211 ohjaustehostin "huutaa" pakkasella kylmäkäynnistyksessä
211 ohjaustehostin "huutaa" pakkasella kylmäkäynnistyksessä
Onko kokemusta mistä voisi johtua kun -18 kylmäkäynnistyksessä säiliön kohdalta kuunneltuna huutaa kuin kävisi kuivana ja kun alkaa 5-10min jälkeen lämmetä niin loppuu tuo metelikin. Rattia vääntämällä äänen voimakkuus muuttuu eli varmistus että tehostimesta kuuluu. Neste on kellertävää ja vaikuttaa jäykältä onkohan vaihdot jääneet väliin ja vettä joukossa?
Jos vaihto tarpeellinen niin löytyykö linkkiä ko. auton vaihto-ohjeisiin? Siellä on kai joku suodatinkin joka lienee vaihdettava tai ainakin puhdistettava samalla.
Jos vaihto tarpeellinen niin löytyykö linkkiä ko. auton vaihto-ohjeisiin? Siellä on kai joku suodatinkin joka lienee vaihdettava tai ainakin puhdistettava samalla.
Re: 211 ohjaustehostin "huutaa" pakkasella kylmäkäynnistykse
Öljy vaihtoon kierrättämällä. Uutta koko ajan sisään ja vanhaa pulloon paluu letkun liitännästä koneen käydessä muutaman sekunnin pätkissä. Uutta kun et ehdi kaataa sisään yhtä nopeasti kun pumppu pumppaa. Sinistä febiä voi laittaa.
W213 220d +W242 electric drive
Re: 211 ohjaustehostin "huutaa" pakkasella kylmäkäynnistykse
Mulla oli kylmänä sama vika. Lisäsin nestettä ja loppui ääni. Noin 40 millilitraa laitoin isolla huumeruiskulla.
Re: 211 ohjaustehostin "huutaa" pakkasella kylmäkäynnistykse
Kiitosmarkoala kirjoitti:Öljy vaihtoon kierrättämällä. Uutta koko ajan sisään ja vanhaa pulloon paluu letkun liitännästä koneen käydessä muutaman sekunnin pätkissä. Uutta kun et ehdi kaataa sisään yhtä nopeasti kun pumppu pumppaa. Sinistä febiä voi laittaa.

Re: 211 ohjaustehostin "huutaa" pakkasella kylmäkäynnistykse
Eli ääni on öljyn saannin vaikeuksista olevaa kavitaation ääntä...huonot öljyt,liian vähän öljyä ja kaikki yhdessä huonoon imusuodattimeen tai paluu jos tässä on niin tolleen tekee.
Voi olla että väärää öljyä lisätty joskus ja siksi myös ääntää.
Voi olla että väärää öljyä lisätty joskus ja siksi myös ääntää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 211 ohjaustehostin "huutaa" pakkasella kylmäkäynnistykse
Pitääkö siis imusuodatin vaihtaa tai puhdistaa ja missä siinä tapauksessa sijaitsee
?

Re: 211 ohjaustehostin "huutaa" pakkasella kylmäkäynnistykse
Tiedoksi että ei löytynyt varsinaisesta huolto-ohjelmasta ohjaustehostimen öljyn vaihto-ohjetta(km) ja jos vaikka tästä korjauksesta olisi apua jollekin koska testatusti toimii edelleen pakkasilla parin kk:n jälkeenkin loistavasti. Itselle tuli mieleen että kannattaa vaihtaa ohjaustehostimen öljyt vaikka aina samalla kun jarru-tai jäähdytysnesteetkin kun ei maksa paljoa toisin kun uusi ohjaustehostin...(saatan olla taas väärässäkin)...
Myös myöhästyneet kiitokset avittajille : )
ALKUPERÄINEN VIKA:
Pakkasten tultua ohjaustehostin alkoi jurisemaan kun kääntelee rattia: öljyn määrä oli mittatikun alapuolella. Ei vuotojälkiä havaittavissa ko. systeemissä. Moottorin lämmetessä ongelma poistui pikku hiljaa(testattu pari kertaa varovasti ennen korjausta).
KORJAUS:
Auton vm. 2006 ja ehkä ei koskaan vaihdettu ohjaustehostimen öljyjä koska ei kuulu w211 huolto-ohjelmaan: vaihdettu öljyt huuhtelemalla jolloin tehostimesta saa parhaiten vanhat öljyt pois. Laitettu uusimman standardin ohjaustehostinöljy Febi sininen(vanha oli keltainen). Ei havaittu vuotoja vaihdon jälkeen. Febin öljy esim. Motonetista eikä maksa paljoa.
YouTubessa oli video jos haluaa itse vaihtaa https://www.youtube.com/watch?v=9ThweBpbEA8" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ps. tuolla "Dextrogen Elfillä" on myös hyvä autom vaihteiston huuhteluvideo : )
Jäi ihmeteltävää...
- mihin vanha öljy hävinnyt?
- "atlas" mainitsi imusuodattimesta jota ei löytynyt, onkohan w211 OM642 prefaceliftissä sellaista ollenkaan....?
Myös myöhästyneet kiitokset avittajille : )
ALKUPERÄINEN VIKA:
Pakkasten tultua ohjaustehostin alkoi jurisemaan kun kääntelee rattia: öljyn määrä oli mittatikun alapuolella. Ei vuotojälkiä havaittavissa ko. systeemissä. Moottorin lämmetessä ongelma poistui pikku hiljaa(testattu pari kertaa varovasti ennen korjausta).
KORJAUS:
Auton vm. 2006 ja ehkä ei koskaan vaihdettu ohjaustehostimen öljyjä koska ei kuulu w211 huolto-ohjelmaan: vaihdettu öljyt huuhtelemalla jolloin tehostimesta saa parhaiten vanhat öljyt pois. Laitettu uusimman standardin ohjaustehostinöljy Febi sininen(vanha oli keltainen). Ei havaittu vuotoja vaihdon jälkeen. Febin öljy esim. Motonetista eikä maksa paljoa.
YouTubessa oli video jos haluaa itse vaihtaa https://www.youtube.com/watch?v=9ThweBpbEA8" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ps. tuolla "Dextrogen Elfillä" on myös hyvä autom vaihteiston huuhteluvideo : )
Jäi ihmeteltävää...
- mihin vanha öljy hävinnyt?
- "atlas" mainitsi imusuodattimesta jota ei löytynyt, onkohan w211 OM642 prefaceliftissä sellaista ollenkaan....?
Re: 211 ohjaustehostin "huutaa" pakkasella kylmäkäynnistykse
Vanhemmissa joissa pyöreät alusäiliöt on suodin mutta laatikko mallisissa muovi säiliöissä sitä ei taida olla...harmi.
No asettuiko se ääni öljyn vaihdolla?
No asettuiko se ääni öljyn vaihdolla?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 211 ohjaustehostin "huutaa" pakkasella kylmäkäynnistykse
Juu ei äännä enää ja hyvin toimii : ) ilmeisesti oli alkuperäiset "tehdasöljyt" johon muodostunut kosteutta koska pakkasella ongelma aktivoitui ja öljymääräkin oli mittatikun alarajan alla...eli mielestäni oli ihan aiheellinen homma vaihtaa tällaisessa tapauksessa kunnolla kaikki öljyt asap niin ei tullut kallista tehostinremppaa.atlas kirjoitti:Vanhemmissa joissa pyöreät alusäiliöt on suodin mutta laatikko mallisissa muovi säiliöissä sitä ei taida olla...harmi.
No asettuiko se ääni öljyn vaihdolla?