mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
onkos kellään tullu tällästä vastaan. laatikko tekee sellasta et jos kurvaa esim liikenneympyrään vauhdilla ja kiihdyttää pois ni heittää vikatilaan 2-3 päällä. muuten toimii ku unelma eikä renkkaa. ainoostaan jos auto kallistuu ja kiihdyttää ni o muutamia kertoja tehny noin. se mik on jännä juttu ni kun kävin testeris ni se väitti et luistaa ja et ei oo aina sähköillä yhteyttä lootaan. testaaja koittikin asian ni loota ei luista ja vaihtaa vaihteet hyvin. itelle tuli sellanen mielee et voisko ol inan liian vähä ööliä lootas?
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Joo tarkistele ensin öljyn korkeus. Koska viimeksi vaihdettu laatikkoon öljyt ja suodatin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Itselläni tehnyt yhden kerran että on suoraan kiihdyttessä nakannut laatikon vikatilaan. Vikamuistiin jäi myös vika laatikon luistaminen. Ei ole tuon yhden kerran jälkeen toistunut. Auto on C270 -02.
s203 C270cdi -02
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
tänää ilmeni uus vika. ku kiihdyttää ni tuntuu ku menis vapaalle ja ei vetoja ollenkaa. kaasua ku painaa ni kierrokset vaa nousee ei muuta. mutta ku antaa sen jälkee vaa rullata d päällä ni veto palautuu itsestään. alkaa olee kyl nii ihme vikoja et menee yli hilseen:D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
arska10 kirjoitti:Joo tarkistele ensin öljyn korkeus. Koska viimeksi vaihdettu laatikkoon öljyt ja suodatin
Jokos tuossa yllä olevan asiantuntijan vinkki on tarkistetu,wilpert75 kirjoitti:tänää ilmeni uus vika. ku kiihdyttää ni tuntuu ku menis vapaalle ja ei vetoja ollenkaa. kaasua ku painaa ni kierrokset vaa nousee ei muuta. mutta ku antaa sen jälkee vaa rullata d päällä ni veto palautuu itsestään. alkaa olee kyl nii ihme vikoja et menee yli hilseen:D
jos on ja öljyillä ajeltu alle 60tkm
niin tarkistella laatikon töpselin kosketus/kuivuus, TCU:un (laatikon ohjainboxsin) öljyn määrä,
pyörän laakerit, edellä olevat jos on kunnossa niin paine vuoto
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Laatikon öljyn vähyys teki itsellä noita molempia ongelmia. Ei kyllä kannata ajella paljoa, ennenkuin se öljyntaso on tarkistettu. Ja vuotoahan siellä oli itsellä, joka taas johtui CDI203 yllä mainitsimista asioista. Eli pistoke vuoti ja TCU oli täynnä öljyä.
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Nyt on alkanut laatikko oirehtia enemmänkin. Viikonlopusta lähtien on tehnyt joka päivä sen että heittää vikatilaan (tähän mennessä neljästi). Yleensä kun käynnistää lämpimän moottorin niin silloin menee heti vikatilaan ja täytyy käynnistää uudestaan jotta vika poistuu. Huomenna starin päähän ihmettelemään lisää.mar.com kirjoitti:Itselläni tehnyt yhden kerran että on suoraan kiihdyttessä nakannut laatikon vikatilaan. Vikamuistiin jäi myös vika laatikon luistaminen. Ei ole tuon yhden kerran jälkeen toistunut. Auto on C270 -02.
Öljyt oli kuulemma vaihdettu Parkkisella kolmisen vuotta sitten kun kyseinen liike oli auton Saksasta uittanut. Kilometrejä öljynvaihdon jälkeen alkaa olla 50tkm. Mitä syksyllä syksyllä tikun kärkeä kastelin öljyssä niin aika tumman punaista oli.
s203 C270cdi -02
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
mar.com kirjoitti:Nyt on alkanut laatikko oirehtia enemmänkin. Viikonlopusta lähtien on tehnyt joka päivä sen että heittää vikatilaan (tähän mennessä neljästi). Yleensä kun käynnistää lämpimän moottorin niin silloin menee heti vikatilaan ja täytyy käynnistää uudestaan jotta vika poistuu. Huomenna starin päähän ihmettelemään lisää.mar.com kirjoitti:Itselläni tehnyt yhden kerran että on suoraan kiihdyttessä nakannut laatikon vikatilaan. Vikamuistiin jäi myös vika laatikon luistaminen. Ei ole tuon yhden kerran jälkeen toistunut. Auto on C270 -02.
Öljyt oli kuulemma vaihdettu Parkkisella kolmisen vuotta sitten kun kyseinen liike oli auton Saksasta uittanut. Kilometrejä öljynvaihdon jälkeen alkaa olla 50tkm. Mitä syksyllä syksyllä tikun kärkeä kastelin öljyssä niin aika tumman punaista oli.
Öljyt, suodatin ja johdinlevy vaihtoon.
+358 18B8FE99
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Starissa käyty ja ainut vaihteistoon liittyvä vika oli vaihteen valitsimessa. Sen sähkömoduuli menee putsaukseen josko alkais sillä toimia.mar.com kirjoitti:Nyt on alkanut laatikko oirehtia enemmänkin. Viikonlopusta lähtien on tehnyt joka päivä sen että heittää vikatilaan (tähän mennessä neljästi). Yleensä kun käynnistää lämpimän moottorin niin silloin menee heti vikatilaan ja täytyy käynnistää uudestaan jotta vika poistuu. Huomenna starin päähän ihmettelemään lisää.mar.com kirjoitti:Itselläni tehnyt yhden kerran että on suoraan kiihdyttessä nakannut laatikon vikatilaan. Vikamuistiin jäi myös vika laatikon luistaminen. Ei ole tuon yhden kerran jälkeen toistunut. Auto on C270 -02.
Öljyt oli kuulemma vaihdettu Parkkisella kolmisen vuotta sitten kun kyseinen liike oli auton Saksasta uittanut. Kilometrejä öljynvaihdon jälkeen alkaa olla 50tkm. Mitä syksyllä syksyllä tikun kärkeä kastelin öljyssä niin aika tumman punaista oli.
Toinen on tietenkin että pitää tarkistaa onko öljyä noussut ohjausboxiin. Laatikon öljytaso oli ehkä sentin liian ylhäällä, onko tällä vaikutusta?
Akun lepojännite putoaa n. 12,5V:iin. Jos kuormittaa akkua auton käymättä niin jännite putoaa 11,5V:iin. Onko akku sökö? Ainakin battery/alternator valo palaa koko ajan eikä starilla saanut kuitattua sitä pois. Varmaankin herjaa liian alhaisesta jännitteestä. Lataus toimii.
s203 C270cdi -02
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
mar.com kirjoitti:Starissa käyty ja ainut vaihteistoon liittyvä vika oli vaihteen valitsimessa. Sen sähkömoduuli menee putsaukseen josko alkais sillä toimia.mar.com kirjoitti:Nyt on alkanut laatikko oirehtia enemmänkin. Viikonlopusta lähtien on tehnyt joka päivä sen että heittää vikatilaan (tähän mennessä neljästi). Yleensä kun käynnistää lämpimän moottorin niin silloin menee heti vikatilaan ja täytyy käynnistää uudestaan jotta vika poistuu. Huomenna starin päähän ihmettelemään lisää.mar.com kirjoitti:Itselläni tehnyt yhden kerran että on suoraan kiihdyttessä nakannut laatikon vikatilaan. Vikamuistiin jäi myös vika laatikon luistaminen. Ei ole tuon yhden kerran jälkeen toistunut. Auto on C270 -02.
Öljyt oli kuulemma vaihdettu Parkkisella kolmisen vuotta sitten kun kyseinen liike oli auton Saksasta uittanut. Kilometrejä öljynvaihdon jälkeen alkaa olla 50tkm. Mitä syksyllä syksyllä tikun kärkeä kastelin öljyssä niin aika tumman punaista oli.
Toinen on tietenkin että pitää tarkistaa onko öljyä noussut ohjausboxiin. Laatikon öljytaso oli ehkä sentin liian ylhäällä, onko tällä vaikutusta?
Akun lepojännite putoaa n. 12,5V:iin. Jos kuormittaa akkua auton käymättä niin jännite putoaa 11,5V:iin. Onko akku sökö? Ainakin battery/alternator valo palaa koko ajan eikä starilla saanut kuitattua sitä pois. Varmaankin herjaa liian alhaisesta jännitteestä. Lataus toimii.
Ei oikein passaa keppimodulivikaan. Ja Stari yllä kertoo täsmällisesti jos on keppimodulissa vikaa tai TCU:ssa jne. jne.
Ei ole tainnut olla Stari testilaitteena tässä tapauksessa.
+358 18B8FE99
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Jos battery/alternator valo palaa koko ajan niin lataus ei toimi tai tarkemmin sähkö järjestelmä ja kaikki paikat ei saa sähköä oikeenmar.com kirjoitti:Starissa käyty ja ainut vaihteistoon liittyvä vika oli vaihteen valitsimessa. Sen sähkömoduuli menee putsaukseen josko alkais sillä toimia.mar.com kirjoitti:Nyt on alkanut laatikko oirehtia enemmänkin. Viikonlopusta lähtien on tehnyt joka päivä sen että heittää vikatilaan (tähän mennessä neljästi). Yleensä kun käynnistää lämpimän moottorin niin silloin menee heti vikatilaan ja täytyy käynnistää uudestaan jotta vika poistuu. Huomenna starin päähän ihmettelemään lisää.mar.com kirjoitti:Itselläni tehnyt yhden kerran että on suoraan kiihdyttessä nakannut laatikon vikatilaan. Vikamuistiin jäi myös vika laatikon luistaminen. Ei ole tuon yhden kerran jälkeen toistunut. Auto on C270 -02.
Öljyt oli kuulemma vaihdettu Parkkisella kolmisen vuotta sitten kun kyseinen liike oli auton Saksasta uittanut. Kilometrejä öljynvaihdon jälkeen alkaa olla 50tkm. Mitä syksyllä syksyllä tikun kärkeä kastelin öljyssä niin aika tumman punaista oli.
Toinen on tietenkin että pitää tarkistaa onko öljyä noussut ohjausboxiin. Laatikon öljytaso oli ehkä sentin liian ylhäällä, onko tällä vaikutusta?
Akun lepojännite putoaa n. 12,5V:iin. Jos kuormittaa akkua auton käymättä niin jännite putoaa 11,5V:iin. Onko akku sökö? Ainakin battery/alternator valo palaa koko ajan eikä starilla saanut kuitattua sitä pois. Varmaankin herjaa liian alhaisesta jännitteestä. Lataus toimii.
jos esin kepiltä puttuu jännitettä niin sotkee sen toiminnan tosin silloin siellä mainita alijäniteestä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Kyllä starilla katsottiin ja keppimoduuliin se viittasi. Nollauksen jälkeen vikaa ei saatu päälle, mutta käyn uudestaan staarissa kun vika tulee taas. Pitää ottaa koodi tarkemmin ylös.J.Kulmala kirjoitti: Ei oikein passaa keppimodulivikaan. Ja Stari yllä kertoo täsmällisesti jos on keppimodulissa vikaa tai TCU:ssa jne. jne.
Ei ole tainnut olla Stari testilaitteena tässä tapauksessa.
Koko ajan se valo palaa. En muista mikä maininta kepistä tuli, mutta eiköhän se selviä kun vika tulee päälle.CDI203 kirjoitti: Jos battery/alternator valo palaa koko ajan niin lataus ei toimi tai tarkemmin sähkö järjestelmä ja kaikki paikat ei saa sähköä oikeen
jos esin kepiltä puttuu jännitettä niin sotkee sen toiminnan tosin silloin siellä mainita alijäniteestä
s203 C270cdi -02
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Starissa käyty ja seuraavanlaiset koodit:
Koodi P1856: Valitsinvivun asentotunnistus ei toimi
Tapahtuma P240C: Ohjainlaitteen N15/5 (ohjainlaite elektronin valitsinmoduli EVVM) CAN-väylää pitkin lähettämä valitsinvivun asento ei ole uskottava.
Sanatarkkaan oli tämmöset koodit.
Koodi P1856: Valitsinvivun asentotunnistus ei toimi
Tapahtuma P240C: Ohjainlaitteen N15/5 (ohjainlaite elektronin valitsinmoduli EVVM) CAN-väylää pitkin lähettämä valitsinvivun asento ei ole uskottava.
Sanatarkkaan oli tämmöset koodit.
s203 C270cdi -02
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
mar.com kirjoitti:Starissa käyty ja seuraavanlaiset koodit:
Koodi P1856: Valitsinvivun asentotunnistus ei toimi
Tapahtuma P240C: Ohjainlaitteen N15/5 (ohjainlaite elektronin valitsinmoduli EVVM) CAN-väylää pitkin lähettämä valitsinvivun asento ei ole uskottava.
Sanatarkkaan oli tämmöset koodit.
Keppimoduli vaihtoon, ei kannata yrittää tekohengittää puhdistamalla kuntoon. Voi hyvällä tuurilla puhditettuna toimia muutaman kerran, mutta vika tulee aina uudestaan.
Ebaysta tilaamalla voi saada hyväkuntoisen kohtuu hinnalla. Suomessa keppiyksiköstä saa maksaa. Ja senverran vielä, ettei kyseiseen autoon sovi kuin vain muutama keppimoduli, eli olisi hyvä katsoa EPC:stä sopivuudet.
+358 18B8FE99
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
se keppimoduli tulee kuntoon 90% varmuudella kun käytät keppiyksikön kortin jossain elektroniikka pajalla joka korjaa murtuneet juotokset
perus tinavehkeillä ei onnistu jollei ole kolvarin vikaa itessä,osa juotettavista kohteista todella pieniä..

perus tinavehkeillä ei onnistu jollei ole kolvarin vikaa itessä,osa juotettavista kohteista todella pieniä..
ML W164
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Tuli varmistettua että laatikkoöljy on noussut jalkatilaan, siemensin boxin toinen pistoke oli jo öljyssä mutta itse boxi vaikutti aivan kuivalta. En alkanut avaamaan. En usko tuo vielä vaikuttavan asiaan mutta ainakin laatikon pistoke menee vaihtoon.
Keppimoduuli menee kolvaukseen ensimmäisenä. Kiitti vinkistä.
Vaikuttaa olevan niin että laatikko menee vikatilaan lähes aina kun antaa käydä tyhjäkäyntiä jonkin aikaa. Ajossa ei oikeastaan mene koskaan.
Keppimoduuli menee kolvaukseen ensimmäisenä. Kiitti vinkistä.

Vaikuttaa olevan niin että laatikko menee vikatilaan lähes aina kun antaa käydä tyhjäkäyntiä jonkin aikaa. Ajossa ei oikeastaan mene koskaan.
s203 C270cdi -02
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Sen tarkemmin tietämättä mikä keppimoduuli niin onko se tämä
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... =&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Aika kallis vaikka saksasta tilaisi. kolvaus ensin.
Tuon vieressä on CAN moduuli niin liittyykö se keppiin?
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... =&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Aika kallis vaikka saksasta tilaisi. kolvaus ensin.
Tuon vieressä on CAN moduuli niin liittyykö se keppiin?
s203 C270cdi -02
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Kapakko yksikkö tuli näkyviin kun linkistä klikasimar.com kirjoitti:Sen tarkemmin tietämättä mikä keppimoduuli niin onko se tämä
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... =&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Aika kallis vaikka saksasta tilaisi. kolvaus ensin.
Tuon vieressä on CAN moduuli niin liittyykö se keppiin?
(ja oli halpa oikeen mistään ei noin halvalla löydy yleensä ollet tuollakin ~250€)
Kaikki keppiyksikön osat on sen sisällä, lisäksi sitten on TCU siellä jalaktilassa
ei sen vieressä pitäis olla mitään modulia(oikeen mahdu olemaankaan)
onkos kuvaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!

Tässäpä kuva. Sijaitsee keppiyksikön oikealla puolen. On tulitikkuaskia ohkasempi. Tässä on jälkiasennettu webasto, liittyisikö siihen? Stari ei kyllä löytänyt webastoa.
s203 C270cdi -02
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Elikäs väylässä on ylimääristä roinaa...mar.com kirjoitti:[ [url=http://i358.photobucket.com/albums/oo29/markomyllymaki/f5a92f73-07c7-4f6f-9abd-49ff23194ab1_zps79ovztns.jpg] ][/url]
Tässäpä kuva. Sijaitsee keppiyksikön oikealla puolen. On tulitikkuaskia ohkasempi. Tässä on jälkiasennettu webasto, liittyisikö siihen? Stari ei kyllä löytänyt webastoa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Joo no pitää seurata johtoja mihin ne vie.CDI203 kirjoitti: Elikäs väylässä on ylimääristä roinaa...
s203 C270cdi -02
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Kertoilun perustella webastoonmar.com kirjoitti:Joo no pitää seurata johtoja mihin ne vie.CDI203 kirjoitti: Elikäs väylässä on ylimääristä roinaa...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
noniin nyt on laatikkoon vaidettu tunnistinyksikkö, kyb, pistoke, suodatin, öljyt ja venttiilit puhdistettu. vika tuli uudestaan noin 50km jälkeen. ny si vissiin tarttis vaihtaa ohjanboxi ja mahdollisesti keppiyksikkö?
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Kepimoduulivika vieläkin. Eräs tarjosi keppimoduulia joka on 01 mallin c270:stä. Minulla on -02 vastaava. Osanumerossa on viimeiset numerot erit. Muuten samannäköinen keppi. Haittaako? Mitä niissä voi olla eroa?
s203 C270cdi -02
Re: mb w203 220 cdi/2001 automaatti vika!
Nyt on vihdoin ja viimein mersun laatikko kunnossa. Ei se kerinnyt käymään ku neljä kertaa porilaisessa ns. asiantuntijaliikkeessä (mersup..i). Kyseinen liike on kyllä omasta mielestä täysin kusettajafirma ja pitää asiakkaita tyhmänä. Sen jälkeen se kävi toisessa porilaisessa firmassa, joka on vuodesta -77 tehnyt automaattilaatikoita ja siellä väitettiin, että kytkinpakat luistaa, korjausarvio oli 2000€. En uskonut kyseistäkään firmaa vian suhteen, koska laatikon pitäisi silloin luistaa kylmänäkin. Olin useasti yhteydessä Maaningalla työskentelevään ammattilaiseen ja sinne auton veinkin. Siellä oli asiantuntevaa ja todella hyvää asiakaspalvelua, antoi vielä korjauksen ajaksi oman autonsa käyttöön. Vika oli alun alkaenkin Siekkisen mukaan venttiilikoneistossa ja porilaisissa puljuissa tähän ei uskottu ollenkaan. Siekkinen pisti venttiilikoneiston kuntoon ja nyt auto toimii niinkuin unelma. Opetus on, että vaikka vikakoodit näyttävät, että laatikko luistaa niin näin ei välttämättä ole, kun testeri ei näytä mekaanista vikaaCDI203 kirjoitti:arska10 kirjoitti:Joo tarkistele ensin öljyn korkeus. Koska viimeksi vaihdettu laatikkoon öljyt ja suodatinJokos tuossa yllä olevan asiantuntijan vinkki on tarkistetu,wilpert75 kirjoitti:tänää ilmeni uus vika. ku kiihdyttää ni tuntuu ku menis vapaalle ja ei vetoja ollenkaa. kaasua ku painaa ni kierrokset vaa nousee ei muuta. mutta ku antaa sen jälkee vaa rullata d päällä ni veto palautuu itsestään. alkaa olee kyl nii ihme vikoja et menee yli hilseen:D
jos on ja öljyillä ajeltu alle 60tkm
niin tarkistella laatikon töpselin kosketus/kuivuus, TCU:un (laatikon ohjainboxsin) öljyn määrä,
pyörän laakerit, edellä olevat jos on kunnossa niin paine vuoto
