W203 imusarja projekti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nipsu-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 18.03.2015 21:54

W203 imusarja projekti

Viesti Kirjoittaja nipsu- »

Morjes kaikille foorumilaisille vaan uudelta käyttäjältä!

Olisi muutama kysymys s203 alan asiantuntijoille. Mulla on ollut -00 200CDI automaattilootalla ja siinä on ollut vedossa vähän ongelmaa. Vähän aikaa toimii normisti ja lyö vikatilan päälle, ei kierrokset nousseet yli 3t rpm. Virrat pois ja takaisin niin vetää taas. Ilmamassamittarin oon vaihtanu, siihen boschin kts näyttikin vikaa. Katit tyhjentäny ja nyt viimeisimpänä poistin imusarjasta läpät ja putsasin imusarjan joka olikin täynnä sontaa.

Varsinainen kysymys onkin seuraavanlainen: Viikko sitten aloitin projektin ja otin imusarjan pois ja läpät yms. No otin kuvia purku vaiheessa vähän nihkeesti ja yhden johdon paikkaa en ole löytänyt. Lisäksi mitenkä päin teidän mielestä nuo letkut tuohon tulee? Ylös eteen suoraan termarikotelosta ja nuo kaksi perimmäistä ois naftaletkuja, sit "kennon" alla ois yks mikä ois ilmeisesti pakkasnesteen paluu? Näin ainakin laitoin. No kokeilin autoa käymään ja lähti käyntiin hienosti ja toimi ihan ok nosturilla. Ennen käynnistystä täytin naftansuodattimen dieselillä. No nosturilta auto pois ja pihassa pieni lenkki niin autosta häipyi teho täysin kun sai rasitusta. Jos ei ole vetoa päällä niin käy ihan hienosti yms. Otin auton tämän jälkeen uusiksi syyniin ja purin imusarjan uusiksi pois. Ajattelin, et oiskos proput falskannu ja sieltä kautta imuvuoto. Proput hienosti ja tiiviisti paikoillaan. Tuli mieleen, et falskaisko tiivisteistä kun vanhoilla kokosin vai mitä mieltä te gurut olette?
Kuva Kuva
Avatar
mar.com
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 15.09.2014 08:40

Re: W203 imusarja projekti

Viesti Kirjoittaja mar.com »

Kun poistit läpät niin jätitkö lämppämoottorin silti ajelemaan itsekseen? Jos sen poistaa niin tulee herja.
s203 C270cdi -02
nipsu-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 18.03.2015 21:54

Re: W203 imusarja projekti

Viesti Kirjoittaja nipsu- »

Joo jätin sen paikoilleen. Toki kaikki vivustot yms poistin, mut itse läppämoottori jäi onnellisesti imusarjaan kiinni ja laitoin johdonkin siihen.
Tuli vaan mieleen, kun kasasin vanhoilla tiivisteillä jos falskaisi niistä ja tekis imuvuodon? Eniten ihmetyttää vaan mikä tuo yks johto on, kun en muista irroittaneeni sitä. Autossa ei ole ilmastointia tai mitään muitakaan herkkuja, niin heräsi mieleen et oliskos ns ylimääräinen johto jotain olematonta lisävarustetta varten? Liittimistä irroitin varmuudella seuraavat: termostaatista, startin takaa, läppämoottori, kampiakselin asennontunnistin, öljypohjasta ja koneen kyljestä. Niillä sai imusarjan läpikulkevan johtoviidakon nousemaan pois tieltä. Sit tietty öljytikun pois.
Ihmetyttää vaan, kun laitto käymään niin tyhjä käynnillä kävi niinkuin kuuluu, mut kun tuli rasitusta niin auto tärisi ja voima loppui. Oli vähän niinku ois vuoristoradassa ollut :D
nipsu-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 18.03.2015 21:54

Re: W203 imusarja projekti

Viesti Kirjoittaja nipsu- »

Nonni imusarja koottu uusilla tiivisteillä ja ilmauksen jälkeen rupes pelaamaan ihan ok. Ajettiin koeajo ja samanlailla käyttäytyi kuin ennen imusarjan putsausta. Toimii hetken, ennenkun lyö tuon vikatilan päälle ja taas ei nouse kickdown eikä kierrokset nouse. Vikakoodeja ei oo vielä nollattu, kun ei oo vehkeitä siihen. Menee huomenna käymään tutulla pajalla missä on autocom testerinä. Mitä tämän imusarja projektin jälkeen pitäis vielä tehdä? Pitäiskö joku koodata pois käytöstä tjsp? Sitten tolle johdolle mistä kuva ylemmällä ei ole paikkaa löytynyt
esvcdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ke 27.02.2013 18:09

Re: W203 imusarja projekti

Viesti Kirjoittaja esvcdi »

oot varmaan jo ongelman selvittänyt, itsellä 270cdi sama homma menossa, tuosta johdosta sen varran,
omassa autossani oli samantyyppinen liitin ilmastoinnin kompurankupeeseen kiinnitettynä, eli tarvitsi irroittaa
jotta sai johtoihin riittävästi löysää imusarjan irroitusta varten !
Vastaa Viestiin