w211 common rail-pumppu ongelma
w211 common rail-pumppu ongelma
Moi, aloitan tarinan näin: nafta on haissut autoni (cdi 320) ympärillä jo jonkin aikaa, ja tietenkin hyväuskoisena olen luullut, että diesel-paluuputket tms. liitokset siellä vain vähän vuotelee ja haiskahtaa. Korjaan sitten kun kesä koittaa ja tarkenee ulkona tehdä hommia.
Toisin kävi. Common rail-pumpun alaosassa oleva tähtipäinen "korkinkanta" oli vuotanut pumpun alapuolelta niin paljon, että oli valellut naftaa laturin päälle joka siis hajosi tällä viikolla. Nyt on laturi vaihdettu ja yritetty suojata uusi laturi cr-pumpun vuotamiselta erilaisin patentein.
Mutta nyt siis se varsinainen ongelman aiheuttaja eli common rail-pumppu: Onko järkevää alkaa korjauttamaan sitä (tiivisteiden vaihto tms.) kun minun mielestä pumpulta kuuluu vuotamisen lisäksi jokin outo kolkatus tai joku sivuääni kuitenkin..? Jos sormella tunnustelee pumpun runkoa moottorin käydessä, niin ikäänkuin sisältä tulisi jotain ylimääräistä resonanssia? Tämä on tietenkin tällaisen amatöörin arviointia ja siksi kyselenkin täältä, olisiko kellään antaa vinkkejä mitä kannattaa tehdä seuraavaksi?
Toisin kävi. Common rail-pumpun alaosassa oleva tähtipäinen "korkinkanta" oli vuotanut pumpun alapuolelta niin paljon, että oli valellut naftaa laturin päälle joka siis hajosi tällä viikolla. Nyt on laturi vaihdettu ja yritetty suojata uusi laturi cr-pumpun vuotamiselta erilaisin patentein.
Mutta nyt siis se varsinainen ongelman aiheuttaja eli common rail-pumppu: Onko järkevää alkaa korjauttamaan sitä (tiivisteiden vaihto tms.) kun minun mielestä pumpulta kuuluu vuotamisen lisäksi jokin outo kolkatus tai joku sivuääni kuitenkin..? Jos sormella tunnustelee pumpun runkoa moottorin käydessä, niin ikäänkuin sisältä tulisi jotain ylimääräistä resonanssia? Tämä on tietenkin tällaisen amatöörin arviointia ja siksi kyselenkin täältä, olisiko kellään antaa vinkkejä mitä kannattaa tehdä seuraavaksi?
W164 ML 420 CDI
Re: w211 common rail-pumppu ongelma
Riippuu vähän mikä tiiviste sieltä on mennyt, useimmiten taitaa olla joku siitä sopivasti kannen alta jolloin remontti auttaa. Jos männät vuotavat tai pumpun sylinterin kansi vääntynyt, ei auta... kolina voi tulla siitä että se nokan ja pumpun akselin väliin tuleva hilpake on kulunut (yleensä akselin päissäkin jo silloin vekit). Kutoskoneella aika ahdasta hommaa
Tiivisteen vaihtoon ohjetta:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=91314" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... ure-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja vanhemmanmallisen pumpun ohjeet, pumppu on hieman erilainen mutta tuossa on paljon hyviä kuvia:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=105316" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=108601" onclick="window.open(this.href);return false;

Tiivisteen vaihtoon ohjetta:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=91314" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... ure-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja vanhemmanmallisen pumpun ohjeet, pumppu on hieman erilainen mutta tuossa on paljon hyviä kuvia:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=105316" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=108601" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 common rail-pumppu ongelma
Kiitos MiHe nopeasta vastauksesta!
Olen tosiaan pohtinut, kannattaako pumppua alkaa jollain ammattimiehellä korjauttelemaan, lopputulos saattaa kuitenkin olla parhaimmillaankin aika lyhytikäinen, varsinkin jos ilmenee jotain muutakin kun kovettuneet tiivisteet?
Kunnostettuja CR-pumppuja näyttää saavan esim. tällaiseen hintaan: http://www.osasuora.fi/product_details.php?p=2934" onclick="window.open(this.href);return false;
Riittääköhän, että ottaa syylärin flektin irti jotta saa pumpun tulemaan ulos kolostaan?
Olen tosiaan pohtinut, kannattaako pumppua alkaa jollain ammattimiehellä korjauttelemaan, lopputulos saattaa kuitenkin olla parhaimmillaankin aika lyhytikäinen, varsinkin jos ilmenee jotain muutakin kun kovettuneet tiivisteet?
Kunnostettuja CR-pumppuja näyttää saavan esim. tällaiseen hintaan: http://www.osasuora.fi/product_details.php?p=2934" onclick="window.open(this.href);return false;
Riittääköhän, että ottaa syylärin flektin irti jotta saa pumpun tulemaan ulos kolostaan?
W164 ML 420 CDI
Re: w211 common rail-pumppu ongelma
Ebay.de saat ton kunnostetun pumpun halvemmalla...numerosarja vaan googleen..käytetty pumppukin voi pelittää pitkään.
Siksi en korjaisi pumppua nykyistä jos tunnet siinä jotain sivu ääntä...rahat menee hukkaan.
Siksi en korjaisi pumppua nykyistä jos tunnet siinä jotain sivu ääntä...rahat menee hukkaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 common rail-pumppu ongelma
Ennen kuin jatkat auton käytöä niin se pumppu ottaa käyttö voimansa jakopäästä...antran1 kirjoitti:Moi, aloitan tarinan näin: nafta on haissut autoni (cdi 320) ympärillä jo jonkin aikaa, ja tietenkin hyväuskoisena olen luullut, että diesel-paluuputket tms. liitokset siellä vain vähän vuotelee ja haiskahtaa. Korjaan sitten kun kesä koittaa ja tarkenee ulkona tehdä hommia.
Toisin kävi. Common rail-pumpun alaosassa oleva tähtipäinen "korkinkanta" oli vuotanut pumpun alapuolelta niin paljon, että oli valellut naftaa laturin päälle joka siis hajosi tällä viikolla. Nyt on laturi vaihdettu ja yritetty suojata uusi laturi cr-pumpun vuotamiselta erilaisin patentein.
Mutta nyt siis se varsinainen ongelman aiheuttaja eli common rail-pumppu: Onko järkevää alkaa korjauttamaan sitä (tiivisteiden vaihto tms.) kun minun mielestä pumpulta kuuluu vuotamisen lisäksi jokin outo kolkatus tai joku sivuääni kuitenkin..? Jos sormella tunnustelee pumpun runkoa moottorin käydessä, niin ikäänkuin sisältä tulisi jotain ylimääräistä resonanssia? Tämä on tietenkin tällaisen amatöörin arviointia ja siksi kyselenkin täältä, olisiko kellään antaa vinkkejä mitä kannattaa tehdä seuraavaksi?
ja jos pumppu vaikka lakaa pyörimästä tai irtoaa osa mikä mene kivasti väliin niin remonti kustanukset nousee
monin kertaiseksi
(eli samaan mallin ei kannata jatakaa
siis että oletta jotain tarkistamatta,
korjailun voi sitten jätää myöhempään jos tarkistelusa
ei mitään vakavaa ilmen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 common rail-pumppu ongelma
Kiitos vastauksista arvon mersumiehet!
Tilasin juuri tällaisen, alkuperäisen osanumeron A 646 070 01 01 perusteella pitäisi sopia. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.
http://www.ebay.com/itm/Hochdruckpumpe- ... 69&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilasin juuri tällaisen, alkuperäisen osanumeron A 646 070 01 01 perusteella pitäisi sopia. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.
http://www.ebay.com/itm/Hochdruckpumpe- ... 69&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
W164 ML 420 CDI
Re: w211 common rail-pumppu ongelma
No sehän on järkihintainen...eikös vain?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w211 common rail-pumppu ongelma
Katoin tuota linkkiä ja sielä väitetään että sama osa passaa melekein kaikkiin malleihin 200-320cdi jopa v6. Onko tuo joku universaalitarvike vai mikä.
Re: w211 common rail-pumppu ongelma
Joo, halapaa on ku makkara. Tähtikeula herättää kaksijakoisia ajatuksia. Aivan v*tun kallis ylläpitää; viime aikoina mennyt 500 euron viikkotahtia rahaa korjauksiin, mutta ah niin mieleinen auto muuten...atlas kirjoitti:No sehän on järkihintainen...eikös vain?

Olet oikeassa. Todennäköisesti passaa vielä aika moneen muuhun automerkkiinkin. Vaikea sanoa kun ei tiedä enempää; pakko vain luottaa osanumeron vastaavuuteen ja siihen, että tuo myyjä ei näyttäisi olevan ihan ensi kertaa näitä osia myymässä..?väsy kirjoitti:Katoin tuota linkkiä ja sielä väitetään että sama osa passaa melekein kaikkiin malleihin 200-320cdi jopa v6. Onko tuo joku universaalitarvike vai mikä.
W164 ML 420 CDI
Re: w211 common rail-pumppu ongelma
No niin nyt on raili-pumppu vaihdettu tehdaskunnostettuun, ja hyvin tuntuu pelittävän ja naftan vuotaminen loppunut. Ps. se pumppu ei todellisuudessa ollut yhtään linkissä olevan kuvan näköinen, vaan ihan samanlainen ku mitä pois otettiin. Eli siinä oli joku kuva vaan laitettu ilmoitukseen.
Laiton vanhan osan (pantin) eilen matkaan Saksanmaalle, vielä kun siiitä sais rahat takaisin niin a vot...
Laiton vanhan osan (pantin) eilen matkaan Saksanmaalle, vielä kun siiitä sais rahat takaisin niin a vot...
W164 ML 420 CDI