W124 lämmityslaite korjautui itsestään - missä vika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tuisku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 29.09.2004 22:42

W124 lämmityslaite korjautui itsestään - missä vika?

Viesti Kirjoittaja tuisku »

w124 250d päätti taannoin ryhtyä puhaltamaan pelkkää kuumaa ilmaa. Tarkastettiin magneettiventtiilit - ei vikaa, tarkastettiin sulakkeet - ehjiä olivat, tarkastettiin anturin ketkentä katossa - kunnossa oli. Päädyimme siihen, että piirikortti olisi hajonnut. Koska uusi kortti maksaa tolkuttomasti, laitoimme vesiletkuun manuaalisen säätimen, jota voi säädellä vaijerilla. Se korjasi vian heti. Hetki sen jälkeen mittaritaulun valot hävisivät, samoin osa muistakin valoista, kuten hätävilkun napin valo ym. Pari päivää myöhemmin valot palasivat toimitaan, ilman mitään toimenpiteitä ja samalla lämpötilansäätö alkoi toimia moitteettomasti alkuperäisistä katkaisimista käsin. Mitä helvettiä tämä tarkoittaa? Onko sulakkeita jossakin muualla kuin kuskinpuolella laatikossa konepellin alla?
ONko olemassa joku rele tai vastaava jossakin välissä, joka vaikuttaa sekä mittarivaloihin settä lämpötilansäätöön? Onko kokemuksia kellään?
jere
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Pe 02.07.2004 10:15
Paikkakunta: oulu

Re: W124 lämmityslaite korjautui itsestään - missä vika?

Viesti Kirjoittaja jere »

tuisku kirjoitti:w124 250d päätti taannoin ryhtyä puhaltamaan pelkkää kuumaa ilmaa. Tarkastettiin magneettiventtiilit - ei vikaa, tarkastettiin sulakkeet - ehjiä olivat, tarkastettiin anturin ketkentä katossa - kunnossa oli. Päädyimme siihen, että piirikortti olisi hajonnut. Koska uusi kortti maksaa tolkuttomasti, laitoimme vesiletkuun manuaalisen säätimen, jota voi säädellä vaijerilla. Se korjasi vian heti. Hetki sen jälkeen mittaritaulun valot hävisivät, samoin osa muistakin valoista, kuten hätävilkun napin valo ym. Pari päivää myöhemmin valot palasivat toimitaan, ilman mitään toimenpiteitä ja samalla lämpötilansäätö alkoi toimia moitteettomasti alkuperäisistä katkaisimista käsin. Mitä helvettiä tämä tarkoittaa? Onko sulakkeita jossakin muualla kuin kuskinpuolella laatikossa konepellin alla?
ONko olemassa joku rele tai vastaava jossakin välissä, joka vaikuttaa sekä mittarivaloihin settä lämpötilansäätöön? Onko kokemuksia kellään?
veikkaisin huonoa maakosketusta...
tuisku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 29.09.2004 22:42

Heikko maakosketus?

Viesti Kirjoittaja tuisku »

Mistä kannattaa maakosketuksen heikkoutta lähteä tutkimaan?
Vastaa Viestiin