w126 virtalukonpohjan vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pekkas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 09.05.2004 08:03
Paikkakunta: MERIMASKU

w126 virtalukonpohjan vaihto

Viesti Kirjoittaja pekkas »

Tietääkö kukaan millainen homma on vaihtaa w126:sta virtalukon pohja?
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Jos avain kääntyy virtalukossa, niin silloin homma käy helposti.
Mikäli avain ei käänny on purettava koko rattiputki irti ja käytettävä "lievää" ilkivaltaa pohjan irroitukseen.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
JussiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ti 08.04.2003 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki ja Nli

Viesti Kirjoittaja JussiS »

Hmm..., tarkoitatkos nyt lukkopesää vaiko sähköistä pohjaa siellä mihin tulee moninapainen liitin kiinni? Adenauerin vastaus vaikuttaisi liittyvän lukkopesään. Jos tarkoitat sähköistä pohjaa, toimi näin; Mittaristo pois paikoiltaan, moninapainen liitin paikoiltaan virtalukon pohjasta. Sähköinen pohja on kiinni kolmella ristipääruuvilla, jotka saa pois lyhyellä meisselillä. Ovat muistaakseni klo 1400, klo 1800 ja klo 2200. Näet kyllä ruuvien paikat "kohoumista" .Varo pudottamasta ruuveja. Magneetillinen meisseli sopii tarkoitukseen hyvin!.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon

EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Juha Stoor kirjoitti:Hmm..., tarkoitatkos nyt lukkopesää vaiko sähköistä pohjaa siellä mihin tulee moninapainen liitin kiinni? Adenauerin vastaus vaikuttaisi liittyvän lukkopesään. Jos tarkoitat sähköistä pohjaa, toimi näin; Mittaristo pois paikoiltaan, moninapainen liitin paikoiltaan virtalukon pohjasta. Sähköinen pohja on kiinni kolmella ristipääruuvilla, jotka saa pois lyhyellä meisselillä. Ovat muistaakseni klo 1400, klo 1800 ja klo 2200. Näet kyllä ruuvien paikat "kohoumista" .Varo pudottamasta ruuveja. Magneetillinen meisseli sopii tarkoitukseen hyvin!.
Ainakaan 124:ssa ei liitin lähde irti, ennen kuin virtalukko on käännetty ykkösasentoon. Eli jos virtalukko ei pelaa, on edessä isompi operatsiooni.

t.
R.
E500 – 211.070
Avatar
JussiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ti 08.04.2003 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki ja Nli

Viesti Kirjoittaja JussiS »

Eipä ollut minun tapauksessani edes avain paikoillaan, joten kyllä pistoke lähti
irti ilman virtalukon "käyttöä". :?
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon

EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Juha Stoor kirjoitti:Eipä ollut minun tapauksessani edes avain paikoillaan, joten kyllä pistoke lähti irti ilman virtalukon "käyttöä". :?
Jees. Voipi tieten olla eri malleissa erilaisia versioita. Itsellä meni varttitunti puljatessa, ennenkuin älysin kokeilla avainta ykkösasentoon – sitten lähti ekalla nykäisyllä. :oops:

t.
R.
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin