C124 260E MEGASQUIRT HX35W + käyttisten rakentelua ->
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Kyllä tuubisarjalle kannattaa jonkinlainen turbonkannake tehdä, jos ei halua kokoaikaa olla hitsailemassa sarjaa. Tuossa mun rinkelikeulassa on alapuolella tuki niin ei edes näy mihinkään.
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Tänään oli ohjelmassa sorvausta! Hx35 5-pulttilaippa <-> 3" V-band muunnos tuli tehtyä ja harjoittelimpa manuaalisorvilla kartion ja pyällyksen (karhennus) tekemistä uuden vaihdekepin muodossa. Painonnostajalla kun pitää olla grippiä vaihdekepissäkin Omaan silmään tuli ihan kiva race-look, "kromia" kun löytyy sisältä valmiiksi jo vaihdekepin ympäryspanelista, lämmönsäätimien ympäriltä sekä mittaristosta.
Pientä rokkoa tuli sisäpuolelle, nämä vielä vinguteltiin pois.
Alumiinista nuppi:
Pientä rokkoa tuli sisäpuolelle, nämä vielä vinguteltiin pois.
Alumiinista nuppi:
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
jongalla se nuppi normaalisti on kiinni, jos keppi on orkkis. ihan normi oikeenkätinen jenka.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Mulla on ollu kahdessa jalopuunupin varressa paksumpi karhennuskohta ja liimattu siihen kiinni.. Näytti kyllä ihan alkuperäseltä asennukselta...
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
aivan muuten. tulikin moka, kun en huomannut erotella tota sanaa jalopuu. siis noi kumiset, tai mitä tekonahkaa, tai nahkaa, tai muovia nyt onkaan, niin ne on ollut jengalla kiinni. jotenkin automaattisesti oletin, että kaikki nupit on jengalla.Kyttis- kirjoitti:Mulla on ollu kahdessa jalopuunupin varressa paksumpi karhennuskohta ja liimattu siihen kiinni.. Näytti kyllä ihan alkuperäseltä asennukselta...
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Eikai se autakun repiä irti, vaikka paloina sitten.. ei se siitä paljon kummene, lakat kadonnu yms, eli irti olis otettava hiontaa ja lakkausta varten muutenkin. Jengat väännän kyllä siihen kepinvarteen, mikäli ei ole jo.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Coupeen ostin uudet vanteet eilen, Daren "BBS RS"-kopiot. Specseinä 8,5x17" et20 ja 10x17" et15. Rullailuksi taitaa mennä...
Kaikkihan tietää miltä ne näyttää, mutta tässä nyt vielä kuva
Kaikkihan tietää miltä ne näyttää, mutta tässä nyt vielä kuva
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Upeat vanteet!
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Kiitos, oon noita himoinnut oikeestaan niin kauan, kun olen tiennyt kyseisten vanteiden olemassaolosta. Nyt vaan sattui kerrankin olemaan opiskelijalla sellanen rahatilanne, että pystyin ne ostamaan. Lumppua vaativat hurjasti, mutta ainakin Sergeyn mukaan Daret pitäis olla miellyttävää materiaalia kiillottaa. Vähän "massat" noi on, niitä on aika paljon nps-tuning meiningissä, mutta jos ne näyttää hyvältä niin eipä tuo itteeni haittaa. Autoon on tulossa myös porkkanat takaisin, jotenkin nyt kaipaan kontrastia muuten niin harmaaseen autoon. Olen jopa miettinyt kokokirkkaiden takavalojen maalaamista kokonaan oransseiksi, en ole koskaan nähnyt vastaavaa. Teinkin tänään Photarilla pari nopeaa raapustusta, eikä omaan silmään näyttänyt hullummalta!
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Tänään oli ohjelmassa vanteiden sovitusta! Melko leveetä on, mutta takakaaria ei ole mankeloitu yhtään ja varaa on vielä hiukan laskeakin. Pitänee tehdä kaarimankeli... Toki kori putoaa vielä hiukan, kun pääsee tuosta ajamaan, nyt on vain rullailtu tuossa tasasella metri ees-taas. Koothan oli: 8,5x17" et20 ja 10x17" et15.
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Nätit on kiekot ja ajan/koppaan henkeen sopivat.
Omassa cuupassa on 18" takana 10" ja edessä 9" ET30. (tietty renkaista aika paljon kiinni. Takana 235/35 edessä 215/40)
Ja hyvin mahtu kun laikalla vähän kaarien sisäpuolia takaa ylimäärästä leikkeli pois edestä rullattu.
Suotta sinne liikaa tavaraa kannattaa jättää kun keräävät vain paskaa.
Taakse meni siltään ilman rullausta ja eteen kans paitsi että 10mm holkeilla on loksua levitetty.
Omassa cuupassa on 18" takana 10" ja edessä 9" ET30. (tietty renkaista aika paljon kiinni. Takana 235/35 edessä 215/40)
Ja hyvin mahtu kun laikalla vähän kaarien sisäpuolia takaa ylimäärästä leikkeli pois edestä rullattu.
Suotta sinne liikaa tavaraa kannattaa jättää kun keräävät vain paskaa.
Taakse meni siltään ilman rullausta ja eteen kans paitsi että 10mm holkeilla on loksua levitetty.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Manu300cea24 kirjoitti: Taakse meni siltään ilman rullausta ja eteen kans paitsi että 10mm holkeilla on loksua levitetty.
Alimpiin kiinnityksiinkö laitoit holkit? miten sitten lokari oikein istui? Ei kuvaa sattuis olemaan?
itellä s124 alla 9,5x18 225/40 ja 8,5x18 205/40.. Takana menee kyllä mankeloinnin jälkeen hyvin mut edessä näyttäis hieman tiukkaa tekevän ku et oli sellainen et tolpan ja vanteen väliin ei ois jääny ku sanomalehden verran tilaa.. laitoin sitten suosiolla 5mm lätyn väliin.
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Tänään taas alumiinitreeniä. Sain aikaiseksi kääntää turboon hitsattua 90 asteen mutkaa hiukan enemmän eteenpäin, aiemmin lähti liikaa sivulle. Tällä viikolla pakosarjaan hukkaportin lähtö ja edessähän on pitkä viikonloppu, joten päästään sovittelemaan osia ja irrottamaan varaosa-autosta moottori. Moottori avataan ja laakeroidaan, lohko maalataan ja uuden tiivistesarjan kanssa nippuun. Suuruudenhullu tavoite on saada coupe vapuksi ajokuntoon.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Tämmösen häristimen sain tänään aikaan, ruma kun pirulainen, mutta toivottavasti toimii... Pidennetty viikonloppu tulossa, joten katsotaan saako tällä mitään muuta kuin ärräpäitä
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Tänään mankeloin toisen takakaaren, ei juuri levinnyt, mutta pokkaus kääntyi hyvin
Rohkenin kokeilla oranssia lakkaa takavaloon, jakanee mielipiteitä, mutta omaan silmään kyllä sopii! Ja sehän on tärkeintä... Ei ole oikeasti ihan noin räikeä, miltä kuvassa näyttää. Teipit pitää vielä noista muovilistoista poistella, siks näyttää epäsiisteiltä kuvissa.
Rohkenin kokeilla oranssia lakkaa takavaloon, jakanee mielipiteitä, mutta omaan silmään kyllä sopii! Ja sehän on tärkeintä... Ei ole oikeasti ihan noin räikeä, miltä kuvassa näyttää. Teipit pitää vielä noista muovilistoista poistella, siks näyttää epäsiisteiltä kuvissa.
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Alempiin ne omassa laitoin silti.GrapL kirjoitti:Manu300cea24 kirjoitti: Taakse meni siltään ilman rullausta ja eteen kans paitsi että 10mm holkeilla on loksua levitetty.
Alimpiin kiinnityksiinkö laitoit holkit? miten sitten lokari oikein istui? Ei kuvaa sattuis olemaan?
itellä s124 alla 9,5x18 225/40 ja 8,5x18 205/40.. Takana menee kyllä mankeloinnin jälkeen hyvin mut edessä näyttäis hieman tiukkaa tekevän ku et oli sellainen et tolpan ja vanteen väliin ei ois jääny ku sanomalehden verran tilaa.. laitoin sitten suosiolla 5mm lätyn väliin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Lohko olis siis purettuna ja tiivistesarjat ja kk, sekä petilaakerit tilattuna. Lohko osoittautui sen verran siistiksi, että pesu ulkopintaan riittänee. Apulaitteet yms. irtoavat osat pestään ja maalataan.
Maistelua
Maistelua
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Yläpeukkua tuolle puretun koneen ja apulaitteiden pesulle & maalaamiselle. On se vaan niin hiton paljon mukavampi puhtaaseen konehuoneeseen asentaa puhtaita osia. Normaalisti kun käyttöautoa huoltaa, on silmät täys hiekkaa ja suolapaskaa
*maiskis* maistuu kyl tämä esimakukuva.
*maiskis* maistuu kyl tämä esimakukuva.
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Hopea ja musta on ihan hieno yhdistelmä! Tänään sain siis koneen tähän malliin, Janicolracing toimitti uudet laakerit ja KL-varaosista tulivat ylä- ja alapään tiivistesarjat sekä uusi jakoketju. Männät +kk:t kävivät ultraäänipesurissa, jonka jälkeen vielä männänrenkaat irrotettiin ja puhdistettiin urat. Männät numeroin ennen irroitusta, joten menivät omille paikoilleen kuten myös kkankien sekä kampuran laakeripukit.
Viikonloppuna otin jouset käteen ja katkaisin 1,5 kierrosta. Jouset tuli samalla maalattua boogiewoogie-punaseks ja uudet ykkösen kumit meni myös alle. Alkaa stance olla kohdallaan:
Viikonloppuna otin jouset käteen ja katkaisin 1,5 kierrosta. Jouset tuli samalla maalattua boogiewoogie-punaseks ja uudet ykkösen kumit meni myös alle. Alkaa stance olla kohdallaan:
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Tämmöstä saatu nyt aikaseks!
Pesty ja esikiillotettu tandemi:
Maalattu flekti:
Venttiileitä lukuun ottamatta purettu ja pesty kansi:
Ja kokonaisuus niputettuna juuri maalatulla venakopalla
Huomenna tulossa lisää materiaalia
Pesty ja esikiillotettu tandemi:
Maalattu flekti:
Venttiileitä lukuun ottamatta purettu ja pesty kansi:
Ja kokonaisuus niputettuna juuri maalatulla venakopalla
Huomenna tulossa lisää materiaalia
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Tuli vähän liioteltua, "huominen" onkin kestänyt jo päiviä Eivaan, unohdin läppärin kotiin ja dropbox ei toimi mun puhelimella oikein, joten on jäänyt kuvat lisäämättä.. Kuitenkin, coupen konehuone ammottaa tyhjyyttään ja laatikko on uuden koneen perässä odottamassa lusikointia konehuoneseen! Tuli vielä käännettyä laatikkoon 1,5 kiekkaa lisää paineita, aika näyttää miten tulee kestämään. Kone on tarkoitus pudottaa paikoilleen "täydellisenä" apulaitteineen ja putoaakin heti, jahka saan traktorin lainaan taas...
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Kone istutettu coupeen lähes täydellisenä pakettina pikkusen meinas välillä olla ahdasta ja traktorissa hätäset liikkeet etukuormaaja + nostopuomi-yhdistelmällä. Downpipe pitäisi vääntää tänään...
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
DP:stä ensimmäinen koevedos tehty. Hiukan joutuu vielä muokkailemaan, ei osunut ihan kulmat kohdilleen summissa tehdessä Syyläri ja välijäähy on paikallaan ja kippasin jo valmiiksi öljyt koneeseen, ettei vahingossakaan pääse unohtumaan! Huomenna käyn hakemassa tandemiin uuden suodattimen ja jos kaikki menee suunnitellusti saattanee olla ensistartin paikka!
Tämmösenä pakettina vaihdelaatikon kera alettiin nostelemaan:
Ja sinne se putosi parin tunnin ähräämisen jälkeen!
Tein myös ruostekorjauksia hanttimiehen puolen takavalon alle ja roiskasin värit pintaan.. onnistu ihan ok kilikolitouhuiksi. Iskin myös takavalot paikoilleen:
Tämmösenä pakettina vaihdelaatikon kera alettiin nostelemaan:
Ja sinne se putosi parin tunnin ähräämisen jälkeen!
Tein myös ruostekorjauksia hanttimiehen puolen takavalon alle ja roiskasin värit pintaan.. onnistu ihan ok kilikolitouhuiksi. Iskin myös takavalot paikoilleen:
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Mersulla ajeltu nyt n. 70kilsa onnistuneesti! Ahdot vasta 0,5bar mutta tuntuis olevan mukavasti vääntöä, kun turbo lähtee mukaan!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Hieno homma! Milloin tule turbo paine?
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Ahdin heräilee 3500-4000. Ilmeisesti turbossa jotain vikaa, pyöriminen tuntuu nihkeältä... Ei pyöri tyhjäkäynnillä lainkaan ja akselin päästä kun sormin pyöräyttää tuntuu "tahmealta". Syy tuntematon???
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Oiskohan kiero akseli?? Joskus oli käsissä 35 holsetti mikä myyjän mukaan oli vain puhdistuksen tarpeessa kun oli "tahmainen" mutta selvisi sitten että akseli kierossa.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
En usko, pyöri todella hienosti ennen kuin asensin paikoilleen ja paikoillaankin vielä. Eka starttaus (5sec tyhjäkäyntiä) ja sen jälkeen on ollut tahmainen. Purin jo kerran keskiön pois ja tarkistin etttei siivet hankaa mihinkään, eikä ne hankaa. Öljy kiersi koko ajan (tarkistettu) Eikä paluu ahdista, on 5mm isompaa kuin turbon lähtö. Alkaa loppua ideat.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Millasta kynttilää (sytkätulppa) käytät moottorissa muuten?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter