webaston savutus
webaston savutus
ei päivää etteikö jotakin.. lyhyen ajon jälkeen weba jäi surraamaan niinko se nyt normaalistikkin tekee, noin puolentunnin päästä kuului pirttiin asti vaimea tömähdys. kattelin pihalla että mikä prkl täällä möykkää, kunnes huomasin auton alla ruoste/paskaläjän juurikin tuon webaston kohdalla. no rupesin sitä sitten testaamaa niin muuten pelaa normaalisti mutta puskee konepellin ja lokarin alta hiivatisti savua, ei ajossa haittaa mutta paikallaa käry on kapiinissa melkoinen.
en viittiny ruveta tossa kurasella kartanolla konttaa ja tutkimaan että menikösiitä pakoputki poikki vai onko joku muu tyyppivika näissä?
se lieneen alkuperäis varuste tai ainakin uutena laitettu kun ei tossa näy olevan lokilämppäriä (w202 200cdi vm-00 suomiauto), ohjanpaneli on kyllä aika hölmössä paikassa nimittäin katossa.
en viittiny ruveta tossa kurasella kartanolla konttaa ja tutkimaan että menikösiitä pakoputki poikki vai onko joku muu tyyppivika näissä?
se lieneen alkuperäis varuste tai ainakin uutena laitettu kun ei tossa näy olevan lokilämppäriä (w202 200cdi vm-00 suomiauto), ohjanpaneli on kyllä aika hölmössä paikassa nimittäin katossa.
Re: webaston savutus
Meidän firman autoissa työntää kanssa savua joka raosta noi webastot, välillä tuntuu että auto palaa kun työntää kunnon siniset savut ja haju on älytön kun raakaa dieseliä polttaa, kaippa on tyyppi vika noissa webastoissa
jos elämä on rankkaa lue aku ankkaa
MB w204 cdi vm.07
MB w204 cdi vm.07
Re: webaston savutus
Kuinka usein tuota webastoa on käytetty.k.jamsa kirjoitti:ei päivää etteikö jotakin.. lyhyen ajon jälkeen weba jäi surraamaan niinko se nyt normaalistikkin tekee, noin puolentunnin päästä kuului pirttiin asti vaimea tömähdys. kattelin pihalla että mikä prkl täällä möykkää, kunnes huomasin auton alla ruoste/paskaläjän juurikin tuon webaston kohdalla. no rupesin sitä sitten testaamaa niin muuten pelaa normaalisti mutta puskee konepellin ja lokarin alta hiivatisti savua, ei ajossa haittaa mutta paikallaa käry on kapiinissa melkoinen.
en viittiny ruveta tossa kurasella kartanolla konttaa ja tutkimaan että menikösiitä pakoputki poikki vai onko joku muu tyyppivika näissä?
se lieneen alkuperäis varuste tai ainakin uutena laitettu kun ei tossa näy olevan lokilämppäriä (w202 200cdi vm-00 suomiauto), ohjanpaneli on kyllä aika hölmössä paikassa nimittäin katossa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: webaston savutus
kuulostais näin heittämällä et jossain vaihees on tullu palokatko ja on työntäny palamatonta poltto ainetta palotilaan,sit on saanu sytytyksen ja suuri määrä dieseliä on syttyny yht äkkiä,mikä tietty olis voinu aiheuttaa sun kuvailemasi possahduksen.jos nyt savuttaa koko ajan,on syy mahdollisesti vaurioituneen palopesän.Webasto on siitä hankala tuotemerkki et on niin vähän mitä siihen saa osina tilattua.jonkin pikkujutun takia menee vika tilaan,ni joudut tilaan osan missä on paljon romua joka on vanhassa viel kunnossa(kytky kauppaa)no,jos palopesä on vaurioitunu,on jo parempi vaihtaa se koko Webasto uuteen.palopesä on niin kallis et paljoo ei tarvii laittaa lisää et tavoittaa uuden hinnan.meil on uusittu koneisiin paljon Webastoja palopesä vaurioiden vuoksi.Eber on kiitollisempi just siitä et siihen saa vara osia joka lähtöön.
Viimeksi muokannut G280E, Ke 15.04.2015 19:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W163 400 cdi
Re: webaston savutus
se menee näköjään aina automaattisesti päälle kunnes moottorin lämpö on tarpeeksi korkija, eli joka pv käytössä. muuten lähinnä kokeiltu että toimii, on nuo ilmat senverran lämpimän puolella ettei oo ollu tarvetta etukäteen lämmittää.arska10 kirjoitti: Kuinka usein tuota webastoa on käytetty.
toivottavasti siitei ny ois kovi tyyriitä osia menny, autokaa maha olla uuden weban hintanen
näkeekösen päälleppäin jos tuo kammio on hajalla?
voikaituota käyttää vaikka savuaa? vai otanko sulakkeet tai piuhat irti.
Re: webaston savutus
Tuon mallin webaston palopesä kestää uskomattoman pitkään, toki loppuu nekin joskus 400tkm kilomerin jälkeen pikkuhiljaa.G280E kirjoitti:kuulostais näin heittämällä et jossain vaihees on tullu palokatko ja on työntäny palamatonta poltto ainetta palotilaan,sit on saanu sytytyksen ja suuri määrä dieseliä on syttyny yht äkkiä,mikä tietty aiheuttaa sun kuvailemasi possahduksen.jos nyt savuttaa koko ajan,on syy mahdollisesti vaurioituneen palopesän.Webasto on siitä hankala tuotemerkki et on niin vähän mitä siihen saa osina tilattua.jonkin pikkujutun takia menee vika tilaan,ni joudut tilaan osan missä on paljon romua joka on vanhassa viel kunnossa(kytky kauppaa)no,jos palopesä on vaurioitunu,on jo parempi vaihtaa se uuteen.on niin kallis et paljoo ei tarvii laittaa lisää et tavoittaa uuden hinnan.meil on uusittu koneisiin paljon Webastoja palopesä vaurioiden vuoksi.Eber on kiitollisempi just siitä et siihen saa vara osia joka lähtöön.
Thermotoppi C:n poltin osassa tosiaan tulee itse poltin ja hehkutulppa mukana, hehkutulppa noissa on keraaminen eli käytännössä ikuinen. Eberiin tosiaan saa hehkutulpan, liekkivahdin ja polttimen erikseen mikä on hyvä asia koska hehkutulppa on tavallinen (kuluva osa) kuten 90 luvun webastoissa...
Itse en ole ymmärtänyt että mitä hyötyä on että saa kaikki osat erikseen jos niitä tarvitsee koko ajan vaihtaa.
Jos se webasto kerran toimii mutta savuttaa niin ota se auki ja katso mikä vika siellä on.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: webaston savutus
Pitänee tutkia tai viedä viisaammille tutkittavaksi, onneksi kesä tulollaan nii ei oo nii kiire. Mutta veikkaampa että syksyllä tulee se kiire ko ensi pakkasilla muistuu vika mieleen ku rupeaa käryä haisteleen
autolla on muuten ajettu 600000 ja jos tuo on ollu kokoajan käytössä niin voihanse olla jo ehtoopuolella.
autolla on muuten ajettu 600000 ja jos tuo on ollu kokoajan käytössä niin voihanse olla jo ehtoopuolella.
Re: webaston savutus
juu.En ole lisäkäyttöisien polttoainelämmittimien asiantuntija sanan varsinaisessa merkityksessä.kyl tietoni on toisen käden tietoa,eli vain sitä mitä huolto/myyntiliike sanoo ja omista kokemuksista em laitteiden kanssa..Jolle kirjoitti:[quote="Tuon mallin webaston palopesä kestää uskomattoman pitkään, toki loppuu nekin joskus 400tkm kilomerin jälkeen pikkuhiljaa.
Thermotoppi C:n poltin osassa tosiaan tulee itse poltin ja hehkutulppa mukana, hehkutulppa noissa on keraaminen eli käytännössä ikuinen. Eberiin tosiaan saa hehkutulpan, liekkivahdin ja polttimen erikseen mikä on hyvä asia koska hehkutulppa on tavallinen (kuluva osa) kuten 90 luvun webastoissa...
Itse en ole ymmärtänyt että mitä hyötyä on että saa kaikki osat erikseen jos niitä tarvitsee koko ajan vaihtaa.
Jos se webasto kerran toimii mutta savuttaa niin ota se auki ja katso mikä vika siellä on.
palopesän/muunkin höskän elin ikää ei voi mitenkään mitata kilometreissä,vaan käyttötunneissa,sen tiedän ilman muuta.ehkä ajatusvirhe sinulta.Mistä sä muuten löysit tuon mallin merkinnät,ku en itse niitä viestistä löytäny?
meillä on pääosin työkoneissa(179kpl)kuorma autoissa(19klp)paketti autot(50kpl)sit viel tiehöylää ponssea(2kpl)jotain muutaPaljolti enempi Webastoa,mut eberiäkin löytyy.mielestäni eberin laitteita tarvii huoltaa harvoin Webastoon nähden ja silloinkin jokin pieni osa on kärähtäny jonka voi ostaa erikseen.Yhdestäkään eberistä ei ole viel, mun seitten vuotisen historiani aikana tässä firmassa, menny palopesää tahi muuta isompaa/kalliimpaa osakokonaisuutta,sen sijaan Webastoista on.Tarvii ny kuiten huomaa et meil on valta osa Webastoja..
siinä eberin hyöty tulee kun jotain pientä on rikkoontunu,ostetaan se pieni,eikä puolta lämmitintä joka maksaa ostettaessa parisataa vähemmän ku uusi koko laite.kone kavalgadi minkä ilmoitin on päivitetyltä konekortilta n.5.5 min. sitten tarkistettu.tosin päivitys on hitusen kuitenkin viel jäljessä todellisesta,eli puuttuu muutama ajoneuvo..
edittii sen verran et löytyy 1kpl norjan mallin bandwagn telamaasto ajokkikin,takavaunu muutettu lavamalliseksi nosturilla varustettu..en muuten oliis sitä tähän editoinu mut vermees on 617A mallin moottori;))muutoin on vain 14kpl mersuja,mut suuntaus on paranemaan päin,kun tulin aikoinaan firmaan oli siel 0kpl mercedeksiä..
Viimeksi muokannut G280E, Ke 15.04.2015 19:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W163 400 cdi
Re: webaston savutus
Saa siihen eberiinkin keraamisen hehkun... (mulla on sellanen omassa).Jolle kirjoitti: Thermotoppi C:n poltin osassa tosiaan tulee itse poltin ja hehkutulppa mukana, hehkutulppa noissa on keraaminen eli käytännössä ikuinen. Eberiin tosiaan saa hehkutulpan, liekkivahdin ja polttimen erikseen mikä on hyvä asia koska hehkutulppa on tavallinen (kuluva osa) kuten 90 luvun webastoissa...
Itse en ole ymmärtänyt että mitä hyötyä on että saa kaikki osat erikseen jos niitä tarvitsee koko ajan vaihtaa.
Jos se webasto kerran toimii mutta savuttaa niin ota se auki ja katso mikä vika siellä on.
Nää onkenkkumaisia vehkeitä kun ne on survottu yleensä pahimpaan mahdolliseen nurkkaan konehuoneessa, ja tarttee yleensä saada tiputettua pois että pääsee yhtää availemaan. Nimimerkki ohjainkortin irroitteluun motivaatiota odotellessa (ehkä ne on ne ens syksyn pakkaset...)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: webaston savutus
No ny vasta hokasin et samoilla nurkilla oleillaan..Oulussa Powerflashilta on ostettu ja ne on hoitanu meidän lisälämmitin ongelista suurimpia,mihin ei itse olla päästy päälle:)k.jamsa kirjoitti:Pitänee tutkia tai viedä viisaammille tutkittavaksi, onneksi kesä tulollaan nii ei oo nii kiire. Mutta veikkaampa että syksyllä tulee se kiire ko ensi pakkasilla muistuu vika mieleen ku rupeaa käryä haisteleen
autolla on muuten ajettu 600000 ja jos tuo on ollu kokoajan käytössä niin voihanse olla jo ehtoopuolella.
sen verran vinkkii et ihan ilman muuta tällaset lämmitin asiat kannattaa hoidella kesä kuumalla.mullekkin luvattiin marja-leenaan satoja eugeeneja halvemmalla asentaa 5kw EBERI ku sovittiin et homma voidaan tehdä toukokuus jossai.Elä jätä sesonkiin..meil ei kuitenkaa toimi ykskään laittees oleva lämmitin ja joudutaan,muiden ongelmallisten kans kuormittaan heitä ihan kiitettävästi.Ovat muutoinki sopivaa posukkaa poijaat siel.
ps.nii ihanat km lukemat taas 600000:))
W163 400 cdi