w124 230CE automaatti APUVA!
w124 230CE automaatti APUVA!
Eli tarkoitus olisi laittaa kupee kesäksi kuntoon. Tuttava piirissä ei valitettavasti ole ketään asiantuntevia mesemiehiä keneltä apua voisi pyytää niin päätin epätoivoisena tulla teiltä apua hakemaan että kuinka näitä vikoja lähteä korjaamaan!? hirveästi en ole autojen kanssa kerinnyt pelleillä mutta jostainhan se on alotettava
vika lista
-polttaa 7 sulakkeen vähän väliä
-keskimmäisistä puhaltimen aukoista tulee pelkkää kylmää ilmaa ja ikkunan puoleisista pelkkää kuumaa. puhallin sentään toimii
-tyhjäkäynti korkealla n.1100-1300
-liukkaalla kun lyö pakin auto puskee jarruttamisesta huolimatta (taka jarrut toimii) eteenpäin mentäessä ei tätä ongelmaa
onko hyviä sivuja mistä saa osia tilailtua kun on muutakin vikaa mutta ne osaan itsekin jo laittaa. ikkunoiden rattaat kulunut, ikkunoiden napit menny rikki, +kaikkea muuta pientä näprättävää. Kiitokset kaikille näin etukäteen!
vika lista
-polttaa 7 sulakkeen vähän väliä
-keskimmäisistä puhaltimen aukoista tulee pelkkää kylmää ilmaa ja ikkunan puoleisista pelkkää kuumaa. puhallin sentään toimii
-tyhjäkäynti korkealla n.1100-1300
-liukkaalla kun lyö pakin auto puskee jarruttamisesta huolimatta (taka jarrut toimii) eteenpäin mentäessä ei tätä ongelmaa
onko hyviä sivuja mistä saa osia tilailtua kun on muutakin vikaa mutta ne osaan itsekin jo laittaa. ikkunoiden rattaat kulunut, ikkunoiden napit menny rikki, +kaikkea muuta pientä näprättävää. Kiitokset kaikille näin etukäteen!
Re: w124 230CE automaatti APUVA!
- keskimmäisistä tuuletussuulakkeista ei kuulukkaan tulla kuin kylmää, tulloo suoraan ulkoilmasta.
- imuvuoto voisi aiheuttaa korkean tyhjäkäynnin, tarkasta kaikki pikkuletkut ja ruiskun alla oleva kumikaukalo että ovat ehjiä. Kannattaa myös putsata putsarin alta paljastuva "läppä" ja sen kaulus.
Ebayn kautta saa jos jonkinmoista nippeliä myös täältä foorumin kautta käytettyä löytyy kiitettävästi. Ostoilmoitusta vain kehiin.
- imuvuoto voisi aiheuttaa korkean tyhjäkäynnin, tarkasta kaikki pikkuletkut ja ruiskun alla oleva kumikaukalo että ovat ehjiä. Kannattaa myös putsata putsarin alta paljastuva "läppä" ja sen kaulus.
Ebayn kautta saa jos jonkinmoista nippeliä myös täältä foorumin kautta käytettyä löytyy kiitettävästi. Ostoilmoitusta vain kehiin.
Re: w124 230CE automaatti APUVA!
Kiitos vinkistä täytyykin tarkastella tuon imuvuodon mahollisuus kun seuraavan kerran pääsee näpräilemään! ei kellään olis kyseiseen malliin ehjää ilmastoinnin kennoa ?
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: w124 230CE automaatti APUVA!
Tyhjäkäynnin pelleilyä voi myös aiheuttaa takkuava lisäilmaluisti eli tyhjäkäyntimoottori. Löytyy imusarjan kainalosta ilmanputsarin alta. Helppo puhdistaa ja voidella jollain yleisöljyllä.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: w124 230CE automaatti APUVA!
Noniiin eile tuli tossa vähän vilkastua pellin alle ja tinailin YJ-releen vrmuuden vuoksi mutta vaikka se oli irti niin käynti ei muuttunut mitenkään. vedin sulun siihen punaseen pistokkeeseen virran jakajan yläpuolella eikä flekti lähtenyt pörräämään siltikään meinaako se nyt että siinä magneetti kytkimessä olis jtn vikaa? jossain vaiheessa kun kokeilin toimiiko kattoluukku niin kärähti 1 ja 7 sulake -.- nämä vaihtamalla sain luukun kiinni eikä ne palanut uudestaan. sitten huomasin että siinä kaasu ''vipu'' siinä ruiskun kyljessä sen pitäisi tyhjäkäynnillä painaa semmonen kytkin pohjaan mutta tuossa oli säädetty niin että se ei painanut ja jos sormella painoi sen kylmällä koneella niin kierrokset kyllä laski sinne 700-800 mutta alkoi hirveät tärinät ja auto sammui... lämpösellä koneella kierrokset vaan pieneni mutta ei ollut ongelmia sammumisen tai tärinöiden kanssa eli voiskohan ryypyssä olla jtn vikaa myös? ps. kuka kettu paikkaa auton pohjia pop niitti paikoilla? noh kesäksi hitsattavaa
Re: w124 230CE automaatti APUVA!
7-sulake on lämmityslaitteen ohjauselektroniikalle.
Ota konehuoneesta kiertovesipumpun johto irti ja kokeile uudelleen.
Tuo sulake kun palaa niin vesiventtiilit avautuu ja puhallin puhaltaa kuumaa sisälle.
Ota konehuoneesta kiertovesipumpun johto irti ja kokeile uudelleen.
Tuo sulake kun palaa niin vesiventtiilit avautuu ja puhallin puhaltaa kuumaa sisälle.
Re: w124 230CE automaatti APUVA!
Joo siis nytten on puhallin ongelma korjaantunut ilmeisesti tuo yj releen tinailu autto! flektin toiminnasta ei tietoa vielä. voisko olla että joku lämpö anturi paskana kun lämpömittarin viisari alkoi heitteleen kun koitin nostaa lämpöjä huudattamalla tyhjäkäynnillä mutta en sitten uskaltanut kun aattelin että ei se pidä paikkaansa!? jos tuon tuulettimen pitäis siis 100C asteessa lähteä pörrään. mites onko kellään kokemusta tuon takaikkunan aurinko verhon toiminnasta kun moottorin ääni kuuluu kyllä kun nappia painaa mutta mitään ei tapahu että minkälainen systeemi siellä on? tutkisin itsekin mutta pääsen suunnilleen 2-3 krt kuukaudessa auton kimppuun niin etukäteen kun suunnittelee käy hommat nopeammin
asiaa myös vaihelaatikosta! eli kun lyö lämät tiskiin niin vähän niinkun venyttää vaihdot, pintakaasulla ajellessa varsinkin ylämäessä vaihtaessa niinkun kolauttaa vaihteet sillain että jaloissa tuntee sen... onko normaalia 315tkm ajetulle vai olisko syytä huolestua? öljyt näytti ainakin ihan hyviltä kun katsoin kiitos kaikille avustajille.
imuvuotojen kimppuun ens kerralla. jarrutehostimen suunnilta kuuluu ainakin pientä pihinää vai onko sekin normaalia
asiaa myös vaihelaatikosta! eli kun lyö lämät tiskiin niin vähän niinkun venyttää vaihdot, pintakaasulla ajellessa varsinkin ylämäessä vaihtaessa niinkun kolauttaa vaihteet sillain että jaloissa tuntee sen... onko normaalia 315tkm ajetulle vai olisko syytä huolestua? öljyt näytti ainakin ihan hyviltä kun katsoin kiitos kaikille avustajille.
imuvuotojen kimppuun ens kerralla. jarrutehostimen suunnilta kuuluu ainakin pientä pihinää vai onko sekin normaalia
Re: w124 230CE automaatti APUVA!
Ilmeisesti tuon aurinkoverhon ns.nailonnaru mennyt poikki, jos kerran moottori pyörii.
Hieman askartelua, kun irroittelee se hattuhyllyn.
Veholta saa uusia nailonnaruja oli muistaakseni vähän reilu 20e.
Modulaattori venttiilin alipainelinjat kannttaa tarkistaa ja sitten vaikka paineenmittaus ja säätö
Hieman askartelua, kun irroittelee se hattuhyllyn.
Veholta saa uusia nailonnaruja oli muistaakseni vähän reilu 20e.
Modulaattori venttiilin alipainelinjat kannttaa tarkistaa ja sitten vaikka paineenmittaus ja säätö
Re: w124 230CE automaatti APUVA!
Tervetuloa foorumille ja onnittelut hienosta korimallista ehostusprojektina. Itselläni ollut samanlainen jo vuodesta 2003.cupeew124 kirjoitti:...ei kellään olis kyseiseen malliin ehjää ilmastoinnin kennoa ?
Itse en lähtisi käytettyä ilmastoininn kennoa / lauhdutinta ehkä ostamaan, kun ne monesti on kaikkea möhnää suunnilleen linnunpesistä lähtien täynnä, Kun ilmastoinnin täyttö kuitenkin maksaa sen 60-70 euroa, niin turhaa harmia, jos käytetty lauhdutin alkaisi vuotaa hetikohta. Uusiakin kun saa jo noin 80 eurolla. Samalla ehkä kannattanee uusia kuivainpötkylä, jos ei ihan lähihetkinä ehkä vaihdettu, ne maksavat reilut parikymppiä. (Kannattaa tarkistaa vuosimallisopivuus ennen mahdollista tilaamista, kun ei tarkempaa autonmallia ollut postissasi mainittu.)
Just my 2 cents.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: w124 230CE automaatti APUVA!
joo kiitos vinkistä! täytyy varmaan tuolta alvadista tilailla kesällä kaikki tarvittavat osat kun näyttääpi olevan joo ihan kohtuu hintasia uutenakin joo ja siis rekisteri otteessa on vm-90. mittaillaanko tuosta muuten päästöt katastuksessa? katti siitä löytyy mutta tuleeko sanomista jos vetää uuden putken rosterista ja jättää katalysaattorin pois? niin monta rautaa tulessa nyt tuon auton suhteen että pitäis tehä joku lista missä järjestyksessä laittaa ja vetää viivaa yli sitä mukaan kun on saanu valmiiks
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 10.12.2012 15:24
- Paikkakunta: Varpaisjärvi
Re: w124 230CE automaatti APUVA!
Kyllä ne päästöt mittaa katsastuksessa. olikohan 77vuonna tuli pakolliseksi päästömittaus kaikkiin bensa autoihin dieseliin hieman myöhemmin muistaakseni joku asiantuntevampi voi korjata jos olen väärässä. voihan sen katin vaikka tyhjentää sisältä ja jättää tyhjät kuoret paikoileen:D mutta nouseeko sitten päästöt korkealle