Elikkäs tuommoinen vikakoodi tulee, p0306. Käynnissä ei mitään sanomista, paitsi tyhjäkäynnillä kierrokset laskee aina tasaisin väliajoin ja sisävalot samalla hiljenevät. Tätä kuitenkin tehnyt jo jonkin aikaa. Vikakoodeja oli myös toinen, p0151, O2 sensor circuit low voltage, mutta tuo on ollut jo jonkun aikaa, ei sytyttänyt mottorin vikavaloa, mutta tämä uudempi p0306 sytytti.
Autohan on ML320 vuosimallia 2002. Mistä ensimmäisenä aloittaisi, puolan vaihdostako?
ML320 cylinder 6 misfire p0306
- HeikkiSa
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
- Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno
ML320 cylinder 6 misfire p0306
NYK: S211 E320 CDI -03
EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
Re: ML320 cylinder 6 misfire p0306
Tervehdys
Sama vika rahikaisella, ilmeni viime kesänä kesälomareissulla, vaunu perässä, ensin vaihdoin puolan, pääsin vähän matkaa ja teki taas. Korjaamolla vaitoivat kaikki tulpat ja kutosen puolanjohdot. Pääsin sentään sitten talven yli, sama peli, vaihdoin vitosen ja kutosen puolat keskenään, ei auttanut. Korjaamolla tutkivat ja ensin epäilivät ruiskusuutinta, vaihtoivat, ei auttanut. Epäilivät venttiili- tai nokka-akselivikaa, vihelsin pelin poikki, niillä hinnoilla ei oikein auta alkaa arvailemaan. Tyhjäkäynnillä on oikeastaan aina autossa ollut pienen pieni "tutina", juuri huomaa, ei kuulemma kuulu M112 käydä niin. Minulla yleensä vikavalon syttyessä käynti putosi viidelle pytylle. Mitä tuon kanssa sitten tekisi, varmaan seuraavana on puristusten mittaus.
Sama vika rahikaisella, ilmeni viime kesänä kesälomareissulla, vaunu perässä, ensin vaihdoin puolan, pääsin vähän matkaa ja teki taas. Korjaamolla vaitoivat kaikki tulpat ja kutosen puolanjohdot. Pääsin sentään sitten talven yli, sama peli, vaihdoin vitosen ja kutosen puolat keskenään, ei auttanut. Korjaamolla tutkivat ja ensin epäilivät ruiskusuutinta, vaihtoivat, ei auttanut. Epäilivät venttiili- tai nokka-akselivikaa, vihelsin pelin poikki, niillä hinnoilla ei oikein auta alkaa arvailemaan. Tyhjäkäynnillä on oikeastaan aina autossa ollut pienen pieni "tutina", juuri huomaa, ei kuulemma kuulu M112 käydä niin. Minulla yleensä vikavalon syttyessä käynti putosi viidelle pytylle. Mitä tuon kanssa sitten tekisi, varmaan seuraavana on puristusten mittaus.
W639 110 CDI
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
- HeikkiSa
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
- Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno
Re: ML320 cylinder 6 misfire p0306
Kiitos vastauksesta. Itsellä valo sammui, kun vaihdoin vitos ja kutospuolan keskenään. Seurataan tilannetta.
NYK: S211 E320 CDI -03
EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML320 cylinder 6 misfire p0306
Noihin kadoneissin tuliin kannattaa suhtautua kohtalaisen vakavasti
varsinkin jos ovat tulpista, puolista, johtuvia niin riitävän pitkään jatkauessaan poltavat ECU:un
(halpaa... säästöä jättää tulpat vaihtamatta)
samoin kat tykkää kytyrää
varsinkin jos ovat tulpista, puolista, johtuvia niin riitävän pitkään jatkauessaan poltavat ECU:un
(halpaa... säästöä jättää tulpat vaihtamatta)
samoin kat tykkää kytyrää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML320 cylinder 6 misfire p0306
Misfireä saattaa tulla myös hajonneesta katista, eikä välttämättä anna edes vikakoodia.