karra kirjoitti:Työkaveri soitti että vaimolla oli hyytynyt 2005 C180 mersu, ajettu 150 t. Korjaamolla todettiin että jakokejuvaurio ja täystuho.
Voi voi kun olis diilerin paja tässä lähempänä ettei käy tällaista.
Työkaverini on nyt siis Shanghaissa, ja vaimo täällä, soitti minulle äsken.
Tarinahan menee näin että mersu toiminut muuten ok mutta jonkin aikaa moottori aina "humpsahtanut", kuin olisi jäänyt joku pytty aina pois pelistä, muuten ok eli vedot tallessa ym. Nyt oli jokin aika sitten alkanut tyhjkäkäynnillä sen verran nytkähdellä että rouva pelkäsi auton sammuvan. Ajossa edelleen ok.
Oli vienyt auton tutkittavaksi AS-Huoltoon joka on nähdäkseni kytköksissä merkkiliikkeeseen täällä. Siellä olivat todenneet että nokka-akselin asento antoi jonkun vikakoodin ja auto olisi syytä viedä merkkihuoltoon. Tästä on raportti/tuloste/AS-Huollon kuitti tms siis olemassa.
No rouva päätti ajaa sen saman tien Auto-Sunille ja niin teki, auto toimi ajossa ihan hyvin, ei mitään normaalista poikkeavaa sillä matkalla.
Auto jäi merkkiliikkeeseen ja seuraavana päivän sieltä soitetiin että moottorissa täystuho, 6-7 tonnia remontin arvio. Sen jälkeen oli joku liikkeen asentaja soittanut perään että hän voisi ostaa auton itselleen ja kunnostaa sen, oli tarjonnut kahta tonnia.
Rouva on miehensä kanssa rakentanut jenkkiautoja 30 vuotta ja virittänyt crossipyöriä eli jotain hänkin ymmärtää, siksi oli vielä tsekanut mieheltään joka tsekkasi minulta että mitäs kannattaa tehdä.
Eli toimiva auto ajettu merkkiliikkeeseen ja seuraavana päivänä siellä moottori tuhoutunut. Vähän haiskahtaa hommma...