Terve,
270cdi väyrynen seisoi talven ja nyt on ollut vähän ongelmia käyttöönotettaessa.
Ensimmäisenä BAS ESP ja ABS valot paloi, ja vaihde ei lähtenyt P asennosta pois -> vaihdoin jarruvalokatkaisimen -> vikavalot sammui ja vaihde vaihtuu. Oli ilmeisesti seisonnan aikana jumittunut yhteen asentoon tuo katkaisin/tunnistin.
Toiseksi kickdown oli kadoksissa jo ennen seisontaa, korjautui vaihtamalla ilmamassa-anturi ja samalla hävisi kaikki vikakoodit lukuunottamatta hehkujen koodia, mutta sen ei pitäisi liittyä tähän..
Takavaloissa on myös vähän kosketushäikkää, vasemman puolen jarruvalollinen takavalo ei aina pala ja jarruvalo palaa vähän huonosti, polttimon kantaa heiluttelemallla normalisoituu väliaikaisesti. Jostain luin että nämäkin jarruvalojen toimiminen/ei toimiminen voisi aiheuttaa vikavalojen palamisen.. Kuulostaa kyllä aika oudolta.
Nyt kuitenkin BAS ESP ja ABS valot syttyi takaisin, olen asentanut jarruvalokatkaisinta uudelleen vetäen tapin ulos asti ja häiriövalot syttyy edelleen lyhyen ajon jälkeen. Lueskelin foorumeita ja kaikenlaista syytä tälle löytyi, esim akun ja latauksen jännitteet. Akku on vaihdettu seisonnan jälkeen uuteen. Katsoin ilmastoinnin tietokoneen kautta akun jännitteen sammuksissa ja latauksen jännitteen. Sammuksissa laitteet/valot pois päältä jännite noin 12.0V ja käynnissä lataus 13.1-13.3V kierroksista riippumatta valot/laitteet sammuksissa.
Onko latauksen jännite liian alhainen, eli voiko syynä tähän olla huono laturi? lueskelin jostain että laitteet sammuksissa latauksen jännitteen pitäisi olla 14V tienoilla?
Lisäksi kusipoika jumittaa päälle, eli ruikkii saavin tyhjäksi jos ei autoa sammuta... Otin sulakkeen pois väliaikasesti. Minkähän releen kautta tämä toimii? Epäilin että rele voisi jumittaa..
Apuuuva
W210 BAS ESP ABS valot palaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2655
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 BAS ESP ABS valot palaa.
Latausjännitteen tulee olla käytännössä yli 14V kuormitettaessakin. Omassa autossa muistaakseni tyhjäkäynnillä 14,18V.Myke kirjoitti:Terve,
Sammuksissa laitteet/valot pois päältä jännite noin 12.0V ja käynnissä lataus 13.1-13.3V kierroksista riippumatta valot/laitteet sammuksissa.
Onko latauksen jännite liian alhainen, eli voiko syynä tähän olla huono laturi? lueskelin jostain että laitteet sammuksissa latauksen jännitteen pitäisi olla 14V tienoilla?
Lisäksi kusipoika jumittaa päälle, eli ruikkii saavin tyhjäksi jos ei autoa sammuta... Otin sulakkeen pois väliaikasesti. Minkähän releen kautta tämä toimii? Epäilin että rele voisi jumittaa..
Apuuuva
Vialliset takavalot ja päällä oleva pissapoika eivät varmasti auta vikavalojen sammumiseen. Takavaloista kannattaa aloittaa.
Re: W210 BAS ESP ABS valot palaa.
Ensimmäisestä viestistä unohtui että vikavalojen ilmestyessä myös vakionopeudensäädin lakkaa toimimasta. Äskeisten testailujen perusteella vikavalot syttyy vasta maantienopeuksissa. 50-60km/h voi ajella ilman vikavaloja ja vakkari pelaa näissä nopeuksissa myös. Tuntuisi jotenkin että tämä voisi sulkea pois latauksen vikana. Kunhan saan yleismittarin käsiin niin täytyy mitata jännitteet vielä, jos tuo ilmastointilaitteen lukema näyttää alakanttiin..
Re: W210 BAS ESP ABS valot palaa.
Pyörien anturitunnistime kannattaa tsekata. Mikä on renkaiden koko edessä ja takana.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 BAS ESP ABS valot palaa.
Vikavalot häipyi. Putsailin takavalojen kosketuspinnat hapettumista ja tämän jälkeen ei ole vikavalot palanneet.