Vanteiden kestävyys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 22.02.2013 14:40

Vanteiden kestävyys

Viesti Kirjoittaja grisha »

Miten hyvin kestää aluvanteen pinta normaali käytössä? Miten vanne kestää muuten, jos kolhimista ei oteta lukuun?
Kokemuksia siis?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Vanteiden kestävyys

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pahin on toi jarrupöly joka tarttuu maalipintaan mutta aika ajoin puhdistaa....joku voi jopa kertoa hyvän pesuaineen.
Orkkis vanteet taitavat olla kestävämpiä kuin tarvikkeet sen seos koostumuksen takia mutta onhan kalleitakin tarvikkeita ja mangnesium seosksen määrä kertoo kestävyydestä..mutua.
Kolhut,miten peset vanteet niin siten se pinta käyttäytyy...monesti maalipintahan on sama kuin auton korissakin ja joitakin maalataan taas pulveri,jauhemaalauksella ...sen kestävyydestä en osaa sanoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Vanteiden kestävyys

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nyt tuli koettua kun 8-reikä intran vanne ja vaimo ajoi sen sisä kantin vekille...no ilmaa renkaaseen...rengas ehjä mutta vuotaa vekistä..ajattelin aiemmin että romukoppaan vanne mutta yritetään oikaista...lekaa ei löytynyt heti vaan kirves miehen vasaralla paukuttelin vekin pyöreäksi....ei muuten orkkis vanteella tehdä noin heppoisill työkaluilla tolleen...kuitenkin vanne ok ..huomenna tutkin onko paine pysynyt renkaassa ja napaan kiinni ,ettei ole kiero....pyöritellen rengasta ilmassa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 22.02.2013 14:40

Re: Vanteiden kestävyys

Viesti Kirjoittaja grisha »

atlas kirjoitti:Nyt tuli koettua kun 8-reikä intran vanne ja vaimo ajoi sen sisä kantin vekille...no ilmaa renkaaseen...rengas ehjä mutta vuotaa vekistä..ajattelin aiemmin että romukoppaan vanne mutta yritetään oikaista...lekaa ei löytynyt heti vaan kirves miehen vasaralla paukuttelin vekin pyöreäksi....ei muuten orkkis vanteella tehdä noin heppoisill työkaluilla tolleen...kuitenkin vanne ok ..huomenna tutkin onko paine pysynyt renkaassa ja napaan kiinni ,ettei ole kiero....pyöritellen rengasta ilmassa.
No, pitikö ilman sisällään? Mites tasapainotus? Hyppiikö nuijittu vanne samaan tahtiin toisten kanssa?
Avatar
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 15.12.2014 21:00

Re: Vanteiden kestävyys

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

atlas kirjoitti:Pahin on toi jarrupöly joka tarttuu maalipintaan mutta aika ajoin puhdistaa....joku voi jopa kertoa hyvän pesuaineen.
Orkkis vanteet taitavat olla kestävämpiä kuin tarvikkeet sen seos koostumuksen takia mutta onhan kalleitakin tarvikkeita ja mangnesium seosksen määrä kertoo kestävyydestä..mutua.
Kolhut,miten peset vanteet niin siten se pinta käyttäytyy...monesti maalipintahan on sama kuin auton korissakin ja joitakin maalataan taas pulveri,jauhemaalauksella ...sen kestävyydestä en osaa sanoa.
IronX, autonhoitokauppa.fi. Lähtee myös lentoruoste yms metallipohjanen kama maalipinnoista ja vanteista.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
petrivet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 05.06.2012 14:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanteiden kestävyys

Viesti Kirjoittaja petrivet »

Bilteman vanteiden puhdistusspraytä kehuttiin Autobildissä.
C220 T CDI A
Vastaa Viestiin