722.6 ja vaihteet hukassa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ällyyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 12.07.2013 03:18
Paikkakunta: Joensuu

722.6 ja vaihteet hukassa.

Viesti Kirjoittaja Ällyyy »

Noniin, mersu rupesi taas temppuilemaan ja vinkkejä korjaukseen kaivattaisiin. Elikkä kyseessä w202 230 kompura ja 722.6 laatikko. Vaihdettiin autoon uusi laatikko vanhan rikkoutuneen tilalle ja uusi laatikko toimi kuin unelma reilun pari viikkoa, kunnes auto rupesi nykimään ajossa eikä vaihtanut enää isompaa vaihdetta kuin 3 vaihteen. Pysähdyin ja kävin vaihteita läpi mutta mikään muu vaihde ei toiminut kuin D ja silloinkin pysyi vaan kakkosvaihde päällä eikä vaihtanut pienempää tai isompaa. laatikko myös vuoti öljyä pihalle. Hinattiin mersu sitten muutama kilometri kotia ja todettiin että laatikossa liikaa öljyä. Otettiin n. 1 litra öljyä pois laatikosta, jonka jälkeen ei enää vuotanutkaan öljyä. Nyt siis oikea öljymäärä. Tarkistin myös laatikon pistokkeen ja ohjausboksin kaiken varalta ettei ollut vuotanut/päässyt öljyä boksiin. Vikakoodit katsottiin ja nollattiin, mutta ei vaikutusta eli vieläkin toimii vain kakkosvaihde. Onkos tuo liika öljy voinut jotain rikkoa vaihteistosta vai missäköhän vika voisi olla? Ja jos vaihteisto vikatilassa niin sillonhan pitäisi pakinkin toimia? Huhu minkälainen teksti tuli kirjoitettua mutta toivottavasti jollain olisi tietoa asiasta.
C320 V6 -00
C280 V6 -98 Ex
C230 Kompressor -98 Ex
C180 -94 Ex
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 ja vaihteet hukassa.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja öljy on oikeaa laatua MB236:10 tai MB236:14
Niin litran yli täyttö ei yleensä vielä riko mitään
(Jos siis on alkuun toiminut ok)
Minkälaista poistetu ylimääräin öljy oli(paheman hajuista kuin uusi/väri)
Vaihtuiko samlla myös turbini uuteen,

Mikäs oli se vika koodi minkä *:ri antoii ja tuleeko sama koodi
Uudestaan poiston jälkeen
Misään muualla kuin laatikossa mitään vika koodeja

Löytyikö tarkistuksessa töpselist ja TCU:sta öljyä,
Mitkä oli edelisen laatikon oiret(miten oli rikki)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Ällyyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 12.07.2013 03:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: 722.6 ja vaihteet hukassa.

Viesti Kirjoittaja Ällyyy »

Joo öljy oli 236.10 ja alkuun toimi todella hyvin. Poistettu öljy oli ihan kirkkaan punaista eikä se pahemmaltakaan haissut kuin tuore öljy. Turbiini on vanhasta laatikosta kun ei uuden laatikon turbiini käynyt.. ☆:illa ei katsottu vikakoodeja vaan tuttavan jollain muulla lukijalla eikä siitä oikein selvää saanut mitä vikaa se tarkoitti, ainakaan koodi ei heti uusiutunut kun käytin autoa pari minuuttia, jonka jälkeen katsoimme uudestaan koodit. Ei muita vikoja. Töpseli ja TCU oli molemmat ok eli ei öljyä. Vanha laatikko rupesi vuotamaan öljyä peräpään stefasta ja tuli ajettua sitten vähillä öljyillä, pakki rupesi pitämään vorvotusta ja öljypohjasta löytyi jonkunverran metallin palasia.
C320 V6 -00
C280 V6 -98 Ex
C230 Kompressor -98 Ex
C180 -94 Ex
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 ja vaihteet hukassa.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ällyyy kirjoitti:Joo öljy oli 236.10 ja alkuun toimi todella hyvin. Poistettu öljy oli ihan kirkkaan punaista eikä se pahemmaltakaan haissut kuin tuore öljy. Turbiini on vanhasta laatikosta kun ei uuden laatikon turbiini käynyt.. ☆:illa ei katsottu vikakoodeja vaan tuttavan jollain muulla lukijalla eikä siitä oikein selvää saanut mitä vikaa se tarkoitti, ainakaan koodi ei heti uusiutunut kun käytin autoa pari minuuttia, jonka jälkeen katsoimme uudestaan koodit. Ei muita vikoja. Töpseli ja TCU oli molemmat ok eli ei öljyä. Vanha laatikko rupesi vuotamaan öljyä peräpään stefasta ja tuli ajettua sitten vähillä öljyillä, pakki rupesi pitämään vorvotusta ja öljypohjasta löytyi jonkunverran metallin palasia.
Jos mikälie testerin kertoilemista koodesta ei selvyyttä niin ensimäisenä semoisen testerin piuhat kiinni mikä antaa koodit oikeen
(eli *:ri)
turbini ei sopinut, niin miksi ei eri mottorin jatkona ollut laatiko vai mikä syy,
onko se turbini ainoa osa vanhasta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Ällyyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 12.07.2013 03:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: 722.6 ja vaihteet hukassa.

Viesti Kirjoittaja Ällyyy »

Juu uusi laatikko ollut 2.4 v6 koneen perässä, eli piti vaihtaa turbiini, turbiinin "kaulus" ja laatikon perästä se osa mihin kardaani kiinnittyy.
Onkos kellään foorumilaisella staria täällä joensuun lähistöllä, joka kehtaisi käydä pientä korvausta vastaan autoa tutkimassa?
C320 V6 -00
C280 V6 -98 Ex
C230 Kompressor -98 Ex
C180 -94 Ex
Vastaa Viestiin