Komea mersu....kaasarivehe!!!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1529
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Komea mersu....kaasarivehe!!!

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Voi parkula, ku ois näppärän näköinen Ässä tuossa myytävänä. Ei pahan hintainenkaa, mutta kaasarikoneeksi paljon ajettu...
Ja näyttäisi olevan vielä tuollainen vaalea sisustus, mikä miellyttää.....eikä näytä kauhean ruosteen raiskaamalta :?

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi

Onko noista kaasarivehkeistä mihinkään? Hevosiahan tosta ei 150 enempää löydy (eikä enää taida olla edes tuota 150 :)), mutta miten kestävyys ja talvikäynnistys? Taitaa kuluttaakki enemmän.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
lai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 27.08.2003 08:25
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

On jäänyt höyryjyrän alle toi peräpää. Takaluukun sovitus pain mäntyä ja puskurikin ihan miten sattuu. Jos kuvissa noin epämääräinen, niin mitä sitten luonnossa?
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Noissa on vähän sovittelua, että saa suoraan. Vaikka puskuri on vain neljällä mutterilla ja takaluukku neljällä pultilla kiinni... Itsekin säädin tuon luukun kanssa varmaan tunnin, että sain sen maalauksen jälkeen prikulleen kohdílleen. Vaikka kuinka sen sääti kohdalleen, oli se aina perseellään kun pultit oli kiristäny. Joten vaatii pientä säätöä vaan... 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1290
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

s

Viesti Kirjoittaja Ari »

Äkkiä katsoen komea auto.Olenpa vain vähän huuli pyöreänä kun en tiennyt että S-mersuja on(oli) kaasarikoneellakin.No,eipä ole tullut noihin hienompiin kärryihin perehdyttyä,kun liian isoja omiin tarpeisiin...ja kalliita ajella.
Luulisin honivan aika reippaasti bensaa tuon kokoisen MB:n kaasarilla varustettuna.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Lisätään vielä sen verran, että tuossa kaasarikoneessa on 156hv ja 223Nm. Automaatilla kulutus on varsin kohtuullinen, 9,2 / 11,5 / 14,3 litraa. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pasi M. kirjoitti:Lisätään vielä sen verran, että tuossa kaasarikoneessa on 156hv ja 223Nm. Automaatilla kulutus on varsin kohtuullinen, 9,2 / 11,5 / 14,3 litraa. 8)
...Josta kokemusta W116:n muodossa kolmen vuoden ajolla. Keskikulutus sekalaisessa ajossa 12,5 l/100 km.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
M-man
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 11.05.2004 08:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja M-man »

Mikäs siinä ei muuta kuin ässä alle jos siltä tuntuu. Eihän tuo vielä
aivan hirveesti ole ajettu kuin vajaa 340 tkm. Väri on tosiaan hyvä
poikkeaa sitä yleisestä sininen, musta linjasta. Noi kromikaaret
vain haittaa mun silmää => lähtisivät ekana kiitään.

En usko että pääsee 9 litran kulutukseen kaasarikoneella. Itsellänikin
3-litran kone ruiskulla hyvä jos matka-ajossa pääsee 9,3 litraan
ilmastoinnin kompura pois päältä (Eco-näppäin alhaalla).
Kesällä matka-ajossa ilmastointi päällä menee yli 10 litraa.

Joo takapuskuria käytetty näämä pois paikoiltaa syystä tai toisesta.
Ainakin vetokoukun asennuksen vuoksi ja liekö fiksattu myyntiä varten.
Millaset lie tässä yksilössä ne ilmanvaihtoaukkojen kaulukset, jotka toimivat
samalla puskurin kannakkeina. Peräkontin sisäpuolelta kantsii katsoa
lampun kans onko paiseita näkösällä. Voi pahasti ruostuneessa
olla puskurit tosi tiukassa, saa vasaralla takoa että lähtee liikkuun
ne puskurin u-listat niiden ilmanvaihtoaukojen kauluksilla.
Itsellä ei näin pahat olleet mutta olen muilta omistajilta moisia kokemuksia kuullut.

Jos tästä auton laitat kantsii katsoa mitä noiden lokarinkaarien kromien ja
muovihelmojen alla on. Helpompi korjata kun ottaa ruosteet kiinni ajoissa.
Se on ikävää jos on pakkelin kanssa ehditty tehdä pikafixiä.

Joka tapauksessa onnea autonmetsästykseen ja varaa kunnostukseen ja
ylläpitoonkin joku tonni tässä hintaluokassa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Juu, kuten todettua, siihen takaluukun haritukseen vio olla joku muukin syy kuin kolari. Ei välttämättä tarvitse kuin asennella poppikoneita isomman kaavan mukaan, ja joku herkästi jo irrottaa luukun pois edestä häiritsemästä.

EIkä kolariautokaan ole välttämättä pahasta, kunhan korjaus on tehty kunnolla. Paras kiiruhtaa itse paikalle ja tsekkailla auto omin silmin.
Kympin alle en kyllä usko kulutuksen menevän, etenkään jos myös tuossa mallissa on se mersun järkiköyhä ratkaisu eli suora nelosvaihde...

Mitä tuohon kaasariin tulee, niin eiköhän ryppyilevä sellainen ole korjattavissa siinä kuin ryppyilevä K/KE-jetronicikin. :idea:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aku P kirjoitti:Mitä tuohon kaasariin tulee, niin eiköhän ryppyilevä sellainen ole korjattavissa siinä kuin ryppyilevä K/KE-jetronicikin. :idea:
Niin, ja -seuraava ei ole loukkaus- suomalaisten autokauppiaiden valtaosan Mersutietämyksen tuntien tuo saattaa hyvinkin olla 280 SE. Suomi-280 S:ksi tuossa on yllättävän hyvät varusteet, automaatti-ilmastointia myöten... harmi vaan, kun ei ole pannukuvaa, olisi heti voinut tietää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
tero
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ke 09.04.2003 21:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tero »

Timo L. kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Mitä tuohon kaasariin tulee, niin eiköhän ryppyilevä sellainen ole korjattavissa siinä kuin ryppyilevä K/KE-jetronicikin. :idea:
Niin, ja -seuraava ei ole loukkaus- suomalaisten autokauppiaiden valtaosan Mersutietämyksen tuntien tuo saattaa hyvinkin olla 280 SE. Suomi-280 S:ksi tuossa on yllättävän hyvät varusteet, automaatti-ilmastointia myöten... harmi vaan, kun ei ole pannukuvaa, olisi heti voinut tietää.
Rekisteriotteeseessakin tuo on 280S joten ellei joku ole myöhemmin vaihtanut tuohon ruiskutekniikkaa niin kaasarikone tuon pitäisi olla.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

tero kirjoitti:Rekisteriotteeseessakin tuo on 280S joten ellei joku ole myöhemmin vaihtanut tuohon ruiskutekniikkaa niin kaasarikone tuon pitäisi olla.
Ahaa, jos asisa on tarkistettu, niin sittenhän asia on pihvi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin