w202 200cdi ongelma
w202 200cdi ongelma
TUli hommattua tuossa vähänaika sitten 220cdi w202 mersu vuosmallia 2000. Nyt on ollu muutman kerran ilmaantunutta tehonpuutetta eli siis ihan ku vedot katoais autosta.. Laatikko vaihtaa ns liian aikaseen vaihteet sisään ja ei tiputa vaihteita kiihdyttäessä paitsi tietys jos tiptronicilla tiputtaa mutta silti auto on vedoton.. Yleensä on hävinnyt hetkeksi kun on sammuttanut ja sitte käynnistänyt uudelleen. ja vika tulee kesken ajon. Mistä lähteä vikaa etsimään?
Re: w202 200cdi ongelma
Moottori vikatilassa. Kannattaisi viedä hoitoon Starin piuhan päähän. Menee muussa tapauksessa arvuutteluksi.Syntinen kirjoitti:TUli hommattua tuossa vähänaika sitten 220cdi w202 mersu vuosmallia 2000. Nyt on ollu muutman kerran ilmaantunutta tehonpuutetta eli siis ihan ku vedot katoais autosta.. Laatikko vaihtaa ns liian aikaseen vaihteet sisään ja ei tiputa vaihteita kiihdyttäessä paitsi tietys jos tiptronicilla tiputtaa mutta silti auto on vedoton.. Yleensä on hävinnyt hetkeksi kun on sammuttanut ja sitte käynnistänyt uudelleen. ja vika tulee kesken ajon. Mistä lähteä vikaa etsimään?
+358 18B8FE99
Re: w202 200cdi ongelma
okei, oliskos joensuun tienoolla ketään foorumilaista vaikkapa kuka voisi lukea koodit?
Re: w202 200cdi ongelma
En ole onnistunut löytämään vielä vikakoodinluku mahdollisuutta, mutta tarkennetaan/kerrotaan lisää oireista. Eli siis kun auton käynnistää kylmänä (aamulla lähtee töihin) lähtee napakasti käyntiin mutta seilaa tyhjäkäynti, kone kun lämpiää häviää seilaus. Ajoon kun lähdetään niin vedot on tallella ok ja sitten kun ajaa liikennevaloihin ja D-vaihde päällä alkaa sama seilaus siinä ja se lakkaa siirtämällä vaihde vapaalle.. Kaupunki ajossa olen myös huomannut semmosta "pätkimistä" autossa. Ja välillä auto menee "vikatilaan" eli ei kierrä yli 3000rpm ja tehot aivan hukassa. Kun auton sammuttaa ja käynnistää nii taas on vedot tallella siihen asti kunne lyö vikatilan taas päälle. Vikatila tulee melko harvoin välillä esiintyy useammin ja välillä taas voi ajella iha huoleti pitkäänkin. Just 20km lenkki ajettu ja ei lyöny vikatilaa... Mutta itse epäilisin egr-venttiilin tukkeutumista, voi olla myös ilmamassamittarin anturi, tai sitte korkeapainepumppu. Mistä tuosta w202 vm 2000 cdi koneestä löytyy egr? Tuossa vähän aika sitte koluttiin konehuonetta ukon kanssa ja ei löydetty...



Re: w202 200cdi ongelma
Joensuussa on Teppo.L eli laitapa hänelle s-postia...ja voi olla muitakin eli katsopa tuolta kellä on.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w202 200cdi ongelma
Tuomoista ei siis näySyntinen kirjoitti:En ole onnistunut löytämään vielä vikakoodinluku mahdollisuutta, mutta tarkennetaan/kerrotaan lisää oireista. Eli siis kun auton käynnistää kylmänä (aamulla lähtee töihin) lähtee napakasti käyntiin mutta seilaa tyhjäkäynti, kone kun lämpiää häviää seilaus. Ajoon kun lähdetään niin vedot on tallella ok ja sitten kun ajaa liikennevaloihin ja D-vaihde päällä alkaa sama seilaus siinä ja se lakkaa siirtämällä vaihde vapaalle.. Kaupunki ajossa olen myös huomannut semmosta "pätkimistä" autossa. Ja välillä auto menee "vikatilaan" eli ei kierrä yli 3000rpm ja tehot aivan hukassa. Kun auton sammuttaa ja käynnistää nii taas on vedot tallella siihen asti kunne lyö vikatilan taas päälle. Vikatila tulee melko harvoin välillä esiintyy useammin ja välillä taas voi ajella iha huoleti pitkäänkin. Just 20km lenkki ajettu ja ei lyöny vikatilaa... Mutta itse epäilisin egr-venttiilin tukkeutumista, voi olla myös ilmamassamittarin anturi, tai sitte korkeapainepumppu. Mistä tuosta w202 vm 2000 cdi koneestä löytyy egr? Tuossa vähän aika sitte koluttiin konehuonetta ukon kanssa ja ei löydetty...![]()

jos tuo seilaus kylmänä on p päällä niin yleisä syitä railipaineen säädin, lataus
tuo toinen d päällä seilaus myös sopii turbinlukon onkelmiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w202 200cdi ongelma
Löytyy tuollainen konepellin alta, ei osannut vain yhdistää sitä egr-venttiiliksi
Sunnutaina-ensiviikon alusta pääsee auto starin tutkinnan alle, saa nähä mikä on.. Toivon mukaan ei olisi mikään ahtopaineputken halkeama kyseessä 


Re: w202 200cdi ongelma
En saanut mersua starin piuhan päähän kun ei halunneet lukea vikakoodeja tuosta ceemelistä, mutta kävin mätänetistä elektroniikan puhdistus sprayta ja egr/turbo puhdistus ainetta ja käytin egr-venttiilin auki ja ilmamassa anturin ja puhdistelin huolella ja oireet hävisi. Nyt pelittää hyvin! 
