No joo pakkaset tuli ja mersu kylmeni.
-5 pakkasta ja maantieajossa lämpömittari näytti 70astetta moottorin lämmöksi=> ei ehkä riittävä.
Rupesin tutkimaan ,että ei kai mersu näin kylmä auto ole ja vikahan löytyi.
Alkuperäinen termostaatti (87 asteinen)oli sanonut sopimuksen irti,kun oli koko ajan vähän auki.
Uusi paikoilleen (samanmerkkinen WAHLER 92 asteinen talvitermari )ja kyllä rupesi lämpenemään.
Lämmöt pysyy nyt pakkasellakin maantieajossa n. 85-93 asteen tietämillä,joten tuli kai kuntoon?
En vain tiedä tuleeko kesällä ongelmia tuon lämpimämmän termostaatin kans???
W201 vm89 2.0 bensa Termostaatti
Re: W201 vm89 2.0 bensa Termostaatti
Tuntuu toimivan.mikko985 kirjoitti: WAHLER 92 asteinen talvitermari ...Lämmöt pysyy nyt pakkasellakin maantieajossa n. 85-93 asteen tietämillä,joten tuli kai kuntoon?
Ainoa, mikä tuossa minua vähän arveluttaa, on se että lämmöt on kautta linjan verraten korkeat, eli tuo termis voi olla vähän ylikuuma.Mersun orginaali-termari on 88-asteinen, ja tällöin lämmöt M102:ssa maantiellä ovat "viisarinleveyttä yli" 80 asteen viivan.
Eiköhän tuolla talvella riitä hönkää. Pitäisin kyllä luultavana, että toimii tuo kesälläkin...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
No joo.
Sanotaanko ,että lämmöt on n biisarin verran yli 80asteen maantieajossa.
Paljonko se sitten mahtaa olla???
Oliskohan se sitten jotain 85astetta
Paikoillaan oli originelli 87asteinen,mutta kun ostin uuden ,niin tilalle tarjottiin 87asteista ja sitten tuota 92 asteista talvitermaria.Otin lämpimämmän
Sanotaanko ,että lämmöt on n biisarin verran yli 80asteen maantieajossa.
Paljonko se sitten mahtaa olla???
Oliskohan se sitten jotain 85astetta
Paikoillaan oli originelli 87asteinen,mutta kun ostin uuden ,niin tilalle tarjottiin 87asteista ja sitten tuota 92 asteista talvitermaria.Otin lämpimämmän
Njoo. Näistähän väännetään tuolla toisessa topicissa, että mikä siinä lämpömittarissa on mikäkin viiva.
Itselleni on Veholta ilmoitettu, että 80 asteen viivasta seuraava, numeroton viiva on 90 astetta ja se kolmas joka on kiinni punaisessa, on sitten 100 asteen viiva. Näin ollen koneesi (kuin myös minun) käy vähän päälle 80-asteisena ja se on ihan hyvä niin.
(Tuolla 78 -asteisella vanhemmanmallisella orggistermostaatilla vastaavasti lämpömittarin viisari on kokemukseni mukaan hiukan alle 80 astetta; kuvan tilanteesta näet vaikka allekirjoitukseni linkin kautta, missä W123:n mittariston kuva on otettu vanhanmallisella termarilla koneen ollessa "täyslämpöinen".)
Eli eipä hätää ainakaan puoleen vuoteen 92-asteisellakaan. Mersun koneella on taipumus nostaa lämpöjä keskimääräistä herkemmin esim. kaupunkiajossa kesäisin, mutta toisaalta kapasiteettia jäähdytyssysteemissä on sen verran, että jos vaan flekti toimii ja pumppu vetää, niin keittäminen on Suomen oloissa aika epätodennäköistä.
Kovaa ajoa vaan.
Itselleni on Veholta ilmoitettu, että 80 asteen viivasta seuraava, numeroton viiva on 90 astetta ja se kolmas joka on kiinni punaisessa, on sitten 100 asteen viiva. Näin ollen koneesi (kuin myös minun) käy vähän päälle 80-asteisena ja se on ihan hyvä niin.
(Tuolla 78 -asteisella vanhemmanmallisella orggistermostaatilla vastaavasti lämpömittarin viisari on kokemukseni mukaan hiukan alle 80 astetta; kuvan tilanteesta näet vaikka allekirjoitukseni linkin kautta, missä W123:n mittariston kuva on otettu vanhanmallisella termarilla koneen ollessa "täyslämpöinen".)
Eli eipä hätää ainakaan puoleen vuoteen 92-asteisellakaan. Mersun koneella on taipumus nostaa lämpöjä keskimääräistä herkemmin esim. kaupunkiajossa kesäisin, mutta toisaalta kapasiteettia jäähdytyssysteemissä on sen verran, että jos vaan flekti toimii ja pumppu vetää, niin keittäminen on Suomen oloissa aika epätodennäköistä.
Kovaa ajoa vaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
No joo..
Itse yllätyin mersun ostajana,kun vaihdoin jäähdytinnesteitä.Sinne meni niin paljon. 8.5Litraa kai on tuon tilavuus???
Paljonkohan kesällä saattaa nuo lämmöt nousta kaupunkiajossa kunnon helteellä???
Sen olen huomannut kesällä ,että Flekti on todella tehokas ja ,että jäähdytin on aika pienenkokoinen verrattuna edellisiin omistamiini autoihin!!
Itse yllätyin mersun ostajana,kun vaihdoin jäähdytinnesteitä.Sinne meni niin paljon. 8.5Litraa kai on tuon tilavuus???
Paljonkohan kesällä saattaa nuo lämmöt nousta kaupunkiajossa kunnon helteellä???
Sen olen huomannut kesällä ,että Flekti on todella tehokas ja ,että jäähdytin on aika pienenkokoinen verrattuna edellisiin omistamiini autoihin!!