W203 -koriruoste
W203 -koriruoste
On paikkansapitävää ( kun vaihtoa meinaan ) että W 203 koppasissa vuosimallit 2001-2003 ovat huononpaa laatua ruostetta vastaan kuin jo vuodesta 2004 alkaen ? ( kunnes 2008 parani kokonaan)
Siis 2004 alkaen parempi pelti kuin sitä vuosi parikin vanhemmissa?
Onko noin?
Siis 2004 alkaen parempi pelti kuin sitä vuosi parikin vanhemmissa?
Onko noin?
Re: W203 -koriruoste
Facelift mallit taitavat olla kokonaan sinkittyjä. -04 loppuvuodesta eteenpäin, tunnistaa nopeasti etupuskurista ja -valoista ja mittaristosta.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W203 -koriruoste
"Korin alaosa" -kylkilistasta alaspäin, helmapelleistä alaspäin ???
Re: W203 -koriruoste
Luultavasti pohja ja helmat. Osta suosista facelift malli, äläkä tuijota kilometrejä jos auto muuten on hyvässä kunnossa, eikä entisiä omistajia ole kaksin käsin laskettavaa määrää.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W203 -koriruoste
Kyllä tuollasesta 2000-2003 alkaa jo näkyä jos se on ruostuakseen. Omassa 2000 käyttöön otetussa on ruostetta lähinnä luukkujen kulmissa. Ovien alaosan listan saa irti ja sen alta on varmasti ruostunut jos on. Sanoisin että jos on ruostetta niin se kyllä näkyy päällekin päin.
Re: W203 -koriruoste
eikä kannata ajatella että "vaan vähän ruostepilkkua oven alareunassa". Se on sisältä todella mätä, kun oven sisä-osa ja ulkopelti menee päälekkäin ja sinne kertyy vettä sun muuta skeidaa. Sama homma kuskin puolen takalokarinkaaren kanssa. Sieltä voi löytyä yllätystä sen sisälokarimuovin takaa. Omassa oli jo läpi sillä tavalla että vettä lensi takaboxiin SAMlle.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Re: W203 -koriruoste
Hyvää tietoa aina, sikäli että käytännössä nähty ja koettu !
Kuitenkin hain tuota eka kerran kysymystä: "Siis 2004 alkaen parempi pelti kuin sitä vuosi parikin vanhemmissa?
Onko noin? "
Kuitenkin hain tuota eka kerran kysymystä: "Siis 2004 alkaen parempi pelti kuin sitä vuosi parikin vanhemmissa?
Onko noin? "
Re: W203 -koriruoste
Jep, omasta kokemuksesta
. Laitoin muutaman kuvan miltä tuo näytti kun otin auki. Ennen kuvaa ei tullu otettua, mutta ei näyttänyt mitenkään järin pahalta. Yritin jo viime talvena hioa ruosteet pois ja vetää kittiä päälle ja maalata (ensimmäinen ruoste/kori homma multa koskaan).
Nyt leikkasin nuo ruosteet pois ja laitoin uuden takakaaren. Oven alareunat tein lasikuidusta. Ei ehkä tullut mahdottoman kauniit muttei ainakaan ruostu.
Lokarin sisältä näytti tältä.

Nyt leikkasin nuo ruosteet pois ja laitoin uuden takakaaren. Oven alareunat tein lasikuidusta. Ei ehkä tullut mahdottoman kauniit muttei ainakaan ruostu.
Lokarin sisältä näytti tältä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Re: W203 -koriruoste
Tuo on kyllä jo aika äärimmäinen tapaus. Melkein voisin sanoa että ihan alkutuotannon valmistusvika tai joku. Mulla on noita ollut kolme, kaikki -01 vuotisia. Kaikissa oli etuovien taka-alakulmissa pienet ruostekohdat, mutta eipä ne siitä edenneet eikä ruostetta sitten muualla juurikaan ollut. Pohjamuovien alle joskus kurkkasin ja ihan hyvältä sieläkin näytti, hiukan pintaruostetta niitten suojamuovien ruuvien juuressa. Kyllä nää tahtoo ruostua, mutta paljon on rakenteita parannettu edelliseen korimalliin ja väyryseen verrattuna. Väyrysessä on paljon paikkoja jotka ruostuu väkisin kun ne on niin tyhmästi tehty, mm. ovien pohjissa kiinni olevat listat. Hyvän yksilön kun löytää niin heti kunnon ruostesuojaus jossa kaikki pohjamuovit ja helmat irrotetaan, pestään ja kuivataan alusta kunnolla, ruosteenalut hiekkapuhalletaan ja maalataan ja suihkitaan suoja-aine koteloihin ja pohjaan. Ikuinen värkki pohjan suhteen varsinkin jos käsittely joskus uusitaan ja putsataan sinne muovin ja korin väliin kertynyt hiekka pois. Ei ole sitä muovipinnoitetta pohjassa joka ajan myötä väkisinkin jostain pettää ja päästää kosteuden väliin tekemään salakavalasti tuhoa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W203 -koriruoste
Luultavastikkin juurikin valmistusvika. Varmasti tuokaan ei olisi ruostunut noin pahasti jos aiemmat omistajat olis jaksanut vähänkin laitaa ruostesuojausta koteloihin ja ovien väliin. Reiäthän siellä on hyvin saatavilla. Todella hyvä auto muuten, kunhan koittaa kattoa semmosen jossa tuota ruostetta ei olis paljoa.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650