No anturi vaihtoon -> tuli sitten Pierburg entisen Boschin tilalle ja koeajolle. Ei mitään muutosta. Edelleen ei tapahdu oikein mitään kun polkaisee isolla vaihteella hieman kaasua, hetken miettii ja heittää pienempää. Ennen pystyi kiihdytteleemään reilusta 1000rpm/min ylöspäin ihan väännöllä. Nyt liikahtaa vasta lähempää 2000 rpm/min.... uudestaan Stariin kiinni ja ihan samat arvot Pierburgilla kuin oli boschillakin ennen anturin vaihtoa....Turbon vivut liikkuu kaasuteltaessa...ilmansuodinkin tuli heti vaihdettua ettei voi sekään olla tukossa. Kenties joku vuoto jossain mutta ei kyllä mitään ihmeempää suhinaa mistään kuulu...
Alavääntö hukassa, 320cdi
Alavääntö hukassa, 320cdi
Sellaista häikkää ollut tässä että W211 rivikuutosella heitti liikennevaloista kiihdytettäessä vikatilan päälle ja tehot pienelle. Vikavalo pysyi päällä useamman päivän mutta kulku hieman parantui pikkuhiljaa. Juuri kun lähdin viemään autoa Starin nokkaan niin kas kummaa valo kuittaantuikin... silti alavääntö edelleen hukassa. Star näytti että ilmamassa-anturi ilm. sökö. Arvot punaisella, n. 460 jotain....
No anturi vaihtoon -> tuli sitten Pierburg entisen Boschin tilalle ja koeajolle. Ei mitään muutosta. Edelleen ei tapahdu oikein mitään kun polkaisee isolla vaihteella hieman kaasua, hetken miettii ja heittää pienempää. Ennen pystyi kiihdytteleemään reilusta 1000rpm/min ylöspäin ihan väännöllä. Nyt liikahtaa vasta lähempää 2000 rpm/min.... uudestaan Stariin kiinni ja ihan samat arvot Pierburgilla kuin oli boschillakin ennen anturin vaihtoa....Turbon vivut liikkuu kaasuteltaessa...ilmansuodinkin tuli heti vaihdettua ettei voi sekään olla tukossa. Kenties joku vuoto jossain mutta ei kyllä mitään ihmeempää suhinaa mistään kuulu...
No anturi vaihtoon -> tuli sitten Pierburg entisen Boschin tilalle ja koeajolle. Ei mitään muutosta. Edelleen ei tapahdu oikein mitään kun polkaisee isolla vaihteella hieman kaasua, hetken miettii ja heittää pienempää. Ennen pystyi kiihdytteleemään reilusta 1000rpm/min ylöspäin ihan väännöllä. Nyt liikahtaa vasta lähempää 2000 rpm/min.... uudestaan Stariin kiinni ja ihan samat arvot Pierburgilla kuin oli boschillakin ennen anturin vaihtoa....Turbon vivut liikkuu kaasuteltaessa...ilmansuodinkin tuli heti vaihdettua ettei voi sekään olla tukossa. Kenties joku vuoto jossain mutta ei kyllä mitään ihmeempää suhinaa mistään kuulu...
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Oisko tästä apua.
https://www.google.fi/search?q=Cdi+vika ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.fi/search?q=Cdi+vika ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Noitakin hieman katsellut... ei vaan ilmoita mitään vikakoodeja tms. Ainoastaan se ilmamassan määrä liian alhainen palkistoja katsellessa. Kahdessa eri Starissa katseltu...
Kun kelit paranee täytyy vielä purkaa moottorin suojia uudestaan ja katsoa putkistot tarkemmin.
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
.
Egr venttiilin toimintahäiriö
Egr venttiilin toimintahäiriö
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
No se EGR-hässäkkä on vielä täysin itsellä tutkimatta, tosin en tarkkaan tiedä mitä ne starilla kaikkea katseli, epäilivät Rouvalilla ahtovuotoa...
Mitenkähän tuon EGR:n toiminnan parhaiten testaisi? Ei ole vielä nämä Messengerit niin tutuksi tulleet kun vasta jonkin kuukauden saanut nauttia hyvästä kyydistä
Mitenkähän tuon EGR:n toiminnan parhaiten testaisi? Ei ole vielä nämä Messengerit niin tutuksi tulleet kun vasta jonkin kuukauden saanut nauttia hyvästä kyydistä
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Sen EGR systeemin saa parhaiten testatuaMesePete kirjoitti:No se EGR-hässäkkä on vielä täysin itsellä tutkimatta, tosin en tarkkaan tiedä mitä ne starilla kaikkea katseli, epäilivät Rouvalilla ahtovuotoa...
Mitenkähän tuon EGR:n toiminnan parhaiten testaisi? Ei ole vielä nämä Messengerit niin tutuksi tulleet kun vasta jonkin kuukauden saanut nauttia hyvästä kyydistä
*:rila jossain semoisesa paikassa missä sitä oikeesti
osataan käytää...
Oireet sopii myös tukkoiseen putkeen
Tarkistele onko sieltä tnkenut väleistä mustaa ulos
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Täytyy vielä kysästä molemmista paikoista miten oli EGR:n testaukset... Sitä ei tietty tiedä oisko jälkipoltin perhana pamahtanu tukkoon osin tai muuta vastaavaa. Tai jostain vaimentajasta sisuskalut poikittain. Täytyypi jatkaa tutkintaa. Silloin kun vika alkoi oli muuten kova pakkasaamu, tosin olin jo ajellut siihen mennessä liki 20km kevyttä ajoa... Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille vinkeistä!! 
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Tarkista venttiilinsäätökelloon menevät ilmaletkut, että on ehjät ja kiinni. Itsellä lähti toinen joskus irti ja oireet juurikin samallaiset. Kovin oli murtuneet ja pieni reikäkin sieltä löyty.
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Ahaa... Tuollainenkin laitteisto tässä koneessa
sääteleekö venttiilien ajoitusta kuin nykymoottoreissakin? Ilmanputsarin alla/edessä oli joku musta mutikka johon tulee sormen paksusia letkuja.... Selviäis tästä pahuksen influenssasta niin pääsistaas tutkimaan lisää... Lupashan ne jo lämpöasteita pian tännekin 
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Ei siellä mitään ajoitukseen vaikutavia ventiilin säätöMesePete kirjoitti:Ahaa... Tuollainenkin laitteisto tässä koneessasääteleekö venttiilien ajoitusta kuin nykymoottoreissakin? Ilmanputsarin alla/edessä oli joku musta mutikka johon tulee sormen paksusia letkuja.... Selviäis tästä pahuksen influenssasta niin pääsistaas tutkimaan lisää... Lupashan ne jo lämpöasteita pian tännekin
Mutikoita ole
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Niin elikkä liittyen siis egr-venttiilin ohjaukseen...?
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
- Hakkapeliitta
- Vakiokalustoa

- Viestit: 160
- Liittynyt: La 05.09.2009 11:48
- Paikkakunta: Tampere
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Niin, sitä tuolla venttiilinsäätö-jutulla tarkoitettiin.MesePete kirjoitti:Niin elikkä liittyen siis egr-venttiilin ohjaukseen...?
STARilla pystyy tarkastaan EGR-venttiilin toiminnan CDI-järjestelmän ohjauksista.
Siellä on pakokaasujen kierrätykselle oma testi jolla voi ajaa venttiiliä auki ja kiinni.
Jos venttiili ja sen ohjaukset toimii oikein, ilmamäärän ja moottorin käyntiäänen pitäisi muuttua sen mukaan onko venttiili auki vai kiinni.
En tiedä missä se tuossa 320-mallissa on se venttiili mutta 200/220CDI-malleissa se on heti imukanavaan tulevan kumisen ahtoputken jälkeen alumiininen mötikkä johon tulee mm. alipaineletku. Kun sen ahtoputken ottaa irti, näkee myös itse venttiilin ja se mustan karstapaskan määrä antaa osaltaan osviittaa siihen, että se venttiili on jumissa eikä aukene.
Eräällä kaverilla juuri viikko sitten tutkittiin samantyyppistä vikaa kun ei auto kulje ja ilmamassa-anturi antaa korkeita lukuja ja EGR-venttiili ei toimi.
Vaihtoehtoja ei oikeastaan ole kuin että tuo venttiili on mekaanisesti jumissa tai sen venttiilin ohjauslaite, joka reitittää ilmavirtaa EGR:lle, on sökö.
Kannattaa tarkastaa tuo EGR-venttiilin ja samalla imukanavan puhtaus ja jos/kun siellä on sitä karstaa niin putsata se pois.
Sitten kannattaa ajella jonkun velhon tykö joka ohjelmoi tuon EGR-venttiilin pois toiminnasta.
ex-W202 200T CDI 1999
ex-W203 200T CDI 2005
ex-W203 200T CDI 2005
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Tuossa kun oli lämpimämpää keliä tuli hieman annettua valohoitoa meselle.... Ja muutama kysymys tuli mieleen.
-mikä onkaan se musta, muovikuorinen pyöreä "klöntti" kannessa koneen edessä josta menee n. 20mm kumiputken pätkä imuputkeen IMM: n jälkeen?
-onko varsinainen EGR-venttiili siinä imusarjan päällä, cdi-muovin alla ja siihen menee liittimellä muutama johto?
-mihin menee se n. 20mm kumiletku suoraan imusarjasta ennen EGR-venttiiliä ja menee tulipellistä läpi?
-onko tässä mallissa myös läpät imusarjassa/kannessa?
-voisiko IMM:n antama tieto liian vähäisestä ilmasta johtua liikaa auki jääneestä EGR-venttiilistä?
Ja miten tarkalleen EGR:n kuuluisi toimia? Tyhjäkäynnillä ja osakaasulla auki, onko siinä joitain väliasentoja vain onko vain auki/kiinni?
Vanhemmassa koneessa se kait on ihan alipaineohjattu mutta tässä ilm. sähköinen venttiili....
Vikahan autossa on edelleen että ei ole kunnon vääntöä alakierroksilla, heräilee vasta siinä 1800-2000 rpm...
Mitään vikakoodeja ei ole enää ollut...
-mikä onkaan se musta, muovikuorinen pyöreä "klöntti" kannessa koneen edessä josta menee n. 20mm kumiputken pätkä imuputkeen IMM: n jälkeen?
-onko varsinainen EGR-venttiili siinä imusarjan päällä, cdi-muovin alla ja siihen menee liittimellä muutama johto?
-mihin menee se n. 20mm kumiletku suoraan imusarjasta ennen EGR-venttiiliä ja menee tulipellistä läpi?
-onko tässä mallissa myös läpät imusarjassa/kannessa?
-voisiko IMM:n antama tieto liian vähäisestä ilmasta johtua liikaa auki jääneestä EGR-venttiilistä?
Ja miten tarkalleen EGR:n kuuluisi toimia? Tyhjäkäynnillä ja osakaasulla auki, onko siinä joitain väliasentoja vain onko vain auki/kiinni?
Vanhemmassa koneessa se kait on ihan alipaineohjattu mutta tässä ilm. sähköinen venttiili....
Vikahan autossa on edelleen että ei ole kunnon vääntöä alakierroksilla, heräilee vasta siinä 1800-2000 rpm...
Mitään vikakoodeja ei ole enää ollut...
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Niin ja ahtoputkistovikaa epäilivät kaksi Stari miestä joissa kävin... Mutta mitään suhinoita, sihinöitä ym ei kuulu..,ja eikö ahtopainettakin tarkkailla jotenkin ohjelmalla... Toki en ole koko keulaa purkanu vaan yrittänyt vaan joka läpösestä tutkia. Jos vielä tiedätte jonkin *-paikan Turun lähistöllä jolla Pelle Pelottoman vikaa
niin ilmotusta... Toki ohta kun ilmat lämpee rupeen purkaa enempi...
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
No niin.... Kaksi vuotta menny kun viimeksi aiheesta kirjoitin . Vika edelleen samanlainen. Ja auto jokapäiväisessä ajossa. Nyt ilmanputsaria vaihtaessani innostuin ottaa egr:kun irti ja tutkailin. Mustahan se oli mutta liikkui hyvin niin käsin kuin koneen käydessäkin MUTTA kuuluuko sen olla kokoajan raollaan 2000rpm asti??? Sen jälkeen vetää kiinni. Eli tuntuu että se sopisi hyvin yhteen starin näyttämän ilmanpuutokseen alakierroksilla. Ja puhdittomuuteen alle 2000rpm. Aattelin jo heittää säätömoottorin johtojen varaan ja tukkia venttiilin kiinni. Kuinka kävisi?
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Vikatila tuleeMesePete kirjoitti:No niin.... Kaksi vuotta menny kun viimeksi aiheesta kirjoitin . Vika edelleen samanlainen. Ja auto jokapäiväisessä ajossa. Nyt ilmanputsaria vaihtaessani innostuin ottaa egr:kun irti ja tutkailin. Mustahan se oli mutta liikkui hyvin niin käsin kuin koneen käydessäkin MUTTA kuuluuko sen olla kokoajan raollaan 2000rpm asti??? Sen jälkeen vetää kiinni. Eli tuntuu että se sopisi hyvin yhteen starin näyttämän ilmanpuutokseen alakierroksilla. Ja puhdittomuuteen alle 2000rpm. Aattelin jo heittää säätömoottorin johtojen varaan ja tukkia venttiilin kiinni. Kuinka kävisi?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Ahtimen vnt siivet voi takerrella vaikka siipien säätövipu liikkuu koko liikeradan .Kannattaa tutkia pakopuoli ahtimesta löytyykö karstaa ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Vieläkään en saanut vastausta asiaan mistä egr:n servo saa liikunta tietonsa?? Facebookin mersufoorumillä joku tiesi kertoa että vain tyhjäkäynnillä ja moottorijarrulla pitäs olla auki... Mistä se sen vikatilan tiedon saa jos tulppaa? Tuntuu yksinkertaselta vialta mutta näemmä vuosiien työ laittaa kuntoon jos saakaan.
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
servolta tulee asenton paluu tieto ihan johtoa pitkin eculleMesePete kirjoitti:Vieläkään en saanut vastausta asiaan mistä egr:n servo saa liikunta tietonsa?? Facebookin mersufoorumillä joku tiesi kertoa että vain tyhjäkäynnillä ja moottorijarrulla pitäs olla auki... Mistä se sen vikatilan tiedon saa jos tulppaa? Tuntuu yksinkertaselta vialta mutta näemmä vuosiien työ laittaa kuntoon jos saakaan.
ilmamassamittari taasen valvoo egr venttiilin virtauksellista toimintaa (ettei sitä vaan olla tukittu tai pönkätty auki asentoon)
moottorin ohjain kyllä tietää paljonko ilmamassa arvon kuuluu muuttua silloin kun se on ohjannut kierrätyksen päälle tai pois (kerrätys ohittaa ilmamassa mittarin)
kierrätys on toiminnassa noin 3000rpm asti
tuon kierrosluvun allekin se voi olla pois kun tosissaan kiihdyttää mutta kyllä se normaalissa matkaajossa on käytössä
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Saattaa olla tyhmä kysymys mutta miten käy autojen kun egr levällään ???
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Tarkoitin tietty ahtojen eikä autojen....pirun ennakoiva....
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Se on sitten vapaastiMesePete kirjoitti:Tarkoitin tietty ahtojen eikä autojen....pirun ennakoiva....
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- Tukala
- Mersumies

- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Jatketaanpa tähän ketjuun, kun ilmamassa-ongelmia omassakin. Tai ei mtn vikatiloja tms.,mutta starilla tsekatuna ilmamassan määrä ainakin tuplat ohjearvoon verrattuna.
Olisiko guruilla täällä aavistusta miksi nnäin?
Egr:ää pystyy ohjaamaan kyll,mumutta esim tyhjäkäynnillä näyttää arvoksi 6%...siis kiinni,ainakin mittausarvon mukaan.
F
Kun ohjaa sen auki, 75% ja vähänkin polkaisee kaasua niin menee takaisin kuuteen %:iin...
Kyseessä allekirj. Auto ja OM646/bosch vm.-08
Olisiko guruilla täällä aavistusta miksi nnäin?
Egr:ää pystyy ohjaamaan kyll,mumutta esim tyhjäkäynnillä näyttää arvoksi 6%...siis kiinni,ainakin mittausarvon mukaan.
F
Kun ohjaa sen auki, 75% ja vähänkin polkaisee kaasua niin menee takaisin kuuteen %:iin...
Kyseessä allekirj. Auto ja OM646/bosch vm.-08
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Voiko sen ohjelmoida kiinni? Vai onko ainut ottaa irti ja tulosta? Kukas sen tekis täällä Tkun suunnassa.....
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Alavääntö hukassa, 320cdi
Voi ohjelmoida kiinni,MesePete kirjoitti:Voiko sen ohjelmoida kiinni? Vai onko ainut ottaa irti ja tulosta? Kukas sen tekis täällä Tkun suunnassa.....
(jos on kulkua vaikapa helsingissä, lohjalla, somerolla päin
tai kesän tullen kakskerrassa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

