Sattupa sitten ajossa seuraavaa, risteyksestä liikkeelle mallilla kaasupohjaan. Pieni kolahdus ja öljynpaineet laskivat nollille. Kaasua heti himmatessa paineet lähtivat nousemaan.. Öljynpaineet pysyivat hienosti ylhäällä pintakaasulla ajaessa, mutta konetta rasittaessa laskivat (kaasu pohjaan paineet tippuu nollille. kaasu ylös paineet hiljalleen nousee normaaliksi).
Öljyt lorottelin ulos ja pieni hippu oli rautaa seassa. Mahtaakohan kiertokankien laakerit olla finaalissa vai voikohan kannentiivisteen vuotaa jakopäähän ja tehdä kiusaa?
Kysehän oli yli puolimiljoonaa ajetusta yksilöstä eli vaihdettua laakerit tulee ensimmäiseksi. Mitähän muuta kannattaisi vaihtaa samalla kun alakautta lähtee laakereita vaihtamaan?
Alakerta vauriossa kolkottaa kierroksilla ja ehkä tyhjäkäynnillä pieni ääni..en usko kuitenkaan laakeri vikaan vaan kansi pahviin...savuttaako ja tyhjäkäynnillä kalisee?
Nimittäin toi kolahdus voi olla ihan hydrolukko kun öljyt männän päälle..öljynpaine nimittäin ei oikein viittaa laakeri vikaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Hieman jäi öljypohjan irroitus vaiheeseen kun olikin jo arkeen palattava, eli ei vikaa vielä saatu ilmennettyä... Saakohan mistään öljypohjan kyljessä olevaan kuppiin tiivistettä erikseen vai onko hommattava kokonainen alakerran tiivistesarja? Kun tarvisi vaan ö-pohjaan ja siihen..