kyllä taas hommat sujuu. aattelin, että koitan autoo ekaa kertaa käyntiin ja kaadoin viis litraa ainetta tankkiin. noo hetken päästähän ne olikin sitten lattialla... pulputti alemman bensapumpun siitä päästä mihin sähköt tulee kiinni bensat pihalle tuntuu noi vastoinkäymiset vaan jatkuvan ja jatkuvan. millähän rahalla sitä taas opiskelija ostaa uuden pumpun en tiiä pitäiskö tässä kohta itkee vai nauraa. tuntuu että koko auto olis kohta tehty uusiks.. onneks ei ollu virrat päälle kun suihki suoraan bensat pumpun sähköille, olis pian palanu koko auto :DD
noo uuden jarruputken kävin sentään teettämässä kl-varaosissa kuskin puolen takajarrulle ja taivuttelin sen muotoonsa. samalla tuli uusittua jarruletkukin, vaikka vanhakin kyllä oli vielä ehjä. huomenna jos vaihtais uudet bilsteinin iskarit eteen.
koittelin käyntiin, niin pyörii kyllä ja meinaa hörähtää käyntiin kun suihkuttaa starttipilottia. ei lähe vissii bensapumput huriseen. oliskohan tuolta jotai otettu irti kun ollu se diesel kone, kun bensapumppujen johdot roikkui pohjan alla suojaamattomana? kaikki sulakkeet on paikallaan ainakin sulakeboksissa.
joo eli oli tollanen liitin jääny irti. heti alko ton jälkeen ainakin pumput huriseen. auto lähti käyntiin öljynpaineet noin 2 tyhjäkäynnillä ja pikkusen kun polkasee kaasua, nousee heti kolmeen. vähän tuli ajeltuukin pihapiirissä, vaihteisto tuntuu toimivan nyt hyvin. ainoo että vaihtaa tosi korkeilla kierroksilla vasta. säädetään muistaakseni löysäämällä tai kiristämällä kickdown vaijeria?
tuli käytettyä auto muutoskatsastuksessa ja määräaikaiskatsastuksessa torstaina. tuli hylky johtuen siitä että lämmityslaite on mykkä. kuvittelin ettei se sitä testais, mutta tietenkin heti ekana sitä alko räpläämään . Muuten ei ollu mitään yllätyksiä, tai no jopa yllätyin positiivisesti kun toi m103:nen oli seissy varmaan sen viis vuotta ja päästöt oli pirun hyvät
kellää veikkauksii mikä tossa lämmityslaitteessa on vikana. eli puhaltimen moottori ei pyöri? käytin puhaltimen irti ja laitoin sille irralliselta akulta virtaa nii pyöri kyllä heti. koitin virtakynällä, niin puhaltimen johtoonkin tulee kyllä autossa virta. tosin vois vielä mitata paljonko näyttää jännitettä. Autossahan tosiaan on toi automaatti-ilmastointi. Edellisellä omistajalla oli jo ollu ongelmia puhaltimen kaa, hänellä oli kuulemma puhaltanu koko ajan täysillä ja oli ottanu sitten moottorilta omat johdot irti, ryöstäny virran konehuoneesta ja laittanu vastuksen väliin, jolloin puhalsi koko ajan samalla teholla. otin noi viritelmät pois ja laitoin alkuperäset johdot kiinni nii ei pyöri puhallin ollenkaan? onkohan säädinpaneeli paskana tai vastus vai jokin muu? säädinpaneelin piirilevy ei ainakaan kärähtäneen näkönen ole ja juotokset näytti hyviltä, mutta ei kyllä mistää napista tunnu mitää tapahtuvan.
no vähän niinkun tuntuis ettei se moottori sais käskyjä mistään. missäs tuo vastus sijaitsee? leimalla varmaankin kelpais kun laittais ton pyöriin sen edellisen omistajan vastusviritelmän kaa, mutta kuntoonhan tuo on laitettava kun kaikki muukin on jo uusiks laitettu varmaan aika suolasen hintanen se lämmönsäätöpaneeli :s
ai se on se mötikkä minkä kerran tunsinkin siellä putsaillessa sitä koteloo ku oli kaikkee paskaa täynnä. se oli siellä jossai sellasessa välikössä, kai sen saa konehuoneen puolelta irti?
juu näky olevan hyvän hintasii oliks joku ainakin jotai reilut 800 dollaria ei ihme että edellinen asentaja oli tehny pienet patentit lähteeks se kuinka irti sieltä kotelosta, vois huomenna irrottaa kun on jo se puhallinkin irti siitä päältä?
_reko_ kirjoitti:juu näky olevan hyvän hintasii oliks joku ainakin jotai reilut 800 dollaria ei ihme että edellinen asentaja oli tehny pienet patentit lähteeks se kuinka irti sieltä kotelosta, vois huomenna irrottaa kun on jo se puhallinkin irti siitä päältä?
Puhallin jos on jo pois, niin ruuvi tai pari auki siitä päältä ja muovia varovasti nostamalla saa lähtemään sieltä alta. Alumiinisessa jäähdytyspalikassa oli tappi, muistaakseni alaspäin, joka estää lähtemästä suoraan sivulle.
noi etukallistuksenvakaajan helat tulikin tossa kaikki jo vaihdettua uudet. sit hain boschin 90 Ah akun, kun vanha ei kestäny kuormitusta yhtään. päätin että nyt tulee kunnollinen akku, en oikee oo ollu tyytyväinen niihin motonetin Schneidereihin. enää toi lämppärin puhallin kuntoon nii sit vois mennä uudestaa leimalle.
no juu on sitä odotettukkin on meinaa hieman eri auto ajaa kun toi hiton vw bora millä täs on joutunu ajeleen pitäis vaan saada kunnon vanteet vielä alle ja hieman madaltaa, noi 16set viispuolaset aluvanteet ei jotenkin vaan pue tota autoo olis tarkoitus laittaa 320cdi:stä jääneet 18" keskin kt1:set tohon alle. etuvanne 8,5x18 ja takavanne 10x18. noissa on vaan vielä 235 ja 265 renkaat niin ei oikee mahu kaarien sisään sellasta oon haaveillu että jos 235:set sais takavanteille niin ei tarvis ostaa kun eteen uudet renkaat. varmaan joku 40mm maksimi madallus 18" tuuman vanteiden kanssa? 17" vanteet olis varmaan w124:seen paremmat, mutta ei viitti hankkia kun sattuu noi olemaan itellä ja ostin noi vanteet vielä uutena. koulustakin juuri valmistuin ja työpaikan sain tällä viikolla, niin alkaa varmaan tää harrastaminen vähän helpottuun. haaveena olisi ainakin sprintterin hankinta viimeistään syksyllä
autolla oon nyt viikonloppusin koittanu keretä ajelemaan ja hyvin on toiminut kyllä. ainoo mitä oon huomannu, niin autoa joutuu jonkun aikaa sahaamaan käyntiin, mutta sitten kun lähtee niin käy kyllä hyvin. epäilisin että suuttimet olis huonot, sytytysosat kun on kaikki kuitenkin vaihdettu. alustaa ja vanteita oon nyt tässä koittanu mietiskellä. eteen oon suunnitellu 215/40/18 renkaita 8,5x18 keskin kt1:lle ja taakse 235/40/18 renkaita 10x18 vanteille. mutta kysymys kuuluu että käykö noi 235 leveet mitenkää noille takavanteille? netin jonkun laskurin mukaan noita ei sais laittaa 10 tuumaa leveille vanteille? olis vaan itellä jo noi 235 renkaat nii jos ne sais taakse nii ei tarvis ostaa kun eteen. Sit sellasta, että paljonkohan tota voi madaltaa ettei noi pyörät raavi kaariin? mutta että renkaat kuitenkin istuisi nätisti kaarelle? tällä hetkellä jää noilla vanteilla aikamoinen väli renkaan ja kaaren väliin vanteiden ET:hän oli edessä muistaakseni 30 ja takana 35. eteen on olemassa 5mm levityspalat
jaa niin sellanen vika on kans ilmennyt, että takasumuvalo palaa koko ajan. luulin ensin, että niissä uusissa ledivaloissa on jotain vikaa, mutta ei auttanut vaikka vaihdoin vakiovalot paikallaan. nyt on ton takii vakiovalot kiinni ja otin sumuvalon polttimon irti, ettei perässä ajavat ala repimään pelihousujaan varmaankin valokytkimessä sitten joku juttu rikki, en oo kerinny tutkimaan.