AG eikä yksityinen. Yksityisen kanssa voi olla vaikea tehdä muuta kuin käteiskauppaa, oikeastaan ainoana teoreettisena vaihteoehtona SEPA-pikasiirto, jos saat sen tehtyä pankkisi verkkopankin tai puhelinpankin kautta; silloin saaja näkee rahat (ainakin teoriassa) heti tilillään.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tänään tilailin Veholta vaatimuksenmukaisuusvakuutuksen japanin tuontiin. Viikon sanoivat siinä menevän.... saapa nähdä.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mites tämä byrokratia täällä Suomen päässä menikään:
1. käyttöönottoilmoitus - voi tehdä sähköisesti (?). Pitääkö tässä vaiheessa jo olla suomalainen vakuutus, vai miten tuo Saksassa otettu vakuutus toimii? Vaiko voiko ajaa Saksan punapäisillä ilman mitään ilmoitusta?
2. veroilmoitus
3. rekisteröintikatsastus
4. rekisteröinti
Vai?
Oleellisin kysymys siis oikeastaan se, mitä pitää minimissään tehdä, että saa ajaa auton laillisesti satamasta kotipihaan.
1. käyttöönottoilmoitus - voi tehdä sähköisesti (?). Pitääkö tässä vaiheessa jo olla suomalainen vakuutus, vai miten tuo Saksassa otettu vakuutus toimii? Vaiko voiko ajaa Saksan punapäisillä ilman mitään ilmoitusta?
2. veroilmoitus
3. rekisteröintikatsastus
4. rekisteröinti
Vai?
Oleellisin kysymys siis oikeastaan se, mitä pitää minimissään tehdä, että saa ajaa auton laillisesti satamasta kotipihaan.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei tarvitse tehdä mitään . Suomi on EU:ssa ja EU:ssa on vapaa tavaroiden/ihmisten sekä pääoman liiikkuminen. Suomen tulli haluaa tuon käyttöönottoilmoituksen ,mutta ei sillä ole mitään oikeutusta vaatimuksessaan. Vai vaadintaanko se jokaiselta Suomeen autollaan tulevalta ???tj86430 kirjoitti:Mites tämä byrokratia täällä Suomen päässä menikään:
1. käyttöönottoilmoitus - voi tehdä sähköisesti (?). Pitääkö tässä vaiheessa jo olla suomalainen vakuutus, vai miten tuo Saksassa otettu vakuutus toimii? Vaiko voiko ajaa Saksan punapäisillä ilman mitään ilmoitusta?
2. veroilmoitus
3. rekisteröintikatsastus
4. rekisteröinti
Vai?
Oleellisin kysymys siis oikeastaan se, mitä pitää minimissään tehdä, että saa ajaa auton laillisesti satamasta kotipihaan.
Pitää olla voimassa oleva liikennevakuutus joko Saksan tai Suomen kun ajaa Suomessa .
Sitten jos haluaa tarrakilvet ,niin tekee tuon käyttöönottoilmoituksen (jonka ehtona on että tekee autoveroilmoituksen tulliin 5 päivän sisällä).
Seuraavaksi katsatusasemalle ,jossa selviää pitää tehdä rekisteröintikatsastus vai riittääkö pelkkä asiakirjakatsastus . Kun tulli tekee autoveropäätöksen ,niin sen maksaminsen jälkeen voi auton rekisteröidä Suomeen .
Viimeksi muokannut sportsman, Pe 20.03.2015 08:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.